De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 08:52 uur
@Sven: zelf gemaakt, die kasten? Mooie planken en fraai effect dat licht in kast.
Je ziet letterlijk eea groeien. Heel bekend probleem: zelf geconfronteerd met veto op a. hoge boekenkast in woonkamer; b. verbod op Benno's in woonkamer. Nu ca. 700 cd's in een Fiber (Pastoe) en ca 150 lp's in een Expedit (achter deurtjes) - rest op werkkamer (juist ja in Benno's en Expedit) en in andere kamer boven. Ken zelfs mensen met een aparte luister- en cd/lp-kamer
- die overigens ook in de woonkamer nog een set (én cd's/dvd's) hebben staan.
Je ziet letterlijk eea groeien. Heel bekend probleem: zelf geconfronteerd met veto op a. hoge boekenkast in woonkamer; b. verbod op Benno's in woonkamer. Nu ca. 700 cd's in een Fiber (Pastoe) en ca 150 lp's in een Expedit (achter deurtjes) - rest op werkkamer (juist ja in Benno's en Expedit) en in andere kamer boven. Ken zelfs mensen met een aparte luister- en cd/lp-kamer
- die overigens ook in de woonkamer nog een set (én cd's/dvd's) hebben staan.
0
sxesven
geplaatst: 20 oktober 2011, 09:44 uur
Niet zelf gemaakt maar laten doen; ben hiervoor niet eens handig genoeg vrees ik. 
Door puur ruimtegebrek zijn de CD's etc. hier in de huiskamer beland; denk wel dat in een volgende woning ze weer gauw naar een eigen kamertje zullen moeten verkassen, helaas. Voor boeken en DVD's hebben we sowieso allang geen ruimte meer; series op DVD probeer ik nog her en der op en achter te stapelen, films staan al een tijdje in grote dozen bij mijn moeder op zolder. Een paar dozen boeken staan dan nog in de schuur. Erg spijtig, zou nog graag een mooie, grote boekenkast in de huiskamer willen, maar is absoluut geen ruimte voor.

Door puur ruimtegebrek zijn de CD's etc. hier in de huiskamer beland; denk wel dat in een volgende woning ze weer gauw naar een eigen kamertje zullen moeten verkassen, helaas. Voor boeken en DVD's hebben we sowieso allang geen ruimte meer; series op DVD probeer ik nog her en der op en achter te stapelen, films staan al een tijdje in grote dozen bij mijn moeder op zolder. Een paar dozen boeken staan dan nog in de schuur. Erg spijtig, zou nog graag een mooie, grote boekenkast in de huiskamer willen, maar is absoluut geen ruimte voor.
tip_of.yourstar schreef:
Mooie ereplaats voor Electric Mole, en zo hoort dat!
(quote)
Mooie ereplaats voor Electric Mole, en zo hoort dat!

0
sxesven
geplaatst: 20 oktober 2011, 10:03 uur
Even wat (marginaal) betere plaatjes geschoten; nog steeds telefoto's (heb de camera niet thuis liggen helaas), maar ietwat minder smoezelig 
Overzicht:

Kast met CD's en wat tapes, LP's ernaast:

Vak linksboven 7", 10" en cassetteboxen, vak midden-boven cassetteboxen, CD-boxen en DVD's (Björk, Shiina Ringo) + wat afwijkende formaten CD's; vak rechtsboven tapes. Bovenop ook tapes, en rechtsbovenop boxen en wat bijzonder spul (Vomir microcassette, Unholy Triforce vial, Psycodrama tape, etc.):

Overzicht:

Kast met CD's en wat tapes, LP's ernaast:

Vak linksboven 7", 10" en cassetteboxen, vak midden-boven cassetteboxen, CD-boxen en DVD's (Björk, Shiina Ringo) + wat afwijkende formaten CD's; vak rechtsboven tapes. Bovenop ook tapes, en rechtsbovenop boxen en wat bijzonder spul (Vomir microcassette, Unholy Triforce vial, Psycodrama tape, etc.):

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 oktober 2011, 11:48 uur
Mooie kast, die tegen de rechterwand.
Zit nu op iets meer dan 1040 albums. Ben nu dus ook door m'n laatste kast heen. Kan alleen nog een paar LP's kwijt, maar heb op m'n kamer geen ruimte meer voor een extra kast. Pa is niet bereid om een andere kast op te offeren. Gaat nog lastig worden.
Zit nu op iets meer dan 1040 albums. Ben nu dus ook door m'n laatste kast heen. Kan alleen nog een paar LP's kwijt, maar heb op m'n kamer geen ruimte meer voor een extra kast. Pa is niet bereid om een andere kast op te offeren. Gaat nog lastig worden.

0
geplaatst: 20 oktober 2011, 12:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
Al eerder gezegd: Ikea Expedit is een mooi entry-level/uitbreidingssysteem; begint met een 4 vaks-uitvoering (voor twee tientjes);via een 8-vaks voor 50 euro, naar een 25-vaks voor 120,- Die 25-vaks kan je ook als scheidingswand gebruiken.
Per vak (35*35*40 cm) kan je 70- 80lp's kwijt; er zijn ook nog inzetten verkrijgbaar met lades en deurtjes. Het is de goedkoopste oplossing die ik ken. Heb er hier een aantal.
0
Sietse
geplaatst: 20 oktober 2011, 20:40 uur
@Sxsven, je hebt wel hele bijzondere foto's in je kast staan. Hou je toevallig van pixelated art?
0
jeko
geplaatst: 20 oktober 2011, 20:52 uur
Ja die tetris foto's vielen me ook gelijk op. En dat cd'tje die zomaar op de grond ligt zonder hoesje. Foei!
0
sxesven
geplaatst: 20 oktober 2011, 21:03 uur
tetrisfoto's = babyfoto's, etc., als ik die eens wil delen gooi ik ze wel in het fototopic 
cd'tje op de grond is speelgoed van mijn zoontje, die kan er niet van afblijven, heeft dus het slechtste uit mijn verzameling gekregen om er mee te spelen (om precies te zijn Master P - MP da Last Don)

cd'tje op de grond is speelgoed van mijn zoontje, die kan er niet van afblijven, heeft dus het slechtste uit mijn verzameling gekregen om er mee te spelen (om precies te zijn Master P - MP da Last Don)

0
geplaatst: 24 november 2011, 00:35 uur
Zo dus...........en die kasten heb ik zelf gemaakt. Wat je koopt is nooit goed op maat en zelf maken is ook nog eens vele malen goedkoper. En ik ben echt geen timmerman, maar dit kan in principe iedereen.....eerst tekenen/meten en dan alles op maat laten zagen en bouwen maar.
Voor de cd's en boeken...

Al wat oudere foto, kast zit nu veel voller en die oude door katten gesloopte bank is ook allang vervangen.
En dit is een foto van mijn oude computer/game/dvd kast/bureau, ook zelf gemaakt....in mijn oude woning voordat ik ging samenwonen met mijn vriendin. Nu staat er een nagenoeg zelfde bouwsel, dit oude meubel is naar de broer van mijn vriendin gegaan.

Voor de cd's en boeken...

Al wat oudere foto, kast zit nu veel voller en die oude door katten gesloopte bank is ook allang vervangen.

En dit is een foto van mijn oude computer/game/dvd kast/bureau, ook zelf gemaakt....in mijn oude woning voordat ik ging samenwonen met mijn vriendin. Nu staat er een nagenoeg zelfde bouwsel, dit oude meubel is naar de broer van mijn vriendin gegaan.

0
geplaatst: 24 november 2011, 01:08 uur
Bakema NL schreef:
Zo dus...........en die kasten heb ik zelf gemaakt. Wat je koopt is nooit goed op maat en zelf maken is ook nog eens vele malen goedkoper.
Zo dus...........en die kasten heb ik zelf gemaakt. Wat je koopt is nooit goed op maat en zelf maken is ook nog eens vele malen goedkoper.
Jawel hoor. Maar dan moet je het natuurlijk wel bij het juiste bedrijf kopen.

0
geplaatst: 24 november 2011, 11:39 uur
Bakema NL schreef:
En ik ben echt geen timmerman, maar dit kan in principe iedereen....
En ik ben echt geen timmerman, maar dit kan in principe iedereen....
Nou, dan ken je mij nog niet.
0
geplaatst: 24 november 2011, 12:19 uur
Foto's zijn met telefoon gemaakt dus een beetje brakke kwaliteit...
Kast die in de woonkamer staat:

M'n eigen cd's, zijn d'r niet zo veel + zitten ook wat cd's bij die ik van me pa heb 'geleend'

Kast die in de woonkamer staat:

M'n eigen cd's, zijn d'r niet zo veel + zitten ook wat cd's bij die ik van me pa heb 'geleend'

0
geplaatst: 24 november 2011, 13:22 uur
Ik merk op de eerste foto alvast veel Blur.
HAAAHAHAHAHAHAHAA! Hebt ge'm?
HAAAHAHAHAHAHAHAA! Hebt ge'm?
0
geplaatst: 24 november 2011, 14:54 uur
jellecomicgek72 schreef:
Bij deze misschien de titel van het topic aanpassen: Hoe berg jij de cd's van je pa op?

0
geplaatst: 21 december 2011, 10:40 uur
Mijn schamele CD-collectie, die ik in ruim een jaar heb opgebouwd. Heb bij mijn ouders thuis mijn vinyl liggen, aangezien ik zelf nog geen platenspeler heb. De onderste plank is alleen hiphop, de rest zijn andere genres. En natuurlijk mijn geweldige koptelefoon, waardoor ik altijd in de beste kwaliteit mijn muziek onderweg kan beluisteren:)

0
geplaatst: 23 december 2011, 19:36 uur
Besta-kasten van de Ikea en hele dunne latjes van de Karwei om te zorgen dat de cd's netjes uitgelijnd voorin de kast staan.
Voor mij geen zelfbouw meer, heb het twee keer gedaan voor een boekenkast en vind het een rotwerk, niet bijster mooi en wellicht niet eens veel goedkoper dan een Ikea-oplossing.
Voor mij geen zelfbouw meer, heb het twee keer gedaan voor een boekenkast en vind het een rotwerk, niet bijster mooi en wellicht niet eens veel goedkoper dan een Ikea-oplossing.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 24 december 2011, 10:28 uur
Mijn cd-collectie krijg ik tot nog toe gemakkelijk kwijt in 4 Benno's. Mijn vinyls (ongeveer 70 denk ik) bewaar ik in een kast.

0
geplaatst: 26 december 2011, 20:55 uur
Niet bijzonder mooi, maar wel handig, die benno's.
Ik moet eigenlijk weer extra plaats gaan scheppen voor lp's maar beschikbare ruimte in de kamer vinden begint een probleem te worden.
Ik moet eigenlijk weer extra plaats gaan scheppen voor lp's maar beschikbare ruimte in de kamer vinden begint een probleem te worden.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 16:30 uur
Platenkast in de maak. Houten planken op de juiste maat laten zagen is al gelukt. 
Nu nog in elkaar schroeven / lijmen en misschien ooit ook nog vernissen.

Nu nog in elkaar schroeven / lijmen en misschien ooit ook nog vernissen.

0
geplaatst: 7 januari 2012, 16:44 uur
Misschien was het een idee, Kronos, om de bakken apart te schroeven (1 unit bedoel ik dan). Dan zijn ze ook nog eens moduleerbaar. En dat is altijd handig als je verhuist/veranderd van plaats.
Maar wel puik werk hoor!
Maar wel puik werk hoor!

0
geplaatst: 7 januari 2012, 16:52 uur
Da's een goed idee essence. Maar ik ben niet van plan binnenkort te verhuizen en het zou dan wel meer kosten want om zes losse bakken te maken heb je meer materiaal nodig. Ik zou de kast ooit wel op zijn kant kunnen zetten mocht dat beter uitkomen. Ook dan passen lp's er perfect in.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 18:46 uur
Kronos schreef:
Da's een goed idee essence. Maar ik ben niet van plan binnenkort te verhuizen en het zou dan wel meer kosten want om zes losse bakken te maken heb je meer materiaal nodig. Ik zou de kast ooit wel op zijn kant kunnen zetten mocht dat beter uitkomen. Ook dan passen lp's er perfect in.
Ik heb meerdere uit deze serie; die kan je ook horizontaal en verticaal neerzetten en verankeren aan de muur; deze hieronder kost ca 50 euro, zet je in 3 kwartier in elkaar en kan ca 600 lp's bergen - je kan er ook lades of een deur inzetten (25 resp 15 euro per set)
0
geplaatst: 7 januari 2012, 18:52 uur
Mjuman schreef:
Ik heb meerdere uit deze serie; die kan je ook horizontaal en verticaal neerzetten en verankeren aan de muur; deze hieronder kost ca 50 euro, zet je in 3 kwartier in elkaar en kan ca 600 lp's bergen - je kan er ook lades of een deur inzetten (25 resp 15 euro per set)
Voor dat geld en binnen dat tijdsbestek moet je er zelf niet aan beginnen. De houten planken hebben me al meer dan het dubbele gekost. (Er komt wel een stevige rug in, wat niet het geval is bij het Ikea meubel.)
Het is echter de bedoeling dat ik deze kast (waar kleine wieltjes onder komen) onder de tafel kan rijden. Maatwerk dus. Duurder, maar wel eens leuker dan een Ikea in elkaar zetten.

0
geplaatst: 7 januari 2012, 19:15 uur
Kronos schreef:
Voor dat geld en binnen dat tijdsbestek moet je er zelf niet aan beginnen. De houten planken hebben me al meer dan het dubbele gekost. (Er komt wel een stevige rug in, wat niet het geval is bij het Ikea meubel.)
Het is echter de bedoeling dat ik deze kast (waar kleine wieltjes onder komen) onder de tafel kan rijden. Maatwerk dus. Duurder, maar wel eens leuker dan een Ikea in elkaar zetten.
(quote)
Dat duurder vermoedde ik al, aangezien het massief hout is en dat spul van Ikea plaatmateriaal met honingraatkarton erbinnen. Die kasten staan ook niet in de woonkamer, maar elders - ze zijn handig en goedkoop. Voor de woonkamer moet ik nog een soort verrijdbare bak maken, waarin zeg 40 - 50 lp's passen - voor, zeg maar, de dingen die ik in een bepaalde periode wil draaien.
Ik heb mijn hifi-rack ook zelf gemaakt met mdf-plaat - dat vergde twee dagen en kostte ca 120 euro, maar is heel stevig, ruim en heel goed waterpas te zetten met stelbouten (uit een ikea-kast) - als je iets zelf maakt, en het wordt mooi geeft dat wel tevredenheid.
0
Sietse
geplaatst: 7 januari 2012, 19:21 uur
ik heb zelf mijn CD kasten gemaakt en laatst was een vriend bij me op bezoek die ze nog niet eerder had gezien...die vond ze zeer geslaagd, en die werkt als manager in opleiding bij de IKEA (waar hij ook al jaren ander werk heeft gedaan).
* denotes required fields.