De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 21:22 uur
Dat ziet er strak en indrukwekkend uit.

Waar heb je die kasten vandaan?

Waar heb je die kasten vandaan?
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 22:21 uur
sq schreef:
(afbeelding)
Een al lang beloofd plaatje van mijn nieuwe opstelling, nu mét de nieuwe CD-kast (zie even terug in dit topic)
(afbeelding)
Een al lang beloofd plaatje van mijn nieuwe opstelling, nu mét de nieuwe CD-kast (zie even terug in dit topic)
Cool! Zo'n opstelling heb ik ook in gedachten. Ik begin binnen een paar weken eraan, ik zal dergelijke "platenbakken" zel ineen steken. Ik maak er dan ook voor de opberging van mijn cd's.
Het voordeel aan zo'n systeem vindt ik het feit dat het moduleerbaar is en alzo ook aan een eventuele nieuwe ruimte kan worden aangepast.
Heb jij deze ook zelf ineengestoken? En wat was de kostprijs ong.?
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 00:22 uur
Van het merk Pelikan , geloof ik.
Onder andere bij de V&D gekocht.
Al deze albums zijn orgineel.
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 10:52 uur
Staat de bovenste rij nu meer naar voren dan de onderste, of is dat maar gezichtsbedrog?
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 12:03 uur
Het is altijd leuk om de platenkast en/of boekenkast bij iemand te zien en dat je hun interesses kunt delen of beoordelen.
Ik vind het eigenaardig dat je mensen hebt die de cd's verstoppen in een kast of nog erger alleen maar downloads hebben. Je hebt ook een categorie die totaal geen interesse hebben en bijv. niet weten wie John Lennon is.
Leuke kast deric raven! 400% uitgezoomd maar wordt teveel een blur, ik was nieuwsgierig wat er in stond, ja ik ben een voyeur wat dat betreft.
Ik vind het eigenaardig dat je mensen hebt die de cd's verstoppen in een kast of nog erger alleen maar downloads hebben. Je hebt ook een categorie die totaal geen interesse hebben en bijv. niet weten wie John Lennon is.
Leuke kast deric raven! 400% uitgezoomd maar wordt teveel een blur, ik was nieuwsgierig wat er in stond, ja ik ben een voyeur wat dat betreft.

0
geplaatst: 4 oktober 2008, 18:56 uur
Kijk maar naar mijn stemlijsten, ik heb alleen maar gestemd op albums die ik in bezit heb.
0
geplaatst: 23 januari 2009, 20:50 uur
essence schreef:
Cool! Zo'n opstelling heb ik ook in gedachten. Ik begin binnen een paar weken eraan, ik zal dergelijke "platenbakken" zel ineen steken. Ik maak er dan ook voor de opberging van mijn cd's.
Het voordeel aan zo'n systeem vindt ik het feit dat het moduleerbaar is en alzo ook aan een eventuele nieuwe ruimte kan worden aangepast.
Ik zie deze nu pas, sorry. ik weet niet of je nog op zoek was, maar hierbij dan:
De platenkasten zijn zelfbouw, ik heb ze ontworpen maar niet zelf gemaakt. Het was een uitbesteding aan een timmerwerkplaats en daar moest ik per kastje ongeveer 90 gulden voor betalen en dat is ongeveer 12 jaar geleden. dat is even aan de prijs, maar onverwoestbaar. Voor je modulaire systeem is het ideaal, want de LP-kasten zijn op de korte zijde geplaatst precies geschikt voor CDs. In een eerdere post van mij in het topic staat een close-up.
De cd-kast is van dezelfde leverancier als die van c-moon, en die kan je gewoon online bestellen op verzamelkasten.nl.
0
wijsneus
geplaatst: 29 januari 2009, 17:11 uur
Hoe berg jij Platen/CD's op ?
Gewoon, in hun hoes natuurlijk.
Gewoon, in hun hoes natuurlijk.
0
Father McKenzie
geplaatst: 24 februari 2009, 17:44 uur
Bij Miles Davis - Bitches Brew (1970):
BIj mij staan artiesten alfabetisch, dus het genre speelt dan verder geen rol;
Al heb ik altijd iets gehad tegen het klasseren op voornaam, bij mij staat Miles Davis dus onder de D van Davis... en toch vind ik het fusion!
Nakur schreef:
Geweldige schijf die gewoon tussen de jazz staat in de platenkast
Geweldige schijf die gewoon tussen de jazz staat in de platenkast
Al heb ik altijd iets gehad tegen het klasseren op voornaam, bij mij staat Miles Davis dus onder de D van Davis... en toch vind ik het fusion!

0
geplaatst: 24 februari 2009, 17:54 uur
Father McKenzie schreef:
(quote)

Het heeft niets met deze plaat te maken, maar ik word er inderdaad af en toe helemaal mesjokke van: categoriseren. Goed heb je 3 hoofdcategorieën: pop, jazz, klassiek - makes sense. So far so good - ik ben niet zo van de verzamelaars, dus die zet je apart.
Maar goed daar ga je ook weer een subcategorie in maken, want owee je zal maar naar de acid jazz (jazzdance) grijpen (of erger naar de reggae) als je echte honkies (witmensen) op bezoek hebt, die Hedkandi-dingen (dan wel de chill-zooi) al heftig genoeg vinden. Op een gegeven moment denk je electronic ook weer een eigen plek te geven, samen met electro. Verder wil je de nieuwe aankopen (nieuw repertoir) apart houden, en eigenlijk daarbinnen wil je nieuw bestaand repertoir apart houden. En vervolgens begint mjuman's muscial maintenance mania. Hopeloos...
0
pretfrit
geplaatst: 24 februari 2009, 18:02 uur
Ik heb klassiek apart van het overige. overig op (achter)naam uitvoerende of bandleider. klassiek op componist. Reich en Glass staan trouwens bij overig en nie tbij klassiek
Dan heb ik nog een plankje met fusion en daar staat Bitches Brew moederziel alleen
Is hier al een topic voor Herman?
Dan heb ik nog een plankje met fusion en daar staat Bitches Brew moederziel alleen
0
Father McKenzie
geplaatst: 24 februari 2009, 18:12 uur
pretfrit schreef:
Ik heb klassiek apart van het overige. overig op (achter)naam uitvoerende of bandleider. klassiek op componist. Reich en Glass staan trouwens bij overig en nie tbij klassiek
Dan moet je daar dringend Deodato 2 van Eumir Deodato naastzetten, het nummer Super Strut is de beste fusion die ik ooit hoorde!

0
pretfrit
geplaatst: 24 februari 2009, 18:19 uur
Father McKenzie schreef:
Dan moet je daar dringend Deodato 2 van Eumir Deodato naastzetten, het nummer Super Strut is de beste fusion die ik ooit hoorde!

(quote)

volgens mij is dat gewoon jazz hoor

0
geplaatst: 24 februari 2009, 20:18 uur
Gewoon alles op Alfabet........ en verzamelaars apart......
Miles Davis Bitches Brew staat dus bij de D........ maar dan bij mij weer wel in de afdeling Vinyl......
Miles Davis Bitches Brew staat dus bij de D........ maar dan bij mij weer wel in de afdeling Vinyl......
0
Father McKenzie
geplaatst: 24 februari 2009, 20:26 uur
Tja, vinyl, ik heb geen platendraaier meer, maar het heeft inderdaad charme!
0
geplaatst: 25 februari 2009, 11:14 uur
0
metronomy
geplaatst: 25 februari 2009, 11:30 uur
mooie verzameling, maar die posters?
op Yevgueni heb je niet gestemd en op Kanye West geef je een povere 3*. Bij mij hangen enkel 5* in m'n kamer
op Yevgueni heb je niet gestemd en op Kanye West geef je een povere 3*. Bij mij hangen enkel 5* in m'n kamer

0
geplaatst: 25 februari 2009, 11:37 uur
Ahja, alle posters die bij de albums zitten, hang ik uit. Tenzij er geen plaats meer is. Dan wissel ik de posters van de betere albums, voor de minder goede albums.
"Aan de Arbeid" moet ik inderdaad nog een stem geven, even doen dan maar!
"Aan de Arbeid" moet ik inderdaad nog een stem geven, even doen dan maar!
0
geplaatst: 25 februari 2009, 18:59 uur
.. en ruimte voor uitbreiding zie ik (ik meen dat daar nog precies een zo´n rekje tussenin past?). Wie weet hoe snel je dat al nodig hebt. Ik heb mijn eigen statistiekjes eens bekeken. Toen ik 16 werd had ik 21 LPs, toen ik 17 werd 48. Kan niet anders dan vaststellen dat je goed bezig bent 

0
geplaatst: 25 februari 2009, 19:48 uur
Vinyl albums altijd rechtopstaand in kast.
Plaat in binnenhoes met plastieken beschermlaag.
Vinyl singles is een ramp ... te weinig plaats.
CD albums altijd rechtstaand in de kast of liggend in rek.
Plaat in binnenhoes met plastieken beschermlaag.
Vinyl singles is een ramp ... te weinig plaats.
CD albums altijd rechtstaand in de kast of liggend in rek.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 20:04 uur
@ dazzler:
Ik heb ook heel wat 7" singletjes. Ik bewaar ze in ´classic´ Curver bakken. Die kosten bijna niks. Je kent ze vast wel:

(dit komt van de site van curver, ik heb geen foto van mijn eigen singlebakken)
Er kunnen precies twee rijen singles naast elkaar. Je hebt ook dezelfde bak wat hoger en dan kan je deze erop zetten. Op die manier heb ik in 2x2 van deze bakken (2 laag, 2 hoog) zo´n 1000 singletjes netjes op zolder staan. Het voordeel van de bakken is - naast dat ze weinig ruimte innemen - dat je er ook goed door kan bladeren. Ik neem de bovenste (courante feest-singles) vaak zó mee als ik op een feestje moet draaien.
Ik heb ook heel wat 7" singletjes. Ik bewaar ze in ´classic´ Curver bakken. Die kosten bijna niks. Je kent ze vast wel:

(dit komt van de site van curver, ik heb geen foto van mijn eigen singlebakken)
Er kunnen precies twee rijen singles naast elkaar. Je hebt ook dezelfde bak wat hoger en dan kan je deze erop zetten. Op die manier heb ik in 2x2 van deze bakken (2 laag, 2 hoog) zo´n 1000 singletjes netjes op zolder staan. Het voordeel van de bakken is - naast dat ze weinig ruimte innemen - dat je er ook goed door kan bladeren. Ik neem de bovenste (courante feest-singles) vaak zó mee als ik op een feestje moet draaien.
0
Father McKenzie
geplaatst: 26 februari 2009, 05:42 uur
Ik heb destijds bij Hubo boekenkasten gekocht, ongeveer 2 meter hoog, met legplankjes, en daartussen pasten precies nog eens zoveel legplankjes, één zo'n kast heeft er nu ongeveer 10, zo heb ik een wand vol, tja, een 4000 cd's "Gegen Die Wand", het is gek, het is maf, het is veel te veel, en ik ben dat beginnen beseffen, dus er komt nu haast niets meer bij, het is mooi geweest, we kunnen de volgende 50 jaar, tot ons honderdste van de cd's genieten.... tenminste als er geen "rot" optreedt in de cd's want user shinybeast liet me ooit op een meeting eens zo'n ding zien, ik werd er niet goed van.... wist zelfs niet dat dit bestond.... je zult maar die "rot" op je cd's krijgen, màn toch!
0
geplaatst: 26 februari 2009, 11:05 uur
@sq: het gaat inderdaad snel. Iedere week komt er wel een nieuw album bij.
Let trouwens ook op de kapotte drumstuk die ik gevangen heb tijdens een optreden van Dog Eat Dog!
Let trouwens ook op de kapotte drumstuk die ik gevangen heb tijdens een optreden van Dog Eat Dog!

0
geplaatst: 6 juni 2009, 16:43 uur
Momenteel is het eigenlijk een chaos in m'n cd collectie. Een deel staat op genre. Van artiesten waarvan ik er meer dan vier heb staan bij elkaar. En de rest staat in een soort van chronologie van jaar van release (1936 t/m 2009). 
En dan heb ik nog een los bakje staan met nieuwe cd's die ik nog moet luisteren of aan het luisteren ben.
De LP's is nog overzichtelijk, mooi alles in één bakkie
Probleem is nu dat de kast strak vol staat waardoor er ook nog een los stapeltje ligt...
Mischien toch eens een keuze maken om alles op óf genre te sorteren óf op jaar van uitgave óf op alfabet van band-artiest. Die laatste lijkt me toch het handigste

En dan heb ik nog een los bakje staan met nieuwe cd's die ik nog moet luisteren of aan het luisteren ben.
De LP's is nog overzichtelijk, mooi alles in één bakkie

Probleem is nu dat de kast strak vol staat waardoor er ook nog een los stapeltje ligt...
Mischien toch eens een keuze maken om alles op óf genre te sorteren óf op jaar van uitgave óf op alfabet van band-artiest. Die laatste lijkt me toch het handigste

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 juli 2009, 00:41 uur
Inmiddels heb ik al een hele tijd een andere manier van opbergen.
Voor de CD's heb ik de IKEA PS kast:

Al is die helaas alweer bijna vol (dit is al een wat oudere foto).
Dan hebben we op de overloop een kastje staan met 2 schappen erin. Op de bovenste rij staan m'n muziekdvd's, onder staan de LP's. Verder staan boxsets ook in die kast, want of die passen niet in m'n CD kast, of ze nemen te veel ruimte in.

Het lijkt op de foto een vrij klein kastje, maar dit is slechts een deel van de kast. Ook deze is inmiddels al flink wat voller, tja het gaat hard....
Leuk al die muziek, maar het neemt wel verdomd veel ruimte in.
Voor de CD's heb ik de IKEA PS kast:

Al is die helaas alweer bijna vol (dit is al een wat oudere foto).
Dan hebben we op de overloop een kastje staan met 2 schappen erin. Op de bovenste rij staan m'n muziekdvd's, onder staan de LP's. Verder staan boxsets ook in die kast, want of die passen niet in m'n CD kast, of ze nemen te veel ruimte in.

Het lijkt op de foto een vrij klein kastje, maar dit is slechts een deel van de kast. Ook deze is inmiddels al flink wat voller, tja het gaat hard....
Leuk al die muziek, maar het neemt wel verdomd veel ruimte in.
* denotes required fields.