De Site / Gebruikers / MusicMeter fotoboek
zoeken in:
2
geplaatst: 20 juni 2025, 05:35 uur
Best grappig overigens. Karakterschetsen maken over users die je niet of amper kent, of denkt te kennen, aardig/onaardig vindt. Misschien een nieuw topic aanmaken. Wordt ongetwijfeld hilarisch.

0
geplaatst: 2 juli 2025, 19:03 uur
Nieuw dieptepunt bij Post.nl....
Gewoon thuis en zeggen dat je er niet was kennen we allemaal wel, en meer van die dingen, maar deze is nieuw voor mij:
https://postimg.cc/Vr3bCvSw
Thuis zijn, gewoon niet aanbellen maar wel dubbelvouwen in de brievenbus.
Gewoon thuis en zeggen dat je er niet was kennen we allemaal wel, en meer van die dingen, maar deze is nieuw voor mij:
https://postimg.cc/Vr3bCvSw
Thuis zijn, gewoon niet aanbellen maar wel dubbelvouwen in de brievenbus.
0
geplaatst: 2 juli 2025, 19:53 uur
Mijn postbode. En Post.nl gaat foei zeggen. Tja....
Moet misschien op een cursus Engels? En leren dat pakketpost niet in de brievenbus hoort?
0
geplaatst: 2 juli 2025, 19:54 uur
itchy schreef:
Het was geen exemplaar van The Bends?
Het was geen exemplaar van The Bends?

Ik lach, maar dit is gewoon te triest voor woorden. Soms bestel ik wel eens wat exclusiefs bij onafhankelijke artiesten... dat is dan gelijk een stuk minder.
0
geplaatst: 2 juli 2025, 21:36 uur
Chameleon Day schreef:
Werkelijk, bizar. Post.nl komt met een vergoeding?
Werkelijk, bizar. Post.nl komt met een vergoeding?
Nee, want niet verzekerd verstuurd. Je kan een sorry krijgen en 'we gaan de bezorger toespreken', een standaard antwoord trouwens.
Ik ben dus afhankelijk van de verzender (en dat zal wel goedkomen mag ik aannemen).
0
geplaatst: 2 juli 2025, 22:14 uur
aERodynamIC schreef:
Nee, want niet verzekerd verstuurd. Je kan een sorry krijgen en 'we gaan de bezorger toespreken', een standaard antwoord trouwens.
(quote)
Dat het niet verzekerd verzonden is, zou niet relevant moeten zijn (verzekering ziet, lijkt me, op schade buiten toedoen van Post.nl). Als duidelijk is dat het de postbezorger is geweest die ff heeft gevouwen om het door de bus te krijgen, dan zou Post.nl daarvoor gewoon aansprakelijk moeten zijn.
0
geplaatst: 2 juli 2025, 22:24 uur
In België loopt zoiets ook via de verzender maar die kan de kosten wel terugkrijgen van het postbedrijf denk ik.
0
geplaatst: 2 juli 2025, 22:32 uur
0
geplaatst: 2 juli 2025, 23:02 uur
Pfft, dit is wel heel triest zeg. Als je te beroerd bent aan te bellen kun je het toch ook weer gewoon mee terug nemen... is nog minder moeite ook.
0
geplaatst: 2 juli 2025, 23:21 uur
herman schreef:
Pfft, dit is wel heel triest zeg. Als je te beroerd bent aan te bellen kun je het toch ook weer gewoon mee terug nemen... is nog minder moeite ook.
Misschien is het een wraakactie? Heb een paar weken geleden een klacht ingediend over het feit dat ze niet eens aanbellen en het ook nog eens brengen naar een ophaalpunt in een andere stad. Wie weet.
Het in de brievenbus proppen is extra werk, ze moeten een stukje verder lopen om de brievenbus te komen en het is toch echt met de pakketbezorger meegegeven, dus ergens stinkt het zaakje ook nog wel.
Het is vooral ongeloof dat je zoiets flikt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 juli 2025, 23:58 uur
Chameleon Day schreef:
Dat het niet verzekerd verzonden is, zou niet relevant moeten zijn (verzekering ziet, lijkt me, op schade buiten toedoen van Post.nl). Als duidelijk is dat het de postbezorger is geweest die ff heeft gevouwen om het door de bus te krijgen, dan zou Post.nl daarvoor gewoon aansprakelijk moeten zijn.
(quote)
Er bestaat geen overeenkomst tussen aERo en het verzendbedrijf dus kan hij hen ook niet aansprakelijk stellen. Dat kan de afzender wel maar in hoeverre is afhankelijk van de aard van dienst die is ingekocht. Met andere woorden; welk type bezorging. Zelf zo'n 'niet vouwen' sticker op je poststuk plakken is natuurlijk leuk en kan wellicht in het algemeen effectief zijn als het een bezorger opvalt maar daar ga je geen rechten aan kunnen ontlenen. Geen idee of dit verzendbedrijf een voor vinyl geschikte verzendwijze aanbiedt en of die ook is ingekocht.
1
geplaatst: 3 juli 2025, 00:02 uur
Voor straf de bezorger op dezelfde wijze door de bus.
Nee, maar dit is wel schandalig. Sorry, Aero.
Probeer de naald er toch eens op te zetten. Wie weet krijg je er tenminste nog wat vette experimentele remixes uit.
Nee, maar dit is wel schandalig. Sorry, Aero.
Probeer de naald er toch eens op te zetten. Wie weet krijg je er tenminste nog wat vette experimentele remixes uit.
0
geplaatst: 3 juli 2025, 00:06 uur
Wat een klootviool die postbode van aERodynamIC die mag zich wel diep schamen voor de schade die hij heeft aangericht.
0
geplaatst: 3 juli 2025, 00:17 uur
voskat schreef:
Ja, ik ben ook wel benieuwd of het nog een beetje recht te vouwen is en hoe het dan klinkt. Als bedorven liefde?
0
geplaatst: 3 juli 2025, 01:00 uur
aERodynamIC schreef:
Ja, zelfs zonder waarschuwingsstickers erop hoort een bezorger een pakket niet dubbel te plooien. Hopelijk kan je op zijn minst je geld terugkrijgen maar dan nog verpest zoiets je dag.
0
geplaatst: 3 juli 2025, 08:57 uur
Onweerwolf schreef:
Er bestaat geen overeenkomst tussen aERo en het verzendbedrijf dus kan hij hen ook niet aansprakelijk stellen. Dat kan de afzender wel maar in hoeverre is afhankelijk van de aard van dienst die is ingekocht. Met andere woorden; welk type bezorging. Zelf zo'n 'niet vouwen' sticker op je poststuk plakken is natuurlijk leuk en kan wellicht in het algemeen effectief zijn als het een bezorger opvalt maar daar ga je geen rechten aan kunnen ontlenen. Geen idee of dit verzendbedrijf een voor vinyl geschikte verzendwijze aanbiedt en of die ook is ingekocht.
(quote)
Als jurist kan ik je vertellen dat er ook nog zoiets bestaat als ‘onrechtmatige daad’. Geen overeenkomst voor nodig. Andere vraag is of het handiger is de verkoper aansprakelijk te stellen op basis van wanprestatie.
0
geplaatst: 3 juli 2025, 10:50 uur
Volgens mij is dat laatste the way to go. Als een vervoerder een fout maakt in haar proces vergoedt ze hooguit de verzendkosten tenzij er een verzekering is afgesloten. De verkoper draagt in algemene zin zorg voor het afleveren van een deugdelijk product tenzij anders afgesproken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2025, 11:42 uur
Chameleon Day schreef:
Als jurist kan ik je vertellen dat er ook nog zoiets bestaat als ‘onrechtmatige daad’. Geen overeenkomst voor nodig. Andere vraag is of het handiger is de verkoper aansprakelijk te stellen op basis van wanprestatie.
(quote)
Het gaat hier, al dan niet, om wanprestatie. Onrechtmatige daad zou je als valnet kunnen beargumenteren als een beroep op wanprestatie strandt omdat geen overeenkomst is afgesloten om breekbare spullen te vervoeren maar het toch onrechtmatig, volgens algemene opvattingen, kan zijn om een pakket te vouwen. Ik denk niet dat het verzendbedrijf dat zou honoreren in dit geval en een eventuele rechter misschien wel of niet. Daarvoor zouden we alle omstandigheden moeten kennen.
Ik denk dat je het zo moet zien dat als jij breekbare poststukken verzendt op een wijze die daar niet voor is geschikt ('gewone post') dat het zoveel mogelijk voorzichtig behandelen van poststukken door werknemers van het verzendbedrijf eerder een service is dan iets waar je aanspraak op kunt maken. Maar daar zou een rechter zeker iets steekhoudenders over kunnen zeggen of al hebben gezegd.
aERo kan uiteraard de verkoper aanspreken maar hij geeft aan dat dit al geregeld is, tenzij ik dat niet goed heb begrepen.
ps; Iets "als jurist" vertellen is een drogreden.
2
geplaatst: 3 juli 2025, 17:22 uur
Onweerwolf schreef:
aERo kan uiteraard de verkoper aanspreken maar hij geeft aan dat dit al geregeld is, tenzij ik dat niet goed heb begrepen.
Oh zeker, compleet vergoed, inclusief verzendkosten. Gebeurt eigenlijk altijd wel als er iets mis gaat. Het was ook geen mega-hoge prijs maar daar gaat het niet om.
De verzender gaat in contact met Post.nl, dus dat is aan dat bedrijf nu verder. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat ook zij geen zin hebben in alle rompslomp voor dit bedrag.
Ook Post.nl heeft inmiddels een zogenaamde excuus mail gestuurd met de mededeling 'dit zal niet meer gebeuren' Ja, toedeloe natuurlijk en die hebben nog een negatieve mail terug ontvangen van mij. Niet dat dat echt iets uit gaat maken.
Sinds de vaste, zeer goede bezorger is vervangen door elke keer een andere nitwit (want echt, dat zijn de meeste) is het enorm bergafwaarts gegaan. Over DHL en DPD hoef ik het helemaal niet te hebben. De bezorgdienst van Amazon bevalt prima.
Maar dit? Dit is gewoon moedwillig slopen.
Het vervelende is dat je met unieke en soms dure exemplaren telkens weer met de bibbers zit, want ik heb al regelmatig beschadigde hoezen binnengekregen vol vouwen, kreukels of zelf een keer een pin door de doos en vinyl waardoor er een gat achterbleef. Maar sommige dingen kun je niet bestellen in een platenzaak (ik koop graag bij onafhankelijke artiesten die alles in eigen beheer doen: die gun ik wel wat).
Maar goed: op naar de smoelenboek foto's weer. Dit hoofdstuk is afgesloten met de nette terugbetaling

5
geplaatst: 3 juli 2025, 21:05 uur
Als we een apart consumentenklachten topic aanmaken, dan zal ik genoeg aan te dragen hebben... 
Maar ok, foto's..
20 jaar terug.. zie die webcam pixelgruis!
https://i.imgur.com/PHtMWQI.jpg
En omdat ik moe word van mezelf, hier ook vrouwlief.
https://i.imgur.com/4UIpGTx.jpg

Maar ok, foto's..
20 jaar terug.. zie die webcam pixelgruis!
https://i.imgur.com/PHtMWQI.jpg
En omdat ik moe word van mezelf, hier ook vrouwlief.
https://i.imgur.com/4UIpGTx.jpg
3
geplaatst: 4 juli 2025, 00:48 uur
Onweerwolf schreef:
Waarom? De kennis die ik als jurist heb, zou toch best wel eens van betekenis kunnen zijn? Of zeg jij tegen jouw arts ook dat hij met een “drogreden” komt als hij jou “als arts” vertelt wat er aan je mankeert?

Dat je geen bezorgovereenkomst met PostNL hebt gesloten, betekent niet dat je PostNL per definitie niet aansprakelijk zou kunnen stellen voor door een postbezorger veroorzaakte schade. Kwalitatieve aansprakelijkheid ogv art. 6:170/171 BW zou een grondslag kunnen zijn. Je hebt gelijk dat de precieze feiten en omstandigheden van belang zijn, die je als eiser ook moet kunnen bewijzen/aannemelijk maken (dat is altijd zo in het (aansprakelijkheidsrecht)recht). Afgaande op de foto geeft de verpakking duidelijk aan dat sprake is van een breekbaar object (een plaat) dat voorzichtig behandeld moet worden. Dan mag je in ieder geval verwachten dat de bezorger het pakketje niet dubbelvouwt op de wijze zoals is gebeurd - ervan uitgaande dat de schade door dubbelvouwen is veroorzaakt (wellicht is er een andere oorzaak). Dat de bezorger mss dommer dan dom is, komt in beginsel voor risico van PostNl.
Iets anders is of je er wel zin in hebt om jaren tegen PostNL te gaan procederen.

* denotes required fields.