MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Ikea, het zou verboden moeten worden!

Maar wel leuke verzamelingen Michel en Stijn.

@Stijn_Slayer:
Wat is dat van Woodstock, rechts op de onderste foto?

Stijn_Slayer
Dat is die 4CD Box: Woodstock: 25th Anniversary

Ik heb er geen foto van maar bij mij liggen ze gewoon opgestapeld. Ik moet daar een andere manier voor bedenken want ik kwam laatst tot de conclusie dat er daardoor krasjes op komen.

Pastichio Rocker
Voor cd's heb ik een cd kast (die alweer bijna vol is) en platen zitten momenteel nog in een verhuisdoos, aangezien ik ze nergens kwijt kan.

Hoe berg jij je cd's/platen op?

Op de pc.

L_T_B schreef:
Ikea, het zou verboden moeten worden!

Tell me why! Beneden in woonkamer heb ik een Pastoe-kast - verantwoord design - op draaivoet.

Op mijn werkkamer: 5 Benno's met cd's - dan nog twee kasten met vinyl. IKEA: lowcost, gemakkelijk te vinden en te monteren. Of ben jij van de design-kast-verleen-subsidiecommissie?

Deftige cdkast, waar heb je die gekocht?

Het zijn dezelfde als van het foto'tje daarvoor.
8 x Benno v/d ...jawel... IKEA.
Daarnaast 2 (alombekende) Billy´s.

MichelDumoulin schreef:
Het zijn dezelfde als van het foto'tje daarvoor.
8 x Benno v/d ...jawel... IKEA.
Daarnaast 2 (alombekende) Billy´s.

Op 14 juli (hierboven) waren het er nog zes. Mijn punt is altijd - ik kan wel vooraf Benno's kopen, maar dan moet ik ook weer cd's kopen om die Benno's te vullen en dat gaat volgens mij sneller dan andersom (eerst de cd's).

Mjuman schreef:
(quote)

Op 14 juli (hierboven) waren het er nog zes. Mijn punt is altijd - ik kan wel vooraf Benno's kopen, maar dan moet ik ook weer cd's kopen om die Benno's te vullen en dat gaat volgens mij sneller dan andersom (eerst de cd's).

Het waren er 7, maar sois.
Ik heb juist gekozen voor deze kastjes omdat er bij uitbreiding (en dat is onvermijdelijk) gewoon weer een kastje bij gekocht kan worden. Ik ga er wel vanuit dat de IKEA deze kasten voorlopig blijft verkopen.
Vreemd argument, trouwens, dat je eerst kasten zou moeten kopen om vervolgens extra hard cd's aan te schaffen om deze te vullen.

@MD - dat was een grap; vorig jaar ca 150 cd's gekocht - en nog meer vinyl.

Mjuman schreef:
Tell me why! Beneden in woonkamer heb ik een Pastoe-kast - verantwoord design - op draaivoet.

Bij een mooie collectie hoort m.i. ook een mooi opbergmeubel. Ik zal zeker niet ontkennen dat de diverse Ikea kasten zeer praktisch zijn, maar ik vind ze simpelweg te "gewoontjes". Op MovieMeter zie je in dit soortgelijke topic veelal collecties die mooi uitgestald staan. Bij cd-verzamelaar daarentegen heb ik veelal het idee dat een opbergmeubel meer een noodzakelijk kwaad is waarin de collectie zo praktisch en efficiënt mogelijk opgeborgen dient te worden. En Ikea voorziet perfect in die behoefte.

Kasten als die van Bruno Banani spreken mij veel meer aan. Exclusief, robuust en persoonlijk, zoals ook mijn kast.

Verantwoord design klinkt trouwens wel heel eng.

Harco
Ik snap wat je bedoelt, L_T_B, maar ach, ik woon nog bij mijn ouders, dus een aantal IKEA kasten op mijn kamer vind ik niet erg. Zou ik op mezelf gaan, dan werden ze vrij gauw vervangen.

@LTB: Pastoe: ze maken bijv. kasten (Amsterdammer heet er één), dressoirs; staat op Marktplaats vaak te koop met die vermelding (verantwoord of tijdloos); was van mij ook een beetje 'nudge, nudge, wink, wink'.

Die kast heet de Fiber - is strak van ontwerp, met draaivoet en schuif - dus voor en achter kan je cd's kwijt (niet echt een koopje). Maar goed, mooi, strak en functioneel. Een nadeel: kast is uit de collectie gehaald.

L_T_B schreef:

Bij cd-verzamelaar daarentegen heb ik veelal het idee dat een opbergmeubel meer een noodzakelijk kwaad is waarin de collectie dient te worden. En Ikea voorziet perfect in die behoefte.

Precies, ik zie mijn cd's als gebruiksvoorwerpen en niet als pronkstukken. En die wil ik zo praktisch en efficiënt mogelijk opbergen.

Sheplays
Mjuman schreef:

Die kast heet de Fiber - is strak van ontwerp, met draaivoet en schuif - dus voor en achter kan je cd's kwijt (niet echt een koopje). Maar goed, mooi, strak en functioneel. Een nadeel: kast is uit de collectie gehaald.

Op de WoonZoo add rechts geklikt en daar staat de Fibre van Pastoe vemeld als nieuwe generatie CD kast. Of is dat een andere?

Izzum - maar met meer alu-plankjes (ende draaibaer - onzichtbaar in voet). Is er een mooie, bruikbare cd-kast (750 - 800 cd's) plören zum uit 't assortiment (was geen koopje ca 1500 - 1600 euro). Misschien 2ehands nog op de kop te tikken.

Voordeel is dat als je de schuif dicht doet - je cd's slechts vagelijks zichtbaar zijn.

Ik berg mijn LP's op in een Albert Heijn doos.

Gallow
Contributing:

(afbeelding)

Ik doe het zo:
(afbeelding) Net mijn 3e benno rekje begonnen. Nog een serieuze weg te gaan in vergelijking met anderen hier aanwezig!

aERodynamIC schreef:
Leuk om te lezen allemaal *slaakt zucht van verlichting, want er blijken meer freaks rond te lopen*. Nog leuker om te zien

Speciaal voor jou Eric.

(afbeelding)

Pastichio Rocker
Damn!

Dat noem ik al eens een verzameling.

Mooi hoor! Kan alleen nog niet op tegen Johan Derksen

Omdat ik cd's en lp's in een open kast er al snel rommelig uit vind zien staat het meeste bij mij achter gesloten deuren. Deze handige kastjes waarin cd's stofvrij opgeborgen kunnen worden heb ik ooit bij Ikea gekocht. Helaas kan ik er lang niet alles in kwijt.

(afbeelding)

(afbeelding)

En in een gewone kast waarin 'normale' mensen hun servies of iets dergelijks zetten past als op maat gemaakt heel wat vinyl, ook achter de zijdeuren.

(afbeelding)

Sir Spamalot (crew)
Bloody Hell!

Sir Spamalot schreef:
Bloody Hell!

Euh, dank je well.

@kronos: netjes zo! En die motor lijkt verdacht veel op een Ducati klassieker!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:24 uur

geplaatst: vandaag om 01:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.