MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....

zoeken in:
aslan schreef:
... en ik ben eigenlijk ook wel een beetje een gevaarlijke gek die hier een uitlaatklep vond

Ach dat zijn we allemaal hier toch...

Ik dacht eigenlijk dat deze site een initiatief van de regeringen van Nederland en Belgie was om gevaarlijke gekken zoals ons van de straat te houden.

Sietse
aslan schreef:
(quote)

wie wil de volgende vraag stellen?

ik niet....

Sietse
ups nu beantwoord ik de vraag...dus eigenlijk...

aslan (crew)

we wachten nog steeds op de volgende vraag...

Sietse
Zeg Angeliquek, wat doe jij vana....uhm dat wass niet de vraag die ik wou stellen.

Zeg ik zie dat jij in je top 10 allemaal vrij recente dingen hebt staan en dat de oudste album dat je hebt gestemd Bad van Micheal Jackson is. Vanwaar het ontbreken van de wat oudere albums (jaren 70 enzo) Ken je ze niet, ben je er nog niet aan toe gekomen met stemmen. Hoe zit dat?

Sietse schreef:
Zeg Angeliquek, wat doe jij vana....uhm dat wass niet de vraag die ik wou stellen.

Sietse schreef:

Zeg ik zie dat jij in je top 10 allemaal vrij recente dingen hebt staan en dat de oudste album dat je hebt gestemd Bad van Micheal Jackson is. Vanwaar het ontbreken van de wat oudere albums (jaren 70 enzo) Ken je ze niet, ben je er nog niet aan toe gekomen met stemmen. Hoe zit dat?

Goed opgemerkt Sietse! Om heel eerlijk te zijn ken ik vrij weinig oudere albums. Ik ben pas sindskort begonnen met het verzamelen van albums en ik ben bovenaan mijn verlanglijstje begonnen (en daar stonden toevallig een aantal "nieuwere" albums) Ik ken van de meeste oudere artiesten wel een aantal nummers, maar helaas geen hele albums. Maar ik ben absoluut van plan om een aantal oudere albums aan te schaffen en wanneer het zover is dan zie je ze misschien vanzelf wel in mijn top 10 verschijnen. Leergierig ben ik zeker en met behulp van Hill komt die kennis vanzelf

Mag je meteen een volgende vraag verzinnen Angeliquek

Reijersen schreef:
Mag je meteen een volgende vraag verzinnen Angeliquek

Mag ik die vraag niet doorgeven aan iemand anders?

Angeliquek schreef:
(quote)

Mag ik die vraag niet doorgeven aan iemand anders?

Kan je altijd doen. Maar dacht, misschien weet je er al eentje. Houd de vaart er een beetje in.

Reijersen schreef:
(quote)

Kan je altijd doen. Maar dacht, misschien weet je er al eentje. Houd de vaart er een beetje in.

Sorry, ik weet er zo snel geen. Iemand anders?

Ik heb een vraag aan Bubbachups.

Ik zag bij je stemmen dat je voor een cd van Alicia Keys en bij de cd Chocolate Factory van R. Kelly een 0,5 ster al beoordeling had gegeven. Maar zonder uitleg. Doe je deze beoordeling omdat je de artiesten/muziek niks vind, of heb je daadwerkelijk de cd's beluisterd???

Reijersen schreef:
Ik heb een vraag aan Bubbachups.

Ik zag bij je stemmen dat je voor een cd van Alicia Keys en bij de cd Chocolate Factory van R. Kelly een 0,5 ster al beoordeling had gegeven. Maar zonder uitleg. Doe je deze beoordeling omdat je de artiesten/muziek niks vind, of heb je daadwerkelijk de cd's beluisterd???

Slechte muziek wil ik over het algemeen zo min mogelijk tijd aan besteden. Af en toe een laag cijfer geven kan er nog wel vanaf. Maar een uitgebreid betoog over waarom ik iets slecht vind? Heb ik geen zin in, het cijfer volstaat. Over het algemeen reageer ik enkel met een berichtje bij een album als ik iets goed vind. Zo zit mijn MusicMeter policy een beetje in elkaar.

bubbachups schreef:
(quote)

Slechte muziek wil ik over het algemeen zo min mogelijk tijd aan besteden. Af en toe een laag cijfer geven kan er nog wel vanaf. Maar een uitgebreid betoog over waarom ik iets slecht vind? Heb ik geen zin in, het cijfer volstaat. Over het algemeen reageer ik enkel met een berichtje bij een album als ik iets goed vind. Zo zit mijn MusicMeter policy een beetje in elkaar.

Bedankt voor het antwoord. Mijn mening erover laat ik dan wel even achterwege. Maar ik zeg alleen nog even dat ik wel inzie of een artiest echt goed is of niet, ondanks mijn persoonlijke smaak.

Anderzijds draait deze site rond persoonlijke smaak natuurlijk

Oh ja, nu mag ik natuurlijk zelf weer een vraag stellen.

Mijn vraag is voor HiLL: ik zie in het "aanschaftopic" dat je altijd de prijs bij je aankopen zet. En vaak zijn het prijzen in de buurt van € 9. Nu vraag ik mij dus af, koop je expres enkel aanbiedingen of is het puur toeval dat mij dat nu opvalt? Misschien is dit wel een onderwerp wat een eigen topic verdient, want deze vraag is eigenlijk wel voor iedereen relevant. Ik heb wel vaker met mensen over hun aankoopbeleid en kijk altijd weer op hoe verschillend mensen te werk gaan bij het uitbreiden van hun collectie. Sommige mensen wachten doelbewust af tot een album in de aanbieding komt en anderen (zoals ik) zijn veel te ongeduldig en willen het liefst alles tegelijk en zo snel mogelijk...

neo
Ja open die nieuwe topic maar

Yak
Oké, laten we de discussie niet op twee plekken voeren. Hier is een speciaal topic voor deze vraag.

neo
Andere vraag dan weer...

dutch2
Ik heb een vraag aan Carow. Je hebt de laatste dagen bijna al je stemmen met een halve of hele ster verlaagd. Vanwaar deze plotselinge actie?

dutch2 schreef:
Ik heb een vraag aan Carow. Je hebt de laatste dagen bijna al je stemmen met een halve of hele ster verlaagd. Vanwaar deze plotselinge actie?

Misschien dat ze een periodieke impairment toets op haar waarderingen los laat?

dutch2
bubbachups schreef:
(quote)

Misschien dat ze een periodieke impairment toets op haar waarderingen los laat?

Ehm, wat is een periodieke impairment toets?

Wil niet heel lullig doen, maar dit topic begint zijn oorspronkelijke bedoeling een beetje te verliezen met al het gewauwel tussendoor: komt de leesbaarheid niet ten goede

dutch2 schreef:
(quote)

Ehm, wat is een periodieke impairment toets?

Sorry, flauw accountantsgrapje. Een impairment toets is voor bijzondere waardevermindering van activa.

(sorry aERodynamIC, zal het niet meer doen. )

dutch2 schreef:

Ik realiseerde me dat ik overal onwijs hoge stemmen had gegeven. Ook eerdere stemmen van albums die ik nu niet echt goed meer vind, maar toen wel zoals No Doubt. Ook heb ik met een kritische blik naar mijn Thin Lizzy beoordelingen gekeken. Ik had voor heel veel van hun albums een 4 staan, terwijl ze in mijn ogen nu maar een 3 of 3,5 waard zijn. Neem nu het album One Night Only, toen ik het luisterde vond ik het heel goed, maar toen ik steeds meer live-liedjes van de *echte* Thin Lizzy begon te kennen was One Night Only niet supergoed meer in vergelijking met dat.

Ik denk ook omdat ik nu in veel meer vergelijkingsmateriaal heb. Oudere albums die ik 4,5 of 5 albums had gegeven heb ik kritisch naar geluisterd en meestal verlaagd. Want als ik nu een zeer goed album zou tegen komen dat het helemaal zou zijn, zou ik dat album niet een maximale beoordeling meer kunnen geven. Want wat als ik het beter zou vinden dan de albums die ik 5 sterren zou hebben uitgedeeld? Daarom heb ik alles hoger dan 4 sterren bekeken en desnoods gewijzigd. Ik hoop dat je dit een goed antwoord vind ...

(en de eigenlijke reden is dus ook dat albums waar ik een half jaar terug helemaal gek van was (No Doubt, Gwen Stefani etc.) nu geen bal meer aan vind )

dutch2
Carow schreef:
Ik hoop dat je dit een goed antwoord vind ...

Ja hoor, helemaal. Leuk om te zien dat je steeds meer muziek leert kennen. Want hoe goed Lizzy ook is, er is nog zoveel meer moois.

Als je er behoefte aan hebt mag jij weer aan iemand een vraag stellen.

Ik zal er even over na denken...

En over Thin Lizzy, Lizzy was de band die mijn focus definitief van de top40 liet gaan. Daarna ben ik steeds meer en meer gaan luisteren en eigenlijk ben ik blij dat ik nog lang niet alles ontdekt hebt .

Sietse
daar word ik nou vrolijk van

bubbachups schreef:
(quote)

Sorry, flauw accountantsgrapje. Een impairment toets is voor bijzondere waardevermindering van activa.

(sorry aERodynamIC, zal het niet meer doen. )

Ha ik bespeur een vakgenoot...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:07 uur

geplaatst: vandaag om 02:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.