De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!
zoeken in:
0
Spijtoptant
geplaatst: 31 maart 2008, 23:00 uur
Misschien leer je ervan, en brandt je voortaan alles op schijf.
Vertrouw al die digitale bestanden toch niet blindelings, jongen.
Voor zover genoeg preek. Sterkte Louis !
Vertrouw al die digitale bestanden toch niet blindelings, jongen.
Voor zover genoeg preek. Sterkte Louis !
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 maart 2008, 23:09 uur
Alleen jammer dat gebrande CD's na een aantal jaar niet meer afspeelbaar zijn. Je kunt beter een externe harddisk kopen ofzo.
0
geplaatst: 31 maart 2008, 23:11 uur
Na hoeveel jaar dan? Ik heb sommige gebrande cd's al jaren en tot nu toe gaat t prima, gelukkig 
@ Louis: balen joh, hoop dat je je verzameling snel weer een beetje compleet kan maken!

@ Louis: balen joh, hoop dat je je verzameling snel weer een beetje compleet kan maken!
0
Spijtoptant
geplaatst: 31 maart 2008, 23:12 uur
SelmaDuim schreef:
Alleen jammer dat gebrande CD's na een aantal jaar niet meer afspeelbaar zijn. Je kunt beter een externe harddisk kopen ofzo.
Hmm... ik heb hier nog wat gebrande CD's uit '98 liggen, die nog prima luisterbaar zijn. Eigenlijk zijn al mijn gebrande CD's sinds 1998 nog in prima kwaliteit.
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2008, 00:25 uur
originele platen en cd's ftw!!!
verder heb ik alle mp3's op een schijf staan, maar niet mijn schijf waar ook windows op staat. Die combi kan nl. funest zijn.
verder heb ik alle mp3's op een schijf staan, maar niet mijn schijf waar ook windows op staat. Die combi kan nl. funest zijn.
0
geplaatst: 1 april 2008, 00:34 uur
Sietse, ik dacht even dat je vandaag weer je hele CD verzameling te koop wilde zetten, toen ik zag dat je bij dit Topic een bericht postte.
0
geplaatst: 1 april 2008, 01:26 uur
SelmaDuim schreef:
Grappig, dat was jaren geleden een 1 april grap in het nieuws, namelijk dat na 10 jaar ofzo cd's het niet meer zouden doen.

0
Harald
geplaatst: 1 april 2008, 07:43 uur
Nee....het gevaar bestaat er bij zelfgebrande cd's wel. Speciaal bij goedkoope cd's moet je hiermeer echt rekening houden. Ik heb die ervaring ook bij twee in 1983/84 gekochte koop cd's gemaakt. Maar ik heb van deze een kopie gemaakt en die werken dan weer wel.
0
SelmaDuim
geplaatst: 1 april 2008, 11:42 uur
Harald schreef:
Nee....het gevaar bestaat er bij zelfgebrande cd's wel. Speciaal bij goedkoope cd's moet je hiermeer echt rekening houden. Ik heb die ervaring ook bij twee in 1983/84 gekochte koop cd's gemaakt. Maar ik heb van deze een kopie gemaakt en die werken dan weer wel.
Heb van verschillende gebrande cd's kopietjes proberen te maken of ze nog vlug proberen te rippen, zelfs dat lukte niet meer omdat ze steeds vastliepen en foutmeldingen gaven. Ik heb dus een boel weg kunnen gooien. Gelukkig heb ik nu dus een externe harde schijf die ik als back up gebruik. Het gaat overigens over verschillende merken CD's in verschillende prijsklassen, dus daar kan het niet aan liggen ook niet aan het feit dat ik altijd heel netjes met mijn spullen omga.
0
geplaatst: 1 april 2008, 13:19 uur
Ik ga dus een externe harddisk kopen. Ook handig voor als ik volgend jaar op kamers ga...
En ik denk dat dit de komende tijd downloaden wordt als een gek!
Gelukkig heb ik alles in mijn albumlijsten gestopt zodat het zoeken wat gemakkelijker wordt.
Maar goed, een opfrisbeurt is ook wel eens goed...
En ik denk dat dit de komende tijd downloaden wordt als een gek!
Gelukkig heb ik alles in mijn albumlijsten gestopt zodat het zoeken wat gemakkelijker wordt.
Maar goed, een opfrisbeurt is ook wel eens goed...
0
Harald
geplaatst: 1 april 2008, 13:29 uur
Het ligt ook vaak aan de snelheid van de computer die de CD gebrand heeft. Soms kunnen normale CD spelers het begin van zo'n CD niet inlezen en geven dan een Error melding. Je moet dan eerst op nummer 2 of drie starten en als die begint te lopen met de terugtoest naar 1. Meestal loopt hij dan goed, het gaat gewoon om het begin.
0
SelmaDuim
geplaatst: 1 april 2008, 13:39 uur
Harald schreef:
Het ligt ook vaak aan de snelheid van de computer die de CD gebrand heeft. Soms kunnen normale CD spelers het begin van zo'n CD niet inlezen en geven dan een Error melding. Je moet dan eerst op nummer 2 of drie starten en als die begint te lopen met de terugtoest naar 1. Meestal loopt hij dan goed, het gaat gewoon om het begin.
Helaas gaat ook dat niet op bij mij, omdat ook dezelfde computer die de CD's gebrand heeft ze zelf niet eens meer kan afspelen. Dit is overigens pas na een aantal jaar dat dit gebeurt. In eerste instantie deden ze het wel gewoon altijd en overal, maar ineens niet meer. Het geldt overigens niet alleen voor muziekbestanden, maar ook tekstbestanden, films, foto's enz.
0
geplaatst: 1 april 2008, 13:39 uur
Een externe schijf is sowieso ideaal, ook handig als back-up. Kost ook niks meer tegenwoordig.
Gewone CD's branden is een beetje verleden tijd voor mij. De pc staat aangesloten op de stereo dus alles dendert voluit over 4 speakers de huiskamer in. In de auto heb ik een mp3-speler dus daarvoor brand ik wel cd's, maar gelijk 10 albums op 1 cd in mp3.
CD's die het ineens niet meer doen heb ik nog niet meegemaakt.
Gewone CD's branden is een beetje verleden tijd voor mij. De pc staat aangesloten op de stereo dus alles dendert voluit over 4 speakers de huiskamer in. In de auto heb ik een mp3-speler dus daarvoor brand ik wel cd's, maar gelijk 10 albums op 1 cd in mp3.
CD's die het ineens niet meer doen heb ik nog niet meegemaakt.
0
geplaatst: 1 april 2008, 13:50 uur
Zo heb ik een verzamel CD van The Damned weg kunnen gooien; de laatste 4 nummers deden niks meer.
Deed zijn naam eer aan; Damned.
Deed zijn naam eer aan; Damned.
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:17 uur
Ik heb nog 99 lege CD's staan, die erop wachten om gebrand te worden...
0
DonDijk
geplaatst: 1 april 2008, 14:22 uur
Lege cd's...daar heb je idd niks aan.
Maar om ze nou gelijk te gaan branden..vind dat je wel aan het milieu moet denken.
En daar komt toch een vieze smeul vandaan..
Waarom zet je niet gewoon iets van muziek op die lege cd's?
Maar om ze nou gelijk te gaan branden..vind dat je wel aan het milieu moet denken.
En daar komt toch een vieze smeul vandaan..
Waarom zet je niet gewoon iets van muziek op die lege cd's?
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:49 uur
Louis2703 schreef:
Sterkte
En pas op dat je je vingers niet brand.
0
geplaatst: 1 april 2008, 19:21 uur
Louis2703 schreef:
Gewoon wachten, misschien staat er over 10 jaar wel ineens wat op. Geduld is een schone zaak. Succes!

0
DonDijk
geplaatst: 7 april 2008, 11:33 uur
Wij krijgen in Mei een nieuwe poes, Luna genaamd. Een paar maand geleden is er een poes van ons overleden en omdat we Luna niet als ''vervanger van'' willen, hebben we besloten om pas dan een poes erbij te nemen.
Dit is haar, een paar week geleden geboren:

Dit is haar, een paar week geleden geboren:

0
geplaatst: 7 april 2008, 13:28 uur
DonDijk schreef:
Wij krijgen in Mei een nieuwe poes, Luna genaamd.
Wij krijgen in Mei een nieuwe poes, Luna genaamd.
Vernoemd naar de dochter van Deric Raven?
0
geplaatst: 7 april 2008, 13:52 uur
Mijn dochter is nu 5 maanden, maar heeft nog niet zoveel haren.
* denotes required fields.