MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Waarom juist deze avatar?

zoeken in:
Mijn avatar is een foto van mezelf waarmee ik tevreden ben. Toen ik een account aanmaakte bij MM kwam het niet bij me op dat ik iets anders kon nemen. Kennelijk is mijn fantasie wat beperkt

buizen
kistenkuif schreef:
Eigen kop. Zoon van een kistenmaker in een dorp vol met kuiven.

Mooi markante 'kop', kistenkuif. Vind het op een of andere manier bij je passen ("Ja, hehe, het is ook m'n eigen kop!").
Las elders eens wat over een persoonlijk verleden (een worsteling met een aapje op de rug, en het voeden van dit aapje heb je gestopt). Respect.
Je kijkt op de foto 'open doch kritisch', haha. Precies zoals veel van je muziekberichten.

kistenkuif
Merci bien. We doen ons best, houden van kort en zwart/wit...

Ik zal 'm ook maar eens toelichten.

Ik ben vooral een Wim t Schippers fan en deze maakte met name in de 70's en 80's hilarische serie's waar met name chaos de boventoon voerden.
Boy Bensdorp ( mijn avatar) verscheen voor het eerst in de serie Het Is Weer Zo Laat.
Aanvankelijk als tergend slechte protestzanger,maar niet veel later medewerker in de nachtclub Waldolala, waar Waldo v. Dungen ( Dolf Brouwers) de eigenaar was.
In 1981 is Bensdorp de snackbarhouder in de Lachende Scheerkwast.
Bensdorp Cafetaria is de meest smerige en
onhygienische tent die je je maar kunt voorstellen, maar iedereen eet er en het is een verzamelpunt voor de spelers in het stuk.
Op Zoek naar Yolanda is uit 1984, en ook daar is Bensdorp prominent aanwezig.
Hilarische grof gebekte man die totaal ongeschikt is in wat hij doet.

Markante kop en heel bepalend in de genoemde stukken die vooral bestaan uit chaos, moeiilijk te volgen verhaallijnen en ontregelen.
Heerlijk !

buizen
Omdat ik een beetje in een Motörheadrevival zit momenteel (laatst ook naar een uitverkocht concert geweest, geweldig, en ben op zoek naar oud vinyl dat hier nog mist) en vooral vanwege loyaliteit aan Frankrijk, dat slachtoffer is geworden van afschuwelijke aanslagen waarbij o.a. veel muziekliefhebbers om het leven zijn gekomen en dat sindsdien gewoon in angst leeft.
Motörhead laat zien dat muziek kan verbroederen, en zet dit ook in als steun aan Frankrijk. Ze hebben hun logo veranderd zoals nu deze avatar.
Ik houd deze avatar aan tot na de kerst. Ben namelijk echt bang dat voor/rond/tijdens kerst er nog aanslagen worden gepleegd. Iets met Jihad ("Heilige Oorlog") van een stel gehersenspoelde psychopaten.
Na twee weekjes Eagles Of Death Metal - news de tijdelijke avatar weer te doen verdwijnen is te kort, dat doet onvoldoende recht.
Volgend jaar weer terug naar de oude vertrouwde avatar, die met Jeff Hanneman.
En hopelijk is er dan vrede en in de mensen een welbehagen.

Fedde
Ja, buizen, de actualiteit is duidelijk. Vrede zal er ook na de kerst nog niet zijn, denk ik, maar er komt ook een moment dat we zeggen: over tot de orde van de dag.
Zelf heb ik ook regelmatig een wissel van avatar in relatie tot iets uit de actualiteit. Vrijdag 13 november wisselde ik mijn ELO-ruimteschip voor deze vuurtoren van Harlingen. Een paar uur voor de aanslagen begonnen. Die vuurtoren zegt: er is licht in de duisternis. Ik ben Fries van geboorte en heb nogal wat met vuurtorens en de Friese kust. Het heitelân roept vanaf de overkant. Nu ben ik Hollander, Zaankanter en denk er niet over terug te gaan. Mooi warm plaatje. Gaat zeker een winter lang mee.

buizen
Fedde schreef:
...maar er komt ook een moment dat we zeggen: over tot de orde van de dag.

Daar klampen we ons aan vast dat willen we zo graag en dus houden we ons die illusie voor maar ik denk dat het tegengestelde waar is. Het wordt nooit meer zoals het was. We krijgen wel een politiestaat. Maar dat is niet terzake doende hier.

Mooie uitleg over je avatar

bikkel2 schreef:
Ik zal 'm ook maar eens toelichten.

Ik ben vooral een Wim t Schippers fan en deze maakte met name in de 70's en 80's hilarische serie's waar met name chaos de boventoon voerden.
Boy Bensdorp ( mijn avatar) verscheen voor het eerst in de serie Het Is Weer Zo Laat.
Aanvankelijk als tergend slechte protestzanger,maar niet veel later medewerker in de nachtclub Waldolala, waar Waldo v. Dungen ( Dolf Brouwers) de eigenaar was.
In 1981 is Bensdorp de snackbarhouder in de Lachende Scheerkwast.
Bensdorp Cafetaria is de meest smerige en
onhygienische tent die je je maar kunt voorstellen, maar iedereen eet er en het is een verzamelpunt voor de spelers in het stuk.
Op Zoek naar Yolanda is uit 1984, en ook daar is Bensdorp prominent aanwezig.
Hilarische grof gebekte man die totaal ongeschikt is in wat hij doet.

Markante kop en heel bepalend in de genoemde stukken die vooral bestaan uit chaos, moeiilijk te volgen verhaallijnen en ontregelen.
Heerlijk !

Je moet me niet voor de gek houden: het is gewoon een zelfpotret!

Mot jij een kroket naar je harses EttaJames ?!

bikkel2 schreef:
Mot jij een kroket naar je harses EttaJames ?!

Ik heb altijd gedacht dat het Rijk de Gooyer was van een Reaal- reclame. En dat is geen grap.

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Ik heb altijd gedacht dat het Rijk de Gooyer was van een Reaal- reclame. En dat is geen grap.

Foutje !!!...........Bedankt !

Goat ff zittuh joggie!

buizen
Avatars geven toch wel een extra cachet aan een forumlid.
Het niet hebben van een avatar vind ik sowieso niet kunnen: dat domme lege poppetje, dan zegt een naam me ook niets.
Sommige avatars vind ik precies passen bij de personages hier. Andere weer niet.
Het liefst heb ik dat mensen een sprekende avatar voeren en die ook nooit meer wijzigen.
Dan weet je waar je aan toe bent.
Heb momenteel een tijdelijke (dus andere) avatar dus houd me er zelf niet aan.
En dan heb je nog de avatars die bestaan uit een (pas)foto van de echte persoon zelf: respect, maar zou het zelf niet doen.
Die avatar van Broem bijvoorbeeld vind ik precies bij 'm (of laten we zeggen: bij mijn verbeelding) passen. Al heb ik de man nooit ontmoet dus dat kan helemaal niet. En al zal Broem echt niet op zijn avatarfoto lijken. Maar toch.. dat kat uit de boom kijkende, dat knorrige, goedige, dat Bourgondische, dat zit wel een beetje in die foto. Zo is Broem ook vast.

Ik heb mijn avatar puur gebaseerd op een acteur die in de Schippers serie's speelt en ik wel geinig vindt.
Veel users gebruiken er eentje van hun favoriete artiest of logo van een band.
Anderen plaatsen weer iets mystieks.

Lijkt me lastig te bepalen hoe iemand in elkaar steekt aan de hand van de avatar.
In het geval van Broem is het idd wel treffend

Ik haal meer uit iemand zijn schrijfstijl en hoe zijn reactie en discussievermogen is.
Dat verschilt behoorlijk.

Mijn avatar is de Italiaanse operazanger Luigi Fort

buizen
Goh, ik wou net nog even zeggen: "Een uitleg/toelichting op de avatar is natuurlijk altijd fijn." en toen..

luigifort schreef:
Mijn avatar is de Italiaanse operazanger Luigi Fort

Ik dacht serieus een tijd dat je er zo uit zag bikkel2 ..misschien wel verkleed voor een of andere gelegenheid dat wel..

luigifort schreef:
Ik dacht serieus een tijd dat je er zo uit zag bikkel2 ..misschien wel verkleed voor een of andere gelegenheid dat wel..

Echt geweldig ! Ik kan mij ook best voorstellen dat niet iedereen Boy Bensdorp kent.
Het markeert de periode 1977 tot 1984.
Meestal 1x in de week bij de VPRO.

Ik zie er heel anders uit hoor luigi.
Maar ik heb zo het idee dat wij elkaar wel eens gaan treffen ( qua smaak aardig op 1 lijn)
Dus ik laat niets los

Kende m id niet..ms ns wat van opzoeken

Vrij absurde humor.....wel oud.
Ik heb het meeste op dvd.
Sjef v. Oekel deed meestal.ook mee.

buizen schreef:

Die avatar van Broem bijvoorbeeld vind ik precies bij 'm (of laten we zeggen: bij mijn verbeelding) passen. Al heb ik de man nooit ontmoet dus dat kan helemaal niet. En al zal Broem echt niet op zijn avatarfoto lijken. Maar toch.. dat kat uit de boom kijkende, dat knorrige, goedige, dat Bourgondische, dat zit wel een beetje in die foto. Zo is Broem ook vast.

Mooi he wat zo'n avatar kan doen. Je moest eens weten buizen . Ik heb die avatar ooit gekozen omdat ik veel interesse heb in (zeg maar) a-typische medemensen. Boeiend om achter de psyche te komen. Waarom haalt iemand het in vredesnaam in z'n hoofd om zich zo toe te takelen Tja dat boeit. Een schreeuw om aandacht en dat komt wel eens vaker voorbij op MuMe. Verder ben ik lui en dus te gemakzuchtig om mijn avatar aan te passen. Wel leuk om uiteindelijk een MuMe lid te treffen. Heb mjuman ooit ontmoet en hij is best aardig in het echie

bikkel2 schreef:
Vrij absurde humor.....wel oud.
Ik heb het meeste op dvd.
Sjef v. Oekel deed meestal.ook mee.

buizen
Stalin heeft veel over zich heen gekregen i.v.m. de door hem gekozen avatar, die Jozef Stalin zou voorstellen.
Maar die avatar is helemaal geen foto van Stalin, het is Erik Satie. De drankzuchtige man van de prachtige pianocomposities. Via het labelen als 'avantgarde' is er klassieke muziek MuMe binnengeslopen .
Let maar op de stropdas en bolhoed en bril. Droeg Stalin een stropdas??

Je weet dat het mogelijk is om je avatar aan te passen? Aangezien je berichten uit 2010 quote hier, toen de user in kwestie een andere avatar had. Mag jij raden van wie dat toen was...

buizen
Oh, ok, dat kan natuurlijk. Dat hij destijds wel een foto van Stalin had. Heb verder ook geen bericht gelezen over een andere, nieuwe, avatar, dan Stalin. En dan krijg je dat misverstand.

Misschien kan er een nieuw topic komen - het zgn avatarmuseum?

Fedde
Dat museum is er: Wayback Machine

buizen schreef:
Oh, ok, dat kan natuurlijk. Dat hij destijds wel een foto van Stalin had. Heb verder ook geen bericht gelezen over een andere, nieuwe, avatar, dan Stalin. En dan krijg je dat misverstand.

Wellicht tijd mijn avatar aan te passen.
Zit te denken aan foto van Hossein Yazdanpanah.
Kan niemand over vallen lijkt mij...

buizen
buizen schreef:

Ik houd deze avatar aan tot na de kerst. Ben namelijk echt bang dat voor/rond/tijdens kerst er nog aanslagen worden gepleegd. Iets met Jihad ("Heilige Oorlog") van een stel gehersenspoelde psychopaten.
Na twee weekjes Eagles Of Death Metal - news de tijdelijke avatar weer te doen verdwijnen is te kort, dat doet onvoldoende recht.

Ook in Finland is er dreiging. Recent 2 IS-leden opgepakt. Daarom kan het best om de avatar even te wijzigen. Concerten gaan gewoon door en dat is het belangrijkste, dat bedoel ik er ook mee te zeggen

Gast
geplaatst: vandaag om 09:36 uur

geplaatst: vandaag om 09:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.