MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Van een veels te hippe muzieksite:

Information Leaked New Split EP By M.A. Buser/Amherst Hanging House'

Today information leaked that one of the best artist from last year is teaming up with a new comer for a split EP.

Analogue Postcard's The Big Black Cloud That Eat Candana was one of last years best records, fragile yet rocking but with enough exprimental madness to make it a indie-rock's holy grail. Also his exprimental use of the guitar is loved and copied but never with the same quality as by the master himself. Tom Waits, Nick Cave and Leonard Cohen where his backing band for a one-off performance where he read poetry. Now he works onder his real name M. A. Buser, because when you take the last two words together, you will discover a very sweet suprise.

There isn't any information about the man behind Amherst Hanging House beside the rumor he likes to read and listen to music. Also it is rumored he started to record his music because he simply has to many time on his hands. He nearly always seems to be hiding behind a big cloud of smog. He just ain't a poser bitch like Buser.

The recordings will start if Amherst Hanging House finds out why his microphone keeps fucking up.

More updates will come later.

lol, Pitchfork alert. verdwijn van de site man spammert!

Ik kijk er wel naar uit!

R_A_M_O_N_E_S
In Muziek > Algemeen > Schrijf / Maak jij zelf muziek?:

Ik dacht ik open even een topic, aangezien ik hier nog niets ben tegengekomen over mensen die zelf muziek schrijven / bedenken en er (nog) niet aan toe komen deze te maken.

Dus heb jij iets origineels dat je graag zou willen maken, deel het hier dan mee.

Regel is wel dat het hier om eigen ideëen gaat, en niet bedoeld is om een bandje te starten waar er al zoveel van zijn, geen covers of remixen, en geen ideën opdoen voor anderen.

Gebruik je eigen inspiratie / creativiteit.

R_A_M_O_N_E_S schreef:
Ik dacht ik open even een topic, aangezien ik hier nog niets ben tegengekomen over mensen die zelf muziek schrijven / bedenken en er (nog) niet aan toe komen deze te maken.

Eigen bandjes?

R_A_M_O_N_E_S
Sorry misschien moet ik het even toelichten:

het gaat hier niet om bandjes, puur electronische muziek:

industrial, (dark) ambient en noise

R_A_M_O_N_E_S
oja en niet mensen die al produceren maar er niet aan toe komen (door bijvoorbeeld geen apparatuur ervoor hebben)

joeri592
ik speel gitaar, speel meestal red hot chili peppers

Ik maak sinds kort deel uit van het Groningse artistieke duo "DocterSterkenburg" en we brengen binnenkort een EP uit: "Melancholy Morning" . De stijl is wel enigszins te vergelijken met Helios / Goldmund.

Hier kun je onze videofilm bekijken voor één van de nummers:

Als je de video op je Hyves of op je blog zet en de link naar ons mailt, krijg je de EP nu al gratis toegestuurd!

Ik bespeel de blokfluit vrij aardig.

Nu serieus, ik speel een jaartje gitaar. Leer veel van mijn vader en ik tokkel zelf wat aan. Pak zeker wel elke dag even de gitaar op, soms voor maar tien minuten en soms voor een paar uur. Niet echt de intentie gehad om op les te gaan. Speel veel van The Shins, Iron & Wine, Sufjan Stevens, Red House Painters, je kent het wel.

ik speel 1 jaar bas, 7 jaar elektrische gitaar en schrijf zelf liedjes (gitaarliedjes en beats) maar kan nog niet echt goed songteksten schrijven. Kan iemand mij advies geven om zelf songteksten te maken?

Schrijf over wat je bezighoudt en maak je in het begin niet te erg druk over het rijmen. Zorg gewoon dat het ritme van de zinnen, de melodie die de zinnen vanzelf hebben, passen met de gitaarlijnen.

Ok thanxs voor de tip, ik speel ook gitaar al 3 jaar ofzo en probeer ook wel iets te schrijven maar dat is idd niet zo eenvoudig/

Stijn_Slayer
Inderdaad een goede opmerking Lennonlover. Persoonlijk vind ik het ook vervelend klinken als elke zin steeds rijmt.

Als er toevallig een goede zin door je hoofd schiet moet je 'm gewoon meteen opschrijven, wie weet kun je er later nog wat mee in een tekst.

Ravenous
Ja doe ik ook meestal. Soms als ik inspiratie heb schrijf ik gewoon van alles op, en van daaruit probeer ik dan een beetje een fatsoenlijke tekst te schrijven (ben alleen nog niet heel tevreden).
Ik schrijf ook eerst altijd een tekst voordat ik de gitaar pak (hou wel enigszins een melodie aan). vind ik zelf het handigste, en is het ook het meest logische lijkt me, anders moet je steeds rekening houden met de gitaarlijn als je aan het schrijven bent. ben overigens totaal geen goede gitarist, een paar simpele akkoorden op de akoestische gitaar, al vind ik dat al behoorlijk aardig gaan. zaterdag ga ik mijn nieuwe elektrische halen, kaen ga ik me daar ook een stuk serieuzer mee bezig houden.

Ik schrijf wel af en toe een tekst, maar ik ben een vreselijke gitarist en een nog slechtere pianist, dus het gaat er wel nooit van komen....

Persoonlijk vind ik een goeie rijm wel een meerwaarde geven aan een song, zoals bijvoorbeeld in Hard Rain's A Gonna Fall:

"I've been ten thousand miles in the mouth of a graveyard,
And it's a hard, and it's a hard, it's a hard, and it's a hard"

Graveyard/ hard

Geniaal toch

Grindpad
of besluit wat je nu echt wil worden:
zanger/tekstschrijver of gitarist.

beide kan natuurlijk ook maar het is ook fijn je op 1 ding helemaal te storten.

zo ben ik altijd 500% voor de gitaar gegaan (en kan dus absoluut geen songsteksten schrijven)

Een goede songtekst is moeilijker te schrijven dan het nummer. Gelukkig is de tekst ondergeschikt aan het nummer, anders had ik al heeel veel muziek aan de kant kunnen schuiven.

Mijn advies dan ook: zorg dat je een goeie zanglijn hebt (ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek je maakt), die goed past bij het sfeer van het nummer. Een tekst kun je er altijd wel overheen bedenken, zolang het maar goed over de zanglijn zet en het vrijwaart van al te onpasselijke (bedoeld of niet) hilariteiten.

Ik maak ook meestal eerst de muziek voor ik de tekst ga schrijven (niet altijd trouwens), maar of de tekst wel of niet ondergeschikt is aan de muziek, is een eeuwige discussie die we maar beter niet op dit forum kunnen voeren Het werkt voor iedereen anders denk ik.

Je kunt het beste bij muziek en teksten schrijven niet meteen denken dat het perfect moet zijn, want dan zet je jezelf helemaal vast omdat je bang bent dat het allemaal niet goed genoeg is. Perfectie komt nog wel...

Als je gewoon regelmatig schrijft, dan gaat het veel makkelijker. In het Nederlands schrijven is nog makkelijker, maar da's minder stoer natuurlijk

Wat ik heb geleerd uit dit laatste jaar songwriting, is dat tekst de muziek/melodie versterkt en vise versa. Daarom is het echt wel belangrijk om goeie zinnen te hebben waarin vanzelf al een leuke melodie in zit. Daarenboven kijk ik altijd dat de zinnen ongeveer dezelfde aantal lettergrepen hebben.

Voorbeeldje die ik gisteravond nog heb geschreven:

To all the losers in this awful world
Watch out for what some people tell
They stab you in the back with no remorse at all
and with a smile they say that all is very well
Afterwards you think that all is just your fault

For those who find peace only in their beds
Stop ponder all the time and lay y'r head to rest
Don't be scared no more, salvation will come soon
No need to be afraid, you did you very best
Be proud of what you did, lay down and watch the moon

I can't find my home now only in my head
I'm all shook up and they give me no rest
I know it ain't my fault but I just can't sleep no more
Think back of what I did but I just can't close that door
I'll leave this shitty world, I think it's for the best

Goeie tekst Lennonlover.
Ik maak wel liedjes met een vriend van mij. Hij schrijft de songteksten en ik maak de gitaarpartijen. Maar ik wilde ook leren hoe je songteksten moest schrijven. Hij schrijft meestal teksten over z'n eigen leven.
Dus ik dacht ik kijk wel even of iemand op mij gaat reageren maar zoveel reacties had ik niet verwacht zeg, bedankt iedereen!

Ik beatbox. Speel mondharmonica, en lever af en toe eens een gastbijdrage op een Hip Hop Track.

Ben prima op de triangel!!!!

Maar daarnaast basgitaar, drums en gitaar. Die laatste heb ik ook een aantal jaar in een coverbandje mogen bespelen als sologitarist. Helaas gestopt....... een van de keuzes in mijn leven waar ik nooit een helder antwoord op zal vinden. Heb nu een gezin en nu zal mijn rockcarriere nooit meer van de grond komen

Is het verboden dan om naast een gezin gewoon in een bandje te spelen, als is het maar als hobby? Of ben je er zoveel tijd mee kwijt?
Denk er nog eens over na...

bobbee
Na jaren in een band te hebben gespeeld, ben ik nu thuisknutselaar. Geen protools, maar wel met Cubasis, net als Erik van Spinvis. Ik heb een Fender Gitaar en bas, yamaha keyboard en een Roland elektronisch drumstel. Dat is makkelijk, want hij is redelijk stil en er zitten ik weet niet hoeveel geluiden in.
De reden waarom we gestopt zijn met de band: vriendinnen, vriendinnen en nog eens vriendinnen, die ons liever thuis hadden en eigenlijk vonden (maar dat zeiden ze niet) dat we een beetje te oud waren om nog zo puberaal uit ons bol te gaan.
Maar eerlijk gezegd waren we ook een beetje op elkaar uitgekeken, als band bedoel ik dan. Dan merk je dat er geen vooruitgang meer inzit en worden de persoonlijke smaken en voorkeuren ineens te groot om te negeren.
Het is heel moeilijk als band om je zelf opnieuw uit te vinden.

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een elektrische gitaar, zo'n squier stratocaster starter pack. In het begin speelde ik elk moment dat ik maar kon, mezelf alles leren en dat ging best goed. En toen kwam het moment dat het allemaal niet meer zo snel meer ging en toen, moet ik bekennen, werd de gitaar weggezet en amper meer bespeeld.

Maar sinds iets minder dan een jaar ben ik weer begonnen en ik een klein half jaar geleden heb ik een akoestische gitaar gekocht. Iedereen verklaarde me voor gek want ik was pas weer net begonnen met die elektrische maar achteraf gezien is het goed dat ik deze gitaar ook gekocht heb want ik heb in dat kleine half jaar meer gespeeld dan in al die tijd daarvoor op zowel de akoestische als de elektrische.

Jammergenoeg is het moeilijk om ook maar iemand te vinden die een bandje ofzo zou willen beginnen in mijn kleine woonplaatsje.

skyline
Ik speel gitaar. Al sinds mijn 13e ofzo, maar wel met onderbrekingen van soms enkele jaren. Langdurig in het buitenland wonen, jonge kinderen, allemaal niet goed voor je kunsten.

Toen ik nog single was een jaar of tien geleden stond mijn appartement in Utreg vol met een stuk of zeven gitaren, drie of vier versterkers en een idioot aantal effecten, maar dat is de laatste vijf jaar na het meeste te hebben verkocht via Marktplaats teruggebracht tot een minimum. Dit is er nog over:

Micro-Frets Swinger uit 1969 (l) Voor mensen die the Chameleons' Dave Fielding kennen misschien bekend, voor de meeste anderen denk ik niet.

Fender Telecaster Custom (r) Een relatief recente "Mexico-made" Tele, goeie prijs/kwaliteit verhouding, goed voor les en evt. gooi- en smijtwerk.

De effecten; een Boss bcb-6 pedal tray met tuner (wit), centrale voeding (rood), een overdrive (geel), vibrato (donkerblauw), flanger (paars), chorus (lichtbl.) en delay (grijs).
Daaronder twee klassiekers uit de schappen van Electro-Harmonix; Een deluxe Memory Man delay (wmb het mooiste gitaareffect ooit) en een Small Clone chorus.

Niet op de foto: een Roland JC120 versterker en nog wat EH effecten (Electric Mistress flanger en een originele ouwe Clone Theory o.a.), geen zin om die allemaal naar beneden te slepen voor het portret.

De laatste zes maanden weer aan het spelen, weer wat les en ook proberen de kleine man van 6 aan de gitaar te krijgen.

Edit: o ja, en als je goed kijkt zie je in de pedalenbak ook nog een e-bow liggen.

(afbeelding)

Ik wist niet dat je zo'n gitaarverslaafde was (bent). Ook deze collectie ziet er nog indrukwekkend uit. Voor mij dan. Welke band ga je binnenkort versterken?

Ik deed het met heel wat eenvoudiger apparatuur:

- een Peavey T-15 gitaar
- een Peavey Audition 30 versterker
- een Boss DSD-3 Digital Sampler/Delay

Volgens mij was het effectpedaal bijna net zo duur als de gitaar en de versterker.
De distortion op de versterker klonk goed. Althans op de wat lagere volumes. Bij hoog volume klonk het allemaal vrij schel; ook als je de bas er maximaal indraaide. Meer een soort stofzuiger op hoog volume, haha.

Speel al een jaar of 15 niet meer. Helaas te weinig tijd. Heb wel weer zin.

skyline
Chameleon Day schreef:
Speel al een jaar of 15 niet meer. Helaas te weinig tijd. Heb wel weer zin.

You only live twice, Mr. Bond!

O nee; you only live once, Mr Day!

Ik heb vandaag een instrumentele Cover van het nummer Fences van Phoenix/The Soft Pack op youtube gezet,
Ik kon helaas niet de gitaar en bas tabs vinden, enkel de akkoorden.

Ik heb het opgenomen met Magix Music Maker maar de kwaliteit is dan niet zo hoog als je het zlef opneemt, de drums heb ik niet zelf gespeeld want die kun je heel slecht opnemen.

YouTube - The Soft Pack - Fences (Instrumental Cover)

Ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.