MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
88Fabian
Hier is mijn zelfgemaakte muziek.
88Fabian Muziek Lijst
afentoe wordt de lijst geupdate met nieuwe nummers.

Ik heb van mijn 7de tot mijn 16de in een jeugdkamerorkest gespeeld.
Blokfluit (ja, lach maar raak) en Orff instrumenten.

Daar heb ik geleerd om naar muziek te luisteren.
Als je musiceert, ben je verplicht om de verschillende partijen
in het "oor" te houden en daar ben ik de hemel nog altijd dankbaar voor.

Ik kan nauwelijks noten lezen: gewoon ordinaire blokfluit partijtjes.
Maar de gelaagdheid van een muziekstuk of de kleur van een arrangement
is voor mij dankzij die jeugdige ervaring makkelijker opspoorbaar.

In mijn dromen ben ik wel zanger en tekstschrijver
van een voor de rest onbestaande groep.

Mijn broer speelt wel al jaren in een band.
Eigenlijk is hij de frontman: moderne interpretatie van 60s
singer songwriter pop en countryrock ... Beach Boys, Eagles etc ...

Ik zing en speel keyboard & piano en ik maak gelijk maar even reclame voor waar je dit kunt horen:MySpace
Mocht iemand even wat tijd willen verprutsen

Elvis Presley
Mijn beste vriend speelt gitaar, ik schrijf teksten en zing. Gewoon voor eigen vermaak.

Ik zou graag piano kunnen spelen, maar ik ben echt a-muzikaal.

Ik heb hier een aantal synthesizers staan, maar ik kan niet zeggen dat ik een goede toetsenist ben. Maar ik beleef er wel veel plezier aan. En dat is het belangrijkste!

Ik speel nu drums voor 5 jaar en ik bas nu een half jaartje en ik kan een beetje gitaarspelen.

met een muziekprogramma dat heet : maxic music maker 2008 maak ik wel eens wat amateur muziek maar dan onder de naam van mijn stiefbroetje : jesse.

kilk maar eens op deze link om naar de youtubepagina te gaan YouTube - Kanaal van ENErecords

en op deze link voor naar de dj jesse site. http://jessedj.webs.com/index.htm

Dit is een cover van johnny cash met nieuwe tekst

mijn stiefbroertje zingt en ik doe de bas en gitaar

YouTube - DJ Jesse - Ga niet met je hun naar stad (COVER)

Sinds 3 weken gitaar.

Vandaag wat van mijn eerste akoorden onder de hand gekregen.

Ik speel al 3 jaar mondharmonica, en ik Beatbox ook al 3 jaar. Een combinatie van die twee is dan niet geheel uit den boze, en doe ik dus ook!

gipspoot
Ongeveer 2 week basgitaar! Nooit te oud om te beginnen. Ook van plan wat meer rock te luisteren. Nieuwe inspiratiebronnen aanboren enzo

Sietse
Mijn band Zonderland staat in de VPRO gids als radio tip op donderdag 5 maart (p.77).
Dan wordt de sessie die wij voor VPRO Dwars hebben gedaan uitgezonden incl. het interview dat er met mij is gedaan. Dit zal op Radio 6 zijn tussen 22 en 24 uur.

Kun je niet wachten dan staan we ook al op de blog van Dwars.
Dwars » blog archive » Zonderland - dwars.radio6.nl
Hier kun je de set en het interview in zijn geheel beluisteren

Sietse schreef:
Mijn band Zonderland staat in de VPRO gids als radio tip op donderdag 5 maart (p.77).
Dan wordt de sessie die wij voor VPRO Dwars hebben gedaan uitgezonden incl. het interview dat er met mij is gedaan. Dit zal op Radio 6 zijn tussen 22 en 24 uur.

Kun je niet wachten dan staan we ook al op de blog van Dwars.
Dwars » blog archive » Zonderland - dwars.radio6.nl
Hier kun je de set en het interview in zijn geheel beluisteren

Way to go Sietse . toffe sessie.

Ik speel nu ook sind 3 maanden orgel, nog geen melodie ofzo vooral bezig met te kijken wat ik er mee kan doen. Geweldig instrument(mijne is een mid 70's hammond) en ik hoop er nog veel te gaan doen.

gipspoot schreef:
Ongeveer 2 week basgitaar! Nooit te oud om te beginnen. Ook van plan wat meer rock te luisteren. Nieuwe inspiratiebronnen aanboren enzo

Leuk, ik ben nu ook 2 weekjes geleden begonnen met basgitaar.

En wat betreft meer rock luisteren... goed bezig , ik doe het precies anders om(laatste tijd veel hiphop aan het luisteren).

Grindpad
ik speel gitaar en ben de leadgitarist in de Utrechtse (death)metalband Grindpad.

gaat erg goed met de band; 25 april openen we het Houten Deathfest, T-shirts zijn nu al weer zo'n beetje uitverkocht, gaat allemaal prima!

er is de laatste tijd ook wel steeds vaker een moshpit als we spelen, de naam begint echt wel te broeien in de regio.

www.myspace.com/grindpad

Stijn_Slayer
@ Grindpad, leuke gitaarlijnen heb je trouwens

Spelen jullie toevallig ook in de regio Arnhem?

Grindpad
vast wel een keer, we grijpen alles aan

Stijn_Slayer
Oke

Mijn amateuristische poging to pianoimprovisatie, beetje geïnspireerd door Goldmund:

The Girl Who Wasn't Remembered by Anyone

Ik speel zelf nu bijna 11 jaar gitaar. Lang niet altijd even fanatiek moet ik tot mijn spijt zeggen. Na laten we zeggen 2 of 3 jaar les heb ik lange tijd erg weinig bij geleerd. Het vele oefenen, saai lesmateriaal (slappe top 40 meuk) en mijn onderontwikkelde muzieksmaak hebben het een hele tijd op een laag pitje laten branden.

Ben vier jaar geleden begonnen met studeren en gestopt met mijn oude gitaarles. Op zelfstudie over gegaan met veel betere resultaten. Mijn interesse voor goede muziek heeft in de laatste 4 jaar een ontzettende vogelvlucht doorgemaakt en is een werkelijke verrijking in mijn leven geweest. De wens om zelf echt goed te leren spelen werd ook onmiddellijk een stuk groter. Wel begin ik het belang van een goed muzikaal gehoor gecombineerd met een goed begrip van de hals door te krijgen. Simpel gezegd: leren op gevoel noten te vinden op de hals van de gitaar vormt nogal een grote drempel waar ik maar langzaam overheen lijk te komen. Wat vaker de gitaar oppakken en efficiënter oefenen zal waarschijnlijk al een heel stuk helpen.

Spelen in een band is er nog niet van gekomen, hoewel ik nu wel denk dat ik er inmiddels vaardig genoeg voor ben. Het vinden van mede-muzikanten met een vergelijkbare muzikale smaak die zitten te wachten op een gitarist die nog veel te leren heeft is echter moeilijker dan het lijkt. Maar goed, ik blijf volhouden.

Leuk topic, trouwens.

fastpulseboy
Nicholas123 schreef:
Ik speel zelf nu bijna 11 jaar gitaar. Lang niet altijd even fanatiek moet ik tot mijn spijt zeggen. Na laten we zeggen 2 of 3 jaar les heb ik lange tijd erg weinig bij geleerd. Het vele oefenen, saai lesmateriaal (slappe top 40 meuk) en mijn nog nonexistente muzieksmaak hebben het een hele tijd op een laag pitje laten branden.

Ben vier jaar geleden begonnen met studeren en gestopt met mijn oude gitaarles. Op zelfstudie over gegaan met veel betere resultaten. Mijn interesse voor goede muziek heeft in de laatste 4 jaar een ontzettende vogelvlucht doorgemaakt en is een werkelijke verrijking in mijn leven geweest. De wens om zelf echt goed te leren spelen werd ook onmiddellijk een stuk groter. Wel begin ik het belang van een goed muzikaal gehoor gecombineerd met een goed begrip van de hals door te krijgen. Simpel gezegd: leren op gevoel noten te vinden op de hals van de gitaar vormt nogal een grote drempel waar ik maar langzaam overheen lijk te komen. Wat vaker de gitaar oppakken en efficiënter oefenen zal waarschijnlijk al een heel stuk helpen.

Spelen in een band is er nog niet van gekomen, hoewel ik nu wel denk dat ik er inmiddels vaardig genoeg voor ben. Het vinden van mede-muzikanten met een vergelijkbare muzikale smaak die zitten te wachten op een gitarist die nog veel te leren heeft is echter moeilijker dan het lijkt. Maar goed, ik blijf volhouden.

ja och, ligt er aan wat voor muziek je wil maken. Lastig is mensen te vinden idd die dezelfde muziek willen maken en dezelfde motivatie hebben en houden. Ik speelde zelf nog geen jaar gitaar en kwam toen in een band. Daar leer je ook veel van, samen spelen, nummers maken. Het ging nooit erg snel maar wel veel opgetreden, opgenomen en zelfs wat buitenland getourd. Dus met jouw ervaring moet het lukken.

Stijn_Slayer
Een paar maanden geleden heb ik maar eens een mondharmonica gekocht. Ik moet zeggen dat het redelijk gaat, al heb ik niet de ambitie om zo goed te worden als Toots Thielemans.

Gewoon af en toe in combinatie met de akoestische gitaar spelen.

Nicholas123 schreef:
Spelen in een band is er nog niet van gekomen

Sinds kort ben ik daar ook naar op zoek. Ik zing en speel (piano en) keyboard en schrijf vooral veel, maar dat klinkt uitgevoerd door een band natuurlijk veel beter dan voorgeprogrammeerd uit het keyboard. Meer een eigen geluid, voller geluid, enz. enz. en dan kan ik het keyboard ook nog eens beter gebruiken voor waar het in een band voor bedoeld is... daarbij is het natuurlijk hartstikke leuk en leerzaam om in een band te gaan spelen. Die zoektocht zal nog wel even doorgaan...

Onze muzieksmaken lijken trouwens wat parallellen te hebben, Nicholas123, zij het dat mijn muziekkennis veeeeel te beperkt is.

Gallow
Elektrisch gitaar en ik wil wel graag in een band zitten, alleen speel ik er nog niet lang genoeg voor. Ik wil graag iets in de richting van screamo/hardcore of sludge/doom maken.

Stijn_Slayer
Achja bandjes, het is altijd een heel gedoe voor het eenmaal werkt. Bij mij is het tot nu toe vier keer misgelopen en nu heb ik er ook wel eventjes genoeg van. Altijd lastig om goede medemuzikanten te vinden die hetzelfde willen spelen als jij. Als ze echt te goed zijn hou jij ze niet bij, als ze een stuk minder goed zijn dan jij leer je er niks van en moet je zelf ook een stapje terug doen. En dan heb je nog de kosten voor oefenruimtes en vervoer.

Ik ben nog niet verder gekomen dan een paar mislukte opnames en twee nummers optreden..

Stijn_Slayer schreef:
Ik ben nog niet verder gekomen dan een paar mislukte opnames en twee nummers optreden..

Misschien vind je hier wel een goede bandleden.

stuart
Stijn_Slayer schreef:
Een paar maanden geleden heb ik maar eens een mondharmonica gekocht. Gewoon af en toe in combinatie met de akoestische gitaar spelen.

Misschien een tribute aan Neil Young, Stijn....

Stijn_Slayer
Ja, Neil Young lukt vaak al heel aardig.

Gallow
Het lijkt me ook een ramp inderdaad om leden te werven, ten eerste moeten ze muzikaal zijn natuurlijk en dezelfde smaak hebben etc. maar als je dan ook nog moet touren met mensen waar je niet zo goed mee opschiet..

stuart
Ik heb ook wat jaren in bands gespeeld, van Top 40 tot Metal, maar die laatste duurde het kortst (1 jaar) vanwege de min of meer constante 'onenigheid'.....(het leek net "echt"; in die categorie vinden de meeste bezettingswisselingen plaats; ego's misschien).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.