De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!
zoeken in:
0
The Oath
geplaatst: 15 maart 2010, 21:42 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Heb je geluk, hier in Nederland is je theorie maar één jaar geldig.
Maar van harte.
Heb je geluk, hier in Nederland is je theorie maar één jaar geldig.
Maar van harte.
Hier in Vlaanderen heb je 3 jaar voor je theorie vervalt.
Wel raar dat er zo grote verschillen zijn.
Als jullie je theorie hebben, rijden jullie dan ook met begeleider (je moeder of vader ofzo) op de openbare weg? Of zijn jullie verplicht rijlessen te nemen?
Ik mocht de laatste maanden alleen op de weg, als er maar een L achteraan de auto bevestigd was (had 20 u rijschool gevolgd).
Maar een echt rijbewijs, da's toch een hele opluchting

0
geplaatst: 15 maart 2010, 21:45 uur
Wij zijn verplicht rijlessen te volgen. Ik heb nu 50 uur rijles gehad, 31 maart mag ik op voor tussenexamen, als die goed gaat mag ik snel daarna voor het 'eggie' op.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 21:48 uur
Proficiat The Oath.
Ik heb er maar liefst 8x over gedaan, maar al jaren in bezit van het rijbewijs.
Ik heb er maar liefst 8x over gedaan, maar al jaren in bezit van het rijbewijs.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 21:51 uur
Ik 1x, maar je wil niet weten hoeveel lesuren, hahaha.
BTW: proficiat The Oath.
BTW: proficiat The Oath.
0
The Oath
geplaatst: 15 maart 2010, 22:01 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Wij zijn verplicht rijlessen te volgen. Ik heb nu 50 uur rijles gehad, 31 maart mag ik op voor tussenexamen, als die goed gaat mag ik snel daarna voor het 'eggie' op.

50u rijlessen?
Dat moet dan toch verschrikkelijk duur zijn!
Ik moest voor mijn 20u rijlessen al 1100€ betalen.
Sjans dat het zo niet is in Vlaanderen! De lagere sociale klasse die het nu al moeilijk heeft om rond te komen en een rijbewijs te behalen (auto, verzekering, brandstof, rijles, ...) zou zo compleet kansloos zijn op gebied van eigen vervoer.
De meerderheid van de jeugd in Vlaanderen volgt ook voor die reden geen rijlessen. Paar keer achter stuur in de auto van mama en papa terwijl die er naast zitten, en hup naar het examen.
Dan zijn ze verbaasd dat ze bij bepaalde verkeerssituaties uit de lucht vallen. (voorrang van rechts, wat is dat?
)
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:03 uur
Het rijbewijs koste mij 15 jaar geleden al 8000 gulden.
Ongeveer 250 gulden per examen en 50 gulden per les.
Gelukkig het theorie in 1x gehaald.
Dat gelde toen nog 3 jaar.
Ongeveer 250 gulden per examen en 50 gulden per les.
Gelukkig het theorie in 1x gehaald.
Dat gelde toen nog 3 jaar.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:06 uur
The Oath schreef:
De meerderheid van de jeugd in Vlaanderen volgt ook voor die reden geen rijlessen. Paar keer achter stuur in de auto van mama en papa terwijl die er naast zitten, en hup naar het examen.
Dan zijn ze verbaasd dat ze bij bepaalde verkeerssituaties uit de lucht vallen. (voorrang van rechts, wat is dat?
)
) Levensgevaarlijk! Dat mag wel beter geregeld worden. Ik kijk voortaan extra goed uit als ik in België rondrij.....of loop.

0
The Oath
geplaatst: 15 maart 2010, 22:08 uur
Hier is een examen 36€ (+ rijbewijsje op de gemeente 16€! Schandalig! Al dat geld voor een kartontje!)
En 20u is 1100€. Kan verschillen van rijschool tot rijschool. Maar veel verschil zal het niet maken.
In totaal zo'n 1100€ + 2x 36€ + 3 x 16€ (Eerst voorlopig rijbewijs met begeleider, dan voorlopig rijbewijs zonder begeleider en nu een definitief rijbewijs) = te veel geld!
En 20u is 1100€. Kan verschillen van rijschool tot rijschool. Maar veel verschil zal het niet maken.
In totaal zo'n 1100€ + 2x 36€ + 3 x 16€ (Eerst voorlopig rijbewijs met begeleider, dan voorlopig rijbewijs zonder begeleider en nu een definitief rijbewijs) = te veel geld!
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:09 uur
Ik moet er ook niet aan denken.
Heb al genoeg moeite met het medeverkeer.
Ga nu nooit meer auto rijden in Vlaanderen.
Daar moet je blijkbaar het verkeer boven je ook in de gaten houden.
Blijft vervelend als verkeerssituaties uit de lucht vallen.
Heb al genoeg moeite met het medeverkeer.
Ga nu nooit meer auto rijden in Vlaanderen.
Daar moet je blijkbaar het verkeer boven je ook in de gaten houden.
Blijft vervelend als verkeerssituaties uit de lucht vallen.
0
The Oath
geplaatst: 15 maart 2010, 22:11 uur
Chameleon Day schreef:
Levensgevaarlijk! Dat mag wel beter geregeld worden. Ik kijk voortaan extra goed uit als ik in België rondrij.....of loop.
(quote)
Levensgevaarlijk! Dat mag wel beter geregeld worden. Ik kijk voortaan extra goed uit als ik in België rondrij.....of loop.
De hervormingen op gebied van rijbewijs halen zijn naar mijn mening niet geslaagd. Ik kan me niet voorstellen dat ik zonder rijlessen al zo goed kon rijden als nu.
Na de financiele crisis kan de regering wel wat geld missen om rijscholen goedkoper te maken.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:30 uur
Das best veul.Ik had er 14 lessen a 32 gulden voor nodig.
Dat kon destijds nog.
Van harte trouwens Oath.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:37 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dat is wel ontzettend veel!Ik heb donderdag examen, spannend! Heb iets meer dan 40 lessen gehad, wat eigenlijk neerkomt op zo'n 20 lessen van 2 uur.
0
geplaatst: 16 maart 2010, 11:05 uur
Heb er ook 4x over gedaan, totaal iets meer dan 70 lessen. Heeft me ruim 3 ruggen gekost, gelijk al mn spaargeld naar de haaien 

0
geplaatst: 16 maart 2010, 11:34 uur
Arrie schreef:
Dat is wel ontzettend veel!
Ik heb donderdag examen, spannend! Heb iets meer dan 40 lessen gehad, wat eigenlijk neerkomt op zo'n 20 lessen van 2 uur.
(quote)
Dat is wel ontzettend veel!Ik heb donderdag examen, spannend! Heb iets meer dan 40 lessen gehad, wat eigenlijk neerkomt op zo'n 20 lessen van 2 uur.
Mwah, ontzettend toch niet? Het is veel, maar het kan veel slechter.

0
geplaatst: 16 maart 2010, 11:59 uur
Dat is vrij weinig: 40 uur rijden. Maar afhankelijk van welke kant je op gaat ben je dan toch al gauw ergens in Rusland.
0
geplaatst: 16 maart 2010, 12:24 uur
Niet ik maar mijn vriendin is zondag 7 maart bevallen!! Hieronder wat gegevens:
Wanneer: zondag 7 maart om 23:09
Naam: Roan
Gewicht: 3960 gram
tien vingers, tien tenen en nu al meer haar dan zijn vader!
0
geplaatst: 16 maart 2010, 12:40 uur
Van harte, met je zoon en dat hij snel de liefde voor de muziek mag gaan krijgen. Maar tot dan, veel gezondheid en geluk toegewenst.

0
geplaatst: 16 maart 2010, 13:24 uur
Gefeliciteerd, Sander!
Tsja, hangt er ook vanaf waar je lest. Ik heb in Utrecht rijlessen gehad, dan sta je de helft van de tijd voor het rode stoplicht...
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)
Tsja, hangt er ook vanaf waar je lest. Ik heb in Utrecht rijlessen gehad, dan sta je de helft van de tijd voor het rode stoplicht...
0
Ruby1966
geplaatst: 16 maart 2010, 15:16 uur
vigil schreef:
Van harte gefeliciteerd met Roan.

Erg leuke naam trouwens!
* denotes required fields.