MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Stijn_Slayer
GrafGantz schreef:
Ze wisselen bij de IKEA wel met enige regelmaat de beschikbare kleuren. Ik heb dus 4 Benno's naast elkaar staan... in 3 verschillende kleuren. Maar ik doe altijd maar net alsof het de bedoeling was als er naar gevraagd wordt...

Ik heb de witte genomen, omdat ik bij mijn oom zag dat de 'houtkleur' blijkbaar toch wat kan afwijken onderling.

GrafGantz schreef:
Ze wisselen bij de IKEA wel met enige regelmaat de beschikbare kleuren. Ik heb dus 4 Benno's naast elkaar staan... in 3 verschillende kleuren. Maar ik doe altijd maar net alsof het de bedoeling was als er naar gevraagd wordt...

Wat denk je dat het effect is als je meerdere Benno's in berken hebt, gekocht in verschillende jaren, en staand in een kamer met groot raam op het oosten?

Een mooie gladlopende kleurschakering?

GrafGantz schreef:
Een mooie gladlopende kleurschakering?

Door naar de volgende ronde

Overigens wil je niet weten wat het betekent als je mikt op een gefaseerde aanschaf van Ikea-kantoorinrichting!

Volgens mij is The Time Is Now van Moloko daar favoriet!

Mjuman schreef:
Doe jij ook aan vinyl?

Ik heb nog wel wat staan maar koop het niet meer.

Kronos schreef:
Liefdevol genoeg?

Sorry maar ik vind die dichte kasten niet echt geweldig. Als ze open staan ziet het er beter uit.

Het komt ook maar van ikea. Geen sorry nodig. Maar de cd's staan wel stofvrij zo en beschermd tegen zonlicht. Een paar cd's in het zicht vind ik oké, zo'n hele muur vol is me wat te veel. Al begint het daar nu met die nieuwe benno's erbij wel op te lijken. Vinyl heb ik ook achter deuren zitten, waarvan twee glazen.

Stijn_Slayer schreef:
Het grote voordeel van die Benno's is dat je er zo makkelijk meerdere naast elkaar kan zetten.

En dat je ook kan kiezen hoe je ze naast elkaar zet. Ik heb er nu drie als hoekkast geplaatst.

Om het helemaal vol te maken heb ik er ook wat boxen van het kruidvat bij tussen gezet. Die kunnen later weer elders opgeborgen worden.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ziet er netjes uit Kronos

Ziet er goed uit, Kronos en Sven.

Zelf heb ik 5 volle Benno's in de woonkamer en dan nog een kast met voornamelijk singles, verzamelaars en dat soort dingen in de slaapkamer. En dan nog een schoenendoos vol met oude cd-singles in van die kartonnen sleeves. Daarnaast nog twee houten bakken met vinyl en een klein rijtje in een expedit-kast. En daarbij heb ik nog twee mappen met (voornamelijk) zo'n 400 gebrande CD's. Eén met veelal dance en aanverwanten (veel downloads van bv. Beatport), de ander met popmuziek van 0 tot nu. Handig voor feestjes.

Ik kwam er laatst trouwens achter dat sommige van mijn hoesjes een beetje verkleurd zijn door de zon. Ik ben een jaar geleden verhuisd naar een appartement met heel veel zonlicht, daarvoor stond mijn collectie altijd wel 'beschermd' opgesteld.

Wat betreft sorteren: bij mij staat ook alles op artiest en daarbinnen op chronologie. Heb nooit een onderscheid op genre gemaakt, alleen klassiek (maar daar heb ik misschien 20 cd's van...) staat apart van de rest. Verder nog een paar rijtjes scores/soundtracks en bepaalde verzamelreeksen die ik 'bij de hand' wil hebben (Turn up the Bass bv.). Ik ben wel eens iemand tegengekomen die zijn muziek gesorteerd had op datum van aanschaf, dat had ook wel wat, vond ik.

@Kronos: erg leuke laatste foto

Ik kan er trouwens niet bij waarom iemand z'n cd's in een plastic mapje zou willen opbergen, het argument 'plaatsgebrek', ok, maar voor die doosjes MAAK je toch plaats?

De vraag is waar je prioriteiten liggen. Als je niet al te groot behuisd bent en met een gezin leeft kan ik me voorstellen dat zo'n mappen de oplossing zijn. Zo ben ik ooit bij iemand thuis geweest die duizenden cd's had, drie kinderen en een vrouw die de kost verdiende met kinderopvang. Maak je dan plaats voor speelruimte of voor cd's op te bergen. Hij had tientallen van die mappen.

Akkoord, maar dan neem ik aan dat 'ie ook geen boekenkast had, want als je dat kan zetten, kan je evengoed een cd-rekje plaatsen.

In een cd rekje gaan toch geen duizenden cd's?

D'r zijn hier users die gebruiken van die hoesjes, waar je boekje, inlay en cd in kunt stoppen en dan kan je 4 cd's op één cm kwijt.

Ik ben zelf ook niet zo van de cd's/lp's per se in het zicht willen hebben - dat heb ik met boeken ook al lang niet meer. Tonen wat je hebt (en gelezen hebt - tenminste...; en of draait in het geval van muziek), zeg maar ostentatief gedrag, daar heb ik heel weinig mee. En cd, lp's etc - niet in het zicht, geeft wel iets rust. Alleen is telkens opruimen wel tijdrovend - en als je bezoek krijgt, moet je altijd van te voren plannen wat je draait.

Maar separatie van doosje, cd en artwork gaat me vrij ver - zeker in geval van cd's die in digipak zitten. Als ik het vergelijk met het opzetten van een lp, beleef ik gek genoeg tegenwoordig minder fun bij het draaien van een verse cd; en ook al is de geluidskwaliteit van een geripte/gedownloade en gebrande cd minder, lijkt het elkaar steeds meer te benaderen en merk ik dat vinyl (ook van nwe dingen) zorgt voor intensere beleving. En dat maakt het bewaarprobleem weer groter

Skinny Fists

(afbeelding)

MIjn lieflijke beginnerscollectie. Houte autotje staat ertegen aan omdat ze anders omvallen.

Zo ben ik ook begonnen, nu heb ik 2 kasten!

Skinny Fists
Nice nice, ben nu bijna een half jaar bezig, heb nog enkele lp´s liggen.

Skinny Fists schreef:
(afbeelding)

MIjn lieflijke beginnerscollectie. Houte autotje staat ertegen aan omdat ze anders omvallen.

Mooi rijtje! Dat is voor mij al een tijdje terug

Ik zit nu eens te denken.Ik koop cd's sinds +-1995. Op een gegeven moment had ik er ongeveer 350 en ben toen eens flink gaan sorteren en heb er toen echt héél veel uit gegooid die ik nooit meer draaide.
Nu een kastje vol kwaliteit van ongeveer 200 cd's waarin makkelijk alles terug te vinden is!

DjFrankie (moderator)
6 Benno's de zevende komt nog. Voor de 12 'heb ik een koffer waar ze in staan, draai je toch zelden
De beste singels en elpees staan in de woonkamer , bij de stereo installatie.
De overigen elpees en singels (2500) staan bovenop de logeerkamer, maar we zoeken nog een betere oplossing.

DjFrankie schreef:
De overigen elpees en singels (2500) staan bovenop de logeerkamer, maar we zoeken nog een betere oplossing.

Herkenbaar probleem; zet daar dan ook een setje neer en ga daar eens logeren. Wat anderen ook zeggen ik ben niet weg van volle wanden met lp's en cd's (of boeken) - liefst zo min mogelijk in het zicht, Het probleem is alleen dat in een ladekast met 4/5 lades je maar zo'n 500 cd's kunt laten (als je het redelijk doorzoekbaar wilt hebben) en reken maar uit hoeveel je dan nodig hebt. Benno's kunnen per stuk zo'n 180 hebben.

Expedit van IKEA is wel een fijne kast voor lp's.

DjFrankie (moderator)
Mjuman schreef:
(quote)

Expedit van IKEA is wel een fijne kast voor lp's.

Klopt die gaan we ook nog aanschaffen

Ik zou dan toch eerder kiezen voor een kast met deuren. Er zijn altijd wel leuke boekenkasten te vinden die makkelijk tot een platenkast kunnen omgetoverd worden. Je vinyl staat dan stofvrij, eventueel ook beschermd tegen zonlicht of (deels) achter glas. In de kast hieronder heb ik de ruimte die over was benut om cd's in digipack op te bergen.

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Ziet er inderdaad zeker niet slecht uit!

Niet om te katten, maar zo hoeft het voor mij niet. Ik zei al eerder, dingen zo veel mogelijk uit het zicht te willen hebben en ruimte en rust houden; ik heb in de woonkamer een Fibre (Pastoe) - voor het beeld: d'r staat er nou een te koop op marktplaats - maar foto linken lukt me niet.

Bij mij staat nog geen derde in de woonkamer; het meeste (OLM en 90% van het vinyl) op mijn werkkamer en verder op zolder. Je kunt nl toch maar 1 ding tegelijk draaien - ach en dan verplaats je af en toe iets.

Mjuman schreef:
Niet om te katten, maar zo hoeft het voor mij niet. Ik zei al eerder, dingen zo veel mogelijk uit het zicht te willen hebben en ruimte en rust houden;

Hmm, volgens mij pleitte ik juist voor een kast met deuren (zoals op de foto) in reactie op wat jij schreef over de Expedit van Ikea, volgens mij zonder deuren.

Dingen elders dan in de woonkamer opbergen spreekt mij helemaal niet aan. Ik draai muziek in de woonkamer en daar hoort dan ook alles te staan. Dat helpt ook om te weten wat ik in huis heb. Ik heb dan ook nog nooit iets dubbel gekocht.

@Stijn,

Thnx! Een gekregen kast overigens. Andere poten eronder gezet, een laagje verf erover, nieuwe verdeling van schappen gemaakt en klaar. Ruimte voor zo'n 900 platen en 100 cd's.

@Kronos - alles in de woonkamer hebben is voor mij volstrekt onmogelijk; bovendien in de woonkamer staat geen enkele kast die hoger is dan ca 80 cm, tevens de hoogte van de bank, eettafel etc. - zichtlijn weet u wel.

Ik heb ook een tweede set (geen draaitafel) op mijn werkkamer, waar ik veel draai.

Expedit heeft inzetdeurtjes (15euro per stuk/vak) en dan passen er precies nog lp's in: zo'n 50 - 70 per vak, wel zorgvuldig zijn met plaatsen.

En die dubbele (beetje flauw ik heb dat elders al uitgelegd) komt mede doordat ik in relatief korte tijd veel vinyl heb gekocht (ergens tussen de 4 en 25 lp's per week) en doordat ik soms wel eens een lp extra heb gekocht als prijs en verzendkosten (in bundel) laag waren.

Mjuman schreef:
@Kronos - alles in de woonkamer hebben is voor mij volstrekt onmogelijk;

Maar als je nu al die dubbele exemplaren wegdoet...

Kronos schreef:
(quote)

Maar als je nu al die dubbele exemplaren wegdoet...

Aan jou zeker, voor een paar euro - zodat je ook eens wat goede muziek in huis haalt?

Gee man ga voor een rol in de real life soap "The Next Urbanus" - zelf ben je ervan overtuigd een kans te maken

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.