MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....

zoeken in:
Mooi verhaal
Herken er ook wel iets van mijzelf in. (al ben ik wat jonger)

Stijn_Slayer
Nou Dave, als je zin hebt, plaats hier gerust je verhaal. Hoe kom je uit bij artiesten als Can, Bowie, Floyd en The Beatles? Hoe meer verhalen hoe beter!

Zojuist dit topic ontdekt. Wat een prachtige verhalen. Ik ga hier maar eens goed voor zitten om alle berichten te lezen.

Prachtige ontdekkingsreizen van medegebruikers hier. Jong of oud, iedereen heeft al zijn eigen avontuur door de muziek achter de rug. Ga zo door!

Sir Spamalot (crew)
Iemand nog zin, komaan, niet beschaamd zijn...

Father McKenzie
Ik liep ne keer in de Sarma en ik hoorde daar Britney.
En zo heb ik haar muziek ontdekt hahahahahahaha

sorry ik kon het even niet laten.... Stijn's verhaal is uiteraard boeiend en erg onderhoudend! Hulde

Stijn_Slayer

Ik zal overmorgen mijn antwoord geven op Stijn zijn vraag.
Ik ben al aan het voorbereiden

Dit is al eventjes stil

Fake_world schreef:
Dit is al eventjes stil

Stel jij toch gewoon aan iemand een goede vraag?!

Misterfool
ik durf te wedden dat er veel users zijn die met liefde iets neertypen

Misterfool schreef:
ik durf te wedden dat er veel users zijn die met liefde iets neertypen

*hinthint*

Damm helemaal vergeten ik zou nog antwoord moeten geven op Stijns vraag. Sorry. Ik zal een antwoord geven als ik een beetje de tijd heb en dat heb ik de laatste tijd niet. Gelukkig ben ik volgende week vrijdag vrij en thuis dus dan zal het antwoord er wel komen.
Nogmaals sorry

Stijn_Slayer
Maakt niet uit, we moeten ook geen afgeraffeld antwoord hebben.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Stel jij toch gewoon aan iemand een goede vraag?!

Ik weet er niet direct een aangezien ik iedereen hier nu niet direct zo goed ken, en er was nog een openstaande vraag

Maar dit topic is nu juist de manier om daar verandering in te brengen

aERodynamIC schreef:
Maar dit topic is nu juist de manier om daar verandering in te brengen

Zal ik onthouden voor later, wie weet vind ik dan wel een vraag.

Nou nu zal ik naar een week smachten toch maar een antwoord geven.

Mijn liefde voor muziek van voor mijn tijd heeft zijn hoogte punten wel gehad.

Het begon allemaal toen ik 7 was. Mijn beste vriend stelde mij voor aan 2 bands waar hij heel erg fan van was: Metallica en AC/DC.
Ik vond het gelijk heel erg vet. Zo was ik dagen lang aan het headbangen bij deze bands. Ik vond het helemaal te gek.
Als je 7 bent gaat het je gewoon niet om de kwaliteit of commerciëliteit als het maar gewoon rockt. Toein ik 8 was ging ik ook met een paar vrienden One van Metallica spelen (meer playbakcen maar ach) tijdens een toneelstuk. We gingen helemaal uit ons bol alleen waren de juffen en meesters niet 'blij' Ik zat op een christelijke basisschool
Deze 'hard rock periode' stopte toen ik naar een andere stad verhuisde: Harderwijk.

Ik maakte daar kennis met Hip-Hop. Niet 50-Cent of Kanye West maar old-school: Tupac, Biggie, Public Enemy, Wu-Tang Clan enz.
Deze periode was toch bepalend dacht ik. Ik begon naar teksten te luisteren. Sindsdien vind ik teksten een bepalend onderdeel van muziek en emotie.

Toen verhuisde ik weer. nu naar Zeewolde en de middelbare school. Ik denk dat iedereen dat wel kent. De muziek die je in die periode ontdekt en luisterd is bepalend over je hele leven.
Ik ontdekte oude cd's van me pa. De Rolling Stones, Queen, Dire Straits en Bob Marley oa. Ik vond het geweldig en zo ontdekte ik mijn all-time favo band: Dire Straits.
Ik begon steeds en steeds meer te ontdekken. Zo ook The White Album. Dit album heeft emotioneel zo veel waarde voor mij. Hij ligt altijd op mijn nachtkastje. Dit was de echte stap naar het verkennen van emotionele waarde. Ik ontdekte Pink Floyd en mijn favoriete artiest Frank Zappa. Ik heb welleens 2 nachten non-stop Zappa geluisterd gewoon omdat ik het een genie vind. Ik lachte om zijn teksten maar ik werd weer met beide benen op de wereld geholpen door zijn serieuzere muziek. Zo veel indruk heeft nog nooit iets op mij gemaakt. Totdat mijn oma overleed.

Ik zocht mijn heil in rustige en voor mij troostende muziek: Folk en singer-songwriter. Ik moest gewoon spontaan huilen toen ik Cortez the Killer voor het eerst hoorde(Neil Young) Wat een emotie hij in zijn stem legde geweldig. Zijn emotie hoorde je ook in zijn gitaar. Geweldig! Ik luisterde nog veel meer: Van Morrison, Leonard Cohen, Bob Dylan, Tom Waits(Geweldige emotie wekt hij op), Nick Cave enz.

Terzijde begon ik ook een liefde voor ''zwarte muziek'' te krijgen.
Jazz van Herbie Hancock, Miles Davis, Coltrane, Mingus noem ze maar op.Ook de funk en soul vind ik geweldig Stevie Wonder, Otis Redding, Sam Cooke etc.

Ook kreeg ik een liefde voor electronic en krautrock.
Can, Tangerine Dream, Neu!,Faust, Kraftwerk etc.

Ik kan niet al mijn favoriete artiesten en bands opnoemen dus noem ik er nog maar 2 die het meeste indruk op mij hebben gemaakt de laatste maanden.

David Sylvian. Een idool voor mij. eeen geweldige stem waar hij veel emotie in kan leggen. Zowel bij Japan als solo of met Ryuichi Sakamoto. Veelzijdige artiest.
Johnny Cash. De meest breekbare stem die ik ooit heb gehoord.
Zijn American Records albums hebben echt een emotionele snaar bij mij geraakt. In 1 woord geweldig.

Nou ik rond het nu maar af voor ik het topic vol schrijf.

Ik hoop dat jullie het antwoord wat vonden,
en tot ziens

En nu nog een nieuwe vraag Ataloona

Euhh..

Is er al een vraag aan jou gesteld Reijersen?

Ataloona schreef:

Nu zeker wel yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Stijn_Slayer

Yann Samsa
Bijna 'Memorabel'

Ataloona schreef:

Ja, ik heb reeds een keer een vraag van R&P gehad. Maar dat maakt allemaal niet uit als het een keer een zelfde user is toch? Als de vraag maar goed is (en daarna natuurlijk het antwoord ook)

Oh nee dan zoek ik wel een ander uit.

Oké dan heb ik toch maar eens een vraag bedacht.

Voor Misterfool.

Ik zie veel berichten van jou bij proggressieve muziek staan ook staan er heel wat prog albums in jou top 10.
Dus hier komt de vraag:

Waar komt jouw liefde voor prog rock/metal vandaan en vind je ook andere muziek genres interessant?

Misterfool
ik zal eens bezig gaan aan een uitgebreid antwoord

Ben benieuwd, Misterfool.

En leuk antwoord, Ataloona. Je was er erg snel bij, daar verbaas ik me wel eens over. Tot mijn 10e moest ik niets van muziek hebben.

Ik ben wel benieuwd of Ataloona met zijn jonge leeftijd ook nog muziek op MuMe heeft ontdekt.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:41 uur

geplaatst: vandaag om 17:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.