MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Goeie cover, ik kende het nummer zelf niet maar zelfs dan klonk het allemaal goed. Multitalent

LZA
Ik speel al 17 jaar gitaar, maar speel al lang niet meer in een band. De laatste jaren eigenlijk alleen maar akoestisch, en in periodes. Soms raak ik dat ding 3 maanden niet aan, om vervolgens weer 3 maanden intensief te spelen.

Ben vooral bezig met acoustic fingerstyle. Aparte techniekjes uitpluizen en zelf uitschrijven van bestaande nummers. Tijdrovend maar uiterst leerzaam.

Zie hier bijv. een cover van Andy McKee.

skyline

Errug goed LZA! Is dat met een alternatieve (open) tuning?

Edit; Ik kende Andy McKee dus helemaal niet (sorry, ben niet zo van de gitaarhelden/virtuozen) maar na wat jij-buizen ga ik zeker wat meer van de goede man zoeken.
Hij ziet er trouwens niet echt uit als gitaarvirtuoos he?

LZA
Ja, is BGDGAD.

Moet je zeker doen! Hij is de reden dat ik nu bijna alleen maar fingerstyle speel.
Het kan misschien qua luistermuziek wat saai zijn op den duur, maar die techniek . Het grappige is ook dat hij 3 jaar geleden bekend is geworden via youtube.
Ik zal je even op weg helpen mocht je deze nog niet gevonden hebben:
Mijn favorieten:
Ebon Coast
Rylynn
Drifting
en She.

En bedankt voor het compliment natuurlijk

ik speel wel wat met samples en geluidseffecten en zo, echt muziek maken zou ik het niet noemen maar het is wel leuk:

YouTube - Presenting Juh-Nay: The Mixtape

Ik speel gitaar (al zo'n jaar of 15-16) en sinds een jaar cello. Cello is echt een heel leuk instrument om te spelen, dat kan ik iedereen aanraden. Ook ontzettend mooi als je samen met nog een cellist(te) speelt of iemand die begeleid op de piano. Daarnaast ook best goed te doen vind ik zelf, maar dat komt denk ik ook door mijn ervaring met gitaar spelen. Als je nog nooit een instrument hebt bespeelt is het denk ik wel een vrij lastig instrument om te leren.

Guardian of Isis
Ik heb al een tijd een gitaar, maar echt intensief en frequent spelen ben ik nog maar beginnen doen sedert vorige zomer. Mijn doel is zo snel mogelijk te leren en zelf aan de slag te kunnen gaan en nummers te schrijven. Teksten schrijven zal me - hoop en denk ik - niet al te slecht afgaan; door toen ik nog een kleuter was veel (veel!) Engelse films te kijken voor ik ondertitels kon lezen, heb ik mezelf het Engels aangeleerd en ik kon het al vloeiend toen ik een jaar of 12 was. Er is m.i. ook meer dan genoeg om over te zingen en schrijven, maar eerst nog mijn gitaarkunsten wat verbeteren voor we daaraan beginnen.

@Skyline: Ik heb zowat exact dezelfde pedalenset, alleen heb ik ze gekregen en zijn ze al een jaar of 20 oud, zodat ze maar half werken. Ik, of eerder gezegd mijn pa, moet ze nog altijd 's herstellen.

Ik speel dwarsfluit...hoe vreselijk cool en ben sinds een paar maand occasioneel gitaar beginnen spelen... Ik kan alleen nog maar de intro van Come As You Are, nothing else matters en enter sandman spelen, dus er is nog geen echte progressie merkbaar

CHIEP (crew)
Zeventien jaar viool alhier en sinds 2008 is daar Amahoro bijgekomen .

gitaar

Zorin
Ik bespeel....(tattarata) : de trompet....

Ik speel sinds anderhalf jaar wat gitaar. Ik heb een akoestische gitaar van Stagg en daar oefen ik mijzelf op. Ik probeer alles zelf te leren, heb geen behoefte aan lessen e.d. en vermaak me er uitstekend mee. Het is echt een verrijking van je leven om een instrument te kunnen bespelen. De laatste tijd ben ik wat meer bezig met picking, terwijl ik voorheen vooral met akkoorden bezig was.

Leuk detail is dat ik als linkshandige met een rechtshandige gitaar speel. Ik leer de akkoorden gewoon ondersteboven. Het is echt niet zo moeilijk als sommigen beweren. In de tijd dat ik ermee begon wist ik niet zeker of ik het wel leuk zou vinden, dus had ik geen zin om een dure linkshandige gitaar te kopen, of de snaren om te draaien oid, maar nu ben ik gewoon doorgegaan op deze manier.

Ik heb deze week voor het eerst zelf een liedje gemaakt. Het is een heel poppy liedje dat een hoop positieve reacties krijgt. Misschien dat ik hem hier ook wel plaats

LZA
Typisch...

Ik ben zo links als wat en heb gewoon leren spelen met een rechtshandige gitaar (op de normale manier dan). Nooit problemen mee gehad. Ik vind zelfs dat je er als links-handige bij solo-technieken (hammer ons / pull offs, sliden, vibrato, flageoletten e.d.) voordeel van hebt. Je slaghand moet je aanvankelijk wel wat extra bijspijkeren natuurlijk.

Ik zie nu dat ik nog helemaal niet heb opgeschreven dat ik tegenwoordig ook gitaar speel. Maar dat is vooral voor de lol, om mezelf een beetje te kunnen begeleiden op plekken waar je geen piano's of bands naar toe kunt slepen. Is redelijk makkelijk te leren als je al een ander instrument kunt (tenminste, door piano weet ik veel van akkoorden en als je eenmaal een beetje weet wat waar zit, kun je gelijk ook allemaal variaties bedenken en toepassen).

Ik ben nu eigenlijk met vanalles aan de slag; zingen, prutsen op gitaar, Ableton mishandelen, podiumervaring opdoen op een cursus met een soort band, nou eindelijk vaker samen spelen met mensen (wat erg leuk en leerzaam is), en ik neem nu ook piano-improvisaties op wat ook heel leuk is om te doen. Schrijven en componeren heb ik laatste tijd minder gedaan, maar dat komt wel weer (hoewel sommige dingen van die improvisaties ook wel weer bewust gecomponeerd zijn). Vind het echt heerlijk om veel met muziek bezig te zijn En intussen inspiratie opdoen bij bands en artiesten die voor het oprapen liggen op MusicMeter!

Ik maak zelf electronische muziek. Samen met een maatje van me doen we dat al geruime tijd. Het zal niet ieders kopje thee zijn maar toch wel leuk om hier te delen. Benieuwd ? YouTube - Kanaal van rawincorporated

Father McKenzie
Ik heb thuis wel eens de eerste viool gespeeld... maar dat maakt me nog geen muzikant...

Met de kazoo kan ik aardig overweg...

Ik zou willen dat ik iets kon qua muziek maar ik kan het allemaal niet. Ik ben nu wel aan het pogen om keyboard te spelen maar dat valt meer onder de categorie jammerlijk falen ipv pogen.

Stijn_Slayer
De aanhouder wint.

Ik speel orgel, in een kerk (verder niet gelovig). Machtig gevoel is dat.

ik speel lekker in een band (ik speel gitaar)

Ik speel al sinds m'n 8e gitaar (akoestisch) en sinds twee jaar ook ukelele. En ik zit erover na te denken om een mandoline te kopen om m'n muzikale kunsten te vergroten.. Maarja, waar haal je 't geld vandaan he?

Caspar schreef:
Ik speel orgel, in een kerk (verder niet gelovig). Machtig gevoel is dat.

Heb je wel eens de neiging om midden in zo'n saaie dienst er in één keer wat Deep Purple doorheen te gooien? Dat lijkt me pas een machtig gevoel.

Nicholas123 schreef:
(quote)

Heb je wel eens de neiging om midden in zo'n saaie dienst er in één keer wat Deep Purple doorheen te gooien? Dat lijkt me pas een machtig gevoel.

Ik heb niet echt diensten, maar dat zou wel komisch zijn ja. Hoewel ik niet echt een Deep Purple liefhebber ben. In-A-Gadda-Da-Vida zou dan weer zo afgezaagd zijn

Ik speel gitaar, drum en een beetje mondharmonica.
Helaas heb ik geen talent om zelf nummers te schrijven, maarja

ik heb 3 gitaren, hier een foto van mij en me gitaar ( de foto is wel een jaar oud )

mischien als ik een foto vind van andere gitaren van me plaats ik het nog

ben nog jong ja

ik drum.

Produceer al een aantal jaar idm/ambient.
Of ik er echt goed in ben is een 2e maar tegenwoordig maar ik zo af en toe wel eens wat aardigs.
Vooral leuk voor mezelf iig.

Ik componeer zelf muziek op de piano.
Verder kan ik ook slagwerkinstrumenten bespelen.

Ik speel gitaar. Als iemand nog een gitarist zoekt in Amsterdam of zin heeft om een bandje te beginnen, ik jou mij van harte aanbevolen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:44 uur

geplaatst: vandaag om 04:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.