MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Ik heb wel het idee dat de conversatie inmiddels verplaatst moet worden. Kan jij dat?
Als we het hierbij laten, vind ik het wel best zo. Verplaatsen van een conversatie komt tenslotte ook altijd weer met een (soms enigszins arbitraire) afbreking.

lambfv4.0
1. Nieuwe kast in huis gehaald, en de kast is zo geweldig dat ik eigenlijk nog een 2e wil.
2. Het is lekker weer, dat is ook heel wat waard.
3. Juni gaat een spannende maand worden, weet nog niet helemaal wat er allemaal gaat gebeuren maar ik ga alles positief tegemoet.

Mssr Renard
1. Voor mijn verjaardag een blokfluit gekregen. Omdat de fluit nu éénmaal mjjn lievelingsinstrument is. Nu kan ik het zelf leren.

2. Vandaag lunch met mijn team en hoewel ik er al een maanden tegenop keek, viel het best mee. Omdat ik koos voor Bagels & Beans heb ik niet echt last van schuldgevoel (fairtrade, biologisch, etc.)

3. Mijzelf twee fantastische Gentle Giant-reissues (Three Piece Suite en Free Hand) cadeau gedaan. Het zijn Steven Wilson remixes en klinken fabuleus.

4. Omdat ik een archiefproject leidt in Amsterdam Oost kan ik elke donderdag bij de Q-factory een uur drummen in mijn pauzetijd.

5. Mijzelf nieuwe (volledig vegan) alledaagse wandelschoenen gegeven, omdat de zool van mijn oude schoenen doorgesleten waren. Precies hetzelfde model van Lowa, maar een toffere kleur.

lambfv4.0 schreef:
1. Nieuwe kast in huis gehaald, en de kast is zo geweldig dat ik eigenlijk nog een 2e wil.
Heel even dacht ik dat er 'kat' stond.

lambfv4.0
Da's wel veel gezelliger dan zo'n kast, maar om nou spullen in een kat op te slaan is ook weer zo wat, laat staan dat ik de dierenliefhebbers van MuMe achter me aan krijg

Het hoort misschien niet helemaal bij het topic maar ik zou Musicmeter in het algemeen, het forum en de leden willen bedanken. Door deze site kan ik mijn enthousiasme over muziek goed kwijt en daarbij leer ik o.a. veel nieuwe muziek en ook mensen kennen met dezelfde interesse, superleuk dus!
Kort samengevat, mijn dankbaarheid is groot en aub blijf bestaan lmao.

1. Vandaag 30 km gefietst en halverwege een wandeling van 5 km gedaan. Pittig, zo zonder voorbereiding (vooral de wind tegen op de terugweg), maar voldaan.
2. Ik stond (tijdens 1.) ergens op m'n pa te wachten die naar de wc moest. Er kwam een oma met drie kleine koters aangelopen, waarvan eentje mijn kale hoofd al van ver in de smiezen had. In het voorbijgaan - ze dacht vast dat ik haar niet kon horen - zei ze tegen oma: "Ja, zo gaat dat als je oud wordt, dan valt alles zo in één keer -" (met grootse gebaren gaf ze aan hoe dat gaat) "- van je hoofd."
3. Aardige oogst van de kringloop: een stapel dvd's, een paar boeken, een stripboek en een leerboek tekenen.

Tidalwave
ZAP! schreef:
Er kwam een oma met drie kleine koters aangelopen, waarvan eentje mijn kale hoofd al van ver in de smiezen had. In het voorbijgaan - ze dacht vast dat ik haar niet kon horen - zei ze tegen oma: "Ja, zo gaat dat als je oud wordt, dan valt alles zo in één keer -" (met grootse gebaren gaf ze aan hoe dat gaat) "- van je hoofd."

Ik zie er humor in, de onbevangenheid van kinderen; heerlijk!

Tidalwave
Heb tijd 'over' nu ik retired ben, dus tijd voor het ontwikkelen van nieuwe hobby's.

1. Jazz muziek leren luisteren en waarderen.
2. Ga op drumles, goed voor mijn gestel en conditie.
3. Liminal fofografie; lijkt mij geweldig.

Mssr Renard
In verband met hittegolf, vanochtend vanaf 9:00 (wel aan mensen denken) flink wat klussen gedaan.

1. Vogelbad ontworpen en in elkaar gezet van een oud dienblad en een ondiep bord. Goed level opgehangen aan schuur. Bolgehuis en vogelzaadvoederhuisje verplaatst. Ziet er goed uit. Benieuwd of er gebadderd gaat worden of dat een duif het sloopt, wat ook mag. Bouw ik weer een nieuwe.

2. Het zelfontworpen bijenhotel is een komen en gaan van vrolijke zoemers. Ik vraag geen huur en aanpassingen mogen ze zelf aanbrengen. Ik denk nog wel aan breder afdak voor wat meer schaduw.

3. Fiets weer helemaal opgeknapt. Zowel fietsenmaker als Halfordsguy vondejn dat mijn Cortina geen snelbinders kon hebben. Maar het isxwel mogelijk. Gelijk de belt bijgesteld, kabels netjes weggewerkt. Fietst weer smooth. Ik fix al fietsen sinds mijn 6e in verband met gebrek aan vader. Ik denk dat sommige liever lui dan moei zijn. Maar soit.

4. Oud horgordijn weggehaald. Gaten in muur netjes gedicht. Nieuwe gaten geboord, nieuwe rail en nieuw horgordijn in prachtige kleuren opgehangen.

Voor de hitte klaar met alle klusjes. Nu binnen met gordijnen dicht Tull-biografie uitlezen en plaatjes luisteren.

Jammer dat de wandeling voor mijn verjaardag niet door gaat, maar je moet wel gek zijn om nu 30km te hiken. Volgend week herkansing.

Weekendje weg:

1.Bier drinken in de zon met de nieuwe Protomartyr op mn hoofd.
2. Vanochtend met de familie gemidgetgolfd. Gewonnen en prachtige hole-in-one op de lastigste baan.
3. Zometeen lekker uiteten in Eersel.

1. In verband met de hittegolf had ik bij een online bedrijf een zonwerende doek besteld van 3,5 bij 2,5 meter. De raampartij in onze voorgevel beslaat ruwweg 4 meter bij 2,20. Mijn lief heeft de naaimachine tevoorschijn gehaald en de onderzijde zo omgeslagen en vastgenaaid dat het doek nu 3,5 bij 1,70 meter is.

2. Om 12:00 stond ik bij de Gamma om een voorraadje sterke schroefhaken te kopen, alsmede een zak vol met weerbestendige tentelastieken.

3. Om 12:20 met de boormachine gaten geboord voor de plugjes waar de schroefhaken in moesten. Beetje op gevoel. Vervolgens de zonweringsdoek opgehangen en dat ging eigenlijk allemaal in één keer goed.

De zon draait vanaf de vroege ochtend van links naar rechts voor ons huis langs en ondanks dat het in de zomer een relatief koel huis is hoop ik op deze manier de temperatuur met twee of drie graden te drukken. Om een voorbeeld te geven, we hebben op dagen dat het buiten 36 graden was binnen 26 graden gemeten. Het zou mooi zijn als we dat richting de 23 graden kunnen drukken zonder een airco aan te schaffen. Het doek kostte incl. verzending € 40,-.
De schroefhaken en tent/haringelastieken tezamen € 6,98.
In de maanden september-oktober en april-mei is het ouderwetse thermopane juist heerlijk als de zon er vrij spel krijgt. Als het dan zacht genoeg is wordt het binnen 19/20 graden zonder te stoken.

1. Vandaag een hele toffe escape room (Molly's Game) gedaan. Heb er nu een stuk of 10/15 gedaan, maar deze steekt er wel bovenuit. Eindigde in een top 100 uit 2021 ook als 3e beste van de wereld en dat voelde wel terecht.
2. Daarna met een omweg nog 30 km naar huis gefietst. Veel te warm eigenlijk, maar wel leuk om weer eens wat meer van de omgeving te zien.
3. Vanavond nog een wandeling gemaakt en bij het hertenkamp hierachter zagen we een heel klein geitje. We vroegen ons af hoe oud dat beest was, maar het antwoord kwam toen de moeder opstond en de placenta afscheidde. Die werd vervolgens opgegeten door haar en de kleine spruit. Mooi om nieuw leven zo te zien, het is weer eens wat anders dan jonge ganzen of meerkoeten.

1- schooljaar afgerond (3e jaar HBO studie) waardoor ik veel vrije tijd heb.
2- deze zomer 3x op vakantie waarvan de eerste volgende week al (Griekenland), super veel zin in! Ook voor het eerst lol.
3- Uiteraard veel nieuwe (goede) muziek aan het ontdekken

Gefeliciteerd Juul1998B!

nlkink schreef:
Gefeliciteerd Juul1998B!

Thanks! Al denk ik dat ik de verwarring snap .
Ik moet nog mijn 4e jaar doen voordat ik echt slaag
Ik ben natuurlijk gelukkig wel ''geslaagd'' voor jaar 3

Laat ik allereerst mijn excuus aanbieden voor het geval het overkomt alsof ik dit topic als dagboek gebruik.

Maar na de dood van mijn broer (hij en mijn schoonzus werden aangereden door een dronken automobilist) trok mijn schoonzus zich terug uit contact met ons gezin. Trauma, shock, etc.
Maar vanavond kwam ze mijn nieuwe appartement bekijken en hebben we samen gegeten. De sfeer en de klik waren als vanouds en ze zei dat we voor altijd 'die band' zullen hebben (met mijn andere broer en schoonzus heeft ze weinig). En dat deed me zo goed en ben er zo blij mee.

Tegelijkertijd merk ik dat ik na een hele avond met haar over mijn broer praten, ik Ruud nóg meer mis. Maar het was goed en het was mooi. En ik ben er dankbaar voor.

3 Fijne gebeurtenissen in één, en dat kan ik hier delen, daar dit semi anoniem is.

Nou, ik verander er niks meer aan, Juul1998B. Mijn zoon Tom is een leeftijdsgenoot van jou en die heeft net zijn gehele HBO studie aan de Hanzehogeschool in Groningen afgerond. Wij zijn uitgenodigd om op 11 juli a.s
de diplomering mee te maken. Jullie hebben het allebei in zeer lastige omstandigheden moeten zien te rooien. Reden genoeg om het te vieren. Ik hoop dat je het vierde jaar ook goed doorkomt.

nlkink schreef:
Nou, ik verander er niks meer aan, Juul1998B. Mijn zoon Tom is een leeftijdsgenoot van jou en die heeft net zijn gehele HBO studie aan de Hanzehogeschool in Groningen afgerond. Wij zijn uitgenodigd om op 11 juli a.s
de diplomering mee te maken. Jullie hebben het allebei in zeer lastige omstandigheden moeten zien te rooien. Reden genoeg om het te vieren. Ik hoop dat je het vierde jaar ook goed doorkomt.

Ook gefeliciteerd aan jou zoon dan! Zeer knap gedaan hoor
Mag je trots op zijn!
En nogmaals, bedankt

Gert1980 schreef:
Laat ik allereerst mijn excuus aanbieden voor het geval het overkomt alsof ik dit topic als dagboek gebruik.

Maar na de dood van mijn broer (hij en mijn schoonzus werden aangereden door een dronken automobilist) trok mijn schoonzus zich terug uit contact met ons gezin. Trauma, shock, etc.
Maar vanavond kwam ze mijn nieuwe appartement bekijken en hebben we samen gegeten. De sfeer en de klik waren als vanouds en ze zei dat we voor altijd 'die band' zullen hebben (met mijn andere broer en schoonzus heeft ze weinig). En dat deed me zo goed en ben er zo blij mee.

Tegelijkertijd merk ik dat ik na een hele avond met haar over mijn broer praten, ik Ruud nóg meer mis. Maar het was goed en het was mooi. En ik ben er dankbaar voor.

3 Fijne gebeurtenissen in één, en dat kan ik hier delen, daar dit semi anoniem is.

Heftig verhaal, zeg. Maar mooi dat er lichtpuntjes zijn! Sterkte gewenst!

1. Blur (weer) live gezien, voor het eerst sinds 2013.
2. Dagje naar Kranenburg met m'n bovenbuurvrouw, het was gezellig en we hebben ook goede gesprekken gevoerd.
3. Plaatjes draaien tijdens het thuiswerken, ik weet niet of ik daardoor sneller werk maar fijner is het zeker.

Dim
1. Kennisgemaakt met mijn nieuwe school, kinderen en collega's.
2. Bloemen gekregen van het team.
3. Uitgevonden dat 0,5-weizener-glazen prima als vaas kunnen dienen.

1. M'n nieuw nummer als soloproject deze keer is live gegaan sinds afgelopen vrijdag. (Apartment Blues - Avenue)
2. Sinds deze week het wandelen weer opgepakt (sinds dat ik kinderen heb gekregen (2018!!), niet echt meer kunnen/(vooral willen) doen. Dus het werd weleens tijd. (Oh ja en stoppen met veel te veel ongezonde dingen tussendoor schijnt wél een goede match te zijn).. Ik ga het eens proberen.
3. Tweede rapport van mijn oudste dochter Lena (bijna 5!) binnengekregen. Gaf weer een extra trots gevoel van het vader zijn.

1. Dik twee weken gestopt met drinken en gek genoeg hou ik het vrij makkelijk vol.
2. Eindelijk aan de grote huisschoonmaak begonnen - het was nodig - en huisgemaakte kantelraam'gordijnen' van karton gemaakt en geplaatst.
3. Weer een flinke (ahem, 5 km, voor mij is dat flink... ) wandeling gemaakt, foto's volgen later in het daarvoor bestemde topic.

1. Gisteren mijn mentorklas gediplomeerd, het was een gezellige middag.
2. Vandaag een aantal mailtjes verstuurd en ik vind dat ik de rest van de dag alvast in vakantie modus mag.
3. Morgen nog een personeelsdag (die te lang duurt, maar het is wel met eten) en dan is het officieel vakantie. Ik ben er erg aan toe!

1. Momenteel in Kos aan het vertoeven en ik kan er geen genoeg van krijgen. Nadeel is wel het minder luisteren naar muziek
2. De omgeving is super nice
3. Zit nog maar op de helft

1. Vakantie goed begonnen met een weekend vol taart, gezelligheid en bordspellen.
2. Over een week begint de Vierdaagse en ik heb er zin in. Ik heb heel wat trainingskilometers gemaakt en mijn sponsoractie voor Parkinson onderzoek heeft tot nu toe meer opgebracht dan dat ik had durven dromen.
3. Vanavond sushi eten en cocktails drinken met vriendinnen, het is alweer een tijdje geleden.

1. Afgelopen vrijdag een heerlijk relaxte en gezellige dag gehad op het werk en dat meegenomen het weekend in. Daardoor ook een erg lekker weekend gehad en op dit moment probeer ik zoveel mogelijk in die positieve sferen door te blijven gaan.
2. Afgelopen weekend dus ook weer een stuk actiever geweest en zowaar weer eens wat dingen thuis kunnen doen qua klussen. En het lezen weer opgepakt nar een dip van 2 maanden. En in de heerlijke rustige ochtenden lekker zitten genieten van muziek (de nieuwe Sigur Ros is daar wel perfect voor).
3. Functioneringsgesprek ging goed, wat punten om aan te werken die ik zelf ook al had bedacht dus we zitten daarin mooi op een lijn. En het voornemen is uitgesproken om over 3 maanden mijn contract te verlengen. Ik neem er niet teveel zekerheid uit aangezien de sector hier wat grillig is qua werk en er geen zekerheid is. Maar het is toch fijn te horen dat je gewaardeerd wordt en ze je als een goede toevoeging aan het team zien.

1. va
2. kan
3. tie

Dim
2,5 week op fietsvakantie geweest, wat uiteraard veel plezier heeft opgeleverd - het matige weer had als groot voordeel dat ik de fietspaden vaak voor mezelf had (zeker 's ochtends), veel mooie natuur gezien, veel leuke mensen tegengekomen. Maar ik pik er ook even drie specifieke momenten uit.

1. 100+ kilometer fietsen en droog blijven op een dag waarop (veel) regen is voorspeld en tien seconden nadat je tent staat een hoosbui op je kop krijgen.
2. Twee kinderen die de camping op komen lopen en een konijn spotten: "Lopen die hier vrij rond?!"
3. Dordrecht: met een bootje met de naam uit je favoriete kinderboek naar de overkant (camping De Kleine Rug, naam van de boot: Heen-en-Weer-Wolf)

Gast
geplaatst: vandaag om 02:32 uur

geplaatst: vandaag om 02:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.