MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
herman schreef:

3. Voor het eerst een fysiek boek ontvangen van Grant Snider, wiens incidental comics ik al jaren digitaal lees.

Foei, I Will Judge You By Your Bookshelf

dix
Toch leuk dat ze inmiddels bevriend zijn.

Wrathchild1
1. Er zat een door mij gekochte CD in de brievenbus die ik nog niet verwacht had .
2. Ik zag gisteren eens een andere vohel in de achtertuin .....het was een Vlaamse gaai (een incognito Mume user uit België?) i.p.v die valse kraai....
3. Ik zit weer in de 80 kilo ( waarvan het meeste spieren uiteraard , botten en veel yoghurt )

1. Met Pinksteren een lang stuk gaan fietsen en hummus gemaakt, samen met m'n zusje
2. De rest van het weekend prima vermaakt met allerlei CSL/CSW-sessies
3. Mooi om te zien hoe massaal het vreedzame #blackouttuesday protest (geïniti eerd door de muziekindustrie) wordt opgepakt op social media.

Sir Spamalot (crew)
Let ik er meer op? Vind ik het belangrijker? Word ik een oude zak?

1. De winter en de Corona crisis zijn niet goed voor de (slanke) lijn. Tot mijn verbazing kon ik nog in al mijn zomerbroeken van vorig jaar. Moraal: ik heb nog marge. Wanneer gaat mijn stamcafé weer open?
2. Zondagmorgen heb ik een lange wandeling van 9,50 km kunnen doen in alle vroegte en wars van de te verwachten toeristen in de namiddag. Rechterknie ok, rug ok, maar ik ben dringend aan nieuwe wandelschoenen toe. Ik drijf geleidelijk de afstanden op.
3. Vrijdagavond ben ik begonnen aan het laatste boek van mijn favoriete drummer, Far and Wide: Bring That Horizon to Me! van Neil Peart (Rush). Ik ben er al bijna, wat is een goed boek lezen een fijne hobby! Aan dit tempo ben ik dringend aan een tweede boekenkast toe en het duurde al zoveel jaren eer ik eindelijk mijn cd-kast kocht.

Postscriptum (in mijn rode draad van de voorbije weken): de eerste zak van 1 kg verkleint zienderogen! Ze moeten die snoepjes maar niet zo verslavend en lekker maken?

Ik was gisteren vrij, ik ben vandaag vrij en ben dinsdag vrij (dat is 3 ).

1. Voor het eerst sinds augustus vorig jaar weer eens weekje vrij van werk.
2. Een legpuzzel van 1000 stukjes afgemaakt.
3. Dagje naar de dierentuin geweest met mijn moeder.

-1) Verjaardag gevierd , ik kom steeds dichter bij de 50 en kom daar steeds meer achter (kleine pijntjes en ongemakken en verschuiving van voorkeuren)
-2)Voor dat de visite in uursblokken arriveerde ivm de corona , van mijn lief een lunch gekregen op Texel in een mooie oude boerderij met boomgaard . Goed toeven met heerlijke hapjes en drankjes .
-3)De verjaardagspresentjes beluisterd en zorgvuldig de hoezen bekeken onder het genot van een lekkere Baco Oro .

1. Gisteren mijn homies van PBH + Dance Lover even over de vloer gehad om te chillen in m'n achtertuin en aansluitend de finale van de Arrie Top 100 samen te beleven. Kleinschalige huisfeestjes zie ik wel in zwang komen zolang er nog geen mogelijkheid is voor normale concerten of uitgaansavonden.
2. Vanavond op beatsense een bijzonder fijne hiphopavond beleefd met de creme de la creme van de hiphop top 250.
3. Ik heb een kaartje voor Primavera 2021 en ga er komende vrijdag een kopen voor BKS. Plannen voor een jaar vooruit maken was nog nooit zo leuk

1. Nadat ik zojuist lekgestoken door een mug wakker werd en chagrijnig door MusicMeter bladerde, ontdekte ik dit aandoenlijk leuke topic.
2. Ik heb vanavond heerlijk gekookt voor mijn huisgenoot en de afwas gedaan onder het genot van een door mijn geliefde speciaal voor mij samengestelde afspeellijst, waarin allemaal fantastische muzikale ontdekkingen staan.
3. De mug is dood. Welterusten!

1. Mijn kat geneest wonderwel snel van haar open wonde.
2. Voor het eerst sinds 3 maanden weer een rondje binnenstad gedaan. Eerst de coronamat eraf en daarna de markt op, de boekwinkel in en de platenboer met een bezoek vereren. In het geheel zeker geen vruchteloze ondernemingen al blijft zo'n centrum vol dranghekken en verkeersregelaars een raar gezicht.
3. Lekker eten (rucolabonenpasta met tomaat/olijf/parmezaan) voorbereiden met de muzikale buit van de dag op de achtergrond.

Kramer schreef:

3. De mug is dood. Welterusten!

#AllLivesMatter

Rudi S schreef:
(quote)

#AllLivesMatter

Hij viel zomaar dood uit de lucht, zonder enige invloed van buitenaf, laat staan mijnerzijds. Ik was er inderdaad wel even kapot van, maar ik heb heerlijk geslapen.

Rudi S schreef:
(quote)

#AllLivesMatter

Laat hem dan meteen de mug reïncarneren in een olifant

Mjuman schreef:
(quote)

Laat hem dan meteen de mug reïncarneren in een olifant

Er zijn er hier bij die dat regelmatig moeiteloos doen

Rudi S schreef:
(quote)

Er zijn er hier bij die dat regelmatig moeiteloos doen

Met toverkracht/hulpmiddelen of vanuit het zuivere geloof

De snelste methode is door beren op de weg te zetten (ook de gevaarlijkste methode).

dix
- na een zoveelste 'you have a discontinued item in your card' toch weer even op Discogs gekeken en zie daar: dezelfde Japanse issue die nergens was te backorderen, vandaag mintiemint voor de originele aanschafprijs.

- een geanimeerde chat gehad met arbeidsdeskundige (de user) die per pm een heel andere, veel directere persoonlijkheid blijkt te zijn dan ik eerder had vermoed.

- laatste pluspuntje vormt de opzeg-deal die er met de nieuwe huisbaas bleek af te sluiten. So far so good.

1. Vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens orgelles gehad, superleuk. Mijn docente is een tof wijf die je echt muzikaal uitdaagt.
2. Ik ken niemand die zo lekker witlof klaarmaakt als ikzelf. Vandaag weer lekker gegeten derhalve. Koken is echt een van de leukste dingen om te doen.
3. Doordat de oudste dochter maar 1x per week naar school gaat heeft ze veel online lessen. Vanochtend heb ik me met haar erg vermaakt met hannesende digibete leraren en veel vlottere leerlingen. Een erg leuk inkijkje in het middelbareschoolleven.

01) Vandaag 3 afspraken in Rotterdam gehad . Blijft een lekkere stad om in te vertoeven.
Heerlijke lunch gehad en tussendoor nog wat muziek weten te scoren.
02) Op de terugweg even over IJmuiden gereden .Bakkie gedaan bij paps.
03)Witlof ham/kaas met zongedroogde tomaatjes en komkommer zoetzuur en een schnitzel . Mona toet toe. In de avond gewerkt aan een PowerPoint met Southside Johnny en R.E.M. op de achtergrond .

dix
Drie afspraken in Roffa zijn natuurlijk sowieso al drie hoogtepunten op één dag

Witlof in de bonus?

1. De reportage in Nieuwsuur (9 juni). Goede onderzoeksjournalistiek blijft zo ongelofelijk belangrijk, zeker in deze tijd. De feiten zijn helaas minder positief, ik hoop maar dat betrokkenen hun fouten toegeven en er snel van leren, zodat er minder onnodige slachtoffers vallen.
2. Deze buitengewoon interessante must-read van Tomas Pueyo. Het is fijn om te lezen dat zoveel landen er relatief gezien al uitstekend voor staan. Een succesvolle 'dance' voor langere tijd is echt geen utopie.
3. Nieuwe plaatjes besteld en alvast wat concerttickets voor de winter 2021. Ik ben daar positief gestemd over. Ik denk zelfs dat er in het najaar alweer op enige schaal concerten mogelijk zijn.

1. Nieuws gekregen dat er versoepelingen zijn in Marokko vanaf morgen
2. Vanaf morgen dus opnieuw terug wat vrijheid
3. Vanaf morgen kan ik eindelijk na 82 dagen het huis verlaten

Feeeeeestjeeee

WTF, 82 dagen thuis verblijven; held!

Zal wel even wennen zijn, maar wat fijn zeg! Hopelijk snel verdere versoepelingen daar.

1. Deze longread (30 min. lezen via pdf of incognitomodus), hier zat ik dus al maanden op te wachten. Kon gewoon niet uitblijven. OMT-leden beginnen te lekken Binnenkort definitief klaar met dat rare mitigatiebeleid waar de Nederlandse regering de eerste maanden voor ging? Lijkt me wel nu de publieke opinie zich snel lijkt te keren.

2. En bij mijn favoriete (Volks)krant snappen ze volgens mij nu ook eindelijk wat er moet gebeuren (Dankjewel Duitse vrienden van SZ om het balletje te doen laten rollen )

3. De twee bovenste punten maken me opgelucht en stemmen mijzelf vrij positief voor de rest van 2020. Volgende maand kan ik alvast naar mini-concerten in de buitenlucht (zoals Eefje de Visser en Jan Swerts in OLT Rivierenhof, met voldoende afstand en mondmaskers). Daar kijk ik erg naar uit (fingers crossed dat het lukt om kaartjes te scoren). Mogelijk kunnen we - als het in Europa niet tegenzit met het indammen van COVID - in het najaar dan weer naar de meeste reguliere (indoor) concerten toe. Ik heb mijn hoop weer teruggevonden

1. Ik kan weer gemiddeld twee dagen in de week naar kantoor en dat is erg prettig voor de afwisseling

2. Gisteren APK-keuring van mijn auto gehad en de schade valt relatief mee. Ik kan er hopelijk nog minstens een jaartje mee vooruit nu.

3. Dit weekend maar alvast nadenken over hoe ik m'n vakantie-uren wil besteden, om bij gebrek aan festivals toch nog iets leuks van de zomer te maken. Kijk wel uit naar een roadtripje met bezoek van enkele steden.

Die longread zit helaas achter een betaalmuur... Wel grappig om die andere stukken te lezen. Andere buitenlandse websites prijzen dan weer de Nederlandse aanpak. Ik ben geen viroloog, maar die mensen aan het woord in het Volkskrant-artikel vind ik wel een beetje naïef door te denken dat we de wereld beetje bij beetje virusvrij krijgen. Niet elk land heeft de economische backbone om hun voorgestelde Risk-strategie na te jagen. Hebben ze daar dan niet in de gaten wat er nu in Brazilië en India aan de hand is?

Wel interessante tijden: sprak vandaag een vriendin die nu al 2 maanden thuis zit en nog steeds niemand ontvangt, min of meer zelf opgelegde lockdown. De suggestie dat we misschien langs zouden fietsen maakte haar al Spaans benauwd... en aan de andere kant dit weekend uitgenodigd voor een verjaardag van mensen die weer aan het complete andere uiterste staan en zich geen minuut hebben druk gemaakt over de hele corona-toestand.

3 fijne dingen:
- heerlijk getennist vanavond, was er ook wel perfect weer voor
- fijne Vietnamees ontdekt op de West-Kruiskade
- genoten van het debuutalbum van Bowery Electric vanavond, sowieso ben ik wel redelijk into 90s post-rock/drone/psych de laatste tijd, Bardo Pond en Labradford komen ook regelmatig langs.

Arbeidsdeskundige
1. Hier lezen en discussiëren over aanpak Covid-19.
2. Mijn niet aflatende zorgen over de aanpak van dit onderwerp nog verder versterken door de hele dag Jason Molina te luisteren.
3. Vanavond er nog enkele glazen bier bij te drinken.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:53 uur

geplaatst: vandaag om 03:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.