De Site / Gebruikers / Mijn hobby('s)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 april 2006, 23:49 uur
rayman schreef:
Nou ben ik het zat. Ik ga een biertje pakken. Is één van mijn hobby's.
nou, da's ook toevallig Nou ben ik het zat. Ik ga een biertje pakken. Is één van mijn hobby's.

0
geplaatst: 26 april 2006, 23:52 uur
Leuk dat straight edge verhaal te lezen. Toen ik een jaar of 14/15 was luisterde ik ook veel naar Hardcore, waaronder ook veel straight edge bands. Bands als Shelter, Hands Tied, Mouthpiece, Better than a Thousand, Path of Resistance, Up Front. Deze heb ik ook allemaal nog op cd. Luister het nu eigenlijk nooit meer.
Zelf heb ik ook nog poging gewaagd om mij aan de straight edge principes te houden. Maar na 2 weken hield ik het al niet meer vol. Kon de geur van een snack niet meer weerstaan. Nog maar te zwijgen over alcohol
Dus aan mij was dat niet besteed.
Ik heb ook nog zon horloge gehad met een X erin verwerkt. Zag je toen ook wel vaker. Die van mij was al binnen een paar dagen stuk alleen.
Maar al met al. Leuk om te lezen die berichten.
Zelf heb ik ook nog poging gewaagd om mij aan de straight edge principes te houden. Maar na 2 weken hield ik het al niet meer vol. Kon de geur van een snack niet meer weerstaan. Nog maar te zwijgen over alcohol
Dus aan mij was dat niet besteed. Ik heb ook nog zon horloge gehad met een X erin verwerkt. Zag je toen ook wel vaker. Die van mij was al binnen een paar dagen stuk alleen.
Maar al met al. Leuk om te lezen die berichten.
0
Sietse
geplaatst: 27 april 2006, 00:35 uur
VanDeGriend schreef:
Maar onthouden vlees, cola en sex hoort er ook bij ?
Maar onthouden vlees, cola en sex hoort er ook bij ?
Heeft als je gaat kijken naar de oorsprong van straight edge er allemaal niet zoveel mee te maken.
Vlees komt omdat veel straight edgers vanmening zijn dat je niet alleen aan je eigen gezondheid moet denken, maar ook die van dieren.
Caffeine is een drug waar je nogal afhankelijk van kan worden...als je zelf geen koffie drinkt, vraag het dan maar aan familie, vrienden of wie dan ook die dat wel doen hoe goed ze zonder kunnen :s
Sex, tsja Ia Mackey zei inderdaad i don't smoke, i don't drink, i don't fuck, so i can fucking thing. Nu heb ik gelezen over de beste man dat hij dus daadwerkelijk wel aan sex deed, maar niet zoals dat dan wel eens wordt genoemd "onstuimige sex" (dat is natuurlijk een hele lege term) Maar hij was van mening dat je niet zo maar met iedereen in bed moet duiken en dat er een vorm van liefde moet zijn...het is eigenlijk het tegenovergestelde van wat hippies deden en ook punkers toen heel het politieke uit de punk verdween...het was een strijd daartegen en "vrije" sex was dus een hekel punt.
Ook kan het natuurlijk geïnterpeteerd worden als don't screw around, don't fuck things up (in het Nederlands dus zoiets als loop niet de hele boel te verneuken)
Voor mij houdt het iig in dat ik niet aan sex zonder liefde doe. Ik moet er 100% achter staan, en anders gebeurd er niks (heb dan ook al wel eens nee tegen een jonge dame gezegd, dat terwijl ze verder best leuk was, gewoon omdat ik verder niks voor haar voelde)
0
geplaatst: 27 april 2006, 00:36 uur
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen regelmatig een glas alcoholische drank naar binnen werken (als in 1 glas per dag) en je elk weekend helemaal klem zuipen. Het eerste is aantoonbaar goed voor hart en vaten (zeker wijn, bier misschien niet door de grote hoeveelheid calorieën), het tweede breekt inderdaad organen af (hersenen, lever).
*gaat eens een lekkere single malt inschenken...uhm Knockando*
*gaat eens een lekkere single malt inschenken...uhm Knockando*
0
Sietse
geplaatst: 27 april 2006, 00:50 uur
sxesven schreef:
Nee, hoewel er wel veel Krishna edgers zijn en de daarbijbehorende bandjes (Shelter, Better Than a Thousand, Run Devil Run). Straight edge is echter niet aan een religie of politieke stroming gebonden. Het is ontstaan als reactie op de punkscene in de vroege jaren '80, waar nogal overvloedig drugs en alcohol gebruikt werd. De punkscene had nogal een slechte naam en was dus weinig serieus te nemen ondanks hun aanklachten tegen van alles en nog wat. Met straight edge hoopten Ian McKaye en consorten de punk weer een eerlijke smoel te geven.
(quote)
Nee, hoewel er wel veel Krishna edgers zijn en de daarbijbehorende bandjes (Shelter, Better Than a Thousand, Run Devil Run). Straight edge is echter niet aan een religie of politieke stroming gebonden. Het is ontstaan als reactie op de punkscene in de vroege jaren '80, waar nogal overvloedig drugs en alcohol gebruikt werd. De punkscene had nogal een slechte naam en was dus weinig serieus te nemen ondanks hun aanklachten tegen van alles en nog wat. Met straight edge hoopten Ian McKaye en consorten de punk weer een eerlijke smoel te geven.
Laatste wat ik er nu over ga zeggen...
Van oorsprong is straight edge eigenlijk niet zo'n grote fan van religie. Met religie worden je dingen voor gehouden (ik ga ff op tenen trappen) die niet kloppen. Het instituut kerk houdt de mens met opzet dom (ik stel het wat zwart/wit, ik wil niemand hier beledigen) . En wederom laat je, je leven bepalen door iets wat met je geest loopt te fucken.
Filler van Minor Threat gaat hier over....een nogal naieve zeer bekrompen tekst, maar waar ook zeker wel een waarheid in schuilt. De latere teksten (van de tweede LP) zijn een stuk beter doordacht en zijn ook wat genuanceerder. Echter de boodschap blijft.
0
geplaatst: 27 april 2006, 13:45 uur
Och ja... Ik houd trouwens ook wel van dj-en, schaken, koken, voetbal, tennis, ed. Die had ik nog niet genoemd, geloof ik.
Volgende week draai ik zelfs in de Melkweg, als het goed is.
edit: oeps, per ongeluk het bericht dat Et hieronder quote ge-edit ipv een nieuwe aan te maken.
Volgende week draai ik zelfs in de Melkweg, als het goed is.
edit: oeps, per ongeluk het bericht dat Et hieronder quote ge-edit ipv een nieuwe aan te maken.
0
geplaatst: 27 april 2006, 13:48 uur
herman schreef:
Grappig, ik dacht dat SXE wel een vrij bekend iets was, maar dat valt dus erg mee. Verbaasde me erover dat het nog niet zo bekend is...
nee joh, het is gewoon een bekende popgroep dat geen bier lust... Grappig, ik dacht dat SXE wel een vrij bekend iets was, maar dat valt dus erg mee. Verbaasde me erover dat het nog niet zo bekend is...

0
geplaatst: 27 april 2006, 16:45 uur
OK t is me inmiddels duidelijk. Weer wat geleerd. Dank allen voor uitleg.
0
sxesven
geplaatst: 27 april 2006, 23:17 uur
Sietse schreef:
(quote)
Zeker, zeker. Omdat straight edge qua opvattingen nogal braaf was was populariteit onder gelovige punkers niet te vermijden - en Ray Cappo heeft toch wel voor een flinke stroming Krishna/edgers gezorgd. Desalniettemin, religie was (imo ook terecht) niet geliefd bij de edgers, inderdaad.
Sietse schreef:
"onstuimige sex"
"onstuimige sex"
Inderdaad - 'don't fuck' bleek toch iets te lastig. Promiscue sex is dus ook een van de mikpunten van edge. 'Don't drink' bleek voor Cappo ook moeilijk, ik herinner me de rel nog toen hij in Italië met een rood wijntje betrapt werd.

Maar in ieder geval: "Don't smoke, don't drink, don't fuck (around), at least I can fucking think" - de essentie van edge, zoals Sietse al zei.
0
johnbo
geplaatst: 28 april 2006, 23:32 uur
sxesven schreef:
Maar in ieder geval: "Don't smoke, don't drink, don't fuck (around), at least I can fucking think" - de essentie van edge, zoals Sietse al zei.
Dat is niks voor mij. Zijn toch de dingen die het leven veraangenamen, mits je er niet in doorslaat.
0
Sietse
geplaatst: 28 april 2006, 23:47 uur
johnbo schreef:
Dat is niks voor mij. Zijn toch de dingen die het leven veraangenamen, mits je er niet in doorslaat.
(quote)
vrij vertaalt: ik heb geen lol in het leven zonder geestbeïnvloedende middelen....
en denk daar maar eens over na.
0
geplaatst: 28 april 2006, 23:49 uur
Muziek en film zijn niet geestbeïnvloedende middelen dan ?
Alcoholische dranken kunnen ook gewoon lekker zijn, zonder dat je daar geestbeïnvloedende effecten van ondervindt trouwens.
Alcoholische dranken kunnen ook gewoon lekker zijn, zonder dat je daar geestbeïnvloedende effecten van ondervindt trouwens.
0
Sietse
geplaatst: 28 april 2006, 23:53 uur
vind ik toch altijd schattig dat soort reacties, ze zijn voorspelbaarder dan welke reactie dan ook...
edit: ik vervang geestbeïnvloedende met het woord dat ik bedoel...geestverruimende...das net ff iets anders...alles heeft nl. invloed op de geest, anders ben je een kasplantje
edit: ik vervang geestbeïnvloedende met het woord dat ik bedoel...geestverruimende...das net ff iets anders...alles heeft nl. invloed op de geest, anders ben je een kasplantje

0
Sietse
geplaatst: 28 april 2006, 23:56 uur
BoordAppel schreef:
Nogal verkeerd vrij vertaald.
Nogal verkeerd vrij vertaald.
let mij maar eens uit wat er verkeerd aan vertaald is. Hij zegt daadwerkelijk toch echt dat, dat de dingen voor hem zijn die het leven veraangenamen. En het leven veraangenamen kun je gewoon vertalen met lol hebben in het leven.
Ik zie de fout niet.
0
geplaatst: 28 april 2006, 23:56 uur
Das knap kort door de bocht. Ik heb een aangenaam leven, en met een glas wijn en wat ferme sex nog aangenamer. Dát is veraangenamen.
0
geplaatst: 29 april 2006, 00:00 uur
Als die dingen zijn leven veraangenamen ...
... geef dan eens een goeie reden waarom hij het niet zou doen ?
.
.
0
Sietse
geplaatst: 29 april 2006, 00:02 uur
ik weet dat ik het omdraai, doe ik ook met opzet hoor...het is een vrij simpele manier om een beetje te lopen stangen.

maar ik zal meteen ook uitleggen waar dit vandaan komt...
ik hoor nl. erg vaak van mensen dingen zoals, maar das toch niet leuk, das toch niet gezellig, heb je dan wel lol? etc etc.
Mensen denken heel snel dat als je niet drinkt en rookt en drugs gebruikt dat je dan een saai leven hebt en nooit lol hebt...en met name als het gaat om uitgaan enzo. En dan vertaal ik het automatisch naar: dus jij hebt geen lol als je geen drank op hebt (ofzoiets)
En de reacties die hier volgen zijn de reacties die ik dan ook altijd krijg....mensen die zich meteen gaan indekken...

maar ik zal meteen ook uitleggen waar dit vandaan komt...
ik hoor nl. erg vaak van mensen dingen zoals, maar das toch niet leuk, das toch niet gezellig, heb je dan wel lol? etc etc.
Mensen denken heel snel dat als je niet drinkt en rookt en drugs gebruikt dat je dan een saai leven hebt en nooit lol hebt...en met name als het gaat om uitgaan enzo. En dan vertaal ik het automatisch naar: dus jij hebt geen lol als je geen drank op hebt (ofzoiets)
En de reacties die hier volgen zijn de reacties die ik dan ook altijd krijg....mensen die zich meteen gaan indekken...
0
Sietse
geplaatst: 29 april 2006, 00:03 uur
Onderhond schreef:
.
.tuurlijk zul je mij nooit horen zeggen dat hij dat niet moet doen (lees een van mijn eerdere posts...ik keur het niet af, zo lang je anderen er maar niet mee lastig valt)
Echter ik kan me voorstellen dat er toch gezondere manieren zijn om je leven nog wat aangenamer te maken.
0
geplaatst: 29 april 2006, 00:06 uur
Hoe je het ook draait of keert, een glaasje alcohol en een goeie vrijpartij zijn allesbehalve ongezond, integendeel.
ik heb geen lol in het leven zonder geestbeïnvloedende middelen.... -> klinkt anders redelijk neerbuigend hoor
ik keur het niet af
ik heb geen lol in het leven zonder geestbeïnvloedende middelen.... -> klinkt anders redelijk neerbuigend hoor

0
Sietse
geplaatst: 29 april 2006, 00:15 uur
Onderhond schreef:
Hoe je het ook draait of keert, een glaasje alcohol en een goeie vrijpartij zijn allesbehalve ongezond, integendeel.
(quote)

klopt, maar zoals ik volgens mij al ergens had gezegd was ik wat aan het plagen...had ik het niet gezegd dan bij deze...
daarnaast heb ik nergens iets over sex gezegd dat ik dat niet doe....lees maar terug...Het glaasje alcohol (wijn, waarschijnlijk) ben ik zelf nog steeds niet van overtuigd dat het door de alcohol komt...
0
geplaatst: 29 april 2006, 12:13 uur
Sietse schreef:
(quote)
En het leven veraangenamen kun je gewoon vertalen met lol hebben in het leven.Zekr kan dat

0
fastpulseboy
geplaatst: 29 april 2006, 19:15 uur
Sietse schreef:
vrij vertaalt: ik heb geen lol in het leven zonder geestbeïnvloedende middelen....
(quote)
hmm ja daar heb je een punt. ik denk wel dat het er saaier op wordt zonder (praat ik puur voor mij persoonlijk, misschien ben ik wel een junk hahaha)
0
Sietse
geplaatst: 29 april 2006, 19:18 uur
fastpulseboy schreef:
hmm ja daar heb je een punt. ik denk wel dat het er saaier op wordt zonder (praat ik puur voor mij persoonlijk, misschien ben ik wel een junk hahaha)
(quote)
en ik vrees dat er heel wat meer mensen hier zijn die dat ook hebben...ik ben iig blij dat ik het niet nodig heb

0
fastpulseboy
geplaatst: 29 april 2006, 19:29 uur
Sietse schreef:
en ik vrees dat er heel wat meer mensen hier zijn die dat ook hebben...ik ben iig blij dat ik het niet nodig heb
(quote)

ik denk ook dat veel mensen het best wel knap van je vinden. Ik heb ook wel eens mijn goede voornemens maar op de een of andere manier lijk ik na enige tijd toch steeds weer te vervallen in mijn oude gedrag wat dat betreft...
0
geplaatst: 29 april 2006, 20:04 uur
Sietse schreef:

Geluk in een fles is ook geluk......
0
SelmaDuim
geplaatst: 29 april 2006, 21:39 uur
gemaster schreef:
(quote)
Ach, dat is enkel surrogaat en slechts tijdelijk.
* denotes required fields.