MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Gebruikerstips

zoeken in:
Ik heb een hekel aan verzamelaars, de man zal ongetwijfeld veel verstand van Jazz hebben maar kan iemand me misschien een album aanraden?

fastpulseboy
Kind of blue van Miles Davis
altijd een goeie eerste kennismaking.
De Deelder compilaties zijn trouwens wel erg leuk hoor! Zo hoor je wel ff heel veel verschillende dingen en toch toegankelijk.

indie-nerd schreef:
In Muziek > Algemeen > Muziek voor op vakantie:

Mensjes!

Ik ga van de zomer naar West-Amerika, wie weet er lekkere platen die mij die Amerika-kick nog groter te maken en die ik kan luisteren als ik met de auto door dat landschap rijd. Kijk bij mijn toplijst waar ik van hou, meestal rock/folk.

Danku

The Gaslight Anthem, perfecte roadtrip-muziek, en ook nog eens op Amerikaanse leest geschroeid. .

In Muziek > Algemeen > Bands in de style van Black Sabbath/Dio:

Ben beetje aan het zoeken naar goede rock bands.. maar het meeste wat ik vind kan niet tippen aan het lekkere recht toe recht aan van Black Sabbath & Dio.. iemand aanraders?

haveman schreef:
Ik ben in de ban van groepen met zowel mannelijke als vrouwelijke vocals zoals Pixies en The Velvet Underground.

Iemand tips??????

My Bloody Valentine en The Fall als Mark een van zijn scharrels weer laat zingen.

haveman schreef:
Ik ben in de ban van groepen met zowel mannelijke als vrouwelijke vocals zoals Pixies en The Velvet Underground.

Iemand tips??????

Blonde Redhead

Transglobal Underground

Natacha Atlas en een of andere rapper dus...

In Genres > Rock > Help! Welk album? CC - Hard Candy of best of Kinks?:

Tsja, welke moet ik doen? Bij FRShop zijn ze even duur. Ik wil een vd 2 omdat er 'n kortingsactie opzit. Het gaat om Counting Crows' Hard Candy of The Kinks - Best Of (You Really Got Me). Van Kinks ken ik alleen dat nummer, van CC ken ik August... en Films About Ghosts, August koop ik hier sowieso ook.

Kan hier alleen geen keus tussen maken en alternatieven zijn er niet...

Stem maar! Alvast bedankt.

De leukste.

@Haveman:

Dead can Dance

Voor het geval dat dat niet je ding is (te zwaar, te serieus):

Deacon Blue
Prefab Sprout
Cockrobin
Thompson Twins
(allemaal aan de popkant)

haveman schreef:
In De Site > Algemeen > Tips voor een genre geven:

Iemand tips??????

en natuurlijk niet te vergeten : Yo La Tengo !!

Grindpad
In Genres > Overigen > Hulp gezocht qua...country!:

wie kan mij artiesten noeme...

wie kan mij artiesten noemen die soort (zie youtube link) achtige muziek maken?
country met ook vleugje rockabilly denk ik zo....?

ik weet dat de gitaarstijl chicken pickin' heet, de term "twang" hoor ik ook vaak.

bvd!

Buck Owens misschien of Dwight Yoakam.

tondeman
Duane Eddy wellicht.

Ik ben een grote Tom Waits fan, en dan vooral Rain Dogs en Swordfishtrombone of Real Gone, kan er mij iemand een artiest aanprijzen die ook een beetje dezelfde impact heeft als Tom Waits?

Dank bij voorbaat

In Muziek > Algemeen > Help! ik zoek een nummer:

Ik ben op zoek naar nummers waarin een orkest ook speelt. Klinkt een beetje vaag. Voorbeelden zijn:
See you in my nightmare - Lil' wayne ft. Kanye west
Sailing - Rod Stewart
(The Boxer - Simon and garfunkel)

Grindpad schreef:
In Genres > Overigen > Hulp gezocht qua...country!:

wie kan mij artiesten noeme...

wie kan mij artiesten noemen die soort (zie youtube link) achtige muziek maken?
country met ook vleugje rockabilly denk ik zo....?

ik weet dat de gitaarstijl chicken pickin' heet, de term "twang" hoor ik ook vaak.

bvd!

The Blasters, of probeer Dave Alvin solo eens. Billy Joe Shaver maakt ook wel zulke nummers.

joeri592
In Genres > Rock > nieuwe bands ontdekken:

ik luister nu vaak naar de volgende bands:
papa roach
three days grace
offspring
green day
red hot chili peppers
guns n roses
arctic monkeys
linkin park
en nog een paar maar vooral deze

kan iemand mij bands aanraden als je deze lijst ziet?
alvast bedankt

Best dat je nog wat klassiekers leert kennen. Ik ben niet overal gaan nakijken of je er al gestemd hebt, dus misschien ken je er al wat van:

Pearl Jam. Beginnen bij het album Ten, of het nummer Alive. Grunge muziek, maar toch niet echt te vergelijken met Nirvana.

Beatles. Album Sgt Pepper, en nummer A Day in the Life.

Led Zeppelin. Begin bij het album Led Zeppelin I, of met het nummer Stairway to Heaven. Classic Rock.

Pixies. Het album Doolittle, het nummer Monkey Gone to Heaven. Catchy rock, soms wat agressieve zang.

Opeth. Enkel als je zware metal wilt proberen. Album Blackwater Park of nummer Bleak.

En als je eens eens wat radicaal anders wilt, kan je Godspeed You! Black Emperor proberen. Het nummer Moya, of het album Lift Yr Skinny Fists to Heaven. Dit zijn lange, instrumentale nummers.

Of neem eens een kijkje in de Top 250 en pik er op goed geluk een album uit.

joeri592
bedankt gajarigon, ik begin wel ff met pearl jam te luisteren

Misterfool
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 25 albums aller tijden:

eh ferre ik zie dat je wel van progmetal.(of metal met veel prog invloeden)houdt
mischien zijn dit nog bands die je gaaf gaat vinden.

voivoid
symfony x
pain of salvation
mind's eye
kamelot
shadow gallery
fates warning
conception
sieges even

Yann Samsa
Misterfool schreef:
eh ferre ik zie dat je wel van progmetal.(of metal met veel prog invloeden)houdt
mischien zijn dit nog bands die je gaaf gaat vinden.

voivoid
symfony x
pain of salvation
mind's eye
kamelot
shadow gallery
fates warning
conception
sieges even

Conception en Sieges Even ken ik nog niet!
Bedankt voor de tip!!

Bands als Voivod, Symphony X, Fates Warning zijn aan de andere kant basiskennis voor Metalfans (I.m.o). Ook Mind's Eye is goed!

Kamelot heeft me nooit echt aangesproken..., weet niet echt waarom

Thnx Misterfool

Greets
Ferre

Misterfool
geen punt vind het altijd leuk om wat bands aan te raden

Yann Samsa
Misterfool schreef:
geen punt vind het altijd leuk om wat bands aan te raden

Ps: Ben nu al drie uur bezig om een top 100 favo albums lijst te maken, om op musicmeter te zetten. En wees maar zeker dat Pain Of Salvation ertussen zal zitten. Het zal alleen niet zijn met één van hun overrate albums. Nee, een vergeten meesterwerk! Rara?? Wat is het

Misterfool
entropia wellicht

Yann Samsa
Misterfool schreef:
entropia wellicht

Aloanator
Grindpad schreef:
de term "twang" hoor ik ook vaak.

Twang slaat enkel op het gitaargeluid (versterker en gitaarkeuze) De gitaar in je YT link (Fender Telecaster) staat bekend om zijn "twang" sound en wordt daarom veel voor country gebruikt.
Heeft verder niks met de speelstijl te maken.

Ik weet verder niks van country, alleen John 5 spreekt me wel aan. Maakt instrumentale cd's, voor de helft county met metal invloeden, de andere helft metal met county invloeden.

Denk niet helemaal wat je zoekt, maar probeer het eens.

Aloanator
Ik zoek zelf ook nog wat leuke bandjes. Ik luister zelf vrij veel (post-)grunge, van die zwaardere Amerikaanse wat ik "highwayrock" noem (ik denk wel dat dat begrepen wordt.) als bv. Audioslave. En van die grensgevallen tussen rock en metal als Metallica (op The Black Album), Seether, Godsmack en Stone Sour.
Vaak met een ruwe mannenstem waarbij het zingen soms bijna schreeuwen is. Als het geheel maar veel kracht uitstraalt.

Ik hoop dat ik namen noem waar iemand iemand wat mee kan. Kijk anders even in mijn top 10.

Iemand tips voor mij?
Alvast bedankt.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:29 uur

geplaatst: vandaag om 05:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.