MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Het grote voordeel van Benno's is dat ze goedkoop zijn;in zekere zin als "modulair"te beschouwen zijn - zelfs als je er 5 naast elkaar zet, is het maximale ruimteverlies (vanwege "dubbele wanden") slechts 4 * 1,8 = 7,2 cm (ruimte voor 7 cd's * 12; dus dat valt nogal mee). En ik kan makkelijker een extra Benno in huis halen, dan een nwe kast voor zeg 800 cd's - dat leidt tot nattigheid bij de financiële directeur.

Overigens kan je met een beetje handigheid die Benno's ook voorzien van deuren en dan is alles mooi weggewerkt

Dit is overigens ook een heel mooi systeem voor cd's en dvd's - 1 nadeel: je moet links en rechts wel ruimte hebben om de kast open te kunnen schuiven. Per plank ca 100 cd's of dvd's.

(afbeelding)

Dat ziet er wel heel mooi uit. Maar klapdeurtjes was wellicht handiger geweest.

Wat benno's en deuren betreft, je kan ze nu zelfs speciaal daarvoor kopen, op een breedte van twee benno's. Maar mooi is dat niet. Met halfdoorzichtig kunstofmateriaal dat meer lijkt voor in de badkamer of zo.

Na de drie benno's in de rechterhoek heb ik er nu ook drie aan de linkerkant gezet.

(afbeelding)

(afbeelding)

deric raven schreef:
Mooie site.
Zal er eens een keer gaan kijken, ligt in de buurt van waar mijn schoonouders wonen.
Goedkeuring van vrouwlief in ieder geval binnen.

In dit topic heb ik mijn kast geplaatst kun je hem bekijken (gevuld):

zie hier, gepost op 18 juni:

(afbeelding)

Ik heb de foto's gezien.
Indrukwekkend.

Regelmatig doet dit topic me denken aan een bijeenkomst van AA - de verslaving aan de schijfjes, klein (zilver) en groot (zwart) wordt hier onbezwaard opgebiecht en getoond. Zelf ben ik daar niet aan toe.

Overigens als je google't op cd-kasten en afbeeldingen komen die kasten van DR duidelijk in beeld, incl. de zwarte Look Sharp-schoenen van DR.

Volgens mij is de bedoeling op bijeenkomsten van de AA om van je verslaving af te komen.

Mochten muziekschijfjes een verslaving zijn, ik wil daar zeker niet van af.

Maar ik sta er altijd wel voor open om de schijfjes als weerslag van een verslaving van een ander over te nemen. En altruïstisch als ik ben, doe ik dat volledig gratis. Ik ben zelfs bereid de hele handel zelf te komen ophalen. Mijn goedheid kent geen grenzen. Dus Mjuman, niet aarzelen. Gewoon even je adres aan mij doorspelen en een van de dagen sta ik aan je deur.

En dan kan je hier eindelijk ook vrij en blij een foto plaatsen. Van je lege kasten.

Samaritaan...

Mjuman schreef:
Regelmatig doet dit topic me denken aan een bijeenkomst van AA - de verslaving aan de schijfjes, klein (zilver) en groot (zwart) wordt hier onbezwaard opgebiecht en getoond. Zelf ben ik daar niet aan toe.

Ja heerlijk. Dit topic alleen is al verslavend met soms de meest waanzinnige CD kasten. Mooi hoor Freakey, zeer indrukwekkende ordening !!

Er zijn van die momenten dat je je afvraagt of er naast Oost-indisch doof ook nog zoiets als West-indisch semantisch onbekwaam bestaat. Het ging mij om het figuurlijke aspect, je verslaving ahw opbiechten en dan niet om ervan af te komen).

Semantisch... poeh, een moeilijk woord. Maar het betekent dat je mij je adres niet gaat geven hè?

Running On Empty schreef:
(quote)

Ja heerlijk. Dit topic alleen is al verslavend met soms de meest waanzinnige CD kasten. Mooi hoor Freakey, zeer indrukwekkende ordening !!

Dank je

Kronos schreef:
Semantisch... poeh, een moeilijk woord. Maar het betekent dat je mij je adres niet gaat geven hè?

'k zal er voortaan een smiley bijzetten, dan is de strekking meteen duidelijk. Met ruim 40 jaar 'verslaving' ben ik niet meer te redden. Ik schik me dan ook in mijn lot, dat ik het draag is vers één, maar uitdragen in beelden - daar ben ik nog niet aan toe; en da's ook lastig; albums staan verdeeld over meerdere ruimtes.

Mocht je ooit in Utrecht komen, bijv. in nov. ten tijde van de grote platenbeurs, moet je het even laten weten.

De enige reden waarom ik niet verslaafd ben is geldgebrek. Nooit geweten dat daar ook nog voordelen aan zaten.

Nooit van autokraak en tasjes roof gehoord

Mjuman schreef:
Mocht je ooit in Utrecht komen, bijv. in nov. ten tijde van de grote platenbeurs, moet je het even laten weten.

Oké. Ik zal het dan even op voorhand laten weten zodat je alles al in dozen kan laden.

Kronos schreef:
(quote)

Oké. Ik zal het dan even op voorhand laten weten zodat je alles al in dozen kan laden.

Ook op deze zonnige ochtend wil het aan de ontvangende kant nog niet echt vlotten met de semantiek, zodat er geen communicatie (informatieuitwisseling) lijkt plaats te vinden.

Als afzender beoogde ik met dit bericht , geschreven in de code van het Nederlands, gebruiikmakend van het kanaal MuMe jou te informeren om eens gezamenlijk een pint te drinken, mijn thuisbasis, mijn uitnodiging. Ik moet nu concluderen dat eea niet overkomt. Ook dat is ironie.

Mjuman schreef:
Als afzender beoogde ik met dit bericht , geschreven in de code van het Nederlands, gebruiikmakend van het kanaal MuMe jou te informeren om eens gezamenlijk een pint te drinken, mijn thuisbasis, mijn uitnodiging.

Dank je vriendelijk. Maar ik ben geheelonthouder.

Daar zou ik nu hoofdpijn van krijgen.

Ontwenningsverschijnsel?

GrafGantz schreef:
Daar zou ik nu hoofdpijn van krijgen.

Een mensch zou denken van al dat water gaat dat metaal toch roesten en een andere nare eigenschap van water is dat vissen er seks in hebben.

Even kijken of ik het nog kan volgen; als Kronos bier gaat drinken in Utrecht, mag hij een doos met CD's van Mjuman meenemen

(afbeelding)

Rudi S schreef:
Even kijken of ik het nog kan volgen; als Kronos bier gaat drinken in Utrecht, mag hij een doos met CD's van Mjuman meenemen

(afbeelding)

Ja ja:ben ik hier bij de cursus SQL voor beginners?

IF
THEN
ELSE

Kronos schreef:
Ontwenningsverschijnsel?

Nee, ik bedoel van alles altijd maar onthouden.

MAS
Wow dat ziet er echt vet uit Freakey!

Mijn LP's staan nu in de verdrukking op kastplanken van 1m breed. Ik ben nu kastjes aan het timmeren waarin ze meer ademruimte krijgen.

Hier de eerste, nog 5 te gaan

(afbeelding)

sxesven
Niet het ideale moment van de dag (morgen even overnieuw doen) + telefoon, maar even fotootje geschoten van hoe het er nu bij staat. Gebrek aan ruimte Moet eigenlijk een nieuwe kast erbij, maar geen ruimte in de huiskamer uberhaupt. Ter vergelijking de vorige foto's erbij

21 augustus 2006:

(afbeelding)

29 juli 2010:

(afbeelding)

27 augustus 2010:

(afbeelding)

19 oktober 2011:

(afbeelding)

Rechterkast vol met CD's, op de grond voor nog wat CD's + tapes. Bovenop beide kasten een rij tapes (vooraan; linkerkast heeft erachter wat stapeltjes series op DVD liggen). Linkerkast heeft bovenin drie vakken met daarin klein vinyl, afwijkend formaat CD's en nog een boel tapes. Rechts naast de rechterkast 12"s.

morgen beter plaatje

tip_of.yourstar
sxesven schreef:

21 augustus 2006:
(afbeelding)

Mooie ereplaats voor Electric Mole, en zo hoort dat!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.