De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen
zoeken in:
1
geplaatst: 7 september 2021, 20:09 uur
Onweerwolf schreef:
Dat is niet wat ik vind maar wat er gebeurt. De mensen die overlast ervaren moeten zich aanpassen. Daar reageren verschillende mensen op met de stelling "nee, het is een kwestie van geven en nemen". Nou, ik ben dan wel benieuwd naar wat er precies wordt "gegeven" aan de kant van de overlastveroorzakers.
Dat is niet wat ik vind maar wat er gebeurt. De mensen die overlast ervaren moeten zich aanpassen. Daar reageren verschillende mensen op met de stelling "nee, het is een kwestie van geven en nemen". Nou, ik ben dan wel benieuwd naar wat er precies wordt "gegeven" aan de kant van de overlastveroorzakers.
We kunnen dit hier over en weer gaan gooien, maar gezien je eerste standpunt
Jij kunt je toch ook aanpassen aan je buren ipv dat je eist dat je buren je aan jou aanpassen?
ben jij volgens mij degene die daar zelf antwoord op moet geven. Maar dit gaat in kringetjes op deze manier.Dit is echt een absurde redenatie. Je stelt letterlijk dat jouw overlast mijn keuze is als ik me niet uit mijn huis laat jagen. Bizar! Werkelijk waar, bizar.
Jij veroorzaakt de overlast door live bands in jouw tuin te laten spelen. Als ik daar wakker van lig, niet kan werken of ontspannen dan is dat niet mijn keuze maar het gevolg van jouw handelen. Als ik me laat dwingen om mijn huis te verlaten anticiperend op jouw overlast dan is de overlast er nog steeds en heb ik er nog steeds last van. Het gaat niet spontaan weg omdat je van te voren zegt dat je het gaat doen. Echt niet. Zo werkt het niet.
Jij veroorzaakt de overlast door live bands in jouw tuin te laten spelen. Als ik daar wakker van lig, niet kan werken of ontspannen dan is dat niet mijn keuze maar het gevolg van jouw handelen. Als ik me laat dwingen om mijn huis te verlaten anticiperend op jouw overlast dan is de overlast er nog steeds en heb ik er nog steeds last van. Het gaat niet spontaan weg omdat je van te voren zegt dat je het gaat doen. Echt niet. Zo werkt het niet.
Het is op een zondag, het is vooraf allemaal aangekondigd. Je hebt je tijd gehad om actie te ondernemen. Jij kiest ervoor om er een groot probleem van te maken. Je wordt trouwens nergens toe gedwongen he. Er wordt alleen kenbaar gemaakt dat er een optreden gehouden wordt. Wat allemaal aan de regels voldoet volgens de vergunning. Niemand zet de speaker naast je slaapkamer raam om jou je bed uit te trillen.
Ja leuk, jij verzint er allerlei dingen bij, verzint vervolgens wat je denkt dat ik van die dingen vind en gaat daar dan iets over zeggen. Dat is allemaal prima maar aan dat soort drogreden feestjes doe ik niet mee.
Ik reageerde hier op geluidsoverlast veroorzaakt omdat iemand in zijn tuin, in een woonwijk, bands liet spelen. De rest is niet relevant.
Ik reageerde hier op geluidsoverlast veroorzaakt omdat iemand in zijn tuin, in een woonwijk, bands liet spelen. De rest is niet relevant.
Ik verzin er niets bij. Het geluid en de zondag komen vanuit de info die nlkink heeft verstrekt. De rest is een doorredenatie, zoals ik al aangaf, op jou argument:
Jij vindt dat anderen zich aan jou moeten aanpassen en ik vind dat jij je aan anderen moet aanpassen.
Ja ik ga daarmee naar extremen, maar om aan te tonen hoe onzinnig het is om je altijd maar te moeten aanpassen aan die enkeling., Dat je dat niet wilt begrijpen kan ik niets aan doen. Maar ik begrijp gezien je het maar afdoet als een drogreden dat je hier verder niet op in wilt gaan. Prima, dan is dat klaar.Zo fascinerend is dat niet, ik vind je vrij gemakkelijk te doorgronden.
Zo je doet me hier toch een fascinerende aanname zeg. Iemand makkelijk kunnen doorgronden omdat je een paar berichten van hem leest.

Maar dat is niet aan jou om voor een ander te bepalen.
Maar het is wel aan jou om zo stellig te zeggen dat nlkink en consorten zich maar aan die enkeling had moeten aanpassen en dat dus voor hun te gaan bepalen.
Dat ligt aan je gebrekkige leesvaardigheden.
Ja zo kan ik het ook. Maar dat ga ik niet doen want ik heb geen behoefte om op die manier op de man te spelen. Over drogredenen gesproken. Dit heeft inhoudelijk er niets meer mee te maken.
Weer een gevalletje van gebrek aan empathie? Zou een mooie boel worden als mensen zich alleen nog maar bekommeren om mensen die hun mening uitspreken. Maar ik kan je wel een voorbeeld geven: mijn moeder, 73 jaar, alleenwonend, durft geen melding te doen van overlast van vuurwerktokkies omdat ze bang is dat er represailles volgen.
Maar hoe moeten die 'vuurwerktokkies' nou weten dat je moeder daar overlast van ondervind. Weten ze überhaupt wel dat ze daar woont. Maar ze kan eventueel ook gewoon de politie daarvoor bellen he, of de buren eens erover spreken bijvoorbeeld. Het punt is dat als iedereen die ergens last van heeft het nooit uit, andere ook niet weten dat ze er last van hebben. Dan hard 'gebrek aan empathie' gaan roepen heeft ook geen zin natuurlijk.
Maar goed. Beste Onweerwolf. We gaan het niet eens worden. Dat lijkt me wel duidelijk. En gezien je steeds meer op de man speelt en je eigen punten omdraait heb ik ook geen zin om hier verder op te gaan. Ik begrijp je zienswijze, vind hem wat extreem maar dat is mijn menig. Schijnbaar wil je een andere zienswijze dan die van jezelf niet begrijpen (dat is wat je berichtstelling insinueert), prima. Dan laat ik het hierbij.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 september 2021, 20:32 uur
legian schreef:
(quote)
(quote)
ben jij volgens mij degene die daar zelf antwoord op moet geven. Maar dit gaat in kringetjes op deze manier. Dit gaat helemaal niet in kringetjes. Het is niet mijn stelling dat er sprake is van geven en nemen. Het is dus ook niet aan mij om die te staven met argumenten. Vraag het bv aan herman, dat is een van de mensen die deze stelling deed.
(quote)
Het is op een zondag, het is vooraf allemaal aangekondigd. Je hebt je tijd gehad om actie te ondernemen. Jij kiest ervoor om er een groot probleem van te maken. Je wordt trouwens nergens toe gedwongen he. Er wordt alleen kenbaar gemaakt dat er een optreden gehouden wordt. Wat allemaal aan de regels voldoet volgens de vergunning. Niemand zet de speaker naast je slaapkamer raam om jou je bed uit te trillen.
Je wordt wel gedwongen; of je moet je huis verlaten of geluidsoverlast ondergaan. Jij veroorzaakt het probleem, ik kies er niet voor. Compleet onbegrijpelijk dat je zo kunt denken.
(quote)
Ik verzin er niets bij.
Dat doe je wel, je verzon bijvoorbeeld dingen over muziekgenres. Jij noemt het een 'doorredenatie' maar jij verzint dingen die jij denkt dat ik vind die ik helemaal niet vind.
(quote)
Maar het is wel aan jou om zo stellig te zeggen dat nlkink en consorten zich maar aan die enkeling had moeten aanpassen en dat dus voor hun te gaan bepalen.
Ik zeg helemaal niet dat nlkink zich moet aanpassen. Ik zeg dat ik begrijp dat mensen klagen over zijn lawaaioverlast en vraag me af waarom de mensen die overlast ervaren zich moeten aanpassen.
Er is hier gewoon sprake van een conflict. Het is niet aan jou of mij om te bepalen hoe welke van de twee partijen dan ook zich moeten gedragen. Ik geef slechts aan dat ik begrip heb voor de klacht, in het algemeen, over geluidsoverlast. Daarnaast vind ik het een stuk logischer om live bands buiten de bebouwde kom te programmeren maar in dit geval heeft de gemeente een vergunning verleend dus die was het blijkbaar niet met me eens.
(quote)
Ja zo kan ik het ook. Maar dat ga ik niet doen want ik heb geen behoefte om op die manier op de man te spelen. Over drogredenen gesproken. Dit heeft inhoudelijk er niets meer mee te maken.
Wat jij stelt is gewoon pertinent niet waar.
(quote)
Maar hoe moeten die 'vuurwerktokkies' nou weten dat je moeder daar overlast van ondervind. Weten ze überhaupt wel dat ze daar woont. Maar ze kan eventueel ook gewoon de politie daarvoor bellen he, of de buren eens erover spreken bijvoorbeeld. Het punt is dat als iedereen die ergens last van heeft het nooit uit, andere ook niet weten dat ze er last van hebben. Dan hard 'gebrek aan empathie' gaan roepen heeft ook geen zin natuurlijk.
Goed, deze quote hier geeft wel aan dat het punt volledig boven je hoofd gaat. Als dit jouw reactie is op wat ik schrijf dan ben ik echt helemaal klaar met jou.
Maar goed. Beste Onweerwolf. We gaan het niet eens worden. Dat lijkt me wel duidelijk. En gezien je steeds meer op de man speelt en je eigen punten omdraait heb ik ook geen zin om hier verder op te gaan. Ik begrijp je zienswijze, vind hem wat extreem maar dat is mijn menig. Schijnbaar wil je een andere zienswijze dan die van jezelf niet begrijpen (dat is wat je berichtstelling insinueert), prima. Dan laat ik het hierbij.
Ik begrijp jouw zienswijze ook wel maar die keur ik 100% af omdat hij asociaal is.
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 september 2021, 10:07 uur
1. Overburen die om 4 uur 's-nachts met taxi en luid gepraat en *&%#$ rolkoffers de hele straat wakker maken.
2. Niet meer kunnen slapen.
3. Doodmoe met dichtvallende ogen en een *&%#$-humeur aan het thuiswerken.
2. Niet meer kunnen slapen.
3. Doodmoe met dichtvallende ogen en een *&%#$-humeur aan het thuiswerken.
2
geplaatst: 8 september 2021, 10:29 uur
1. Geluidsoverlast (ik slaap overdag en daar heeft men doorgaans schijt aan), dag #1
2. Geluidsoverlast (ik slaap overdag en daar heeft men doorgaans schijt aan), dag #2
3. Geluidsoverlast (ik slaap overdag en daar heeft men doorgaans schijt aan), dag #3
Ik heb erover gebeld, maar die lieve, min of meer verantwoordelijke Sander deze of gene, was helaas niet aanwezig om mij te woord te staan (en de hele dag door zou hij het natuurlijk druk hebben met allerhande meer belanghebbende shit), dus laat maar weer lekker zitten. Dan moet je maar kijken, wat er van komt... tot sinas.
2. Geluidsoverlast (ik slaap overdag en daar heeft men doorgaans schijt aan), dag #2
3. Geluidsoverlast (ik slaap overdag en daar heeft men doorgaans schijt aan), dag #3
Ik heb erover gebeld, maar die lieve, min of meer verantwoordelijke Sander deze of gene, was helaas niet aanwezig om mij te woord te staan (en de hele dag door zou hij het natuurlijk druk hebben met allerhande meer belanghebbende shit), dus laat maar weer lekker zitten. Dan moet je maar kijken, wat er van komt... tot sinas.
2
Mssr Renard
geplaatst: 8 september 2021, 10:37 uur
ZAP! schreef:
1. Geluidsoverlast (ik slaap overdag en daar heeft men doorgaans schijt aan), dag #1
Ik ben hypersensitief en een erg lichte slaper. Een snelweg op 10km afstand houdt mij al wakker. Over die kloten-vliegtuigen nog te zwijgen.
Deze oordoppen (van wax) zijn echt helemaal de bom: OHROPAX® Classic | OHROPAX®
Ohropax heeft ook gelijk de beste oogmaskers denkbaar. Want ook licht kan een slaapverstoorder zijn.
Ik was eerst nogal cynisch over oordopjes. Maar ze helpen echt heel goed. Wel eerst wennen aan het geluid van het bloed dat door je hoofd stroomt.
Succes buddy!
1
geplaatst: 8 september 2021, 10:47 uur
Mssr Renard schreef:
...Deze oordoppen (van wax) zijn echt helemaal de bom: OHROPAX® Classic | OHROPAX®
Ohropax heeft ook gelijk de beste oogmaskers denkbaar. Want ook licht kan een slaapverstoorder zijn...
Succes buddy!
Oordopjes helpen echt niet (meer) in deze (boren, hameren alsof ze in m'n kamer staan). Gister heb ik ze gebruikt en heb ik me erdoor geworsteld, maar en momento dado is het mooi geweest. Dan klim ik uit bed en ga ik maar léuke herrie luisteren. ...Deze oordoppen (van wax) zijn echt helemaal de bom: OHROPAX® Classic | OHROPAX®
Ohropax heeft ook gelijk de beste oogmaskers denkbaar. Want ook licht kan een slaapverstoorder zijn...
Succes buddy!
@Jello Biafra with NoMeansNo - The Sky Is Falling and I Want My Mommy (1991)
3
Soledad
geplaatst: 8 september 2021, 22:52 uur
Eh over geluidsoverlast gesproken. Elke vader zal dit herkennen. Kan iemand me even een schouderklopje geven en zeggen dat alles goed komt?
Zoonlief van bijna 3 is hevig verkouden en heeft koorts. Nu zo’n 4 dagen. De nachten zijn een ramp. We zijn wat gewend maar dit slaat alles. Ik heb zonder overdrijven nu al 3 nachten op een rij niet meer dan 2 uurtjes geslapen. Ik kán gewoon niet meer. Ik zit nu weer naast hem. Het wordt weer zo’n nacht. En morgen wel weer 8 uurtjes les moeten geven. Pffff.
Zoonlief van bijna 3 is hevig verkouden en heeft koorts. Nu zo’n 4 dagen. De nachten zijn een ramp. We zijn wat gewend maar dit slaat alles. Ik heb zonder overdrijven nu al 3 nachten op een rij niet meer dan 2 uurtjes geslapen. Ik kán gewoon niet meer. Ik zit nu weer naast hem. Het wordt weer zo’n nacht. En morgen wel weer 8 uurtjes les moeten geven. Pffff.
1
geplaatst: 8 september 2021, 23:54 uur
Soledad: erg rot, heb het zelf ook regelmatig meegemaakt (al dan niet ook nog in combinatie met overgeven), ik neem aan dat je alle dingen die ook maar iets van verlichting voor de kleine kunnen brengen geprobeerd hebt? (vooral vloeibare paracetamol kan soms wonderen verrichten). Hoe dan ook, sterkte - het komt goed, kinderen worden doorgaans ook rap weer de oude! 

1
Jeve
geplaatst: 9 september 2021, 05:55 uur
Soledad schreef:
Eh over geluidsoverlast gesproken. Elke vader zal dit herkennen. Kan iemand me even een schouderklopje geven en zeggen dat alles goed komt?
Heel herkenbaar, al is het voor mij 27 jaar geleden dat mijn zoon, toen 2 jaar oud, een periode doormaakte van iets wat leek op verlatingsangst. Het had zo'n impact dat ik het mij nu nog steeds herinner. Het duurde een half jaar dat hij, zodra hij op bed werd gebracht, niet alleen kon zijn. Dus ik lag elke nacht naast hem of op de grond met een kussen onder mijn hoofd; mijn partner mocht het niet doen van mijn zoon, alleen bij mij gaf hij zich neer. Na 6 maanden was ik totaal op. Altijd licht slapen met hooguit 5 uren slaap.
Achteraf hadden we de oorzaak ontdekt van zijn angst: zijn ledikantje was stuk en daarom kochten we meteen een gewoon bed voor hem; weg de beslotenheid én veiligheid van zijn ledikant met opstaande spijlen en hoofd- en voeteinde... Dus het komt uiteindelijk weer goed.
3
Soledad
geplaatst: 9 september 2021, 07:27 uur
Poles Apart schreef:
Soledad: erg rot, heb het zelf ook regelmatig meegemaakt (al dan niet ook nog in combinatie met overgeven), ik neem aan dat je alle dingen die ook maar iets van verlichting voor de kleine kunnen brengen geprobeerd hebt? (vooral vloeibare paracetamol kan soms wonderen verrichten). Hoe dan ook, sterkte - het komt goed, kinderen worden doorgaans ook rap weer de oude!
Haha precies dat! Alles maar dan ook echt alles
Toevallig vannacht vanaf 2:00 doorgeslapen. Dat scheelt alweer een hoop.
0
geplaatst: 9 september 2021, 10:26 uur
Soledad schreef:
Ruimte en huis goed ventileren. Als kind een periode meegemaakt van constant ziek en verkouden zijn. Vlak daarvoor was de kinderkamer opnieuw ingericht. Alles meubeltjes van spaanplaat gemaakt.https://www.ggdzw.nl/formaldehyde/
1
geplaatst: 9 september 2021, 10:29 uur
Jeve schreef:
Heel herkenbaar, al is het voor mij 27 jaar geleden dat mijn zoon, toen 2 jaar oud, een periode doormaakte van iets wat leek op verlatingsangst. Het had zo'n impact dat ik het mij nu nog steeds herinner. Het duurde een half jaar dat hij, zodra hij op bed werd gebracht, niet alleen kon zijn. Dus ik lag elke nacht naast hem of op de grond met een kussen onder mijn hoofd; mijn partner mocht het niet doen van mijn zoon, alleen bij mij gaf hij zich neer. Na 6 maanden was ik totaal op. Altijd licht slapen met hooguit 5 uren slaap.
Achteraf hadden we de oorzaak ontdekt van zijn angst: zijn ledikantje was stuk en daarom kochten we meteen een gewoon bed voor hem; weg de beslotenheid én veiligheid van zijn ledikant met opstaande spijlen en hoofd- en voeteinde... Dus het komt uiteindelijk weer goed.
(quote)
Het nieuw bed van massief hout of van spaanplaat gemaakt?
1
Soledad
geplaatst: 9 september 2021, 11:10 uur
Dank Michiel Cohen maar dat is het probleem niet. Wat betreft ventilatie: bij ons staat altijd alles open (bijna altijd dan). Gewoon een ouderwetse griep inclusief koorts. Wel interessante info. Nog nooit van gehoord namelijk!
2
geplaatst: 9 september 2021, 11:46 uur
Bij mijn oudste zoon zijn uiteindelijk de keelamandelen geknipt, Soledad. Dat is zo'n 25 jaar geleden nu. Of ik daar nu weer klakkeloos in mee zou gaan weet ik niet. Ik weet ook niet of dat nog een vaak uitgevoerde ingreep is maar het hielp wel heel goed. Deze ingreep werd overigens uitgevoerd na een jaar sukkelen en diverse antibiotica-kuren.
3
geplaatst: 11 september 2021, 14:32 uur
Geen idee wat je aan die griep kan doen Soledad, maar mogelijk zijn er nog opa's en / of oma's (close vrienden?) in te schakelen wanneer de nachtrust er echt teveel bij in gaat schieten? En als je het qua ziekte niet vertrouwd, kan je de huisarts nog es laten kijken...?
Allemaal open deuren en sterk afhankelijk van de persoonlijke situatie, maar goed... Sterkte ermee.
Allemaal open deuren en sterk afhankelijk van de persoonlijke situatie, maar goed... Sterkte ermee.
8
Soledad
geplaatst: 11 september 2021, 14:37 uur
Gisteren leek het al beter te gaan en vandaag lijkt m’n kleine vriend weer de oude
slapen gaat ook weer beter, dus voor ons ook haha!
Normaal doen we idd bij zoveel slechte nachten een beroep op opa en oma maar met Corona enzo zijn we daar wat terughoudend mee
slapen gaat ook weer beter, dus voor ons ook haha!Normaal doen we idd bij zoveel slechte nachten een beroep op opa en oma maar met Corona enzo zijn we daar wat terughoudend mee

0
Mssr Renard
geplaatst: 11 september 2021, 15:59 uur
Over slecht geslapen gesproken: we hebben net verduisterende gordijnen voor de slaapkamer opgehaald. Eindelijk klaar!
Overigens een unicum: de eerste keer in mijn leven dat ik daadwerkelijk nieuwe gordijnen voor een slaapkamer heb gekocht. Voor de huiskamer vorig jaar gordijnen laten maken. En dat bevalt ook nog steeds. Goede winkel, de Kwantum.
Nu fliebeltjes en flabbeltjes in de rails hangen.
Overigens een unicum: de eerste keer in mijn leven dat ik daadwerkelijk nieuwe gordijnen voor een slaapkamer heb gekocht. Voor de huiskamer vorig jaar gordijnen laten maken. En dat bevalt ook nog steeds. Goede winkel, de Kwantum.
Nu fliebeltjes en flabbeltjes in de rails hangen.
1
Mssr Renard
geplaatst: 11 september 2021, 18:27 uur
Daar had ik al wat gepost.
Maar je hebt gelijk.
0
geplaatst: 13 september 2021, 09:23 uur
1. meer lawaai vanochtend, dus (weer) weg nacht / dagrust
2. intimiderende dorps"genoten" deel 1 (van een paar weken terug alweer, maar het vermelden waard)
3. intimiderende dorps"genoten" deel 2 (gisteravond, wordt mogelijk vervolgd)
2. intimiderende dorps"genoten" deel 1 (van een paar weken terug alweer, maar het vermelden waard)
3. intimiderende dorps"genoten" deel 2 (gisteravond, wordt mogelijk vervolgd)
1
Mssr Renard
geplaatst: 13 september 2021, 09:33 uur
Intimideren is onrechtmatig en ook strafbaar. Ik zou er een melding van maken, of stiekem met je telefoon opnamen maken, mocht het zich weer voordoen.
0
geplaatst: 13 september 2021, 09:39 uur
Mssr Renard schreef:
Intimideren is onrechtmatig en ook strafbaar. Ik zou er een melding van maken, of stiekem met je telefoon opnamen maken, mocht het zich weer voordoen.
Op papier heb je gelijk. Echter, dit is de realiteit, en die is, zoals wel vaker, weerbarstiger. We (ik) gaan (ga) het (?) zien (meemaken).Intimideren is onrechtmatig en ook strafbaar. Ik zou er een melding van maken, of stiekem met je telefoon opnamen maken, mocht het zich weer voordoen.
0
Mssr Renard
geplaatst: 13 september 2021, 10:43 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Op papier heb je gelijk. Echter, dit is de realiteit, en die is, zoals wel vaker, weerbarstiger. We (ik) gaan (ga) het (?) zien (meemaken). Sterkte ermee. We hebben ook te maken met een klimaat/samenleving waar je met intimideren ver kunt komen. Het wordt zelfs gestimuleerd (door politici). Zie nog maar eens beleefde en verstandige mensen tegen te komen, hedentendage.
1
geplaatst: 13 september 2021, 10:49 uur
Ik bedoel maar. Dank, Mssr Renard, gewoon genieten van wat er te genieten valt, de rest is... de rest.
0
geplaatst: 14 september 2021, 18:53 uur
ze gaven als reden aan dat die bomen ziek zijn. Vorig jaar was er ook al een flink deel gekapt. Ik voel me verslagen, alsof ik iets zeer waardevols ben kwijtgeraakt. Daar is mijn lekke nieuwe fiets peanuts bij. Die staat nu in de gang en ik voel geen geschikte werklust voor een reparatie.
Trouwens @Zap! Ik weet hoe je je voelt. 's Ochtendsvroeg racen er voor mijn deur ook geregeld politiewagens of ambulances met gierende sirene's voorbij. Er is echt helemaal niemand op straat, waarom moet die loeiend harde sirene aan? Ik schrik daar dan wakker van en kan ook niet meteen weer in slaap raken.
Trouwens @Zap! Ik weet hoe je je voelt. 's Ochtendsvroeg racen er voor mijn deur ook geregeld politiewagens of ambulances met gierende sirene's voorbij. Er is echt helemaal niemand op straat, waarom moet die loeiend harde sirene aan? Ik schrik daar dan wakker van en kan ook niet meteen weer in slaap raken.
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 september 2021, 18:58 uur
PEN15 schreef:
(1) dure sportfiets die ik minder dan 24 u geleden had gekocht kreeg in de vroege ochtend al direct een lekke achterband
(2) geliefd bos waar ik 20 km voor moet fietsen bleek afgesloten om wederom 15% van de bomen die er nog staan om te leggen.
(3) weer een week later moeten aanzien hoe rampzalig de schade is, overal boomstronken, struikgewassen zijn platgemaaid, gigantische bergen houtsnippers en stapels boomstammen. Dit kwam voor mij aan als een mokerslag, ik heb echt nergens meer zin in ..
(1) dure sportfiets die ik minder dan 24 u geleden had gekocht kreeg in de vroege ochtend al direct een lekke achterband
(2) geliefd bos waar ik 20 km voor moet fietsen bleek afgesloten om wederom 15% van de bomen die er nog staan om te leggen.
(3) weer een week later moeten aanzien hoe rampzalig de schade is, overal boomstronken, struikgewassen zijn platgemaaid, gigantische bergen houtsnippers en stapels boomstammen. Dit kwam voor mij aan als een mokerslag, ik heb echt nergens meer zin in ..
En dat voor een land met minder dan 3% natuur. Wat was de reden voor het weghalen van het bos?
0
geplaatst: 14 september 2021, 19:41 uur
PEN15 schreef:
ze gaven als reden aan dat die bomen ziek zijn. Vorig jaar was er ook al een flink deel gekapt. Ik voel me verslagen, alsof ik iets zeer waardevols ben kwijtgeraakt. Daar is mijn lekke nieuwe fiets peanuts bij. Die staat nu in de gang en ik voel geen geschikte werklust voor een reparatie.
Ik maak er tegenwoordig opnames van. Heb al een hele collectie filmpjes en foto;s van politie,ambulance en brandweerwagens. Heb ook een opname van een politiehelikopter doe boven mijn hoofd de nodige lawaai maakt.
1
geplaatst: 14 september 2021, 19:56 uur
PEN15 schreef:
Lekke band? Zorg voor goede buitenbanden. Daarna goede zelfplakkende binnenbanden.
Michelin Protek Max C4 Binnenband 47/58-622 Presta Ventiel kopen bij HBS - hollandbikeshop.com
Slime - Binnenband Fiets - Frans Ventiel - 29 x 1.85 - 2.20 | bol.com
0
geplaatst: 15 september 2021, 00:40 uur
PEN15 schreef:
Bericht gemist omdat je me niet ge-tagged had (niet officieel ge-tagged, zeg maar) - en ook omdat ik van plan was even niet online te gaan ze gaven als reden aan dat die bomen ziek zijn. Vorig jaar was er ook al een flink deel gekapt. Ik voel me verslagen, alsof ik iets zeer waardevols ben kwijtgeraakt. Daar is mijn lekke nieuwe fiets peanuts bij. Die staat nu in de gang en ik voel geen geschikte werklust voor een reparatie.
- maar ik heb een alternatief om elders te slapen voor een paar dagen - echt een uitkomst.Wat betreft de bomen: begrijpelijk. Bij ons complex is onlangs een heel resem (of is het een hele resem?) aan struiken en bomen (echt een prachtig plekje binnen de bebouwde kom) weggevaagd, en ik snap nog steeds niet goed waarom... eeuwig zonde.
2
geplaatst: 15 september 2021, 17:43 uur
Michiel Cohen: machtig, dit kende ik niet. Daar ga ik even achteraan. Het zit overduidelijk niet in mijn nieuwe fiets...of..het kan ook een klapband zijn geweest door sabotage, die band was binnen één tel leeg en ik denk al, wat is de grond hier ineens hard. Ik heb er nog niet naar gekeken, want dat komt door die ontdekking van bomenkap in mijn geliefd bos. Als het om andere buitenbanden gaat, ik zou graag gekleurde vintage buitenbanden erop willen zetten. Zoals de 26" red brown Schwalbe Apple banden. Heb je misschien raad waar ik die kan kopen?
ZAP! Nu weet ik hoe het moet, het bericht moet tussen user tags gezet worden. Ik heb een keer bij mijn familie in Almere-Oostvaarders gelogeerd, met het natuurgebied pal voor (of achter) het huis. Zo stil was ik het niet meer gewend,
ZAP! Nu weet ik hoe het moet, het bericht moet tussen user tags gezet worden. Ik heb een keer bij mijn familie in Almere-Oostvaarders gelogeerd, met het natuurgebied pal voor (of achter) het huis. Zo stil was ik het niet meer gewend,
* denotes required fields.