MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....

zoeken in:
neo schreef:
Maar was je daar echt zo benieuwd naar?

Nou mijn favoriete film heb ik toch zeker wel zo'n 10x gezien als het niet meer is. En ik ben een fan van heel die reeks (het gaat hier over de Terminator), misschien net zo'n grote fan als dat jij bent van The Matrix dus daarom vroeg ik het me af.

neo
gemaster schreef:
Betekent dit nu ook dat je inziet dat de vervolgen een HEEL stuk minder zijn?

Ik vind de film nog steeds even goed, maar ik kijk ze gewoon al geruimte tijd niet meer. Kijk nu veel vaker bv. de andere films uit mijn top 10. Sowieso kijk ik iedere dag gemiddeld wel een film.

Thisisme
Mijn Vraag Aan.... de gehele site.

Hoe zit het hier met de populariteit van Soul en Nu-Soul?

Mijn Vraag Aan.... de gehele site.

Wat is (of kan) het verschil zijn tussen een Japanse import cd en de dezelfde reguliere cd??

Wat bonustracks meer of minder en vreemde tekentjes op de cover.

Onderhond schreef:
Wat bonustracks meer of minder en vreemde tekentjes op de cover.

Dank je, dus ik moet het meer zien als een verzamel-item!

neo
Het kan ook nog een verschil maken in bepaalde taal. Soms is bijvoorbeeld bij een instrumentale cd met een enkele track met zang in een andere taal als op de Japanse.

neo
Aan Arno:

Ik vond het wel leuk dat jij jouw vader's muziekcollectie ook bij jouw In bezit albums een plek hebt gegeven. Leen jij hem vaak cd's of wordt dit enkel gedraaid tijdens het eten? Misschien ook leuk als algemene vraag voor een topic: invloed van ouders.

Meestal leen ik wat cd's van hem, vooral dan Pink Floyd, Arno of The Police of zo. Artiesten zoals die heb ik via mijn ouders leren kennen, maar het meeste toch wel hier op MuMe

neo
Iemand een volgende vraag?

Mijn vraag is aan sq.

Je interesseert je erg in de soul. Zo heb je ook veel kennis van de oudere soul, maar daarvan is niets terug te vinden in je top 10. Is dat een kwestie van keuzes maken geweest of een kwestie van meer interesse in de andere genres vergeleken met soul?

sq
Ik heb misschien niet zozeer veel Soul als wel Soul/disco, Soul/jazz, Soul/Funk. En die scoren bij mij wel. Verder heb ik toch vooral voorkeur voor zangeressen. Ik heb zo’n beetje alles van Chaka Khan wat ik de moeite waard vind, veel van Diana Ross (maar die heeft bijna geen goede albums). Vandaar dat je bij mij waarschijnlijk veel moet zoeken als je specifieke Soul zoekt. Een andere reden is dat veel Soul/R&Balbums die ik heb en waardeer simpelweg nog niet op de site staan.

Wat verder helaas wel kenmerkend is aan Soul/Disco en R&B is dat goede nummers worden gezet op verder behoorlijk waardeloze albums. Gabrielle, Amii Stewart, Evelyn King; Jocelyn Brown, leuke zangeressen en hits, maar geen fatsoenlijk album. Ik heb ook zeer veel singles van dit soort artiesten (> 1500). Die zie je niet terug in mijn scoringslijsten.

Als ik kijk naar mijn 5-sterren (dat zijn er 27) tel ik 3 maal funk/soul (Chic, Vaughan Mason en Chaka Khan). Dat is inderdaad wat weinig. Verder tweemaal disco (Change en Tantra); ook niet al te veel. Symfonische Rock tweemaal, driemaal Afrikaans, eenmaal electronic, 1 hardrock, 1 maal Nirvana (wat is dat?) 5 maal singer/songwriter (reken ik Kate Bush even mee) Folk is wat oververtegenwoordigd ten opzichte van het aantal dat ik ken, met 4. Tsja het is wel een beetje een zootje geef ik toe. Mijn nummer 1 zelf is een zootje. ‘Duck Rock’ bevat zowel Hiphop, Latin, Folk als Afrikaans. Reggae staat helemaal niet prominent in mijn top-scores terwijl ik dat toch ook af en toe prachtig vind.

Ik zal je PM sturen met ´Reijersenmuziek´ uit mijn collectie.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord

sq
Ik heb een vraag voor The Silmarillia. Ik wil graag weten wat voor hem criteria zijn van goede dansmuziek, liefst ook met (veel) voorbeelden daarbij.

Ikzelf ben nogal liefhebber van Disco/dance muziekjes op zijn tijd. Dat mag funk, electronic, trance of top 40 zijn, compositie en melodie staat bij mij voorop. Ik weet veel van de dance tot aan 1977, bijna alles van 1978 tot 1984, en daarna wordt het weer minder.

Binnen MuMe zijn weinig topics die goed weergeven wat de beste dancemuziek is, laat staan dat ik kan vaststellen wie voor mij een redelijke gids kan zijn voor muziektips in het genre. Dance is geen album-genre.

Bij de KO Dance is het mij enorm opgevallen dat The Silmarillia's voorkeuren vrij naadloos passen in wat ik mooi vind. En ik ben zeker geen allesvreter.

Daarom dus: wat vind je mooi, en wat zijn must-knows en must-haves van pakweg 1990 tot nu toe.

neo
Die moest nog even over zijn antwoord nadenken....

Anders heb ik nog wel een vraag voor Toon1. Toon, je bent de twintig nog niet gepasseerd, maar afgaande op je stemmen (meer dan 2000) en berichten moet je wel een enorme kennis van de muziek uit de jaren '60 en vroege jaren '70 te hebben.

Hoe komt dat zo? Ik zie je ook vaak met trivia strooien, dus het is meer dan alleen maar heel veel downloaden, volgens mij? Soms denk ik: "Die Toon besodemietert de boel, die is stiekem gewoon al 45".

Goed, ik ben benieuwd naar je antwoord.

herman schreef:
Anders heb ik nog wel een vraag voor Toon1. Toon, je bent de twintig nog niet gepasseerd, maar afgaande op je stemmen (meer dan 2000) en berichten moet je wel een enorme kennis van de muziek uit de jaren '60 en vroege jaren '70 te hebben.

Hoe komt dat zo? Ik zie je ook vaak met trivia strooien, dus het is meer dan alleen maar heel veel downloaden, volgens mij? Soms denk ik: "Die Toon besodemietert de boel, die is stiekem gewoon al 45".

Dat vraag ik me bij meer users wel eens af hoe dat kan.Soms vrij jonge mensen die al ver terug in de tijd graven ,wat muziek betreft

Mojo Pin
Leve het internet

herman schreef:

Inderdaad, de jaren '60 en vroege jaren '70 is mijn favoriete periode wat muziek betreft. Hoe het komt dat ik dat allemaal (al) ken? Omdat ik gewoon vroeg begonnen ben, veel intresse heb, en het dankzij het internet nu eenmaal makkelijker is om diep te graven in de muziek.
Op mijn 15e was ik al into The Velvet Underground, Bob Dylan, Jefferson Airplane, The 13th Floor Elevators, ... (overigens ook allemaal dankzij het internet, mijn omgeving luistert niet naar die muziek) en merkte dat ik een ongeloofelijk grote liefde had voor die tijd en ben dus steeds dieper en dieper gaan graven. Dit is hoe het nu vier jaar later met mij staat . Dankzij het internet heb ik dus alles ontdekt, ik lees heel wat op websites en forums. Voor de rest heb ik ook wel een paar boeken over de muziek van die tijd (of het nu om commerciële of superobscure dingen gaat). En ik moet zeggen dat ik alles ontdek via het downloaden (maar ik koop ook cds hoor). En ik luister ook zeer regelmatig "nieuwe" albums (heb ook heel veel tijd om muziek te luisteren), vandaar dat mijn stemmentotaal wel redelijk snel omhoog gaat.

En voor de rest; ik ben wel degelijk 19 hoor .

Een vraag aan iedere user die hier het antwoord op weet:

Wat heeft het muziekgenre Jazz met de kleur Blauw?

Blauw=blue=>blues=één van de voorlopers van jazz.

The Light
Het heeft waarschijnlijk ook met de blauwe noten te maken.

Sheplays

Die albumtitels en het label Blue Note oké, maar daarom juist deze vraag.

Bedankt voor de link Sheplays

The Light
Reijersen schreef:
Die albumtitels en het label Blue Note oké, maar daarom juist deze vraag.

Bedankt voor de link Sheplays

Klik nog eens op mijn link. Dan kom je echter niet bij info over het label uit.

The Light schreef:
(quote)

Bueno grazie

Sheplays
The Light schreef:
(quote)

Sorry, ik had niet door dat er een link onder zat

marjolein__
algemene vraag: Ligt het aan mij, of is het zo dat het overgrote deel van de leden van musicmeter van rock/metal houdt?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.