De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2008, 12:27 uur
Heb eens zitten rekenen... zullen er wellicht 4 zijn maar mijn eigen verzamel- en bestelwoede kennende zal ik er heel snel een vijfde nodig hebben!
Ik heb nu bijna 3000 cd's... En er zijn nog bestellingkjes onderweg.... dus...
Ik heb nu bijna 3000 cd's... En er zijn nog bestellingkjes onderweg.... dus...
0
max en joep
geplaatst: 7 maart 2008, 11:31 uur
in mijn kast.
ik heb een huis gekocht en dat huis heeft van die fijne ingebouwde kasten in de woonkamer en nu heb ik 1 kast met daarin netjes alle CD's, LP's en DVD's.
Heerlijk, alles netjes bij elkaar.
Nu mijn vriendin nog leren om CD's netjes in de hoesjes terug te doen
ik heb een huis gekocht en dat huis heeft van die fijne ingebouwde kasten in de woonkamer en nu heb ik 1 kast met daarin netjes alle CD's, LP's en DVD's.
Heerlijk, alles netjes bij elkaar.
Nu mijn vriendin nog leren om CD's netjes in de hoesjes terug te doen

0
geplaatst: 9 maart 2008, 19:27 uur
c-moon schreef:
Vraag is dan: zo'n IKEA ding: enkel voor handige Harry's? Of zou zelf ik met mijn twee linkerhanden dat in mekaar kunnen zetten?
Ik heb mijn oog hier op laten vallen:
http://www.verzamelkasten.nl/product_info.php?cPath=21_24_28&products_id=37
(of had ik dat al gezegd?)
Vraag is dan: zo'n IKEA ding: enkel voor handige Harry's? Of zou zelf ik met mijn twee linkerhanden dat in mekaar kunnen zetten?

Ik heb mijn oog hier op laten vallen:
http://www.verzamelkasten.nl/product_info.php?cPath=21_24_28&products_id=37
(of had ik dat al gezegd?)
Mooie kastjes dat, de professionele versie van mijn eigen zelfgemaakte (ook MDF) kast. Vooral erg goed dat je zelf de maten op kunt geven en zij 'm dan voor je maken.
0
geplaatst: 18 maart 2008, 23:09 uur
En nu is de situatie - na leverning van kasten, en na et grote werk om ze te vullen - als volgt:

(kartonnen doos in de achtergrond gaat nog weg natuurlijk)

In totaal 3 grote en 1 kleinere (de witte) kast.
Tekst en uitleg over wat er zoal in zit:
http://www.flickr.com/photos/markec/tags/verzamelkastennl/

(kartonnen doos in de achtergrond gaat nog weg natuurlijk)

In totaal 3 grote en 1 kleinere (de witte) kast.
Tekst en uitleg over wat er zoal in zit:
http://www.flickr.com/photos/markec/tags/verzamelkastennl/

0
geplaatst: 19 maart 2008, 18:45 uur
Ziet er goed uit.
Vooral de witte kast vindt ik mooi. Ik heb zelf net zoiets maar dan zwart. In het wit komt het ook mooi uit. Relaxed dat die andere kasten met de ruggen tegen elkaar kan. Heb je die expres niet geverft? Goed om die site te onthouden dus.
Vooral de witte kast vindt ik mooi. Ik heb zelf net zoiets maar dan zwart. In het wit komt het ook mooi uit. Relaxed dat die andere kasten met de ruggen tegen elkaar kan. Heb je die expres niet geverft? Goed om die site te onthouden dus.
0
geplaatst: 19 maart 2008, 19:58 uur
** helemaal jaloers na c-moon´s aankopen **
Zo en nu ben ik het zat!
Eindeloos lang heb ik gewacht in de hoop nog een CD-kast te vinden die precies past bij mijn LP-kasten (goede houtsoort en afmetingen). Inmiddels schreeuwen groeiende CD en LP-stapeltjes in de woonkamer dat uitbreiding van de CD-capaciteit van mijn kasten niet langer meer kan wachten. Eerder in dit topic gaf ik al aan dat ik een systeem heb waarin je zowel LP´s als CDs kan opbergen; maar ik heb nu zoveel CD´s dat mijn kasten op zijn. als ik een CD kast heb kan ik de vrijgekomen delen weer voor LP´s gebruiken, want ook daarvan heb ik er op de een of andere manier steeds meer.
Op die prima site verzamelkasten.nl zag ik dat je zelfs virtueel een kast op maat kan bestellen. Niet alleen het bedrag veranderde bij elke optie, ook het aantal op te bergen CD´s! Heel verleidelijk en gemakkelijk. Daarbij zijn ze goedkoop en bezorgen ze aan huis.
Kogel door de kerk: ik heb zojuist een kast besteld waar 900 CD´s in kunnen; van vloer tot plafond en van LP kast tot lichtknopje.
Als alles is ingericht zal ik ook weer eens een foto maken voor dit prachtige topic.
Zo en nu ben ik het zat!

Eindeloos lang heb ik gewacht in de hoop nog een CD-kast te vinden die precies past bij mijn LP-kasten (goede houtsoort en afmetingen). Inmiddels schreeuwen groeiende CD en LP-stapeltjes in de woonkamer dat uitbreiding van de CD-capaciteit van mijn kasten niet langer meer kan wachten. Eerder in dit topic gaf ik al aan dat ik een systeem heb waarin je zowel LP´s als CDs kan opbergen; maar ik heb nu zoveel CD´s dat mijn kasten op zijn. als ik een CD kast heb kan ik de vrijgekomen delen weer voor LP´s gebruiken, want ook daarvan heb ik er op de een of andere manier steeds meer.
Op die prima site verzamelkasten.nl zag ik dat je zelfs virtueel een kast op maat kan bestellen. Niet alleen het bedrag veranderde bij elke optie, ook het aantal op te bergen CD´s! Heel verleidelijk en gemakkelijk. Daarbij zijn ze goedkoop en bezorgen ze aan huis.

Kogel door de kerk: ik heb zojuist een kast besteld waar 900 CD´s in kunnen; van vloer tot plafond en van LP kast tot lichtknopje.
Als alles is ingericht zal ik ook weer eens een foto maken voor dit prachtige topic.
0
geplaatst: 20 maart 2008, 23:43 uur
Verzamelkasten.nl mogen me een percentje geven voor de gratis reclame haha.. Want inderdaad, vanwaar komen mijn kasten?
http://www.verzamelkasten.nl
En de service is TOP.
Twee vrriendelijke heren die de kasten tot bij je thuis brengen....
het zijn zelf muziekfans die op gegeven moment met het probleem kampten van stockeringsruimte... en dus zijn ze beginnen nadenken... en ondertussen hebben ze dus hun bedrijfje van verzamelkasten dat goed blijkt te draaien
))
@Woody: nee, je kon kiezen of geverfd of niet, maar het kleinere formaat hadden ze enkel geverfd (wit) kostte ietsje meer: de geverfde versie was meteen leverbaar, en aangezien ik ondertussen niet meer wilde wachten.... afijn
http://www.verzamelkasten.nl
En de service is TOP.
Twee vrriendelijke heren die de kasten tot bij je thuis brengen....
het zijn zelf muziekfans die op gegeven moment met het probleem kampten van stockeringsruimte... en dus zijn ze beginnen nadenken... en ondertussen hebben ze dus hun bedrijfje van verzamelkasten dat goed blijkt te draaien
))@Woody: nee, je kon kiezen of geverfd of niet, maar het kleinere formaat hadden ze enkel geverfd (wit) kostte ietsje meer: de geverfde versie was meteen leverbaar, en aangezien ik ondertussen niet meer wilde wachten.... afijn

0
geplaatst: 20 maart 2008, 23:50 uur
De witte vind ik persoonlijk wel stukken mooier dan de andere.
0
geplaatst: 21 maart 2008, 10:15 uur

wat een verschil met je vorige foto's Mark, nu heb je weer ruimte om te lopen in huis

0
geplaatst: 21 maart 2008, 10:18 uur
Inderdaad, Lin... een opluchting... 'k voel me er plots veel beter bij ook 
Enne er is nog plaats in de rekken, dus....

Enne er is nog plaats in de rekken, dus....

0
geplaatst: 21 maart 2008, 13:04 uur
Ziet er mooi uit Mark. Maar zijn die kasten niet ietwat dun (spaanplaat?)?
0
geplaatst: 21 maart 2008, 14:50 uur
Lijkt mij dat de kasten van MDF zijn vervaardigd en da's best stevig.....
0
geplaatst: 24 maart 2008, 16:45 uur
Zo dus:

Niet zo indrukwekkend als een aantal hiervoor. Maar ben er blij mee

Niet zo indrukwekkend als een aantal hiervoor. Maar ben er blij mee

0
geplaatst: 24 maart 2008, 17:30 uur
Ik dacht even hij heeft een Ilyas Ahmed hoes aan de muur hangen, maar nee, is bij nader inzien toch een andere. 

0
geplaatst: 25 maart 2008, 10:28 uur
Geweldige collecties L_T_B, c-moon en Woody! 
In mijn studentenhok heb ik helaas gaan plek voor zulke mooie kasten, dus ik heb mijn cd's noodgedwongen op boekenplanken opgeborgen. Ik zal er binnenkort wel eens een foto van posten.

In mijn studentenhok heb ik helaas gaan plek voor zulke mooie kasten, dus ik heb mijn cd's noodgedwongen op boekenplanken opgeborgen. Ik zal er binnenkort wel eens een foto van posten.
0
geplaatst: 28 maart 2008, 14:16 uur
platedraaier schreef:
Als je een leeg hardplastic (single)-cd doosje neemt en daar met wit karton een uitsteeksel aan plakt, kun je die er tussen zetten in de kast. En dan natuurlijk een A, B of andere letter op het uitsteeksel schrijven.
Als je die bordjes echt wil hebben, stuur dan ff een PM.
Dan ligt het namenlijk aan hoe je je kast hebt. Als de cd`s met de rug naar je toe staan, red je het niet met die bordjes. De hoogte van een cd is lager dan de breedte. En in de cd winkel staan de dividers in de hoogte.
Als je een leeg hardplastic (single)-cd doosje neemt en daar met wit karton een uitsteeksel aan plakt, kun je die er tussen zetten in de kast. En dan natuurlijk een A, B of andere letter op het uitsteeksel schrijven.
Als je die bordjes echt wil hebben, stuur dan ff een PM.
Dan ligt het namenlijk aan hoe je je kast hebt. Als de cd`s met de rug naar je toe staan, red je het niet met die bordjes. De hoogte van een cd is lager dan de breedte. En in de cd winkel staan de dividers in de hoogte.
Uiteindelijk gekozen voor de volgende oplossing. Bij de Praxis 2 platen Acrylglas gekocht (10 Euro per stuk). Die kun je met een Stanleymes op maat snijden. Ik maak er dus 26 (of iets meer) plastic schotjes van op maat van een CD doosje maar dan 2 cm langer aan de kopkant zodat ze netjes uitsteken. Daar doe ik dan zwarte of witte plakletters A t/m Z op en dan moet het er strak uitzien. Zodra het klaar is zal ik een foto plaatsen.

0
geplaatst: 28 maart 2008, 15:06 uur
Ik ben hééél benieuwd...maar ik zou mijn cd verzameling ook wel eens willen plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet. 

0
geplaatst: 28 maart 2008, 15:20 uur
@Running On Empty: Dat klinkt prima, ik wacht wel op de foto`s.
@John Williams: Gewoon een foto maken en dan ergens op het net zetten (photobucket ofzo) en dan hier de link plaatsen.
@John Williams: Gewoon een foto maken en dan ergens op het net zetten (photobucket ofzo) en dan hier de link plaatsen.
0
geplaatst: 6 juni 2008, 11:58 uur
Zal binnenkort ook es mijn kast erop zetten, heb hem zelf ontworpen en van steigerhout laten maken...
Ondanks de geweldige verzamelingen vind ik de strakke verzamelkasten toch niet mooi!
maar ieder zijn eigen, leuk topic in ieder geval
(later meer)
Ondanks de geweldige verzamelingen vind ik de strakke verzamelkasten toch niet mooi!
maar ieder zijn eigen, leuk topic in ieder geval
(later meer)
0
geplaatst: 6 juni 2008, 12:01 uur
Bruno Banani schreef:
heb hem zelf ontworpen en van steigerhout laten maken...
heb hem zelf ontworpen en van steigerhout laten maken...
Dat moet schitterend zijn...... ben benieuwd!
* denotes required fields.