MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Vertrek over een uur of 12 voor een dag of 20 naar IJsland, 4WD gehuurd om daar wat te gaan rondtoeren.

Prettige vakantie El Ninjo. Maak er een leuke tijd van daar in IJsland, doe de groeten aan Björk en neem geen douche maar laat je schoon spoelen door een geiser, waar de 4WD je heen kan brengen.

Helaas weer thuis na een heerlijk ontspannende vakantie
Helaas over een paar dagen weer werken

Morgenvroeg vertrek ik voor een 10-daags verblijf naar Barcelona met 2 vrienden. Zon, zee, kunst, paella en seniorita's. Ik zie het zitten

ER IS HIER INTERNET 1 euro voor tien minuten

Internet? In Barcelona? Wie had dat gedacht

Moet toch wel wat leukers te ondernemen zijn daar dan posten op Musicmeter lijkt me zo?

Misschien komt de regen met bakken uit de lucht daar in Barcelona. In dat geval is het goed dat MusicMeter in dat geval troost kan bieden. Rest me nog te tikken, ArthurDZ maak er nog een fijne tijd van daar in Spanje.

The Oath
ArthurDZ schreef:
ER IS HIER INTERNET 1 euro voor tien minuten

Jezus christus wat duur

sq
Ik ben intussen al een klein weekje in Tsjechie te Liberec. Geen computer mee, en nu heel even op de enige openbare PC in de lobby. Internetcafes zijn er genoeg. Tarief hier 5 kronen voor 10 minuten. Ongeveer 20 eurocent. Geen muziekbelevenissen hier. Veel muziek wel in restaurants, vaak ook met video. MTV bij het ontbijtbuffet. Ik lees een heleboel en er wordt hier wel veel voetbal gekeken. Het volledige team van Apoel Nicosia was hier in het hotel want die speelden gisteren hier in de buurt voor de voorronde europa league.

Geen CDwinkels gevonden. Bijna een LP gekocht van de Tumbleweeds omdat ik die hier met Tsechische hoesinformatie aantrof, maar dat is toch mijn muziek niet zo. Over een paar dagen in Praag, en wie weet is het daar beter.

Het is bijna zover, want morgen vertrek ik namelijk met 1 van mijn beste vrienden voor een fietsvakantie naar Berlijn !

We vertrekken vanuit Venlo en dan fietsen we via het Ruhrgebied en het Harzgebied richting het noordoosten van Duitsland, om uiteindelijk in Berlijn aan te komen.

De trein terug vanuit Berlijn is geboekt voor 22 augustus, dus we hebben 2 weken om 800 km af te leggen, wat niet al te moeilijk moet gaan worden...

Het streven is om rond de 19e in Berlijn te zijn, zodat we ook nog een paar dagen de stad onveilig kunnen maken, uiteraard op onze fietsen.

Vet zin in

Weer twee dagen terug uit Cuba....Erg mooi land met geweldige muziek op zo ongeveer iedere straathoek. Internet....daar hebben ze in Cuba nog maar zeer sporadisch van gehoord.

Dat geldt voor wel meer dictatoriale regimes hoor.

Woensdag kan ik weer gratis en met een toetsenbord die niet kapot is op Mume gaan. En weer of geen weer, we amuseren ons

DjFrankie (moderator)
Zo de week Bonaire zit er ook weer op, zonder internet.

Alweer bijna een week terug uit Ierland; prachtige landschappen, aardige mensen en natuurlijk veel muziek en Guinness. Dit was de eerste keer Ierland, maar nu weet ik al zeker niet de laatste keer.

Terug van een weekje Normandië, echt k*tweer. Engeland was dan wel weer zalig, ik ga zodra ik kan emigreren.

sq
ShakmUWontBreakm schreef:
veel muziek en Guinness.
Klinkt inderdaad als Ierland Twee keer geweest en de Guiness werd een blijvertje. Zelfs in mijn huidige vakantie in pilsland Tsjechië dronk ik tweemaal een Guinness.

sq
Maar ikzelf dus ook vandaag weer terug uit Tsjechië. Zonder internet, maar niet zonder muziek. De laatste dagen in Praag drie MuMe-waardige zaken te melden:

* Bezoek van een ¨Pink Floyd Caffé¨, slechts een paar honderd meter van mijn hotel vandaan. Zag er niet heel formeel uit, geen fantastische memorabilia. Maar dan toch zeker een liefhebberskroeg. Allemaal PF foto´s aan de muur, concertkaartjes en - toch een pluspunt van formaat - uitsluitend muziek van Pink Floyd uit de speakers. Leuk gevarieerd publiek en lage drankprijzen. Website http://www.pinkfloydcaffe.wz.cz/

* Een van de avonden heb ik doorgebracht op de JazzBoat. Een beetje duur, maar wel zn geld waard voor kleinschalige aanpak en uitstekende bediening. Praag bekijken vanaf de boot tijdens het luisteren naar live jazz, terwijl er eten en drinken wordt geserveerd. Het rondkijken viel wat tegen want door het hoogwater in Tsjechië was de route aanzienlijk ingeperkt. Het eten was echter prima en ik heb erg genoten van het Frantisek Uhlíř Quintet, geformeerd rond de naamgevende bassist. Website Homepage - Jazz boat - jazzboat.cz

* Kopen van enkele CD´s, die in Praag helemaal niet zo goedkoop waren (399 kronen, ongeveer 16 euro voor een niet-afgeprijsd exemplaar), maar ik koop eigenlijk altijd wel iets. Heb ik nu eindelijk toch Goran Bregović ontdekt, want dat was daar wel een aanbieding.

Je had uit Tsjechië gerust iets van Raduza mee kunnen nemen hoor . Ik was vorige maand nog in Praag en het lag daar toen midprice. Heb er dus maar twee meegenomen .

Voor de geïnteresseerden:

sq schreef:
(quote)
Klinkt inderdaad als Ierland Twee keer geweest en de Guiness werd een blijvertje. Zelfs in mijn huidige vakantie in pilsland Tsjechië dronk ik tweemaal een Guinness.

Guinness; na verscheidene verhalen had ik verwacht het niet lekker te vinden en heb de eerste dagen dan ook bij de goudgele rakkers gehouden. Maar nadat een Ier met wie ik aan de praat raakte voor de pub ergens in een gehucht mij vertelde dat het mistige weer op dat moment het ideale weer voor een Guinness was en mij meteen uitnodigde een pint te komen drinken kon ik niet weigeren. En gek genoeg; ik vond het nog lekker ook.

Voor wat betreft de muziek; je stapt een willekeurig pub binnen en de kans is groot dat er een seisiún wordt gehouden. Weliswaar varierend van twee gasten (met accordeon, gitaar en keyboard), die onder een discolamp evergreens als "Countryroads voorzien van een Iers sausje tot echt traditionele Ierse muziek/folk. Een van de mooiste ervaringen was wel toen er voor een groep toeristen een karoakeavond werd georganiseerd in de pub naast het hostel. Als eerste nam echter een local, een wat oudere man, de microfoon ter hand om met ietwat krakerige stem een prachtig Iers liedje ten gehore brengen en de tent volledig stil kreeg. Toen vervolgens de toeristen zich waagden aan moderne liedjes verliet de beste man min of meer meewarig zijn hoofd schuddend de pub.
In een ander hostel raakte ik met een man in gesprek (type leprechaun; klein, grijs baardje, hoedje). Met hem ben ik later nog diverse pubs afgegaan, waar hij inhaakte met de muzikanten en prachtige liedjes heeft gezongen (van onbekende tot bijv. 'Black Is the Colour (Of My True Love's Hair)", een van oorsprong schots lied, maar niet minder mooi). Zelf heb ik er mij maar niet aan gewaagd, maar ik ben ook een groep Nederlanders tegengekomen, die 'Het Kleine Café Aan De Haven' hebben gezongen.

sq
ShakmUWontBreakm schreef:
maar ik ben ook een groep Nederlanders tegengekomen, die 'Het Kleine Café Aan De Haven' hebben gezongen.

Ooit was ik ook in zo´n groep Nederlanders (1989). We hoorden de melodie gespeeld door zo´n folkgroep (geen verzoekje van ons, men zong het ook in het Engels) en hebben toen aansluitdend de Nederlandse versie gezongen.

sq

Even beluisterd. Klinkt helemaal prima! Had ik denk ik wel als souvenir meegenomen als ik er tegenaan was gelopen, maar ik heb geen interessante popmuziek gehoord. In de bars en hotels was het voornamelijk Lady Gaga, Shakira en helemaal populair was dit.

Ik ben in Praag vooral ook jazz tegengekomen. Afgelopen weekend was er zelfs live jazz op het grote plein van de oude stad ( Staroměstské náměstí ), maar daar heb ik maar een klein stukje van gezien.

dix
Terug van twee weekjes in het land van de Gravbakken en de Kraksletten. Het was weer als vanouds : wij scheuren zo snel als mogelijk over de E6 naar het noorden om ons daar aan het eeuwige licht en het slappe bier te laven. Flink gewandeld ook, met na afloop steevast een goed bord køttsnødt in een berghut. Weinig regen dit jaar, ik heb zelfs mijn regenpak een keer uitgedaan. Één plaat gekocht ... Volgend jaar weer .

Sheplays
Hilarisch

Als je nu denkt dat je MuMe's meest populaire vakantieganger bent, heb je waarschijnlijk gelijk, met het oog op het merendeel van het deelnemersveld.

Maar ik vraag me af waarom je eigenlijk naar Noorwegen gaat als je er zo denigrerend over doet.

Denigrerend? Ik geloof dat ik iets mis hier...

dix
Sheplays schreef:

Als je nu denkt dat je MuMe's meest populaire vakantieganger bent, heb je waarschijnlijk gelijk, met het oog op het merendeel van het deelnemersveld.

Maar ik vraag me af waarom je eigenlijk naar Noorwegen gaat als je er zo denigrerend over doet.

Om het natuurschoon dat zich in het hoogste noorden bovendien 24 uur lang in strijklicht openbaart. Fantastisch .

Maar ik vraag me af waarom je eigenlijk op musicmeter zit als je zo denigrerend over het deelnemersveld doet .

Sheplays
dix schreef:
Maar ik vraag me af waarom je eigenlijk op musicmeter zit als je zo denigrerend over het deelnemersveld doet .

Je hebt gelijk, hoog tijd dat ik vertrek!

GrafGantz schreef:
Denigrerend? Ik geloof dat ik iets mis hier...

Iets? Je mist wel meer.

dix
Sheplays schreef:

Wellicht volstaat een korte vakantie? Ik kan camping Grindbakken op het eiland Vega aanbevelen. Wij waren er 3X overheen gereden voordat we 'm gevonden hadden.

Alle tenten toch nog wel heel hoop ik?

Sheplays schreef:
(quote)

(quote)

Iets? Je mist wel meer.

Je komt inderdaad over als iemand die hoognodig aan vakantie toe is.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.