MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
Terug in Brabant.

Terug in Gestel jonge kut!

Ducoz schreef:
Ik ben 3 weken wezen klimmen in de Ecrins in Frankrijk

Alleen rots? En zo ja, puur sportklimmen of alpien sportklimmen? Zelf nog nooit geweest helaas, schijnt er erg mooi te zijn. Vriend van een vriend is daar berggids

Oh, en Ailefroide (Z) of La Berarde (N)?

Aillefroide, uiteraard.. wel wat commerciëler maar toch!

Ja, onderandere... ook de gletsjer over geklommen.. het punt waar zo'n 90% van die massa's die Glacier Blanc doen afhaken.. (op 3 uur lopen van Ailefroide ligt een hut die makkelijk te belopen is).

Maar ook gewoon genoeg normale berg tochten hoor =]

Als je van rotsen houdt moet je wellicht volgend jaar eens naar de Dolomieten gaan, als je daar nog niet geweest bent. En anders gewoon nog een keer gaan

Vanavond moet ik Italia helaas weer achter me laten.. Het waren twee fantastische weken. Rome was echt epic! Ik was met de auto gegaan, hoewel me dit werd afgeraden vanwege de verkeerschaos daar, en had op aanraden van de ANWB koers gezet naar een bepaalde parkeergarage die "gunstig" zou liggen. Nou, die hele parkeergarage niet gezien en toen maar besloten richting het centrum te rijden. Stond ik op een gegeven voor het stoplicht en werd ik aan alle kanten " vastgezet" door Vespa's. Maar goed, uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en parkeerde ik de auto op nog geen 100 meter van het Colloseum. Ik zal binnenkort wat pics hier plaatsen van de plekken waar ik geweest ben. Ciao!

(afbeelding)
Palazzo San Giorgio in Genua

(afbeelding)
Duomo in Orvieto

(afbeelding)
Palazzo dei Consoli te Gubbio

(afbeelding)
Omdat ik van vlaggen hou , deze hangen in Perugia.

(afbeelding)
Ancient Rome

(afbeelding)
Trevi fontein

(afbeelding)
De paus en zijn vriendjes

(afbeelding)
Ons vriendje Swieber de vos

Ofwel, ik heb me wel vermaakt de afgelopen twee weken

Ik heb net € 555 overgemaakt voor een retourtje Vancouver (via London) voor volgend jaar februari.
Vertrek 2 februari en land op Valentijnsdag weer in London...

Ga 1 van mijn allerbeste vrienden opzoeken die morgen voor de zoveelste keer voor een aantal maanden naar Canada vertrekt en kom 14 februari 2012 samen met hem weer terug.
Ik vlieg alleen naar Vancouver en van daaruit gaan we (tot nu toe met zijn tweetjes) 10 dagen lang wandelen en wildkamperen op (zeer vermoedelijk) Vancouver Island.

Lucky bastard! Goedkoop ticket trouwens, ik ben een aantal maal naar de VS (iets ten zuiden van D.C., dus behoorlijk oostelijk) gevlogen en was elke keer zo rond de 850 euro kwijt. En waar ik naar toe ging viel er nog geen reet te beleven ook

GrafGantz schreef:
Lucky bastard! Goedkoop ticket trouwens

Gevonden via Air Transat.
Heb er erg veel zin in en gaat redelijk hardcore worden, aangezien het in februari is en het dus wel eens aardig koud en besneeuwd kan zijn op onze bestemming.

Moet nog fatsoenlijke (Gore Tex) wandelschoenen en andere warme kleding aanschaffen en nog een nieuw paspoort aanvragen.
Aangekomen in Vancouver eerst proviand inslaan voor 10 dagen en dan gaan met die banaan...

10 dagen met behulp van GPS en kaarten wandelen door de ongerepte natuur en elke nacht wildkamperen, heb er zin in

Daarnaast ook een geweer en/of pistool en beren-pepperspray mee voor het geval het locale wild iets te dichtbij komt !
Beren hebben dan winterslaap geloof ik, maar neem liever het zekere voor het onzekere...

Stalin schreef:
Moet nog fatsoenlijke (Gore Tex) wandelschoenen aanschaffen.

Mocht je heel smalle voeten hebben zijn Hanwags een aanrader, maar dit terzijde

Ik kom net thuis van 10 dagen Venetië!
Kortom, veel gezien en heerlijk genoten van het Italiaanse weer en eten!

Er zit ook een leuke Beatles zaak in Venetië, ze kennen hun prijsjes maar ze verkopen dingen die je nergens anders meer ziet.(van poppen tot sleutelhangers van concertposters tot portemonnees en plectrums)

Over een paar uur zit ik in het vliegtuig naar Hong Kong... 9 dagen in deze metropool rondneuzen!

Veel plezier/succes daar!

Veel plezier daar in Hong Kong, itchy.

YouTube - Hong Kong By Night (Music Video)

itchy schreef:
Over een paar uur zit ik in het vliegtuig naar Hong Kong... 9 dagen in deze metropool rondneuzen!

Veel plezier, kijk je wel uit voor Dhr. Kong?

(afbeelding)

Net een trip geboekt naar Laukvik, op de Lofoten in Noorwegen, waar het in 2007 door twee Nederlanders opgerichte Polar Light Centre staat (foto). Ik ga proberen het Noorderlicht te fotograferen. En te ondergaan natuurlijk...

(afbeelding)

Vertrek 9 februari voor 1,5 maand naar Afrika

Kijk, dat zijn de betere trips!

Ik wil ook weer weg.. naar de Alpen ofzo, of Scandinavië...

Stalin schreef:
Ik heb net € 555 overgemaakt voor een retourtje Vancouver (via London) voor volgend jaar februari.
Vertrek 2 februari en land op Valentijnsdag weer in London...

Ga 1 van mijn allerbeste vrienden opzoeken die morgen voor de zoveelste keer voor een aantal maanden naar Canada vertrekt en kom 14 februari 2012 samen met hem weer terug.
Ik vlieg alleen naar Vancouver en van daaruit gaan we (tot nu toe met zijn tweetjes) 10 dagen lang wandelen en wildkamperen op (zeer vermoedelijk) Vancouver Island.

Ondertussen staat de teller voor totale uitgaven op € 2003 en 0,40 eurocent.
Daar komen dan ter plekke nog de brandstof, ferry-overtochten, proviand en de kosten (overnachting, eten/drinken, ski-pas en huur van boards/schoenen) van een paar dagen snowboarden in Whistler bovenop !

Ook de route is bekend: 85 km in 7 dagen tijd.
De route is uitgestippeld door 1 van mijn beste vrienden/reisgenoot, die al sinds september in Canada zit en een of andere local die Eagle heet.

Route

* Day 0 (Feb 3) - Arrival in Powell River.. hike for a wee bit, camp (tents) and chill.
* Day 1 (Feb 4) - Hike to Inland lake, about 3 hrs and on Anthony Island there’s a cabin. This schedule assumes that we’ll stay there, Eagle says that the next hut will be at Confederation Lake. But he said it’s a bit of a hike and putting the 3 hrs plus the 5 hrs in one day would be a hard one he says. We’ll see I guess, we can always just hike and camp where we want.
* Day 2 (Feb 5) - Hike to Confederation Lake, there’s a hut there. It should be about an 5 hour hike.
* Day 3 (Feb 6) - Hike to Tin Hat Mountain (8 hrs), there’s an awesome hut on top.. the only totally closed one on the route. On the way to Tin Head Mountain, after about 3 hrs (from Confederation hut) there will be on old Farm woodshed.. lunch ?
* Day 4 (Feb 7) - Hike to Elk Lake.
* Day 5 (Feb - Hike from Elk Lake Hut (km 110) to Walt Hill (123) orange number 19. Camp wherever we want to camp.
* Day 6 (Feb 9) - Walt hill to Lois Lake.
* Day 7 (Feb 10) - Lois Lake to (orange 24) South dip.

De hike is nu al legendarisch, want:
We will be the first guys that Eagle knows that will do the hike in the winter !

Ben dus erg benieuwd hoe dit alles gaat verlopen

Vandaag is zo ver: stap zo op het vliegtuig, land morgenochtend in Dar-es-Salaam (Tanzania). Ik zie jullie over 1,5 maand!

Casartelli (moderator)
Veel plezier aldaar!

Veel plezier Heiko!

Stalin schreef:
De hike is nu al legendarisch, want:
(quote)

Ben dus erg benieuwd hoe dit alles gaat verlopen

Benieuwd naar je ervaringen.

Veel plezier Heiko en Antonio!

Veel plezier! En wel vertellen over jullie reis hè!

Niet alleen vertellen, maar foto's willen we zien.

Is R&P overigens op vakantie?

chevy93 schreef:

Is R&P overigens op vakantie?

Volgens mij kon je her en der lezen dat hij behoorlijk ziek was, dus ik vrees dat zijn afwezigheid daar mee te maken heeft. Al hoop ik dat niet natuurlijk.

inquestos schreef:
Veel plezier Heiko!

(quote)

Benieuwd naar je ervaringen.

Gisteravond weer teruggekomen van mijn avontuur in British Columbia en het was zonder twijfel de mooiste en meest indrukwekkendste vakantie die ik ooit gehad heb

Zal zsm al mijn foto's online knallen, maar in de tussen tijd is hierbij een link naar de blog van Eagle Walz met foto's uit mijn collectie.

Eagle is de local (geboren in het Zwarte Woud in Duitsland, maar al bijna zijn hele leven woonachtig in Canada) die de 180 km lange Sunshine Coast Trail in 1992 bedacht.
Het is echt zijn levenswerk geworden, want met een klein groepje vrijwilligers is hij al 20 jaar vrijwel dagelijks bezig met alle aspecten van de route.

Ik wil bij deze dan ook een ieder die in de waan leeft gek te zijn op wandelen oproepen om zsm naar British Columbia te gaan (goedkope tickets naar Vancouver zijn er wel via Air Transat) en in elk geval eens een deel van deze niet te geloven mooie route te gaan wandelen ! Het is echt uniek wereldwijd, want waar anders vind je 180 km aaneengesloten een met 10.000 markers gemarkeerde route die je ook met kayak en mountainbike kan doen. Daarnaast kun je ook dagtochten doen en zijn er langs de route op de mooiste plekken houten cabins gebouwd waar je gratis gebruik van mag maken en kan slapen, koken en vuur kan stoken.

Zegt het voort, want Eagle Walz en zijn team van loyale vrijwilligers verdienen het

Stalin schreef:

Zal zsm al mijn foto's online knallen

Bij deze !

Let wel: ze zijn nog aan het uploaden en bovendien staan ze niet allemaal in chronologische volgorde.
Desalniettemin zit ik hier nog eens lekker na te genieten

Link

Klein voorproefje:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

je plaatjes doen het niet, Stalin

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.