De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juli 2010, 18:26 uur
Ik speel nu 6 jaar drums. Ik speel op een Ludwig (wat een geweldig drumstel is dat)! Mijn invloeden zijn Mike Portnoy, Danny Carey, Tomas Haake, Neil Peart, Ringo Starr enz. Ik ben begonnen met Rock, Paradise City van Guns ´n Roses was het eerste nummer dat ik kon spelen. Toen had ik een dubbelpedaal en ben ik meer metal gaan spelen. En nu drum ik ook meer progressief. Ik ben altijd met paar nummers bezig om die helemaal goed te krijgen en dat zijn nu deze:
Dream Theater - Panic Attack
Rush - The Camera Eye
Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse
Meshuggah - Bleed (het dubbele bass patroon lukt al!
)
En ik vind het ook leuk om met The Beatles mee te spelen, niet te moeilijk, maar wel lekker om te doen!
Dream Theater - Panic Attack
Rush - The Camera Eye
Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse
Meshuggah - Bleed (het dubbele bass patroon lukt al!
)En ik vind het ook leuk om met The Beatles mee te spelen, niet te moeilijk, maar wel lekker om te doen!
0
geplaatst: 16 juli 2010, 18:51 uur
En nu drum ik ook meer progressief.
....goed zo....vooruitgang moet er zijn....
0
geplaatst: 29 juli 2010, 19:31 uur
En nu speel ik 1 dag basgitaar, ik blijf gewoon doorgaan met drummen, maar basgitaar leek me ook heel gaaf om te leren. Ik kan al paar nummers:
Beastie Boys - Fight For Your Right
Radiohead - Creep
Gorillaz - Feel Good Inc.
White Stripes - Seven Nation Army
En nu ben ik bezig met het loopje van Hysteria van Muse en dat gaat tot nu toe erg goed!
Beastie Boys - Fight For Your Right
Radiohead - Creep
Gorillaz - Feel Good Inc.
White Stripes - Seven Nation Army
En nu ben ik bezig met het loopje van Hysteria van Muse en dat gaat tot nu toe erg goed!

0
geplaatst: 8 augustus 2010, 02:51 uur
Ik zelf maal al een tijdje muziek, gewoon lekker makkelijk, op de pc. 
Met Musik Maker 2004.
Heb inmiddels al een 3-tal nummers op You Tube Gezet.
Gewoon heerlijk om dit te doen...

Met Musik Maker 2004.
Heb inmiddels al een 3-tal nummers op You Tube Gezet.
Gewoon heerlijk om dit te doen...

0
geplaatst: 8 augustus 2010, 11:40 uur
Ik speel al een jaar of zes, zeven drums. Zelf een instrument bespelen doet misschien een beetje af aan de magie van muziek, maar het verrijkt wel de ervaring.
0
leander?
geplaatst: 8 augustus 2010, 12:22 uur
Ik bespeel sinds een jaar of tien-elf, met tussenin actievere- en minder actieve periodes natuurlijk, verschillende percussie instrumenten zoals djembe, cajon, conga. Kamer staat er vol mee
Altijd al een droom van me geweest om een beetje te leren drummen en nu ongeveer een maand bezig op een geleend drumstel van een vriend. Oneindig zonde, natuurlijk, dat ik nooit eerder ben begonnen. Ik denk niet dat ik ooit nog zo goed kan worden als iemand die op z'n 8e is begonnen met drummen, maarja..
Anyway, ik rommel er iedere dag wel een keer of drie wat mee aan (halfuurtje per keer). Erg leuk in ieder geval
Altijd al een droom van me geweest om een beetje te leren drummen en nu ongeveer een maand bezig op een geleend drumstel van een vriend. Oneindig zonde, natuurlijk, dat ik nooit eerder ben begonnen. Ik denk niet dat ik ooit nog zo goed kan worden als iemand die op z'n 8e is begonnen met drummen, maarja..
Anyway, ik rommel er iedere dag wel een keer of drie wat mee aan (halfuurtje per keer). Erg leuk in ieder geval

0
geplaatst: 9 oktober 2010, 16:55 uur
Om hier wat nieuw leven in te blazen:
Ik speel gitaar en ik 'zing' ook. Ik schrijf ook teksten, heb er nu zo'n stuk of 11. De teksten gaan vooral over gebeurtenissen uit mijn leven. Niet zo spannend dus
Ik speel gitaar en ik 'zing' ook. Ik schrijf ook teksten, heb er nu zo'n stuk of 11. De teksten gaan vooral over gebeurtenissen uit mijn leven. Niet zo spannend dus

0
Nian
geplaatst: 7 januari 2011, 15:29 uur
Ik speel al een tijd gitaar (elektrisch). The Black Keys en Metallica zijn toch wel mijn favoriete groepen voor nummers van te spelen.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 22:24 uur
Ik had de paar dagen dat ik even creative zin weer had, achter mijn hobby gaan zitten en had een muziek lijn gebouwd een week geleden, waarna ik hem nu in 2 en halve dag heb afgemaakt. 
Ben best wel benieuwd naar reacties..(let wel het is gewoon voor de hobby en eigen vermaak
)

Ben best wel benieuwd naar reacties..(let wel het is gewoon voor de hobby en eigen vermaak
)
0
geplaatst: 23 februari 2011, 14:26 uur
In De Site > Algemeen > Recensies:
Ik merk bij mezelf vaak dat ik verveeld ben door het lezen van bepaalde recensies! Ik heb niet als doel te zeggen dat recensies van mij niet hoeven, maar sommigen zijn lappen tekst, terwijl er eigenlijk niks staat. Anderen zijn dan wel weer mooi, omdat die vooral gaan over de persoonlijke luisterervaring.
Komt in mijn ogen omdat er een soort standaard formatje is ontstaan om album van een recensie te voorzien! Elk nummer moet in ieder geval genoemd worden, al heb je er eigenlijk niks over te zeggen. Je krijgt dan een of ander feitje over een album dat al lang en breed bekend is!
Ben ik de enige die sommige recensies leest en denkt, tja?
Ik merk bij mezelf vaak dat ik verveeld ben door het lezen van bepaalde recensies! Ik heb niet als doel te zeggen dat recensies van mij niet hoeven, maar sommigen zijn lappen tekst, terwijl er eigenlijk niks staat. Anderen zijn dan wel weer mooi, omdat die vooral gaan over de persoonlijke luisterervaring.
Komt in mijn ogen omdat er een soort standaard formatje is ontstaan om album van een recensie te voorzien! Elk nummer moet in ieder geval genoemd worden, al heb je er eigenlijk niks over te zeggen. Je krijgt dan een of ander feitje over een album dat al lang en breed bekend is!
Ben ik de enige die sommige recensies leest en denkt, tja?
0
geplaatst: 23 februari 2011, 14:45 uur
Ja, dat heb ik weleens. Maar iedereen mag wat mij betreft gewoon recensies schrijven, en als het mij dan eens wat minder bevalt, is dat dan jammer. Maar zelf schrijf ik ook recensies op MuMe, en dat doe ik ook grotendeels omdat ik het zelf leuk vind. Alles wat ik dan opschrijf zijn dan mijn ervaringen of dingen die ik vermeldenswaardig vind, en zo heeft ieder z'n eigen manier.
Het is verder wel een interessant punt, want er lijken weleens mensen over recensies te vallen. Vind ik een beetje jammer, iedereen doet z'n best voor die recensies. Ik had het zelf laatst ook, moet ik toegeven. Dat was bij een recensie waarin feitelijk een heel leuk verhaaltje stond, de beelden die de user kreeg bij het luisteren van het album, maar er stond één, hoogstens twee zinnen over de muziek zelf en wat hij ervan vondt. En dat is niet overdreven, terwijl het wel een gigantische lap tekst was. En dan denk ik: is het nog terecht om dit aan te vinken als mening? Als ik op meningen sorteer, heb ik helemaal niks aan dit soort lappen tekst, dan is dat niet hetgene wat ik wil lezen.
Edit: tevens flauw bericht verwijderd.
Het is verder wel een interessant punt, want er lijken weleens mensen over recensies te vallen. Vind ik een beetje jammer, iedereen doet z'n best voor die recensies. Ik had het zelf laatst ook, moet ik toegeven. Dat was bij een recensie waarin feitelijk een heel leuk verhaaltje stond, de beelden die de user kreeg bij het luisteren van het album, maar er stond één, hoogstens twee zinnen over de muziek zelf en wat hij ervan vondt. En dat is niet overdreven, terwijl het wel een gigantische lap tekst was. En dan denk ik: is het nog terecht om dit aan te vinken als mening? Als ik op meningen sorteer, heb ik helemaal niks aan dit soort lappen tekst, dan is dat niet hetgene wat ik wil lezen.
Edit: tevens flauw bericht verwijderd.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 15:25 uur
Lakai schreef:
Elk nummer moet in ieder geval genoemd worden, al heb je er eigenlijk niks over te zeggen.
Elk nummer moet in ieder geval genoemd worden, al heb je er eigenlijk niks over te zeggen.
Dat herken ik wel een beetje; die neiging om toch over elk nummer iets te willen zeggen is er bij mij vooral uit een irrationele drang naar compleetheid. En natuurlijk is het ook wat sneu om alle nummers behalve één te vermelden...
Wat je kan in je achterhoofd houden bij een recensie die je niet leuk vindt, is dat het misschien voor een ander doelpubliek is bedoeld - sommige mensen lezen graag recensies van albums die ze nog niet kennen; anderen lezen het net graag van albums die ze al erg lang kennen om bepaalde ideeën, gevoelens, etcetera te herkennen die de recensent vindt in bepaalde nummers.
Daarom dat de nummer-per-nummer recensies vooral voer zijn voor mensen die een album al goed kennen; terwijl de meer algemene recensies dan weer vooral dienen om nieuwe luisteraars aan te trekken. Nog andere meningen zijn persoonlijke lotgevallen in verband met de muziek waarmee je eigenlijk niets te weten komt van de muziek; maar die desalniettemin best leuk kunnen zijn om te lezen. Zachary Glass zijn berichtjes zijn een prachtig voorbeeld hiervan trouwens, maar die zijn niet aangevinkt als mening omdat hij de site verliet nog voor er 'meningen' konden gegeven worden.
Uiteindelijk zijn de meningen vooral een manier om snel te weten te komen wat bepaalde users van een cd vinden; wees selectief en kies er diegene uit wiens berichtjes je wel graag leest.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 15:58 uur
Gajarigon schreef:
Dat herken ik wel een beetje; die neiging om toch over elk nummer iets te willen zeggen is er bij mij vooral uit een irrationele drang naar compleetheid. En natuurlijk is het ook wat sneu om alle nummers behalve één te vermelden...
Wat je kan in je achterhoofd houden bij een recensie die je niet leuk vindt, is dat het misschien voor een ander doelpubliek is bedoeld - sommige mensen lezen graag recensies van albums die ze nog niet kennen; anderen lezen het net graag van albums die ze al erg lang kennen om bepaalde ideeën, gevoelens, etcetera te herkennen die de recensent vindt in bepaalde nummers.
Daarom dat de nummer-per-nummer recensies vooral voer zijn voor mensen die een album al goed kennen; terwijl de meer algemene recensies dan weer vooral dienen om nieuwe luisteraars aan te trekken. Nog andere meningen zijn persoonlijke lotgevallen in verband met de muziek waarmee je eigenlijk niets te weten komt van de muziek; maar die desalniettemin best leuk kunnen zijn om te lezen. Zachary Glass zijn berichtjes zijn een prachtig voorbeeld hiervan trouwens, maar die zijn niet aangevinkt als mening omdat hij de site verliet nog voor er 'meningen' konden gegeven worden.
Uiteindelijk zijn de meningen vooral een manier om snel te weten te komen wat bepaalde users van een cd vinden; wees selectief en kies er diegene uit wiens berichtjes je wel graag leest.
(quote)
Die dwang naar compleetheid is natuurlijk logisch, je hebt het idee dat je een héél album beoordeeld. Het achterwege laten van een nummer is dan raar.
Toch zou ik zelf gaan voor het feit dat ik niet zoveel over dat nummer kan zeggen. Dat nodigt anderen alleen maar uit om te vragen wat er scheelt aan dat nummer of iets dergelijks.
Ik merk bij velen een kwaliteitsdrang. Alsof de recensent zich bijna schaamt om over een bepaald nummer niet zoveel te kunnen zeggen.
Bovendien (neem bijvoorbeeld albums van Pink Floyd, daar zitten heel wat gedachten / theorieën / ontdekkingen achter) denk ik dat velen een album ten volle wil begrijpen voordat er een recensie wordt geschreven. Terwijl heel veel van die informatie van wiki wordt gehaald.
Dan lees ik liever een recensie van iemand die het album (nog) niet begrijpt, en daar een poging naar waagt!
0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:07 uur
Ik merk dat mijn eigen "recensies" een stuk korter zijn geworden. Meer functioneel en informatief dan echt uitwijdend. Het gros van de lange recensies is inderdaad niet erg boeiend, vele vervallen in holle frasen en algemeenheden. Dat completisme wat hier genoemd wordt is bij tijd en wijle inderdaad een doorn in het oog (al heb ik me er vast zelf ook nog wel eens schuldig aan gemaakt). Probeer bij een recensie niet een vast patroontje af te raffelen maar zeg gewoon wat je echt wil zeggen. Is dat in twee regels, prima; zijn het er honderd, ook goed!
0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:14 uur
Ik schrijf recensies vaak tijdens het luisteren van het album. Dat is ook de reden dat ik danvaak elk nummer bespreek. Ik hoor dan de nummers langskomen, en schrijf mijn ervaringen dan op. Overigens wel als ik het album naar mijn mening goed genoeg ken.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:23 uur
Daar kan ik mij wel goed in vinden Arrie,
dat is bij mij de enige reden dat ik nummer voor nummer recenseer.
Ik heb ook vaak het gevoel dat ik een album tekort doe als ik maar over 2 nummers uitwijd.
Onzin eigenlijk
dat is bij mij de enige reden dat ik nummer voor nummer recenseer.
Ik heb ook vaak het gevoel dat ik een album tekort doe als ik maar over 2 nummers uitwijd.
Onzin eigenlijk

0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:33 uur
Ik geef bij deze aan dat ik me voorlopig op MuMe niet meer bezig ga houden met het schrijven van recensies.
Anderen veel succes er mee.

0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:38 uur
deric raven schreef:
Ik geef bij deze aan dat ik me voorlopig op MuMe niet meer bezig ga houden met het schrijven van recensies.
het is niet mijn doel mensen te ontmoedigen recensies te schrijven!
Zoals Arrie al zegt: iedereen moet doen, laten en zeggen wat 'ie wil!
0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:41 uur
Nee, het is absoluut niet persoonlijk bedoeld.
Maar door het hele gedoe er rondom heen de laatste dagen, zet ik er een punt achter.
Ik ga wel door met schrijven, maar niet meer hier.
Verder voor de liefhebbers te volgen via mijn blog.
Maar door het hele gedoe er rondom heen de laatste dagen, zet ik er een punt achter.
Ik ga wel door met schrijven, maar niet meer hier.
Verder voor de liefhebbers te volgen via mijn blog.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:53 uur
Lakai, heb je tijd om even in mijn muzieklog te kijken? Er staan genoeg recensies in verschillende stijlen. Ik schrijf net als Arrie vooral voor mezelf. Maar voor een beetje feedback sta ik altijd wel open.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 16:54 uur
Die website zal ik dan maar eens bij mijn bladwijzers zetten. 

* denotes required fields.