MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Zelfde idee als het zustertopic, maar dan voor als je even je ei kwijt wilt of dingen die je minder fijn vindt. Lockdown-/c*r*n*gerelateerd of gewoon totaal iets anders.

Noem dus 3 minder fijne dingen die je hebt meegemaakt/waargenomen. Kan dus alles zijn, zolang je het gewoon stomme dingen zijn. Lucht vooral je hart

1. M'n 'droomvrouw' waar ik - mede door corona-omstandigheden - al een tijdje achteraan hobbel blijkt sinds de eerste lockdown een ander (knuffelcontact) te hebben en ik kwam er deze week op een vrij lullige cq. pijnlijke manier (veel te laat) achter
2. De nacht die erop volgde nauwelijks een oog dicht gedaan. Eventjes helemaal down geweest, maar nu gaat het wel weer.
3. Mijn moeder is gisteren positief getest op corona. Dus nu ga ik een best wel eenzame kerst tegemoet, home alone. Familiebezoek is nu allerminst handig, ik ga geen onverantwoorde risico's nemen.

1. Mijn vader heeft een herseninfarct gekregen. Gelukkig kan hij revalideren in een verpleegtehuis een kilometer van het ouderlijk huis (het alternatief was eentje in een moeilijk bereikbaar dorp geweest).
2. Mijn kat lust opeens Easypill niet meer. Ik moet hem twee keer per dag een pil geven...
3. Af.

Mijn moeder zit al sinds eind juni in een zorginstelling. Ze was al dementerende sinds 2016 en de thuiszorg vond het niet meer verantwoord dat ze 'zelfstandig' thuiswoonde. Ik ben als oudste zoon degene die het dichtst bijwoonde en rolde vanzelf de mantelzorg in, samen met mijn lief. Mijn twee jongere broers en zus vonden het wel best. Eén broer kijkt nog steeds bewust de andere kant op en heeft zijn vingers in zijn oren, een broer hielp en helpt als ik het hem vraag en mijn zusje woont in Amersfoort. Er zullen ongetwijfeld MM'ers zijn die soortgelijke ervaringen hebben (gehad). Het was bijzonder moeilijk om mijn moeder om te praten om naar de zorginstelling te gaan, ook al had ze daar al een jaartje dagbesteding.
In juli dacht ik even dat het wat rustiger zou worden voor ons. Mijn zusje zou het PGB aanvragen voor de zorginstelling. Zij werkt bij een gemeente en geeft leiding aan een groep die ervaring heeft met PGB'n.
Helaas bleek het aanvragen van een PGB zich te ontpoppen tot een helletocht van drie maanden en een paar weken. De eerste storting kwam bij de zorginstelling binnen rond 20 oktober j.l., nadat ik al een paniekerig emailbericht had ontvangen met het verzoek om de maanden juli, augustus en september dan maar zelf voor te schieten. We hebben het dan over € 15.000,-.
En nu gaan we ons ouderlijk huis in de verkoop gooien. Afgelopen dinsdag is het huis ontruimd. En weer stond ik er alleen om de sleutels te overhandigen en in de middag om de sleutels weer terug te krijgen en samen met de uitvoerder de ontruiming na te lopen. Op een paar meubelstukken na voor de fotoshoot is het huis leeg. Het leven van mijn ouders grotendeels afgevoerd in een vrachtwagen naar een kringloopwinkel, en een deel gaat vanuit de kringloop rechtstreeks naar de stort.
Het huis voelt nu al niet meer als ons huis maar ik moet er af en toe naar toe, vanochtend bijvoorbeeld om de struiken terug te snoeien om het pad naar de voordeur vrij te maken.
Ik verheug me op 2021. Op het moment dat het huis verkocht zal zijn. Op de vaccinatie. En ik wil het daarna nooit meer over dit KUT-jaar hebben.

aerobag schreef:
(quote)

Nu begin ik me echt zorgen te maken om Gretz... Gister al het ondraaglijke nieuws dat Bloodbuzz Ohio wederom de witte trui niet gewonnen heeft (in zijn laatste jaar dat het nog kon) en nu ook de River strijd verloren. Hoeveel klappen kan een man verdragen voor hij breekt?

1. De kerstevergreen River staat niet in de finale van Song van het Jaar - Kersteditie, wel op de meest ondankbare plaats.
2. Mijn geliefde Bloodbuzz Ohio legde het zondag nipt af tegen Red Eyes en Jubilee Street en verlaat nu tot verrassing van vriend en vijand zonder overwinning De Witte Trui.
3. Ik moet waarschijnlijk in april gaan verhuizen omdat m'n huidige woning dan tegen de vlakte gaat. Binnen een aantal weken ontvang ik normaliter de bevestiging. Dat wordt weer een hele zoektocht naar iets anders.

Thudd
Minder geslaagd 2020:

- 'afstandsweigeraars', oa en met name in de supermarkt.
- 'mondkapjeweigeraars', oa en met name sommige klanten op mijn werk als opticien.
- 'corona-ontkenners'; ...zo dom...

Thudd
Op de valreep de 'leukste':
https://i.imgur.com/sjO5Ecn.jpg
Gisteravond in het donker geschept door auto die geen anderhalve meter aanhield...〽️

beterschap Thudd

1. Ariel Pink was bij de Trumprally
2. Volgens St. Paul was ie sowieso dubieus bezig, antihomoteksten en zo.
3. En ook nog beschuldigd van misbruik van zijn vriendin.

Het leek me een leuke man, en dan dit

Poek schreef:
1. Ariel Pink was bij de Trumprally
2. Volgens St. Paul was ie sowieso dubieus bezig, antihomoteksten en zo.
3. En ook nog beschuldigd van misbruik van zijn vriendin.

Het leek me een leuke man, en dan dit

Fascinerend ook dat iemand met de naam Rosenberg zich schaart aan de zijde van neo-nazi's, maar dit geheel terzijde.

Zijn maatje John Maus, die zichzelf ooit als links van links van links van het politieke midden bestempelde was er ook bij blijkbaar.

Beetje jammer, want beiden maken toffe muziek.

Thudd
1. Basisarts die op 't museumplein te A'dam aantoont lid te zijn van covidiotennetwerk.
2. Idem.
3. Idem.

Thudd
1. Zoon flipte volledig vanwege het niet naar school mogen.
2. De katten hebben aarsmaden.
3. Seizoen Slimste Mens alweer voorbij.

1. Vandaag aan de deur weer met open ogen en bij schijnbaar vol verstand in een goed doel 'getrapt' - ze zei nog zo: "De helft van dit bedrag gaat rechtstreeks naar..." (en ik dacht nog zo: "En die andere helft dan?", maar bleef verbaal in gebreke)...
2. Nadien gebeld met het nummer dat de mevrouw aan de deur me aandroeg (niet letterlijk, maar via de mail was het te achterhalen) om mijn bijdrage eenmalig te maken / houden, wat ik haar ook meteen wel had kunnen zeggen, maar de spraakwaterval was overweldigend (ik neem haar niets kwalijk, want ik heb zelf ook ooit wel es langs de deuren geleurd en dat was geen lolletje) - en nu maar afwachten ("Morgen krijgt u een bevestiging van uw opzegging / eenmalige toezegging.")...
3. Nadien kreeg ik een - door mevrouw aan de deur al aangekondigde - telefoontje van de 'nazorg', die vooral wilde weten of m.a.d.d. (afkorting van 'mevrouw aan de deur - ik zou willen dat ik 't zelf verzonnen had) een aantal zaken wel correct benoemd had e.d., zoals bv. "De helft van dit bedrag gaat rechtstreeks naar..."

ZAP! schreef:
1. Vandaag aan de deur weer met open ogen en bij schijnbaar vol verstand in een goed doel 'getrapt' - ze zei nog zo: "De helft van dit bedrag gaat rechtstreeks naar..." (en ik dacht nog zo: "En die andere helft dan?", maar bleef verbaal in gebreke)...
2. Nadien gebeld met het nummer dat de mevrouw aan de deur me aandroeg (niet letterlijk, maar via de mail was het te achterhalen) om mijn bijdrage eenmalig te maken / houden, wat ik haar ook meteen wel had kunnen zeggen, maar de spraakwaterval was overweldigend (ik neem haar niets kwalijk, want ik heb zelf ook ooit wel es langs de deuren geleurd en dat was geen lolletje) - en nu maar afwachten ("Morgen krijgt u een bevestiging van uw opzegging / eenmalige toezegging.")...
3. Nadien kreeg ik een - door mevrouw aan de deur al aangekondigde - telefoontje van de 'nazorg', die vooral wilde weten of m.a.d.d. (afkorting van 'mevrouw aan de deur - ik zou willen dat ik 't zelf verzonnen had) een aantal zaken wel correct benoemd had e.d., zoals bv. "De helft van dit bedrag gaat rechtstreeks naar..."

Tip: Kijk eerst uit het raam wie voor de deur staat. Verwacht je geen visite? Gewoon laten staan en niet reageren.

Michiel Cohen schreef:
Tip: Kijk eerst uit het raam wie voor de deur staat. Verwacht je geen visite? Gewoon laten staan en niet reageren.
Ik had een bepaalde verwachtingen voor wat betreft wie er voor de deur zou staan, en werd (dus) verrast. Uiteindelijk is de shit geregeld en heb ik een eenmalige (halve) bijdrage aan een goed doel gedaan, helaas weet ik voor de andere helft niet waar het naartoe gaat...

Volgende keer beter.

Onweerwolf
Voortaan gewoon een NEE/NEE/VALDOOD sticker op je brievenbus plakken.

Onweerwolf schreef:
Voortaan gewoon een NEE/NEE/VALDOOD sticker op je brievenbus plakken.
Die kleeft al jaren op m'n bus, maar soms doe je de deur open op een ander adres dan je eigen...

ZAP! schreef:
(quote)
Ik had een bepaalde verwachtingen voor wat betreft wie er voor de deur zou staan, en werd (dus) verrast. Uiteindelijk is de shit geregeld en heb ik een eenmalige (halve) bijdrage aan een goed doel gedaan, helaas weet ik voor de andere helft niet waar het naartoe gaat...

Volgende keer beter.

Ik word niet meer verrast. Ze gaan ook standaard op de foto vanuit een zijraam. Worden ze vaak ook nog kwaad als ze dat zien. Het mooie is dat ze geen poot hebben om op te staan. Moeten ze maar niet aanbellen.

Da's ongeveer het tegenovergestelde van Dylan Moran die in de stress zit over de belastingaangifte voor zijn boekenwinkel en Jehova-getuigen maar wat graag binnen laat als ze aanbellen...

Michiel Cohen - ik wil best wat aan goede doelen geven, maar ik pleit ervoor dat ze transparant worden en niet meteen de helft van een gift ergens in het 'niets' verdwijnt.

herman - de laatste keer dat ik jehova's zag, leken ze mij te willen ontwijken... maar ik kan het me verbeeld hebben.

Kassper
1. Achterin de tuin tegels schoongemaakt.
2. 100 euro uitgegeven aan 3 shirts van Girav.
3. 40 minuten auto gereden.

1. Het warme weer veroorzaakt / verergert weer eczeem aan m'n handen
2. Het ontbreekt me aan zin om weer te gaan tekenen en eindelijk weer es wat muziek op te nemen
3. Gezweet

Jeve
1. Naaktslakken hebben deze zomer mijn tuin belaagd.
2. TV programma De Vooravond heeft andere presentatoren (m/v).
3. Kreeg van de week hoofdpijn van auto die voor mij reed; wappie had de achterkant volgepakt met stickers die verwezen naar zogenaamde desinformatie, waaronder 1 sticker 'NOS=nepnieuws'.
Even later nadat ik uitgestapt was kwam ik wappie zelf tegen; hij moest wachten in de rij om te pinnen. Waar had deze knuppel zijn auto geparkeerd...? Precies: OP DE STOEP, ipv het daarvoor bedoelde parkeerterrein...

1. Afgelopen vrijdag tijdens de allerlaatste repetitie begaven de snare en de ride van het electronische drumstel het. En op zaterdagavond en zondagmiddag moesten we aan de bak. Stress! Mijn vindingrijke zoon heeft met kunst- en vliegwerk en het wisselen van onderdelen het drumstel voor dit weekend weer functionerend weten te krijgen maar het is nu wel duidelijk dat het apparaat na negen jaar aan het eind van zijn levensduur is.
2. Vanmiddag tijdens onze optredens voor het Gluren bij de Buren/Struinen in de tuinen festival kwamen gezinsleden uit hetzelfde gezin klagen over geluidsoverlast. Achteraf hoorde ik van mijn vrouw dat één van de gezinsleden enorm tegen haar tekeer is gegaan en dreigde met het bellen van de politie. Uiteindelijk hebben we gezegd: Bel maar. Het festival was in samenwerking met alle deelnemende gemeentes. Wat is er toch aan de hand met mensen? Vanaf maart 2020 kon er niks en gelijk het eerste weekend dat er in onze buurt iets kon krijg je een klacht van geluidsoverlast aan je broek.
3. Ik heb de laatste drie maanden zoveel energie gestoken in de optredens voor dit weekend dat ik twijfel of ik op deze manier nog wel verder wil met het organiseren van evenementen. Het plezier tijdens de uitvoering weegt er haast niet meer tegenop.

Vervelend zeg! Juist zo'n leuk evenement, en ik neem aan dat het was aangekondigd bij de omwonenden?

Heb het zelf helaas gemist, al heb ik wel een klein stukje livemuziek gehoord vanuit de verte toen ik langs een volkstuinencomplex liep.

Mssr Renard schreef:

Onze buurvrouw wordt aggressief als we een liedje zingen, overdag in ons eigen huis.

Dat is toch vreselijk? Wij vernemen ook wel eens wat van onze buren. Verbouwingen e.d., maar ik zeg er niks van. Binnenkort gaan wij aan de slag en dan verwacht ik geen klachten. Die hint heb ik ze al gegeven.

Ik heb echt zo vaak het idee dat ik helemaal niet pas in de 'samenleving'. Is echt iedereen gek geworden?

Nee niet iedereen is gek geworden, de meeste waren het al. Het contrast met die mensen is sinds vorig jaar echter alleen maar groter en zichtbaarder geworden. Hoewel het F1 feestje niet eens zo rampzalig is gelopen begreep ik. En ik kon er eerlijk gezegd wel van genieten

Jeve
legian schreef:
(quote)

Nee niet iedereen is gek geworden, de meeste waren het al. Het contrast met die mensen is sinds vorig jaar echter alleen maar groter en zichtbaarder geworden. Hoewel het F1 feestje niet eens zo rampzalig is gelopen begreep ik. En ik kon er eerlijk gezegd wel van genieten

Wees gerust; uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat maar 15 tot 20 procent van de bevolking "anders begaafd" is. En dan druk ik mij zo diplomatiek als mogelijk uit. Maar je zal er maar net naast wonen...

herman schreef:

ik neem aan dat het aangekondigd was bij de omwonenden?

Jazeker! Er hingen posters en ik heb persoonlijk flyers rondgebracht, ook in die straat. Daar het een landelijk festival is had waren er per gemeente vergunningen verleend. Dat is ook gepubliceerd. Maar ja, als stickers op je brievenbus plakt dat je geen huis-aan-huisbladen blieft houdt het op. Bij de klagers in de straat was ook een artiest maar daar ging het om een dichter/verhalenverteller.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:52 uur

geplaatst: vandaag om 19:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.