De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2009, 00:49 uur
Ikea, het zou verboden moeten worden!
Maar wel leuke verzamelingen Michel en Stijn.
Maar wel leuke verzamelingen Michel en Stijn.

0
geplaatst: 14 juli 2009, 10:47 uur
@Stijn_Slayer:
Wat is dat van Woodstock, rechts op de onderste foto?
Wat is dat van Woodstock, rechts op de onderste foto?
0
geplaatst: 14 juli 2009, 12:00 uur
Ik heb er geen foto van maar bij mij liggen ze gewoon opgestapeld. Ik moet daar een andere manier voor bedenken want ik kwam laatst tot de conclusie dat er daardoor krasjes op komen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 14 juli 2009, 12:16 uur
Voor cd's heb ik een cd kast (die alweer bijna vol is) en platen zitten momenteel nog in een verhuisdoos, aangezien ik ze nergens kwijt kan. 

0
geplaatst: 21 juli 2009, 18:34 uur
L_T_B schreef:
Tell me why! Beneden in woonkamer heb ik een Pastoe-kast - verantwoord design - op draaivoet.
Op mijn werkkamer: 5 Benno's met cd's - dan nog twee kasten met vinyl. IKEA: lowcost, gemakkelijk te vinden en te monteren. Of ben jij van de design-kast-verleen-subsidiecommissie?
0
geplaatst: 22 juli 2009, 13:49 uur
Het zijn dezelfde als van het foto'tje daarvoor.
8 x Benno v/d ...jawel... IKEA.
Daarnaast 2 (alombekende) Billy´s.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 13:54 uur
MichelDumoulin schreef:
Op 14 juli (hierboven) waren het er nog zes. Mijn punt is altijd - ik kan wel vooraf Benno's kopen, maar dan moet ik ook weer cd's kopen om die Benno's te vullen en dat gaat volgens mij sneller dan andersom (eerst de cd's).
0
geplaatst: 22 juli 2009, 15:38 uur
Mjuman schreef:
Op 14 juli (hierboven) waren het er nog zes. Mijn punt is altijd - ik kan wel vooraf Benno's kopen, maar dan moet ik ook weer cd's kopen om die Benno's te vullen en dat gaat volgens mij sneller dan andersom (eerst de cd's).
(quote)
Het waren er 7, maar sois.
Ik heb juist gekozen voor deze kastjes omdat er bij uitbreiding (en dat is onvermijdelijk) gewoon weer een kastje bij gekocht kan worden. Ik ga er wel vanuit dat de IKEA deze kasten voorlopig blijft verkopen.
Vreemd argument, trouwens, dat je eerst kasten zou moeten kopen om vervolgens extra hard cd's aan te schaffen om deze te vullen.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 15:42 uur
@MD - dat was een grap; vorig jaar ca 150 cd's gekocht - en nog meer vinyl.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 01:03 uur
Mjuman schreef:
Tell me why! Beneden in woonkamer heb ik een Pastoe-kast - verantwoord design - op draaivoet.
Bij een mooie collectie hoort m.i. ook een mooi opbergmeubel. Ik zal zeker niet ontkennen dat de diverse Ikea kasten zeer praktisch zijn, maar ik vind ze simpelweg te "gewoontjes". Op MovieMeter zie je in dit soortgelijke topic veelal collecties die mooi uitgestald staan. Bij cd-verzamelaar daarentegen heb ik veelal het idee dat een opbergmeubel meer een noodzakelijk kwaad is waarin de collectie zo praktisch en efficiënt mogelijk opgeborgen dient te worden. En Ikea voorziet perfect in die behoefte.
Kasten als die van Bruno Banani spreken mij veel meer aan. Exclusief, robuust en persoonlijk, zoals ook mijn kast.
Verantwoord design klinkt trouwens wel heel eng.

0
Harco
geplaatst: 23 juli 2009, 10:15 uur
Ik snap wat je bedoelt, L_T_B, maar ach, ik woon nog bij mijn ouders, dus een aantal IKEA kasten op mijn kamer vind ik niet erg. Zou ik op mezelf gaan, dan werden ze vrij gauw vervangen.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 10:28 uur
@LTB: Pastoe: ze maken bijv. kasten (Amsterdammer heet er één), dressoirs; staat op Marktplaats vaak te koop met die vermelding (verantwoord of tijdloos); was van mij ook een beetje 'nudge, nudge, wink, wink'.
Die kast heet de Fiber - is strak van ontwerp, met draaivoet en schuif - dus voor en achter kan je cd's kwijt (niet echt een koopje). Maar goed, mooi, strak en functioneel. Een nadeel: kast is uit de collectie gehaald.
Die kast heet de Fiber - is strak van ontwerp, met draaivoet en schuif - dus voor en achter kan je cd's kwijt (niet echt een koopje). Maar goed, mooi, strak en functioneel. Een nadeel: kast is uit de collectie gehaald.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 12:52 uur
L_T_B schreef:
Bij cd-verzamelaar daarentegen heb ik veelal het idee dat een opbergmeubel meer een noodzakelijk kwaad is waarin de collectie dient te worden. En Ikea voorziet perfect in die behoefte.
Bij cd-verzamelaar daarentegen heb ik veelal het idee dat een opbergmeubel meer een noodzakelijk kwaad is waarin de collectie dient te worden. En Ikea voorziet perfect in die behoefte.
Precies, ik zie mijn cd's als gebruiksvoorwerpen en niet als pronkstukken. En die wil ik zo praktisch en efficiënt mogelijk opbergen.
0
Sheplays
geplaatst: 23 juli 2009, 13:14 uur
Mjuman schreef:
Op de WoonZoo add rechts geklikt en daar staat de Fibre van Pastoe vemeld als nieuwe generatie CD kast. Of is dat een andere?
0
geplaatst: 23 juli 2009, 13:44 uur
Izzum - maar met meer alu-plankjes (ende draaibaer - onzichtbaar in voet). Is er een mooie, bruikbare cd-kast (750 - 800 cd's) plören zum uit 't assortiment (was geen koopje ca 1500 - 1600 euro). Misschien 2ehands nog op de kop te tikken.
Voordeel is dat als je de schuif dicht doet - je cd's slechts vagelijks zichtbaar zijn.
Voordeel is dat als je de schuif dicht doet - je cd's slechts vagelijks zichtbaar zijn.
0
geplaatst: 9 december 2009, 18:46 uur
Ik doe het zo:
Net mijn 3e benno rekje begonnen. Nog een serieuze weg te gaan in vergelijking met anderen hier aanwezig!
Net mijn 3e benno rekje begonnen. Nog een serieuze weg te gaan in vergelijking met anderen hier aanwezig!
0
geplaatst: 9 december 2009, 23:05 uur
aERodynamIC schreef:
Leuk om te lezen allemaal *slaakt zucht van verlichting, want er blijken meer freaks rond te lopen*. Nog leuker om te zien
Leuk om te lezen allemaal *slaakt zucht van verlichting, want er blijken meer freaks rond te lopen*. Nog leuker om te zien
Speciaal voor jou Eric.

0
geplaatst: 17 december 2009, 18:56 uur
Omdat ik cd's en lp's in een open kast er al snel rommelig uit vind zien staat het meeste bij mij achter gesloten deuren. Deze handige kastjes waarin cd's stofvrij opgeborgen kunnen worden heb ik ooit bij Ikea gekocht. Helaas kan ik er lang niet alles in kwijt.

En in een gewone kast waarin 'normale' mensen hun servies of iets dergelijks zetten past als op maat gemaakt heel wat vinyl, ook achter de zijdeuren.

En in een gewone kast waarin 'normale' mensen hun servies of iets dergelijks zetten past als op maat gemaakt heel wat vinyl, ook achter de zijdeuren.

0
geplaatst: 17 december 2009, 19:04 uur
0
geplaatst: 17 december 2009, 22:46 uur
@kronos: netjes zo! En die motor lijkt verdacht veel op een Ducati klassieker! 

* denotes required fields.