MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
@Vortex,

De (Tamiya) 900SS om precies te zijn.

(afbeelding)

De 916 heb ik ooit ook gemaakt.

(afbeelding)

Maar nu weer ontopic hè.

Mijn complimenten voor de puike kast.

Thnx!

Ik vind deze wel erg mooi.

Gallow
gaaf ik zou er de hele dag mee zitten spelen

Kronos schreef:
De 916 heb ik ooit ook gemaakt.
(afbeelding)

Maar nu weer ontopic hè.

Nice! De 916
Heb hier o.a. een Paul Smart staan, maar goed dat is idd. verder voor een ander forum.

Benno
Ik zweer bij Benno (die platenkast is niet voor niets naar mij vernoemd). Heb er inmiddels drie verspreid over het huis, verder heb ik twee kleinere CD-kasten staan, een soort kaartenbak naast de stereo met daarin de "rotatielijst" (of, in het geval van boxsets, staan ze naast de bak). De overige CD's zijn opgeborgen in lades van van alles en nog wat (het TV-meubel, wat er nog aan ruimte over was in de kledingkast etc.). Inmiddels is alles vol, dus ik ben nu begonnen met stapelen. Zo liggen er naast de PC, waar ik nu zit, vijf stapels CD's van elk een centimeter of dertig hoog. 't Is niet anders, ik heb geen ruimte meer. De LP's staan in een Billy-kast en verder in een vrij coole collectie platenkoffers.

Lukk0
Ik heb alleen twee plankjes van mijn Billy-boekenkasten zo verplaatst dat er precies een rijtje cd's tussen past. Heb ik voorlopig wel ruimte genoeg aan denk ik, zo veel cd's koop ik nu ook weer niet, er passen er zeker nog dertig bij

bobbee
Ik heb een deel in Benno's staan, die ik de afgelopen jaren in verschillende opstellingen in mijn kamer heb gehad. En een deel in grote verhuisdozen omdat ik die toch niet draai. Maar het meeste heb ik digitaal op een aantal harde schijven. O.a. mijn lp collectie heb ik op de harde schijf gezet.
Ik wil de meeste muziek in de buurt hebben, dus in de huiskamer en dat is niet altijd de beste manier om je huiskamer in te richten. De kasten zijn te bepalend voor je interieur. Daarom blijf ik zoeken naar een betere manier om alles op te bergen.
De laatste keer had ik alles in een vierkant opgesteld, 4 benno's met de opening naar links, 4 naar rechts en 4 naar voren. Het probleem was dat ze met de achterkant niet tegen elkaar stonden. In een onbewaakt moment vielen de 4 aan de rechterkant achterover tegen de 4 aan de linkerkant. Het was een ravage, meer dan duizend cd's moest ik weer in hun hoesje stoppen, kapotte hoesjes vervangen etc. En ik moest alles weer sorteren, dat is nog niet helemaal af.

Father McKenzie
Picasa-webalbums - PATRICK - Cd kasten Fat... - picasaweb.google.be

Ik heb wat foto's gemaakt van de cd kasten her en der in huis, we zitten alsnog niet zonder muziek de komende jaren.....

MrGuitar240
Father McKenzie schreef:

Picasa-webalbums - PATRICK - Cd kasten Fat... - picasaweb.google.be

Ik heb wat foto's gemaakt van de cd kasten her en der in huis, we zitten alsnog niet zonder muziek de komende jaren.....

Mooi hoor!!!

Father McKenzie
Thanks, MrGuitar240!!

Een mooie verzameling, McKenzie.

Maar mooi staat het zo toch niet in de woonkamer vind ik, al die plastic ruggetjes in verschillende houten rekjes.

De oplossing is volgens mij een grote kast, op maat gemaakt van mooi hout eventeel met glazen deuren.

Maar als ik hier zo in dit topic rondkijk, geven muziekliefhebbers liever nog meer geld uit aan muziek, dan aan mooie kastjes om het allemaal in op te bergen. En dat geldt eigenlijk ook een beetje voor mezelf.

Stijn_Slayer
Dat herken ik wel. Ik ga dan zitten denken van 'hmmm, van het geld van die kast zou ik zoveel cd's kunnen kopen'.

MrGuitar240
Thomzic schreef:
Mooi hoor! Kan alleen nog niet op tegen Johan Derksen

Nee dat is echt niet normaal nee.

Father McKenzie
Ik dacht in mijn schooltijd al in termen van platen.... toen ik "gebuisd" was, dus gezakt voor een vak, vroeg de leraar me; "En, Patrick hoe lang heb je hier op gestudeerd?"
"Nou, toch wel zeker 5 elpees lang..." want het waren toen elpees, uiteraard, haha!

Ik rekende toen ook in platen. Als ik hoorde hoeveel geld sommige klasgenoten in het weekend uitgaven in een discotheek, dan telde ik hoeveel lp's ik daar voor kon kopen.

Over hoe lang ik in die tijd studeerde voor school hoefde ik niet te rekenen. Dat was steevast nul lp's lang.

Stijn_Slayer
Ik reken bedragen ook altijd om in cd's.

Goed om te horen dat ik niet de enige ben.

Stijn_Slayer schreef:
Ik reken bedragen ook altijd om in cd's.

Goed om te horen dat ik niet de enige ben.

Ik reken lp's regelmatig om in bier - mooie rechtvaardiging: want wat is nou de prijs van twee biertjes voor een In Tua Nua of ééntje voor een Thriller?

In Muziek > Nieuws > Nieuwe website voor platenfreaks:

Een paar weken geleden werd via Twitter geopperd dat het leuk zou zijn als er een website was in de stijl van Boekenkastfoto.nl (waarop boekenliefhebbers hun collectie laten zien), maar dan voor platenliefhebbers en –verzamelaars. Vierentwintig uur later was die site er:

Platenkasten.nl

Het moge duidelijk zijn dat jullie als muziekfreaks/platenverzamelaars er niet langs komen om een bijdrage te leveren.

Stuur foto’s van jouw platenkast(en), liefst met een toelichting, naar [email protected]

Bijdragen (ook weer mét foto) over het meest bijzondere, zeldzame, rare of juist heel gewone item uit je platen/cd-verzameling zijn ook welkom.

Filmpjes kunnen we ook gebruiken. Mail in dat geval even een link naar de videosite waar het filmpje te vinden is, of upload het via Megaupload, Rapidshare of een vergelijkbare dienst.

We zien jullie bijdragen graag tegemoet!

Marco / Platenkasten.nl

Ik vind het een behoorlijk onoverzichtelijke site, hetgeen mij irriteert.

Ik vind het wel leuk.

Er bestaat trouwens al heel lang zo'n site:

Show Me What You Got - platenkast.blogspot.com

Thomzic schreef:
Ik vind het een behoorlijk onoverzichtelijke site, hetgeen mij irriteert.

Wat vind je er onoverzichtelijk aan? We staan altijd open voor tips!

herman schreef:
Ik vind het wel leuk.

Er bestaat trouwens al heel lang zo'n site:

Show Me What You Got - platenkast.blogspot.com

Klopt, die site noemen we in ons openingsbericht ook als inspiratie. Er is contact gezocht met de eigenaar van dat blog, maar hij heeft nog niet gereageerd.

Hij heeft ook dit blog: Dubbel Mono - dubbelmono.blogspot.com

Misschien staat daar een e-mailadres op.

Hoe ik mijn cd's opberg?... Nou, ik zet ze in een kast.

Pastichio Rocker
Zo:

(afbeelding)

Ik heb ook nog aardig wat vinyl, maar dat kan ik niet kwijt.

Pastichio Rocker schreef:

Ik heb ook nog aardig wat vinyl, maar dat kan ik niet kwijt.

No problemo, ik kom ze gratis afhalen.

jellecomicgek72 schreef:
Hoe ik mijn cd's opberg?... Nou, ik zet ze in een kast.

same here jelle

Gast
geplaatst: vandaag om 19:19 uur

geplaatst: vandaag om 19:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.