MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Goeie cover, ik kende het nummer zelf niet maar zelfs dan klonk het allemaal goed. Multitalent

LZA
Ik speel al 17 jaar gitaar, maar speel al lang niet meer in een band. De laatste jaren eigenlijk alleen maar akoestisch, en in periodes. Soms raak ik dat ding 3 maanden niet aan, om vervolgens weer 3 maanden intensief te spelen.

Ben vooral bezig met acoustic fingerstyle. Aparte techniekjes uitpluizen en zelf uitschrijven van bestaande nummers. Tijdrovend maar uiterst leerzaam.

Zie hier bijv. een cover van Andy McKee.

skyline

Errug goed LZA! Is dat met een alternatieve (open) tuning?

Edit; Ik kende Andy McKee dus helemaal niet (sorry, ben niet zo van de gitaarhelden/virtuozen) maar na wat jij-buizen ga ik zeker wat meer van de goede man zoeken.
Hij ziet er trouwens niet echt uit als gitaarvirtuoos he?

LZA
Ja, is BGDGAD.

Moet je zeker doen! Hij is de reden dat ik nu bijna alleen maar fingerstyle speel.
Het kan misschien qua luistermuziek wat saai zijn op den duur, maar die techniek . Het grappige is ook dat hij 3 jaar geleden bekend is geworden via youtube.
Ik zal je even op weg helpen mocht je deze nog niet gevonden hebben:
Mijn favorieten:
Ebon Coast
Rylynn
Drifting
en She.

En bedankt voor het compliment natuurlijk

ik speel wel wat met samples en geluidseffecten en zo, echt muziek maken zou ik het niet noemen maar het is wel leuk:

YouTube - Presenting Juh-Nay: The Mixtape

Ik speel gitaar (al zo'n jaar of 15-16) en sinds een jaar cello. Cello is echt een heel leuk instrument om te spelen, dat kan ik iedereen aanraden. Ook ontzettend mooi als je samen met nog een cellist(te) speelt of iemand die begeleid op de piano. Daarnaast ook best goed te doen vind ik zelf, maar dat komt denk ik ook door mijn ervaring met gitaar spelen. Als je nog nooit een instrument hebt bespeelt is het denk ik wel een vrij lastig instrument om te leren.