MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Zo, eindelijk de foto's gemaakt van mijn cdkast, na lang zoeken toch maar zelf 1 ontworpen en via een klein meubelwinkeltje op haarlemmerdijk in Amsterdam een meubelmaker gevonden die van steigerhout alles maakte en na veel overleg kwam dit eruit, precies zoals ik het wilde.
De kast is iets dieper dan een lp en dus twee kanten cd's :

(afbeelding)

(afbeelding)

Wat doen jullie toch moeilijk... om alles kwijt te kunnen heb ik eind vorig jaar gewoon een huis gekocht.
Ik woonde eerst in een apartement en moest alles kwijt in de huiskamer en gang en brak vaak mijn nek over stapels platen, displays en andere in ander mans ogen rotzooi.
Gelijk van mijn problemen af: heb nu een hele kamer vol met al mijn platen, cd's en andere verzamelstuf en kan mijn huis vol hangen met ingelijste posters en banners.

Bruno Banani schreef:
Zo, eindelijk de foto's gemaakt van mijn cdkast, na lang zoeken toch maar zelf 1 ontworpen en via een klein meubelwinkeltje op haarlemmerdijk in Amsterdam een meubelmaker gevonden die van steigerhout alles maakte en na veel overleg kwam dit eruit, precies zoals ik het wilde.

(afbeelding)
(afbeelding)

Mooi hoor, ziet er erg goed uit!

(begint alleen wel een beetje vol te raken al... )

Sojourner bovenop, daar staat ie bij mij ook...

Mooie kast!

aERodynamIC schreef:
Dat moet schitterend zijn......

En zo te zien is het dat ook!

bubbachups schreef:

(begint alleen wel een beetje vol te raken al... )

Volgens mij kunnen er aan de andere kant ook nog cd's in...

Sojourner is mooi pronkstuk, daarvoor wilde ik ook dat raam in het midden, om mooie plek te creeren voor fraaie uitgaves, en tevens doorkijkje van keuken naar woonkamer en viceversa...

Cygnus schreef:
(quote)

Volgens mij kunnen er aan de andere kant ook nog cd's in...

en inderdaad is de andere kant nog maar voor een kwart gevuld, dus dat kan nog wel even vooruit

Sheplays
Ik vind hem erg mooi, vooral ook de kopse kant

Ook maar eens een Haarlemmerdijkje pakken

Schitterende kast! Echt heel mooi! Hij zou zo uit een dure design winkel kunnen komen

In mijn tv-kast van IKEA zit een schuiflade voor cd's op te bergen. Die zit he-le-maal vol. Als ik nu er wat bij ga kopen, dan kan het er niet meer bij hihi. Mijn platen/singles staan boven in de kast. Helaas heb ik geen platenspeler meer.

Bedankt voor alle waardering, zonder al teveel reclame te maken, dit is de winkel via welke ik het heb geregeld :
Het Grote Avontuur
De hele kast plus een kleiner kastje op maat ontworpen van hetzelfde hout voor mijn installatie (plaats ik ook nog wel fotootje van) kosten inclusief advies en overleg over maten/oplossingen en thuis bezorgen 850 euro, wat in mijn ogen niet heel veel is als je kijkt wat een fatsoenlijke kast etc.. tegenwoordig kost.

L_T_B schreef:
(quote)

En zo te zien is het dat ook!

Als grote Piet Hein Eek-fan kan ik dit zeer zeker waarderen: schitterend Bruno Banani !!
Daarbij bedankt voor de tip want we willen meubels voor het balkon laten ontwerpen in deze stijl (en aangezien Piet Hein erg duur is, houden we het bij 2 meubels van hem in huis en kan het buiten iets minder prijzig.....)

Wow, dat is echt prachtig, zeker met die opening in het midden.

Sheplays
aERodynamIC schreef:
(quote)

Als grote Piet Hein Eek-fan kan ik dit zeer zeker waarderen: schitterend Bruno Banani !!
Daarbij bedankt voor de tip want we willen meubels voor het balkon laten ontwerpen in deze stijl (en aangezien Piet Hein erg duur is, houden we het bij 2 meubels van hem in huis en kan het buiten iets minder prijzig.....)

Meubels voor op het balkon?

Je gaat toch niet op de tegeltjes zitten?

Al zet ik er zelf wel een oud bankstel neer, voldoet ook wel voor mij.

Echt een geweldige kast, trouwens! 850 euro vind ik nog meevallen, daarbij is zoiets ook wel een investering voor het leven.

Sheplays schreef:
Meubels voor op het balkon?

Ik wil wel eens zitten ja en buiten kunnen eten. Jij niet?
Dan is deze stijl allemaal wel erg stoer moet ik zeggen.

Sheplays
Chique hoor!

Complimenten hoor mensen! Vooral ook die van blabla en de BBC man. Heel mooi, dat wordt ook ons streven. Geeft allemaal veel inspiratie voor ons komende appartement. Foto's volgen over een maand (als de planning goed verloopt tenminste).

Sietse
Mooie kast hoor

Knap hoor Bruno !

Bruno Banani schreef:

(afbeelding)
(afbeelding)

Mooie plaats voor die Magnolia Electric Co box

jeko
En die Smog lp hangt er ook wel mooi

Donny Tourette
Ik zet ze op mijn harde schijf.

Ik had mijn cd's altijd in mijn Billy-boekenkasten staan. Bij de Ikea kan je speciale plankjes kopen waardoor je op een boekenplank twee lagen cd's kwijt kan.

maar bij mijn verhuizing in januari heb ik cd-kastjes gekocht van de Ikea. die zijn onwaarschijnlijk goedkoop (ik meen 19 euro of 29), praktisch en in het rood ook nog best mooi.

alleen een kleine misrekening: ik had bedacht dat ik er 5 nodig had en dat mijn dvd's er dan ook in zouden passen. niet zo goed gerekend. heb er 1 bij moeten kopen en mijn dvd's liggen nog ergens op de grond. maar ik hou het bij deze 6, anders wordt het een erg grote stellage. weet nog niet hoe ik oplossing vind voor almaar uitdijende cd-verzameling

(afbeelding)

Sheplays
Leuk hoor, mooi dat rood bij het grijs van die apparaten. Waarom zet je de DVD's niet op de kast?

Sheplays schreef:
Leuk hoor, mooi dat rood bij het grijs van die apparaten. Waarom zet je de DVD's niet op de kast?

dat wordt dan weer zo'n rommeltje en ik wilde eens van die rommel af
maar ja, als je steeds meer cd's en dvd's koopt, blijft het altijd achter de feiten aanlopen

Ziet er goed uit.
Je schreef dat je er 6 gekocht had. Wat is dan 1 kast? Hoeveel planken is dat en hoe breed?

Thunderball schreef:
Ziet er goed uit.
Je schreef dat je er 6 gekocht had. Wat is dan 1 kast? Hoeveel planken is dat en hoe breed?

1 kast heeft 12 plankjes (als je ze op cd-hoogte zet) en er passen 15 cd's van normale dikte op een plankje. circa 180 per kast dus

het zijn dus heel smalle kastjes waar wel lekker veel cd's in passen. zes van die kastjes op een rij biedt ruimte voor meer dan 1000 cd's zonder dat je het gevoel hebt dat je tegen een massief gevaarte aankijkt.

nadeel van veel cd-kasten is dat ze a) heel duur zijn en b) verrekt weinig cd's kunnen bergen. bij deze kast is dat niet zo

Mooie kast, Hij is alleen wel weer helemaal vol......
Volgens mij moet je er 2 extra bijkopen, past net aan de linkerzijde

Thunderball schreef:
Wat doen jullie toch moeilijk... om alles kwijt te kunnen heb ik eind vorig jaar gewoon een huis gekocht.
Ik woonde eerst in een apartement en moest alles kwijt in de huiskamer en gang en brak vaak mijn nek over stapels platen, displays en andere in ander mans ogen rotzooi.
Gelijk van mijn problemen af: heb nu een hele kamer vol met al mijn platen, cd's en andere verzamelstuf en kan mijn huis vol hangen met ingelijste posters en banners.

Whahahah, ja zo kan het natuurlijk ook.
Dan ben je overal gelijk van af. Wel leuk zo'n eigen CD / LP kamertje. Met leuke verzamelspulletjes van Bond en van eh...de Beatles toch?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.