De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2012, 17:11 uur
Haha, nu je het zegt, ik zou mijn avatar kunnen verloten, want die heb ik dubbel. En Exile on Main St. van de Stones heb ik laatst ook dubbel gekocht (ik wilde toch de 2CD uitvoering).
Op cd's van de Crash Test Dummies en Aerosmith zullen wel minder mensen zitten te wachten.

@Aero: wat jij schrijft over spijt krijgen ben ik ook wel bang voor. Ik denk dat ik ook niet meer dan 50 cd's kan bedenken die wel weg mogen, maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.
0
geplaatst: 6 april 2012, 17:16 uur
deric raven schreef:
Nee, aan inkrimpen zit ik niet te denken.
Misschien een mooi systeem wat de wand bedenkt.
Nee, aan inkrimpen zit ik niet te denken.
Misschien een mooi systeem wat de wand bedenkt.
Dat is ook wel een idee, wat meer de hoogte ingaan. En dan een bibliotheekladder erbij kopen.

0
geplaatst: 6 april 2012, 17:18 uur
herman schreef:
Dat is ook wel een idee, wat meer de hoogte ingaan. En dan een bibliotheekladder erbij kopen.
(quote)
Zo'n ladder erbij is natuurlijk wel prachtig.

0
geplaatst: 6 april 2012, 17:19 uur
deric raven schreef:
Was ja, maar met 3 vrouwen in huis heb je minder te zeggen.
Was ja, maar met 3 vrouwen in huis heb je minder te zeggen.
Niet ideaal, in de slaapkamer. Een voordeel is wel dat het allemaal netjes bij elkaar staat. Ik heb zo'n beetje in elke hoek van de woonkamer wat staan en hoewel alles netjes opgeborgen is geeft het me toch een wat rommelige indruk soms.
0
ClassicRocker
geplaatst: 7 april 2012, 08:01 uur
herman schreef:
Zelf ben ik ook wel toe aan een grotere opslag, maar heb er niet echt de ruimte voor. Heb 6 van die Ikea-kasten waar plusminus 200 cd's per stuk in kunnen, maar da's niet genoeg.
Zelf ben ik ook wel toe aan een grotere opslag, maar heb er niet echt de ruimte voor. Heb 6 van die Ikea-kasten waar plusminus 200 cd's per stuk in kunnen, maar da's niet genoeg.
Vind je het niet wat contradictoir om je alternatieve collectie onder te brengen in dergelijk MOR-meubilair?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 april 2012, 12:09 uur
herman schreef:
@Aero: wat jij schrijft over spijt krijgen ben ik ook wel bang voor. Ik denk dat ik ook niet meer dan 50 cd's kan bedenken die wel weg mogen, maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.
Alle spijtverhalen op MuMe schrikken mij ook af. Ik heb laatst wel voor 't eerst een aantal cd's weggedaan (m'n drie cd-kasten zijn vol, de boxsets kan ik niet meer kwijt en de kast met lp's is ook vol). Dat waren wel cd's die ik echt slecht vond en al tijden niet meer gedraaid had.
Heb ook wel eens cd's dubbel, omdat ze integraal in een box zitten o.i.d. Heb er dan toch altijd wat moeite mee om de 'reguliere' weg te doen, maar meestal doe ik 't toch maar. Ik neem ook bijna geen cd's meer mee van bijv. 2 euro die ik na een paar keer draaien niet meer draai (deed ik voorheen wel eens).
Zo'n bibliotheekladder grap ik trouwens ook altijd over. Zijn wel stylish.

0
geplaatst: 7 april 2012, 12:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Alle spijtverhalen op MuMe schrikken mij ook af. Ik heb laatst wel voor 't eerst een aantal cd's weggedaan (m'n drie cd-kasten zijn vol, de boxsets kan ik niet meer kwijt en de kast met lp's is ook vol). Dat waren wel cd's die ik echt slecht vond en al tijden niet meer gedraaid had.
Heb ook wel eens cd's dubbel, omdat ze integraal in een box zitten o.i.d. Heb er dan toch altijd wat moeite mee om de 'reguliere' weg te doen, maar meestal doe ik 't toch maar. Ik neem ook bijna geen cd's meer mee van bijv. 2 euro die ik na een paar keer draaien niet meer draai (deed ik voorheen wel eens).
(quote)
Hoe herkenbaar....
Ik heb me na een paar keer daar flink de neus bij te hebben gestoten me voorgenomen geen cd's meer weg te doen... ik krijg daar op de een of andere manier altijd spijt van, doublures omdat ze in een box zitten laat ik ook (bijna) altijd staan, en anders geef ik ze aan een vriend waarvan ik vind dat die plaat toch echt in zijn collectie moet staan....
cd's in het prijs segment onder de 5 euro koop ik nog steeds, soms zitten daar toch echt verrassend goede dingen bij...
enneh, ik ben 2 jaar geleden wel verhuisd zodat ik nu de beschikking heb over een langere wand en nieuwe cd kasten om alles weer netjes te ordenen.....
0
geplaatst: 7 april 2012, 13:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
(quote)
Ach, in het ergste geval kun je zo'n cd altijd opnieuw kopen. Ik heb van de verkoop van hooguit 5% van de cd's later spijt gehad.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 april 2012, 13:53 uur
Zo had ik 't eigenlijk nog niet eens bekeken.
Wat minder bekende of dure cd's zou ik sowieso niet wegdoen vanwege de waarde en het mogelijke o.o.p. raken, maar voor de bekendere titels maakt het inderdaad niet echt uit.
Wat minder bekende of dure cd's zou ik sowieso niet wegdoen vanwege de waarde en het mogelijke o.o.p. raken, maar voor de bekendere titels maakt het inderdaad niet echt uit.
0
geplaatst: 7 april 2012, 14:06 uur
Sterker nog, ik heb in het verleden wel eens cd's bij Plaatboef verkocht die ik nu voor minder in een nieuwe uitgave opnieuw koop 

0
geplaatst: 7 april 2012, 14:59 uur
very nice Wouter
Die genesis boxen staan mooi op een rij
Boekenfoto: Suske en Wiske fan?
Die genesis boxen staan mooi op een rij

Boekenfoto: Suske en Wiske fan?
0
geplaatst: 7 april 2012, 15:13 uur
Yup, dat zijn alle Suske en Wiske's inclusief de nodige speciale uitgaven. Overigens: alleen fan/lezer, ik geef verder geen cent uit voor een zeldzame versie van een album dat ik al heb of iets dergelijks.
0
geplaatst: 7 april 2012, 15:35 uur
Ziet er goed uit Brunniepoo maar zo te zien wel alles vol dus de grote vraag: waar gaat de rest naar toe?
0
geplaatst: 7 april 2012, 15:47 uur
aERodynamIC schreef:
Ziet er goed uit Brunniepoo maar zo te zien wel alles vol dus de grote vraag: waar gaat de rest naar toe?
Nope, ik heb delen van respectievelijk 14, 6 en 4 planken. Eerst was het 6+4, toen 14, toen 14+4, nu 14+6 en hierna gaan we naar 14+6+4. Daarna wordt het wat lastig, want sowieso zit ik dan vlak onder het plafond en zo lang ben ik nou ook weer niet

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 april 2012, 17:09 uur
Oppassen met de hoogte, ja. Ik ben een keer onder mijn cd-kast gekomen. Dat was absoluut geen pretje. Het werd me even zwart voor de ogen.
Had overigens niet met het er niet bij kunnen te maken. Ik had m'n shirt uit het raam laten vallen. Ik wilde dus op 't dak klimmen, stootte de kast aan en dacht dat ik die nog wel kon tegenhouden toen 'ie viel.
Achteraf wel een geinige stunt. Toen niet.
Had overigens niet met het er niet bij kunnen te maken. Ik had m'n shirt uit het raam laten vallen. Ik wilde dus op 't dak klimmen, stootte de kast aan en dacht dat ik die nog wel kon tegenhouden toen 'ie viel.

0
ClassicRocker
geplaatst: 7 april 2012, 17:22 uur
Stijn_Slayer schreef:
Oppassen met de hoogte, ja. Ik ben een keer onder mijn cd-kast gekomen. Dat was absoluut geen pretje. Het werd me even zwart voor de ogen.
Kortom, je lag bijna tussen zes planken.

Brunniepoo schreef:
Nope, ik heb delen van respectievelijk 14, 6 en 4 planken.
Nope, ik heb delen van respectievelijk 14, 6 en 4 planken.
Genoeg om een praalgraf van te vervaardigen. Brunnie is muziekfanaat tot in den doet.

0
geplaatst: 7 april 2012, 17:24 uur
Hoge relatief ondiepe kasten bovenaan best vastmaken met een plug in de muur. 

0
geplaatst: 26 april 2012, 08:47 uur
Voor een ieder die denkt dat hij/zij een grote verzameling muziek heeft, hierbij een link naar een filmpje van Music Man Murray uit Los Angeles.
Hierbij ook de link naar een interview met Music Man Murray en de maker van de film, Richard Parks.
Richard Parks is overigens de zoon van Van Dyke Parks...
There is a music store for sale in Los Angeles. It has old, sagging shelves stuffed with hundreds of thousands of recordings, from wax cylinders to 8-track tapes to LPs and CDs. The man who has owned the business since 1962 is Murray Gershenz.
Hierbij ook de link naar een interview met Music Man Murray en de maker van de film, Richard Parks.
Richard Parks is overigens de zoon van Van Dyke Parks...
0
geplaatst: 26 mei 2012, 12:45 uur

Geen al te scherpe foto en natuurlijk een kleinere verzameling dan anderen hier.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 12:48 uur
Is dat nou Nickelback, bovenin het midden? 
Verder ziet het er goed uit hoor, ik zie zo al een paar 5* albums.

0
O-d-B
geplaatst: 26 mei 2012, 12:51 uur
Haha ik weet niet hoe zwaar dat ding is dat op je platen ligt, maar zal het toch maar afhalen 

0
geplaatst: 26 mei 2012, 12:56 uur
herman schreef:

Haha er hingen nog enkele plaatjes van bands die ik op mijn 12e goed vond. Links ook nog Lil Wayne en Green Day

0
geplaatst: 26 mei 2012, 12:59 uur
O-d-B schreef:
Haha ik weet niet hoe zwaar dat ding is dat op je platen ligt, maar zal het toch maar afhalen
Dat is een boek over Keith Richards. Valt mee hoe zwaar het is, maar de foto is ook een beetje schuin genomen

0
O-d-B
geplaatst: 26 mei 2012, 13:00 uur
Haha vandaar, ik dacht dat ik de linker kant al naar beneden gedrukt zag
* denotes required fields.