MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!

zoeken in:
Nu nog mooie cijfers halen, moet er nog wel even aan trekken helaas...

Hebben ze al internet in Schotland ?????

Succes

SelmaDuim
Gefeliciteerd!

max en joep
WOW, Carow!! Dat ziet er schitterend uit! Gefeliciteerd. Wat ga je er precies studeren?

Sietse
Gefeliciteerd Carow

Verder denk ik dat ik eens een noob handleiding ga schrijven voor het berwerken van plaatjes van hoezen.
Het lukt me mensen die totaal niets weten van computers om een draadloze netwerk adapter te laten installeren en werkende te krijgen door de telefoon, dus moet het ook lukken om zo'n simpele handeling als het bewerken van plaatjes/foto's tot het juiste formaat voor MusicMeter uit te leggen.

Ik zal dit aan de hand doen van gratis te downloaden software beginnende bij de eerste stap "het downloaden van die software" tot de laatste stap "tot het drukken op de knop "Opslaan", de laatste stap in het toevoegen van een album".

Deze zal vanavond of morgen avond klaar zijn (waarschijnlijk morgen avond, want ik krijg vanavond MuMe bezoek)

Ik ga er biologie studeren. In het eerste en tweede jaar moet je er nog 2 andere vakken bij doen . Ik denk dat de ene informatica wordt, de andere weet ik nog niet zeker. Iemand nog suggesties? .

latijn of grieks! (handig met de biologische namen etc )

godlydevil7
Medisch latijn dan hé (en waarom grieks eigenlijk, volgens mij is latijn veel belangrijker in de biologie...), hoewel ik sowieso niet voor latijn zou kiezen, maar dat ligt op het moment aan mijn leraar latijn... (als je latijn-leraar denkt, krijg je zo'n beetje het exacte beeld van mijn leraar...) (en dat is níét positief)

Maar wel gefeliciteerd natuurlijk!

godlydevil7 schreef:
Medisch latijn dan hé (en waarom grieks eigenlijk, volgens mij is latijn veel belangrijker in de biologie...)

dat waag ik te betwijfelen, gezien het woord biologie zelf al van het Grieks afkomstig is. Overigens beiden zeer interessante talen.

Maar ook van mij proficiat gewenst. Ziet er een mooi interessante omgeving uit. Laat het avontuur beginnen!

godlydevil7 schreef:
Medisch latijn dan hé (en waarom grieks eigenlijk, volgens mij is latijn veel belangrijker in de biologie...), hoewel ik sowieso niet voor latijn zou kiezen, maar dat ligt op het moment aan mijn leraar latijn... (als je latijn-leraar denkt, krijg je zo'n beetje het exacte beeld van mijn leraar...) (en dat is níét positief)

Maar wel gefeliciteerd natuurlijk!

Ik ben nu (vijfde jaar) al van september tot nu (eind februari ) bezig met Vergilius, de hele tijd. Ze is er toch zo vol van, mijn leerkracht. Uiteindelijk is ze met pijn in het hart begonnen met het geven van Catullus, ocharme het mens. Maar geen paniek, we zien maandag nog de laatste dag uit Dido haar leven

Ik heb al Latijn en Grieks gehad trouwens . Dit zijn zo'n beetje de keuzes:

* Astronomy & Astrophysics
* Biology
* Chemistry
* Computer Science
* Economics
* French (for Scientists)
* Geography
* Geoscience
* German (for Scientists)
* Information Technology
* Italian (for Scientists)
* Logic & Philosophy of Science
* Mathematics
* Physics
* Psychology
* Spanish (for Scientists)
* Statistics
* Sustainable Development

Ik zou nog andere dingen kunnen kiezen uit the faculty of arts, maar dan heb ik echt teveel keuze . Als iemand een van deze vakken studeert dan hoor ik graag ervaringen .

* Astronomy & Astrophysics

.....

Wow, en Chemistry dan, Mr. Wetenschapper?

Sustainable Development icm Biologie dan studeer je een beetje in de richting die ik nu doe. Is wel interessant en heeft goede arbeidsperspectieven

Logica & wetenschapsfilosofie zou ik alleen kiezen als je het echt interessant vind, is nogal zweverig en ik ken veel mensen die er niks aan vinden...

handsome_devil
bennerd schreef:
(quote)

Ik ben nu (vijfde jaar) al van september tot nu (eind februari ) bezig met Vergilius, de hele tijd. Ze is er toch zo vol van, mijn leerkracht. Uiteindelijk is ze met pijn in het hart begonnen met het geven van Catullus, ocharme het mens. Maar geen paniek, we zien maandag nog de laatste dag uit Dido haar leven

Catullus vond ik altijd leuk om te lezen. de achtergrond bij het gedicht musje van mijn meisje (of zoiets) is ook erg vermakelijk

Overigens heb je echt geen reet aan latijn en grieks volgens mij als je een medische studie gaat doen Je kunt misschien wat termen afleiden, maar meer ook niet. Het is niet zo dat jij het vertalen van Seneca e.d. nodig hebt om die studie goed te kunnen volgen lijkt mij.

Kos
Wanneer is de eerste MuMe-trip op bezoek in Schotland?

Whisky
Rooie Britse studentes

pfff
Psychologie enzo. Allemaal zever.

Geef mij maar mijn dikke cursus organische chemie, anorganische chemie, celbiologie, genetica, voedingsleer, ... Veel interesanter

Kos
Moet je dan niet eerst kunnen spellen? .

handsome_devil schreef:
Catullus vond ik altijd leuk om te lezen. de achtergrond bij het gedicht musje van mijn meisje (of zoiets) is ook erg vermakelijk

Overigens heb je echt geen reet aan latijn en grieks volgens mij als je een medische studie gaat doen Je kunt misschien wat termen afleiden, maar meer ook niet. Het is niet zo dat jij het vertalen van Seneca e.d. nodig hebt om die studie goed te kunnen volgen lijkt mij.

Ben ik het volledig mee eens. Blijf er wel bij dat het best een interessante algemene vorming is. Maar heeft uiteraard absoluut nix mee van doen verder.

En ja Catullus is best aardig & eenvoudig te lezen (zoals dit gedicht bijvoorbeeld: Odi et amo. Quare id faciam, fortasse requiris? Nescio, sed fieri sentio et excrucior. ). Vreemd trouwens: wij lazen Vergilius & Catullus in hetzelfde jaar maar kregen daar nog Cicero tussen gepresenteerd. Ook best fijn om te lezen & best boeiende lectuur voor redevoeringen te zijn.

Sietse
aangezien bij biologie, de grond en dergelijke ook belangrijk is....geophysics en/of geography lijken mij een goede optie (zei de geoloog )

bennerd schreef:
Wow, en Chemistry dan, Mr. Wetenschapper?

Scheikunde is niks anders dan bedenken hoe je het beste buisjes aan elkaar kunt knopen

handsome_devil
Waldo Jeffers schreef:
Ben ik het volledig mee eens. Blijf er wel bij dat het best een interessante algemene vorming is. Maar heeft uiteraard absoluut nix mee van doen verder.

Ben ik het helemaal mee eens, ik ben dan ook wel blij dat ik doorgegaan ben met Latijn en dat ik het niet na de 3e klas heb laten vallen.

En ja Catullus is best aardig & eenvoudig te lezen (zoals dit gedicht bijvoorbeeld: Odi et amo. Quare id faciam, fortasse requiris? Nescio, sed fieri sentio et excrucior. ). Vreemd trouwens: wij lazen Vergilius & Catullus in hetzelfde jaar maar kregen daar nog Cicero tussen gepresenteerd. Ook best fijn om te lezen & best boeiende lectuur voor redevoeringen te zijn.

Ah, dat gedicht wat je daar citeert vind ik wel zijn leukste ja. En vorig ik heb inderdaad ook Cicero, Vergillius en Catullus in één jaar behandeld. Dit jaar het hele jaar bezig geweest met Seneca (en een beetje Tacitus), waar ik binnenkort op mijn examen ook een tekst van krijg.

Kos schreef:
Moet je dan niet eerst kunnen spellen? .

Enkel op het examen Nederlands.

Ben niet zo goed in talen:
- Frans: Steeds een buis
- Nederlands: Spelling: niet goed (literatuur daarintegen)
- Italiaans: Buis
Alleen Engels gaat goed.

AGE-411 schreef:
Geef mij maar mijn dikke cursus organische chemie, anorganische chemie

AGE-411 schreef:
....Steeds een buis
.....Buis

Met zoveel buizen zul je daar inderdaad wel goed in zijn.

handsome_devil schreef:
Ah, dat gedicht wat je daar citeert vind ik wel zijn leukste ja. En vorig ik heb inderdaad ook Cicero, Vergillius en Catullus in één jaar behandeld. Dit jaar het hele jaar bezig geweest met Seneca (en een beetje Tacitus), waar ik binnenkort op mijn examen ook een tekst van krijg.

Helemaal hetzelfde gehad in m'n laatste jaar... Van afwisseling hebben ze daar ook nog nooit gehoord Er zijn toch nog voldoende boeiende auteurs die we niet aangeraakt hebben. (jullie hebben van Cicero toch niet Pro Caelio gelezen, dat ding over Caelius & vergif?)

SelmaDuim
Ik zou psychologie doen, dat is voornamelijk een combinatie van biologie en wiskunde.

maar wel maar van een heel beperkt deel van biologie en wiskunde

SelmaDuim
Njah, dat zal je nog vies tegen vallen.

Ik denk eerder dat jou dan zal tegenvallen wat (in ieder geval) wiskunde allemaal behelst

SelmaDuim
Meer dan wiskunde A en statistiek wil ik niet weten. Maar goed, wat ik wilde zeggen is dat zeker 1/3 van de studie statistiek is, dat vergeten mensen altijd erg graag. Zonder een voldoende voor wiskunde mag je niet eens aan de studie beginnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:04 uur

geplaatst: vandaag om 04:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.