MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Sietse schreef:
ik heb zelf mijn CD kasten gemaakt...

Was het niet je pa die het meeste werk had gedaan?

Lap, binnenkort de SIETSE-kast in de IKEA.

essence schreef:

Niets daarvan - de speciale MuMe-aanbieding zou maar zo kunnen worden: koop het verzamelde werk van Orphax en Sietse levert het thuis bij je af, in een zelfgebouwde kast; evt. kan inwijdingsconcert worden geregeld.

Sietse schreef:
ik heb zelf mijn CD kasten gemaakt en laatst was een vriend bij me op bezoek die ze nog niet eerder had gezien...die vond ze zeer geslaagd, en die werkt als manager in opleiding bij de IKEA (waar hij ook al jaren ander werk heeft gedaan).

Zong hij vroeger bij Roberto Jacketti & the Scooters?

deric raven schreef:
(quote)

Zong hij vroeger bij Roberto Jacketti & the Scooters?

Sietse
Kronos schreef:
(quote)

Was het niet je pa die het meeste werk had gedaan?

Idee en ontwerp komen van mij. Samen met mijn vader al het zaagwerk gedaan.
Deel van het schilderwerk en in elkaar zetten.
Mijn vader heeft echter wel het meeste schilderwerk gedaan omdat we het niet afkregen in de tijd dat ik bij mijn ouders was om dit te maken.
Dus ja, mijn vader heeft het meeste gedaan

essence schreef:

Yep, dan kan iedereen voortaan zeggen "Ik heb een Sietse in huis gehaald".
Dat zou wel mooi zijn

Mjuman schreef:
(quote)

Niets daarvan - de speciale MuMe-aanbieding zou maar zo kunnen worden: koop het verzamelde werk van Orphax en Sietse levert het thuis bij je af, in een zelfgebouwde kast; evt. kan inwijdingsconcert worden geregeld.

Het verzamelde werk van orphax...hmm, dan kan ik volstaan met een kast van 12 bij 12 cm, dan hou je nog ruimte over voor iig mijn aankomende release(s)

Hieronder het eindresultaat van enkele dagen zagen, timmeren, schroeven, schuren en vernissen. Voorlopig heb ik voor lp's enkel de onderste vakken nodig. Wat ik met het tafellaken doe als ook in de bovenste vakken lp's komen te staan, daar ben ik nog niet uit. Op de detailfoto is de afwerking met satijnglans te zien.

(afbeelding)

(afbeelding)

bobbee
Een foto is wat overdreven want de meeste cd's heb ik in verhuisdozen verpakt staan. De rest van mijn cd collectie staat nu nog in de woonkamer maar ook die gaan binnenkort in dozen naar zolder. Ik had ze eerst in van die hoge cdkasten in de woonkamer tot ik ze op een dag een stukje naar links wilde schuiven. Het resultaat was dat de hele bende omviel en ik een week bezig ben geweest om de cd's en de hoesjes weer verenigd te krijgen. Veel hoesjes bleken kapot. Bovendien werd ik gek van al die kasten in mijn kamer.

Ik heb mijn muziek nu op diverse harde schijven staan, die ik via via stream naar mijn versterker. De meeste als mp3, maar de bijzonderen als flacs (24bits). Daarnaast heb ik nog elpees, ook op zolder, waarvan ik er regelmatig eentje pak om op mijn Thorens te leggen. Dat is veel leuker dan cdtjes draaien, want die stop je in een kastje en dan zie je ze niet meer. Terwijl een elpee, daar kan je uren naar kijken.
Ik geloof echt dat het medium cd zijn langste tijd heeft gehad. Zeker nu het mogelijk is om alles in één systeem te integreren. Films, muziek, muziekdvd's, radio, tv, internet, alles komt uit hetzelfde systeem zodat ik in iedere kamer kan kijken of luisteren via een stekker in de muur of via wifi.

Lekker veel Coltrane

Alles samen, ook de cd's, omvat Coltrane 1/6de van mijn bescheiden jazzcollectie.

Sir Spamalot (crew)
Schoon werkje gedaan deze namiddag, voor en na de rugbywedstrijd Wales - Frankrijk welke Wales heeft gewonnen waardoor ze het tornooi winnen met een grand slam. De witte kast is mijn vinylkast, die andere is mijn cdkast.

Vandaag was mijn 'luisterkamer" aan de beurt in mijn grote schoonmaak en vermits ik geen personeel heb zoals een echte Sir, heb ik het maar zelf gedaan. Alles schoongemaakt en verhuis vinyl naar mijn witte kast, cd's deden de omgekeerde reis. Ik heb nu veel plaats extra voorzien voor toekomstige aankopen op vinyl, het was nodig na mijn aankopen vorig jaar en momenteel ben ik weer wreed goed bezig .

(afbeelding)

(afbeelding)

Cave canem!

Dat ziet er netjes uit.

DjFrankie (moderator)
In Muziek > Algemeen > Aantal cd's:

thelion schreef:
(quote)

De juiste persoon zal een antwoord geven.

Nee, ben geen milionair maar heb wel een royaal inkomen.
Nee, werk niet in de muziek industrie, maar we (mijn vriend en ik) hebben samen een eigenbedrijf.
Nee, bijna alle albums heb ik meer dan eens geluisterd, maar er zijn er zeker ook bij die ik maar 1x heb beluisterd.

Ik ben eens benieuwd hoe je al dat materiaal hebt weggezet Lion, aparte muziekkamer of zolder.
Of op een andere manier?

Ben ik ook wel benieuwd na.

DjFrankie schreef:
Ik ben eens benieuwd hoe je al dat materiaal hebt weggezet Lion, aparte muziekkamer of zolder.
Of op een andere manier?

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zoiets?

Deze collectie is overigens nog groter (20.000 cd's) en jammer genoeg niet van mij....

Rizz

Ik zou een lunchpakketje, een klapstoel en een dosis slijm meenemen om daar flink te kunnen kwijlen

Misterfool

(afbeelding)

(afbeelding)

Stijn_Slayer
@ L_T_B:

Daar wil ik wel op vakantie gaan.

L_T_B schreef:

Mooi maatwerk is dat.

Aan de ruggen van de cd's te zien een verzameling met hoofdzakelijk klassieke muziek.

@Misterfool, jij komt denk ik op het verkeerde moment om indruk te maken met foto's van je collectie.

L_T_B schreef:
(quote)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zoiets?

Deze collectie is overigens nog groter (20.000 cd's) en jammer genoeg niet van mij....

Schitterend idee om je kamer zo op te splitsen in compartimenten!
Je brengt me op ideeën

Ik zie idd veel bekende cds met klassieke muziek, waarvan de ruggen toch steeds veel mooier zijn dan van popmuziek: het geel van dg, het rood van emi, de kartonnen boxsets ...

Very very nice

Jezus L_T_B dat is wel briljant! Moet je enkel wel een grote kamer overhebben

(afbeelding)

Ook wel toe aan een nieuw systeem.

Toch een indrukwekkend plaatje hoor. Heel veel muziek en goed georganiseerd. Maar er kan niet veel meer bij inderdaad.

Zelf ben ik ook wel toe aan een grotere opslag, maar heb er niet echt de ruimte voor. Heb 6 van die Ikea-kasten waar plusminus 200 cd's per stuk in kunnen, maar da's niet genoeg. Heb daarnaast nog een kleine boekenkast vol in de slaapkamer en wat dozen met oude cd's waar ik eigenlijk niet meer naar omkijk (categorie jeugdsentiment).

Maar in plaats van grotere kasten kopen kun je ook je collectie inkrimpen natuurlijk. Zit er steeds meer over te denken cd's weg te doen die ik toch nooit meer draai en waar ik nooit een band mee heb gehad.

2MY
herman schreef:
Zit er steeds meer over te denken cd's weg te doen die ik toch nooit meer draai en waar ik nooit een band mee heb gehad.

Volgens mij zitten er een paar prijsvragen aan te komen...

Nee, aan inkrimpen zit ik niet te denken.
Misschien een mooi systeem wat de wand bedenkt.
Ik moet eens met mijn schoonvader contact hierover opnemen.
Die heeft in een ver verleden nog gewerkt als houtbewerker.

herman schreef:
Zelf ben ik ook wel toe aan een grotere opslag, maar heb er niet echt de ruimte voor.

Dat probleem heb ik al vrij lang en het is op dit moment echt een groot probleem aan het owrden (verhuizen wil ik niet). Daarbij heb ik ook enorm veel boeken en dvd's dus dan weet jet het wel.....

Maar in plaats van grotere kasten kopen kun je ook je collectie inkrimpen natuurlijk. Zit er steeds meer over te denken cd's weg te doen die ik toch nooit meer draai en waar ik nooit een band mee heb gehad.

Die tijd heb ik ook gehad en de Plaatboef deed goede zaken met mij. Toch heb ik van een aantal albums spijt gekregen en enkele heb ik zelfs weer opnieuw aangeschaft dus ik ben nu toch niet meer zo heel erg enthousiast om cd's weg te doen. Met mijn boeken en dvd's heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb wel het plan om 1 wand in zijn geheel als boekenkast in te richten. Bovenste helft boeken en daaronder lades voor mijn cd's.
Het gaat ten koste van een kunstwerk aan de muur maar dat moet dan maar. Eerst even goed sparen hiervoor vrees i.k

Het ene kunstwerk voor het andere.
Maar wat veel lastiger is; hoe leg je het uit aan je partner.
Mijn vrouw vond al dat de cd's niet in de huiskamer mochten staan.
Vandaar nu op de slaapkamer.

Jij was toch de baas in huis?

Dat ziet er toch netjes uit deric.

vigil schreef:
Jij was toch de baas in huis?

Was ja, maar met 3 vrouwen in huis heb je minder te zeggen.

@ Kronos: Dank je.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:04 uur

geplaatst: vandaag om 02:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.