De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2006, 17:27 uur
Ik heb wel een vraag voor Aerodynamic:
Vaak zie ik bij verschrikkelijke zeikalbums van bijvoorbeeld Celine Dion of Ricky Martin(zag daar net een berichtje van jou staan, dus vandaar dat de vraag in me opkwam) een stem en berichtje staan. Luister je deze albums vrijwillig, of wordt je er gedwongen aan blootgesteld?
Vaak zie ik bij verschrikkelijke zeikalbums van bijvoorbeeld Celine Dion of Ricky Martin(zag daar net een berichtje van jou staan, dus vandaar dat de vraag in me opkwam) een stem en berichtje staan. Luister je deze albums vrijwillig, of wordt je er gedwongen aan blootgesteld?
0
geplaatst: 18 januari 2006, 17:30 uur
[rickymartin-politie-modus] Niet over een album van Ricky oordelen dat je niet gehoord hebt he...
[/rickymartin-politie-modus]
[/rickymartin-politie-modus]
0
geplaatst: 18 januari 2006, 17:52 uur
gemaster schreef:
Vaak zie ik bij verschrikkelijke zeikalbums van bijvoorbeeld Celine Dion of Ricky Martin (zag daar net een berichtje van jou staan, dus vandaar dat de vraag in me opkwam) een stem en berichtje staan. Luister je deze albums vrijwillig, of wordt je er gedwongen aan blootgesteld?
Vaak zie ik bij verschrikkelijke zeikalbums van bijvoorbeeld Celine Dion of Ricky Martin (zag daar net een berichtje van jou staan, dus vandaar dat de vraag in me opkwam) een stem en berichtje staan. Luister je deze albums vrijwillig, of wordt je er gedwongen aan blootgesteld?
Verschrikkelijke zeik-albums is een term die je voor eigen rekening mag nemen

Ik beoordeel nauwelijks zéér slechte albums: dat zijn echt uitzonderingen (zie mijn stem-lijst). Waarom zou ik albums helemaal uithoren als ik het echt complete bagger vind?!
Ik snap dan ook niet dat sommige users zo'n beetje alle albums van bv Metallica compleet afzeiken: dat noem ik zelfkastijding.
Waarom ik sommige albums van bv Celine Dion dan toch ken?
Omdat ik thuis niet het alleenrecht over de cd speler heb
(de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het voor 98% wel zo is.....sssstttt.......)Als je een beetje opgelet had bij die albums had je dat ook kunnen lezen.
Daarnaast post en stem ik ook bij bv songfestival albums (want die zal je daar vast ook onder verstaan).
Dat is gewoon een afwijking, zoals ik wel meer zijpaadjes bewandel die de meesten hier niet zullen begrijpen. Wat luchtigheid in het leven kan geen kwaad nietwaar.
Zo af en toe is het dus best lekker om naast al die juweeltjes eens naar iets compleet anders te luisteren, en ja soms hoor ik cd's aan die ik helemaal niets vind maar genoeg ken om over te oordelen. Het is ook zo dat je het "betere werk" ook weer zo waardeert na het horen van de luchtiger albums.
Verder wil ik wel toevoegen dat ik soms wel wat moe begin te worden van het snobistisch gedrag van enkele users op de site die tussen de regels door laten blijken over een superieure smaak te beschikken en het niet kunnen laten om bepaalde artiesten (en daarmee ook een beetje users) compleet de grond in te boren.
Niet altijd even fraai moet ik zeggen.
En om de vraag maar voor te zijn: ik ga hier niet met namen rond strooien.
Om de cirkel nu weer rond te krijgen: Celine Dion kan ik inderdaad niet waarderen en Ricky Martin vind ik als afwisseling soms helemaal niet zo erg (alhoewel die laatste cd dus erg vervelend is
).
0
geplaatst: 18 januari 2006, 17:56 uur
Volgende vraag voor Martin Visser:
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n mooie eigen site te onderhouden en dan ook nog eens regelmatig hier te vertoeven?
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n mooie eigen site te onderhouden en dan ook nog eens regelmatig hier te vertoeven?
0
geplaatst: 18 januari 2006, 18:34 uur
gemaster schreef:
Luister je deze albums vrijwillig, of wordt je er gedwongen aan blootgesteld?
Luister je deze albums vrijwillig, of wordt je er gedwongen aan blootgesteld?

0
geplaatst: 18 januari 2006, 18:38 uur
Laten we het houden op schaalvoordelen. Wat ik hier opsnuif, meebespreek, bediscussieer kan ik vervolgens op mijn weblog weer heel goed gebruiken. En naast discussiesite gebruik ik MuMe ook als een groot naslagwerk.
Zeker voor mijn logjes over mooie platen vind ik het ook altijd prettig om mijn mening even naast die van MuMe-gebruikers te leggen. Dat scherpt een beetje. Als ik net van plan was een lyrisch stukje over een nieuwe plaat te loggen en ik lees op MuMe dat sommigen die plaat niks aan vinden, dan verplicht me dat om in zo'n logje uit te leggen waarom die plaat volgens mij (en volgens mijn smaak) wel goed is.
Als ik bijvoorbeeld over de laatste Super Furry Animals lees dat meerdere MuMe'ers er tal van invloeden in terughoren, schroom ik ook wat minder om dat in mijn logje te verwerken. En vaak ook brengen de fora onder albums mij op nieuwe ideeën of inzichten.
Maar in je vraag doel je misschien vooral op de tijd, waar ik die vandaan haal? Simpel, ik log en surf heel veel in loze momenten, zowel thuis als op mijn werk. En muziek luister ik heel veel in de auto van en naar mijn werk. Dan zit je opgesloten in je eentje met die nieuwe plaat en dan kan het analyseren, associëren en waarderen beginnen.
Overigens is het technisch onderhoud van een weblog nihil. Dat is allemaal geautomatiseerd en gestandaardiseerd. Wel kost het bedenken van een logje vaak meer tijd dan je vantevoren inschat.
Zeker voor mijn logjes over mooie platen vind ik het ook altijd prettig om mijn mening even naast die van MuMe-gebruikers te leggen. Dat scherpt een beetje. Als ik net van plan was een lyrisch stukje over een nieuwe plaat te loggen en ik lees op MuMe dat sommigen die plaat niks aan vinden, dan verplicht me dat om in zo'n logje uit te leggen waarom die plaat volgens mij (en volgens mijn smaak) wel goed is.
Als ik bijvoorbeeld over de laatste Super Furry Animals lees dat meerdere MuMe'ers er tal van invloeden in terughoren, schroom ik ook wat minder om dat in mijn logje te verwerken. En vaak ook brengen de fora onder albums mij op nieuwe ideeën of inzichten.
Maar in je vraag doel je misschien vooral op de tijd, waar ik die vandaan haal? Simpel, ik log en surf heel veel in loze momenten, zowel thuis als op mijn werk. En muziek luister ik heel veel in de auto van en naar mijn werk. Dan zit je opgesloten in je eentje met die nieuwe plaat en dan kan het analyseren, associëren en waarderen beginnen.
Overigens is het technisch onderhoud van een weblog nihil. Dat is allemaal geautomatiseerd en gestandaardiseerd. Wel kost het bedenken van een logje vaak meer tijd dan je vantevoren inschat.
0
geplaatst: 18 januari 2006, 18:47 uur

Ik hoop dat het bedenken van een nieuwe vraag voor een andere user je ook niet te veel tijd kost

0
geplaatst: 18 januari 2006, 18:57 uur
Moeten we niet op Brooklyn wachten eigenlijk? Of heeft die zijn beurt voorbij laten gaan?
@Martin: ik vind het knap dat je de discipline hebt jouw weblog zo regelmatig bij te houden!
@Martin: ik vind het knap dat je de discipline hebt jouw weblog zo regelmatig bij te houden!
0
geplaatst: 18 januari 2006, 19:17 uur
Nee, ik vind het goed hoor 
Kom er op een ander moment wel een keer tussen

Kom er op een ander moment wel een keer tussen

0
geplaatst: 18 januari 2006, 19:53 uur
Ik moest even koken en eten, maar ben er weer. Even bedenken wie ik welke vraag ga stellen (vooral checken of die vraag niet al gesteld is).
Overigens, aERodynamIC, bedankt voor de mogelijkheid sluipreclame te maken voor mijn weblog.
Overigens, aERodynamIC, bedankt voor de mogelijkheid sluipreclame te maken voor mijn weblog.
0
geplaatst: 18 januari 2006, 20:04 uur
Ik had er misschien even bij moeten zetten dat ik het verschrikkelijke zeikalbums vind.
Maar bedankt voor het uitgebreide antwoord.
0
geplaatst: 18 januari 2006, 20:05 uur
gemaster schreef:
Ik had er misschien even bij moeten zetten dat ik het verschrikkelijke zeikalbums vind.
(quote)
Als je het maar begrijpt

0
geplaatst: 18 januari 2006, 20:30 uur
Mijn vraag aan bonothecat:
In jouw top 10 staan maar liefst 4 albums van Marillion. Kun je uitleggen wat voor jou de magie is van Marillion? Ikzelf heb een rijtje ouwe Marillion-albums staan, maar beschouw die vooral als jeugdsentiment (daarmee zal ik de band ongetwijfeld tekort doen). Juist daarom ben ik zo nieuwsgierig naar jouw Marillion-liefde. Is die vonk over te dragen, denk je? Oftewel: waarom is deze band nog steeds zo goed?
In jouw top 10 staan maar liefst 4 albums van Marillion. Kun je uitleggen wat voor jou de magie is van Marillion? Ikzelf heb een rijtje ouwe Marillion-albums staan, maar beschouw die vooral als jeugdsentiment (daarmee zal ik de band ongetwijfeld tekort doen). Juist daarom ben ik zo nieuwsgierig naar jouw Marillion-liefde. Is die vonk over te dragen, denk je? Oftewel: waarom is deze band nog steeds zo goed?
0
geplaatst: 18 januari 2006, 21:47 uur
Ik denk dat ik die zelfde cd's ook als jeugdsentiment in mijn kast heb staan. De cd's uit de Fish periode draai ik nog zelden. Daarentegen blijf ik de nieuwere cd's met enige regelmaat uit de kast halen. En de magie bestaat vooral uit de prachtige muziek in combinatie met vaak erg sterke teksten. Er zijn trouwens ook periodes waarin ik amper marillion cd's aanraak, maar de Marillion golf komt altijd terug
. Ik weet niet of ik de magie kan overdragen. Het is wel belangrijk om de Marillion van nu niet te veel te vergelijken met de Marillion uit de Fish jaren. En laat je ook niet afschrikken door een aantal redelijk belabberde cd's die ze door de jaren hebben uitgebracht. Probeer het vooral met Brave en Marbles.
De nieuwe vraag is in voorbereiding
. Ik weet niet of ik de magie kan overdragen. Het is wel belangrijk om de Marillion van nu niet te veel te vergelijken met de Marillion uit de Fish jaren. En laat je ook niet afschrikken door een aantal redelijk belabberde cd's die ze door de jaren hebben uitgebracht. Probeer het vooral met Brave en Marbles.De nieuwe vraag is in voorbereiding

0
geplaatst: 18 januari 2006, 21:51 uur
Zal Marbles dan toch eens proberen. Want die wordt hier op MuMe zo hoog gewaardeerd. Ik schakel meteen Marillion-oud uit en doe net of het een nieuwe band is en ga gewoon weer wat uitproberen.
0
geplaatst: 19 januari 2006, 10:44 uur
Sietse schreef:
Marbles is mooi, maar Brave slaat alles voor mij.
Marbles is mooi, maar Brave slaat alles voor mij.
Dat ben ik eigenlijk heel erg met je eens

0
geplaatst: 19 januari 2006, 10:46 uur
......ik kan even geen vraag bedenken, dus iemand mag dit wel van mij overnemen!
0
geplaatst: 20 januari 2006, 13:11 uur
Ik heb wel een vraag aan een ieder en voor degene die het weet.
Jamie Foxx speelt Ray Charles in de speelfilm Ray. Is de OST van die film gezongen door Jamie Foxx als Ray Charles of zijn dat gewoon nummers van Ray Charles heruitgegeven?
Jamie Foxx speelt Ray Charles in de speelfilm Ray. Is de OST van die film gezongen door Jamie Foxx als Ray Charles of zijn dat gewoon nummers van Ray Charles heruitgegeven?
0
moviefreak#1
geplaatst: 20 januari 2006, 14:50 uur
Maar om antwoord te geven : Het zijn nummers gezongen door Ray Charles zelf.
Behalve het nummer "I Got A Woman" dat is wel gezongen door Jamie Foxx
Behalve het nummer "I Got A Woman" dat is wel gezongen door Jamie Foxx

0
geplaatst: 20 januari 2006, 14:52 uur
Jamie Foxx zingt zelf toch? O nee....
Foxx verzorgt ook zelf al het pianospel dat in de film te zien is en imiteert heel af en toe zelfs verdienstelijk de zangstem van de invloedrijke soulzanger.
0
geplaatst: 20 januari 2006, 15:30 uur
Dank, en ja ik weet dat het niet hier thuishoorde.
Iemand met een goede vraag in zn hoofd mag de beurt nemen lijkt me. Zal zelf ook even denken
Iemand met een goede vraag in zn hoofd mag de beurt nemen lijkt me. Zal zelf ook even denken
0
geplaatst: 21 januari 2006, 23:39 uur
Ik voel dat hier weer flink wat tijd over heen zou kunnen gaan 

0
geplaatst: 22 januari 2006, 01:25 uur
Ik heb een vraag aan Aslan....(als de vraag nog niet gesteld is) Ik zag net (door de vraag van T.O.) dat jij ontzettend veel albums toevoegd. En ook zag ik dat je op minder albums gestemd hebt dan je er hebt toegevoegd. Wat is je drijfveer om albums toe te voegen die je niet kent? Zoiets neemt behoorlijk veel tijd in beslag lijkt mij.
0
aslan (crew)
geplaatst: 22 januari 2006, 19:13 uur
dikwijls ken ik bv. één of twee albums van een groep, maar voeg er meerdere of alles wat ze uitbrachten toe, dan merk ik weer een link naar een variant op deze groep, en voeg toe, en zo gaat dat maar door...
wat is mijn drijfveer? ik kwam hier via MM terecht, maar ik was maar matig geboeid vermits de meeste albums waar ik naar zocht niet toegevoegd waren, en wat heb je aan een muzieksite als je er niet op vind wat je zoekt?... en ik ben eigenlijk ook wel een beetje een gevaarlijke gek die hier een uitlaatklep vond
wat is mijn drijfveer? ik kwam hier via MM terecht, maar ik was maar matig geboeid vermits de meeste albums waar ik naar zocht niet toegevoegd waren, en wat heb je aan een muzieksite als je er niet op vind wat je zoekt?... en ik ben eigenlijk ook wel een beetje een gevaarlijke gek die hier een uitlaatklep vond
* denotes required fields.