De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2006, 00:12 uur
@ Sietse
Dat ik blij ben dat ik nog lang niet alles heb ontdekt?
Dan zou er voor mij geen 'uitdaging' meer zijn om nieuwe muziek te ontdekken. Ik wil me vooral meer gaan verdiepen in de metal en in de jazz denk ik. Er zijn nog heel veel artiesten die ik graag wil leren kennen, maar waar ik geen tijd'/zin whatever voor heb. Bv. Pink Floyd, Van Morrison, David Bowie, The Smiths
...
Oe, beetje off-topic, maar weet iemand nog goede jazzbands om mee te beginnen?
Dan zou er voor mij geen 'uitdaging' meer zijn om nieuwe muziek te ontdekken. Ik wil me vooral meer gaan verdiepen in de metal en in de jazz denk ik. Er zijn nog heel veel artiesten die ik graag wil leren kennen, maar waar ik geen tijd'/zin whatever voor heb. Bv. Pink Floyd, Van Morrison, David Bowie, The Smiths
...Oe, beetje off-topic, maar weet iemand nog goede jazzbands om mee te beginnen?
0
geplaatst: 24 januari 2006, 00:25 uur
Okay
, Miles Davis en John Coltrane klinken mij bekend.
En nog een vraagje, Buddy Rich was toch een jazzdrummer? (schaamt zich ervoor om geen muziek te kennen van wat ze de beste drummer ter wereld noemen)
In welke band(s) speelde hij?
, Miles Davis en John Coltrane klinken mij bekend.En nog een vraagje, Buddy Rich was toch een jazzdrummer? (schaamt zich ervoor om geen muziek te kennen van wat ze de beste drummer ter wereld noemen)
0
geplaatst: 24 januari 2006, 00:27 uur
Carow schreef:
En nog een vraagje, Buddy Rich was toch een jazzdrummer? (schaamt zich ervoor om geen muziek te kennen van wat ze de beste drummer ter wereld noemen)
Zo ver ben ik nog niet gevorderd, om dat te weten
. Zoek het anders eens op op allmusic.com ?
0
Sietse
geplaatst: 24 januari 2006, 00:28 uur
Carow schreef:
@ Sietse
@ Sietse
Juist dat inderdaad
Om mee te beginnen inderdaad de bovengenoemde, maar ook Billie Holiday en Ella Fitzgerald.
als je wat verder bent John Zorn en zijn bevriende muzikanten...
Ik hoop dat je nog veel leuks zult ontdekken (en vooral ook dat je het niet beperkt tot wat je hier boven noemde (jazz en metal)...maar goed je bent nog jong en hebt nog tijd zat

0
geplaatst: 24 januari 2006, 00:29 uur
Carow schreef:
Ik ben recent begonnen met dit album, en het bevalt goed.

0
geplaatst: 24 januari 2006, 02:53 uur
Carow schreef:
@ Sietse
...
@ Sietse
...Oe, beetje off-topic, maar weet iemand nog goede jazzbands om mee te beginnen?
Nee, voor jazz moet je niet bij mij zijn. Wat metal (hardrock) betreft. Als je bij het begin begint:
Black Sabbath, Budgie, Blue Oyster Cult, Deep Purple, Uriah Heep (eigenlijk allemaal hardrock)
En van daar uit:
Judas Priest, Motorhead, Iron Maiden, Diamond Head etc..
En dan desgewenst de thrash death of black metal kant op. Alhoewel metname de laatste 2 genres dan wel weer erg extreem zijn meteen (als in, niet direct bedoeld voor meisjes van 15/16 die daarvoor vooral Thin Lizzy luisterden).
0
geplaatst: 24 januari 2006, 10:11 uur
Carow schreef:
En nog een vraagje, Buddy Rich was toch een jazzdrummer?
En nog een vraagje, Buddy Rich was toch een jazzdrummer?
Ja, voornamelijk bij Big Bands.
0
titan (crew)
geplaatst: 24 januari 2006, 10:37 uur
Vince vega schreef:
Ehm, wat is een periodieke impairment toets?
Ehm, wat is een periodieke impairment toets?
Jemig, nog meer accountants hier!
0
geplaatst: 24 januari 2006, 15:49 uur
HammerHead schreef:
Nee, voor jazz moet je niet bij mij zijn. Wat metal (hardrock) betreft. Als je bij het begin begint:
Black Sabbath, Budgie, Blue Oyster Cult, Deep Purple, Uriah Heep (eigenlijk allemaal hardrock)
En van daar uit:
En dan desgewenst de thrash death of black metal kant op. Alhoewel metname de laatste 2 genres dan wel weer erg extreem zijn meteen (als in, niet direct bedoeld voor meisjes van 15/16 die daarvoor vooral Thin Lizzy luisterden).
En van daar uit:
Ik luister wel eens Black Sabbath

En ook Iron Maiden en Motorhead vind ik erg goed. Ik ken wel een paar metalbands, maar voor die blackmetal/thrash muziek moet ik in het juiste humeur zijn
, maar ik vind het wel goed
.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 16:02 uur
Om maar weer even on-topic te komen heb ik wel een vraag aan HiLL:
Je bent de laatste tijd flink bezig je top-10 onder handen te nemen en ik zie hem ook frequent wijzigen. Vind je het positief dat je hem zo vaak wijzigt (dynamisch, evoluerende smaak) of negatief (onstabiel, "Hij weet ook niet wat ie wil")?
En denk je dat je top-10 ooit een staat van evenwicht zal bereiken?
Je bent de laatste tijd flink bezig je top-10 onder handen te nemen en ik zie hem ook frequent wijzigen. Vind je het positief dat je hem zo vaak wijzigt (dynamisch, evoluerende smaak) of negatief (onstabiel, "Hij weet ook niet wat ie wil")?
En denk je dat je top-10 ooit een staat van evenwicht zal bereiken?
0
geplaatst: 24 januari 2006, 16:26 uur
En binnenkort moet London Calling weer in zijn top 10, die jongen heeft het er maar druk mee 

0
geplaatst: 24 januari 2006, 16:29 uur
Dat album ken ik niet, maar heb het al wel heel lang op mijn hd staan. Toch maar eens aan wat luisterbeurtjes onderwerpen.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 18:42 uur
Mooie vraag wetenschapper en leuk dat je het opmerkt. Uhhm het is zowel positief als negatief. Ik hou van veel verschillende bands/artiesten en ontdek veel nieuwe muziek de laatste tijd. Dat is goed voor HiLL omdat HiLL toch wel een beetje conservatief is hier en daar. In den beginnen van mijn MuMe carriere was ik met name Beatles en nog wat andere muziek. Nu ben ik steeds meer nieuws aan het ontdekken. Nieuwe muziek (voor mij vanaf 1990 tot nu
> Buckley, Eels doveman, Frames, Dungen enz) maar ook Genesis en andere symfonische muziek. En omdat ik zoveel goed vind wil ik het graag in mijn top zetten. Daardoor verander ik hem snel weer. Dus ik weet aan de ene kant ook niet goed wat ik wil, maar ben dus ook wel dynamisch. Ik denk zelfs dat een keer de Beatles verdwijnen uit mijn top. Hoewel ik daar altijd wel een streepje voor, voor heb....maar het wordt minder. Ik heb het zo moeilijk....
En ik ga declareren bij jullie allemaal!!! 
> Buckley, Eels doveman, Frames, Dungen enz) maar ook Genesis en andere symfonische muziek. En omdat ik zoveel goed vind wil ik het graag in mijn top zetten. Daardoor verander ik hem snel weer. Dus ik weet aan de ene kant ook niet goed wat ik wil, maar ben dus ook wel dynamisch. Ik denk zelfs dat een keer de Beatles verdwijnen uit mijn top. Hoewel ik daar altijd wel een streepje voor, voor heb....maar het wordt minder. Ik heb het zo moeilijk....
En ik ga declareren bij jullie allemaal!!! 
0
geplaatst: 25 januari 2006, 09:18 uur
Mijn vraag is voor Harald, de nummer één in de stemlijst. Beste Harald, ten eerste respect voor het aantal stemmen. 
Hoe krijg je het voor elkaar om in die lange periode geen een keer een bericht te plaatsen? Nooit de behoefte om eens een leuke recensie te plaatsen, een discussie te starten?

Hoe krijg je het voor elkaar om in die lange periode geen een keer een bericht te plaatsen? Nooit de behoefte om eens een leuke recensie te plaatsen, een discussie te starten?

0
geplaatst: 25 januari 2006, 13:38 uur
Een dappere poging om een eerste reactie uit te lokken, maar ik denk niet dat ie dit gaat lezen. Of heb je 'm ge-PM'd?
0
geplaatst: 25 januari 2006, 14:21 uur
Rare rekel, duizenden stemmen maar geen enkel bericht? Nooit eens op het forum geweest dan?
0
geplaatst: 25 januari 2006, 14:41 uur
Ik heb er toch ook een voor Harald.
2 sterren voor een box van 4,5 uur lang. Waar haal je de tijd vandaan om iets wat je niet goed vindt toch 4,5 uur lang te luisteren en kennelijk ook nog eens duizenden andere cd's ?
2 sterren voor een box van 4,5 uur lang. Waar haal je de tijd vandaan om iets wat je niet goed vindt toch 4,5 uur lang te luisteren en kennelijk ook nog eens duizenden andere cd's ?
0
geplaatst: 25 januari 2006, 18:35 uur
VanDeGriend schreef:
Welke box was dat?
0
geplaatst: 25 januari 2006, 18:41 uur
De "Complete Peel Sessions" box van The Fall geeft hij ook twee sterren. Die duurt 7 uur. 

0
geplaatst: 25 januari 2006, 18:54 uur
HammerHead schreef:
Een dappere poging om een eerste reactie uit te lokken, maar ik denk niet dat ie dit gaat lezen. Of heb je 'm ge-PM'd?
Ga ik nu doen!

0
geplaatst: 25 januari 2006, 18:57 uur
Toon1 schreef:
Welke box was dat?
(quote)
Welke box was dat?
Van Cocteau Twins. Bijzonder is dat er slechts 10000 stuks van zijn, die stijf zijn uitverkocht, en waar goud geld voor geboden wordt op ebay. Ik ga vragen of ik m van m mag overnemen

0
geplaatst: 25 januari 2006, 18:59 uur
bubbachups schreef:
De "Complete Peel Sessions" box van The Fall geeft hij ook twee sterren. Die duurt 7 uur.

Over doorzettingsvermogen kan dus niets gezegd worden

0
Harald
geplaatst: 27 januari 2006, 07:31 uur
Nooit de behoefte om eens een leuke recensie te plaatsen, een discussie te starten?
Heel simple - ik kom uits Duitsland en schrijf ofwel al meer dan 20 jaar in Nederland nog stets een beetje raar nederlands. Mijn nederlands is dus niet vleckenlos. Ik ben gewoon niet echt taal gevoelig en dus een beetje bang met mijn taal gebruik een beetje belachlijk over te komen. Behoefte een leuke recentie te plaatsen of een discussie te starten heb ik wel!
En wat was die tweede vraag? 2 sterren voor een box van 4,5 uur lang Welke box bedoel je? Ik heb meer dan 500
Heel simple - ik kom uits Duitsland en schrijf ofwel al meer dan 20 jaar in Nederland nog stets een beetje raar nederlands. Mijn nederlands is dus niet vleckenlos. Ik ben gewoon niet echt taal gevoelig en dus een beetje bang met mijn taal gebruik een beetje belachlijk over te komen. Behoefte een leuke recentie te plaatsen of een discussie te starten heb ik wel!
En wat was die tweede vraag? 2 sterren voor een box van 4,5 uur lang Welke box bedoel je? Ik heb meer dan 500
0
geplaatst: 27 januari 2006, 09:25 uur
Beste Harald,
Ten eerste voel ik mij vereerd dat je op mijn vraag antwoord en ook nog eens op mijn verjaardag! Dat is dus een dubbel cadeautje!

Daarnaast wil ik je zeggen schaam je zeker niet, kijk eens goed naar berichten op MuMe. We maken (ik ook!) zeker wel eens een foutje dus ach wat maakt het uit!
Mensen we hebben een antwoord!
Dank Harald!

Ten eerste voel ik mij vereerd dat je op mijn vraag antwoord en ook nog eens op mijn verjaardag! Dat is dus een dubbel cadeautje!

Daarnaast wil ik je zeggen schaam je zeker niet, kijk eens goed naar berichten op MuMe. We maken (ik ook!) zeker wel eens een foutje dus ach wat maakt het uit!

Mensen we hebben een antwoord!

Dank Harald!

2 sterren voor een box van 4,5 uur lang Welke box bedoel je? Ik heb meer dan 500

0
geplaatst: 27 januari 2006, 10:18 uur
Harald schreef:
Nooit de behoefte om eens een leuke recensie te plaatsen, een discussie te starten?
Jeetje Harald wat leuk dat je een antwoord hebt gegeven. En wat maakt het uit dat het met de spelling af en toe even niet wil, daar hebben we allemaal wel eens last van. Ik wilde je in elk geval van harte welkom heten

0
geplaatst: 27 januari 2006, 10:23 uur
Inderdaad Harald, je mag hier gerust wat meer posten, een spellingsfoutje af en toe maakt toch niet uit, je Nederlands is goed. En je kent blijkbaar heel erg veel van muziek 

0
geplaatst: 27 januari 2006, 10:31 uur
Harald schreef:
Zolang je maar geen flauwe Rudi Carell grappen gaat maken heet ik je ook van harte welkom!

En wat betreft je Nederlandse schrijfvaardigheid, oefening baart kunst!
* denotes required fields.