De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2008, 00:01 uur
Nee hoor... 
Zelf ben ik niet zo thuis in die wereld maar als ik dan moet kiezen ga ik toch echt wel voor 100 % voor de Stones (mijn moeder ook).

Zelf ben ik niet zo thuis in die wereld maar als ik dan moet kiezen ga ik toch echt wel voor 100 % voor de Stones (mijn moeder ook).

0
geplaatst: 12 juli 2008, 23:53 uur
Een klein half jaar geleden heb ik mijn nieuwe cd-kast ontvangen. Ondertussen zijn er - natuurlijk - al heel wat cd's bijgekomen (o.a. 34 van Get Record en 13 van Bep Dylan). Daarnaast heb ik - met wat hulp - alles op alfabetische volgorden gezet. En met behulp van een aantal letterbordjes is het allemaal een stuk overzichtelijk geworden.
Bovenop staat mijn verzameling concertkaartjes (die nodig uitgebreid dient te worden!).

Nu is mijn vriendin net jarig geweest en had zij ook nog geen fatsoenlijke cd-kast. Daarom heb ik onderstaande kast voor haar gekocht. Deze kast is "uit hetzelfde hout gesneden" als mijn kasten.

Deze kast heeft een capaciteit van ongeveer 480 cd's (40 per schap). Dit is inmiddels dus al mijn derde Castor kast. De monteur (de deurtjes en deurknoppen zijn bij aflevering gemonteerd) vertelde mij dat hij in de buurt van Nijmegen ook een kast had afgeleverd en die persoon had mijn kast - "die met het hoekje rechtsonder" - zien staan op een muziekforum. Nu ben ik wel uitermate benieuwd wié dat geweest is.
Bovenop staat mijn verzameling concertkaartjes (die nodig uitgebreid dient te worden!).

Nu is mijn vriendin net jarig geweest en had zij ook nog geen fatsoenlijke cd-kast. Daarom heb ik onderstaande kast voor haar gekocht. Deze kast is "uit hetzelfde hout gesneden" als mijn kasten.

Deze kast heeft een capaciteit van ongeveer 480 cd's (40 per schap). Dit is inmiddels dus al mijn derde Castor kast. De monteur (de deurtjes en deurknoppen zijn bij aflevering gemonteerd) vertelde mij dat hij in de buurt van Nijmegen ook een kast had afgeleverd en die persoon had mijn kast - "die met het hoekje rechtsonder" - zien staan op een muziekforum. Nu ben ik wel uitermate benieuwd wié dat geweest is.

0
geplaatst: 13 juli 2008, 00:39 uur
Korting gekregen?
Ik heb overigens een vraagje over die Castor kasten: zijn de schappen 'vast' of in hoogte te verstellen, dan wel uitneembaar?
Ik heb overigens een vraagje over die Castor kasten: zijn de schappen 'vast' of in hoogte te verstellen, dan wel uitneembaar?
0
geplaatst: 13 juli 2008, 00:49 uur
Oldfart schreef:
Korting gekregen?
Korting gekregen?
11 halen, 10 betalen.

Oldfart schreef:
De schappen zit (muur)vast. Je kunt overigens zelf je ontwerp samenstellen. Mocht je hogere of lagere schappen willen hebben.
0
Sheplays
geplaatst: 13 juli 2008, 16:23 uur
Erg mooi geworden L_T_B!
Goed idee van die kaartjes!
Is er een reden dat jullie gescheiden CD kasten hebben? (mij vallen de deurtjes op in de kast van je vriendin)....
*edit: ik zou op dat witte blok rechtsonder bij die grote kast een halve platenspeler op zijn kant schilderen!
Goed idee van die kaartjes!
Is er een reden dat jullie gescheiden CD kasten hebben? (mij vallen de deurtjes op in de kast van je vriendin)....

*edit: ik zou op dat witte blok rechtsonder bij die grote kast een halve platenspeler op zijn kant schilderen!
0
geplaatst: 13 juli 2008, 19:57 uur
Krijgt ook mijn goedkeuring!
Maarre, je hebt Elliott Brood toch wel bij de E ingedeeld he...?
Maarre, je hebt Elliott Brood toch wel bij de E ingedeeld he...?

0
geplaatst: 13 juli 2008, 21:54 uur
Ziet er onwijs stoer uit! Echt leuk...!
Zitten er ook Soundtracks tussen?
Zitten er ook Soundtracks tussen?

0
geplaatst: 3 augustus 2008, 16:23 uur
L_T_B schreef:
Een klein half jaar geleden heb ik mijn nieuwe cd-kast ontvangen. Ondertussen zijn er - natuurlijk - al heel wat cd's bijgekomen (o.a. 34 van Get Record en 13 van Bep Dylan). Daarnaast heb ik - met wat hulp - alles op alfabetische volgorden gezet. En met behulp van een aantal letterbordjes is het allemaal een stuk overzichtelijk geworden.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Nu is mijn vriendin net jarig geweest en had zijn ook nog geen fatsoenlijke cd-kast. Daarom heb ik onderstaande kast voor haar gekocht. Deze kast is "uit hetzelfde hout gesneden" als mijn kasten.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Nu is mijn vriendin net jarig geweest en had zijn ook nog geen fatsoenlijke cd-kast. Daarom heb ik onderstaande kast voor haar gekocht. Deze kast is "uit hetzelfde hout gesneden" als mijn kasten.
(afbeelding)
(afbeelding)

Dat zijn er wel een paar...
Je vriendin kan er wel een paar gebruiken..

0
geplaatst: 3 augustus 2008, 16:33 uur
Benno's van de IKEA.
Kunnen 180 cd's in per kastje.
Staat erg mooi en zijn goedkoop, iets van €30.
Ik heb de grijze, staat wel een foto'tje van een aantal posts terug. (die rode kastjes.)
Kunnen 180 cd's in per kastje.
Staat erg mooi en zijn goedkoop, iets van €30.
Ik heb de grijze, staat wel een foto'tje van een aantal posts terug. (die rode kastjes.)
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:06 uur
CD-kast zou voor mij een heel goed idee zijn, want momenteel berg ik ze op in dozen
(op favorieten na, die schitteren op een stel planken). Helaas heb ik geen ruimte voor een CD-kast in mijn kamer.
(op favorieten na, die schitteren op een stel planken). Helaas heb ik geen ruimte voor een CD-kast in mijn kamer.
0
mathieudc
geplaatst: 8 augustus 2008, 14:32 uur
Ik ook in kastjes van de IKEA, wel in kleinere (BOALT) van 35 stuks / kast. Simpel van design en gewoon in hout, maar wel mooi en compact dus meer moet dat voor mij niet zijn! 
Enkel mijn dubbel-cd's kan ik er niet in kwijt, alsook de laatste van Coldplay, maar die hebben ze gewoon te breed gemaakt (hatelijk)! Voor de rest zeer content van.
Gesorteerd op volgorde van aankoop.
Deze dus:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/86672809

Enkel mijn dubbel-cd's kan ik er niet in kwijt, alsook de laatste van Coldplay, maar die hebben ze gewoon te breed gemaakt (hatelijk)! Voor de rest zeer content van.
Gesorteerd op volgorde van aankoop.Deze dus:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/86672809
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 01:49 uur
Was laatst bij Ikea en die Benno's zijn inderdaad ideaal. Denk dat ik ook daarvoor ga zodra de aanbouw af is. 

0
mathieudc
geplaatst: 12 augustus 2008, 21:07 uur
Ja inderdaad. Ik denk dat ik later ook eens voor een Benno ga. Die kunnen ook gemakkelijk in de huiskamer staan, oogt mooi en alle cd's kunnen erin! 

0
geplaatst: 15 augustus 2008, 20:09 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2008, 20:35 uur
Ik hoop dat je geluidsinstallatie een stuk beter is dan je beeldbuis, want zo'n grote collectie verdient meer. 

0
geplaatst: 15 augustus 2008, 20:48 uur
Urbanoetang schreef:
Ik hoop dat je geluidsinstallatie een stuk beter is dan je beeldbuis, want zo'n grote collectie verdient meer.

Mijn geluidsinstallatie is als mijn TV: bijna helemaal meer dan 10 jaar oud en zolang het nog werkt koop ik niets nieuws. Ik houd niet van aanschaffen en toen de draaitafels moeilijker verkrijgbaar werden (halverweg jaren '80) heb ik er twee gekocht en 5 reservenaalden en daar ben ik nog niet doorheen. Ik heb buiten mijn muziekverzameling ook weinig hechtenis aan inrichting of spullen sowieso. Het enige nieuwe staat tussen mijn geluidsinstallatie en TV in: het station voor mijn draadloze koptelefoon. Maar daar ben ik dan ook heel gelukkig mee

0
geplaatst: 18 augustus 2008, 20:48 uur
L_T_B schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Deze kast heeft een capaciteit van ongeveer 480 cd's (40 per schap).
(afbeelding)
(afbeelding)
Deze kast heeft een capaciteit van ongeveer 480 cd's (40 per schap).
Dat is dus mijn kast. Staat inmiddels in mijn huis en is gevuld met mijn bescheiden collectie van zo'n 200 cd's.
Met de deurtjes dicht:

En open:

0
geplaatst: 20 augustus 2008, 21:15 uur
sq schreef:
Mijn geluidsinstallatie is als mijn TV: bijna helemaal meer dan 10 jaar oud en zolang het nog werkt koop ik niets nieuws. Ik houd niet van aanschaffen en toen de draaitafels moeilijker verkrijgbaar werden (halverweg jaren '80) heb ik er twee gekocht en 5 reservenaalden en daar ben ik nog niet doorheen. Ik heb buiten mijn muziekverzameling ook weinig hechtenis aan inrichting of spullen sowieso. Het enige nieuwe staat tussen mijn geluidsinstallatie en TV in: het station voor mijn draadloze koptelefoon. Maar daar ben ik dan ook heel gelukkig mee
(quote)

Ik doelde ook niet op de oudheid. En het was meer als een compliment bedoeld hoor.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 augustus 2008, 16:34 uur
We hebben een kastje op de overloop staan waarin ik een aantal van die houten cd rekken heb staan. De artiesten op alfabet, bij meerdere albums van 1 artiest gaat dat op jaartal. Een aantal gebrande die ik vaak luister of nog niet origineel tegen ben gekomen staan er gewoon tussen. Een hele rij/stapel (zo'n 290 cd's) gebrande heb ik er maar naast gezet, wil alles nu origineel hebben.
De lp's staan in een kast onder m'n bed. Heb helaas niet om elke lp een plastic hoes, maar om de meeste wel. Verder op dezelfde manier gesorteerd als de cd's.
@ L_T_B: Dat ziet er schitterend uit zeg
De lp's staan in een kast onder m'n bed. Heb helaas niet om elke lp een plastic hoes, maar om de meeste wel. Verder op dezelfde manier gesorteerd als de cd's.
@ L_T_B: Dat ziet er schitterend uit zeg

0
Sietse
geplaatst: 21 augustus 2008, 17:00 uur
ik had om heel veel platen juist plastic hoezen zitten en heb ze er afgehaald. Scheelde weer snel 10 a 15 cm in mijn kast aan ruimte 

* denotes required fields.