menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
As zondag naar Lapland toe. Een blokhut met sauna, open haard in de dikke sneeuw en vrieskou. Dit puur om eens echt winterweer mee te maken. En dan gaat er muziek mee om bij de open haard te beluisteren terwijl we goede boeken lezen (en iets lekkers drinken). MuMe is een site met veel (rock) muziek maar daar in Lapland gaat veel klassiek gedraaid worden. En ‘s nachts hoop ik op Noorderlicht en de stilte van de open sneeuwvlakte onder een sterrenhemel.

Ergens is het ook afscheid van de winterperiode nemen want de dagen gaan weer lengen en de Lente ontluikt heeeel zachtjes. En daar ben ik ook wel weer bijna aan toe.

jassn schreef:
Nog 6 weken en ik ga naar Australië voor minimum een jaar.
Het werd 2 jaar Australie

8 maand in Tasmanie (absoluut een aanrader zeker als je van natuur houdt)
8 maand in Fremantle (gewoon een leuke plaats om te leven)
1 maand in Katherine (watermeloenen plukken )
2 maand in beerwah ( oostkust juist boven brisbane, waar ik aardbeien, tomaten en ananas plukte)

een aantal roadtrips in tasmanie, melbourne tot adelaide en een aantal andere random dingen

en om af te sluiten een wandeling van een maand van Perth tot Albany (1000km)

Daarna een 3 maand fietstocht van ongeveer 6000km in Vietnam

Nu ben ik sinds een maand en half in Nieuw-Zeeland. Ondertussen 3 weken koeien gemelkt en nu probeer ik me te nestelen in Nelson. Waar ik een partime job heb momenteel als een receptionist van een hostel.

Het is inderdaad meer een avontuur dan vakantie maar ik dacht ik doe eens een update.

2018 brengt ons naar Litouwen, Letland, Estland en Rusland. Ben benieuwd naar deze landen.

Gaaf hoor jassn leuk om weer eens wat van je te horen! Tasmanië en West Australië waren bij mij ook zwaar favoriet. Veel plezier nog in het prachtige Nieuw - Zeeland.

En net als Frankie ga ik over 2,5 weken naar Rusland, daarna Kazachstan en Kirgizië. In juni Ijsland en daarna ligt nog alles open maar Rome, Albanië, Namibië, Nicaragua en India staan hoog op mijn lijst.

Mijn favoriete vakantielanden:

1. Filipijnen
2. Brazilië
3. Colombia
4. Spanje
5. Chili
6. Japan
7. Italië
8. Bolivia
9. Nieuw - Zeeland
10. Griekenland

CorvisChristi (crew)
Ik ben weer terug na ruim twee weken een rondreis te hebben gemaakt door, voor mij persoonlijk, het mooiste land ter wereld, Japan.

Wow zalig, een van de landen die het hoogste op mijn bucketlist staan! Hoe zag je reis eruit?

CorvisChristi (crew)
Georganiseerde reis waarbij we een aantal van de mooiste en belangrijkste steden van het land hebben aangedaan, waaronder Tokyo, Hiroshima en Kyoto. Het contrast tussen de indrukwekkende metropolen van Tokyo en de serene rust die de vele, vooral minder toeristische tempelcomplexen uitstralen,had niet groter kunnen zijn. Tevens hebben we Mount Fuji gezien (we zijn er zelfs op geweest) en op het moment dat de mysterieuze top van de berg door de wolken heen te zien was, had dit iets magisch.
Hiroshima was vooral indrukwekkend vanwege de vele herdenkingsmonumenten die er staan gezamenlijk met het peace memorial museum.
Japan; prachtig land, prachtige mensen. Zo anders, maar toch zo bijzonder.

Eén advies: ga er heen!

Een vriendelijke groet van meneer en mevrouw Graf vanuit een zonnig en Bourgondisch Maastricht. Zitten hier van vrijdag tot en met maandag, dus dat is net lang genoeg om vakantie genoemd te mogen worden

GrafGantz schreef:
Een vriendelijke groet van meneer en mevrouw Graf vanuit een zonnig en Bourgondisch Maastricht. Zitten hier van vrijdag tot en met maandag, dus dat is net lang genoeg om vakantie genoemd te mogen worden

Het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag dat ook Graf Limburgs lult... Zou rond maandag zomaar het geval kunnen zijn.

Zelf net terug van een weekje Lake District (Ricki gelukkig niet tegengekomen).

CorvisChristi (crew)
Bij deze geef ik aan dat ik vanaf morgen een weekje met vakantie ben. Dus ben even niet in de gelegenheid om toevoegingen te beoordelen en te accepteren.

Ik ben op het moment in Bosnië, op zoek naar het geheim van de Bosnische pyramiden. Hoax of niet? The truth is out there! Onregelmatig alvast wat previews op mijn instagram.

CorvisChristi (crew)
Ben weer terug uit Zuid-Spanje. Even een weekje bijgekomen en ik heb zelfs het mooie weer mee teruggenomen.

Bedankt voor het warme weer in oktober. Goed gedaan.

Geen vakantie, maar wegens onvoorziene omstandigheden staat het beoordelen van toevoegingen de komende tijd op een zeer laag pitje bij me.

Ook geen vakantie, wel een langer durend verblijf in Berdsk, Rusland. Pover gesteld met het muziekaanbod in de nabijgelegen hoofdstad van Sibierië, Novosibirsk. Maar dat wist ik al.
Als ik zie hoe de post hier werkt zou ik ook niets bestellen dat vanuit deze contreien komt. Moskou zou ik nog vertrouwen.
Maar goed, lange wandelingen in de eeuwige bossen, ploeteren door de sneeuw en de gastvrijheid van de Rus verzachten de 'pijn' enigszins.

jellorum schreef:
Ook geen vakantie, wel een langer durend verblijf in Berdsk, Rusland.

En nu willen we natuurlijk weten waarom je daar dan wel bent

jellorum schreef:
Ook geen vakantie, wel een langer durend verblijf in Berdsk, Rusland. Pover gesteld met het muziekaanbod in de nabijgelegen hoofdstad van Sibierië, Novosibirsk. Maar dat wist ik al.
Als ik zie hoe de post hier werkt zou ik ook niets bestellen dat vanuit deze contreien komt. Moskou zou ik nog vertrouwen.
Maar goed, lange wandelingen in de eeuwige bossen, ploeteren door de sneeuw en de gastvrijheid van de Rus verzachten de 'pijn' enigszins.

Krijg ineens zin om "De Dodenrit" van Drs P te beluisteren...

GrafGantz schreef:
En nu willen we natuurlijk weten waarom je daar dan wel bent

Ah, u vraagt zich af wat mij in hemelsnaam bezielt?
Tijd doorbrengen met de vriendin die ik leerde kennen toen ik hier studeerde, vriendenbezoek, taal oefenen en ontspannen. Dit alles wil zeggen een tweetal maanden geen plaatjes draaien, maar dat heb ik er graag voor over!

jellorum schreef:
(...) Dit alles wil zeggen een tweetal maanden geen plaatjes draaien, maar dat heb ik er graag voor over!

En dan zijn er toch wel grenzen overschreden! Vakantie is één ding, maar dat kan geen liefde voor muziek overschrijden. Dat is ook wel iets ter kennisname aan vriendinnen en desnoods ega's aan toe: alle relatie is verder prima maar aan muziek- en voetbalrechten wordt verder niet getornd. En dan kun je het verder nog heel gezellig hebben, daar niet van.

Geen last van ontwenningsverschijnselen?

Misschien zingt hij wat meer onder de douche...

musician schreef:
Geen last van ontwenningsverschijnselen?

Ha, zo bedoelde ik het niet. Letterlijk vinylplaten draaien. De vriendin is zelf een muzikaal dier, speelt piano, houdt van allerlei popmuziek (I Am Kloot, Eric Burdon, Serge Gainsbourg en Portishead zijn haar absolute favorieten, niet helemaal mijn ding, maar vooruit).
Je hebt gelijk hoor, als er ene zou beginnen over "die" muziek, zou het ook niet lang duren. Maar geen degelijke boxen hier, geen platen...het is 2 maanden youtube met ingebouwde laptopspeakers...ik zal het wel overleven denk ik...alles is net een beetje meer rudimentair dan bij ons....

Afgelopen zomervakantie Kroatië aangedaan, net terug van twee weken Lanzarote en komende zomervakantie vijf weken Costa Rica onveilig maken. Leven is slecht.....

jellorum schreef:
(quote)

Ha, zo bedoelde ik het niet. Letterlijk vinylplaten draaien. De vriendin is zelf een muzikaal dier, speelt piano, houdt van allerlei popmuziek (I Am Kloot, Eric Burdon, Serge Gainsbourg en Portishead zijn haar absolute favorieten, niet helemaal mijn ding, maar vooruit).
Je hebt gelijk hoor, als er ene zou beginnen over "die" muziek, zou het ook niet lang duren. Maar geen degelijke boxen hier, geen platen...het is 2 maanden youtube met ingebouwde laptopspeakers...ik zal het wel overleven denk ik...alles is net een beetje meer rudimentair dan bij ons....

Kan me daar wel wat bij voorstellen, for the love of love/relationships moet je wel eens afzien Bij terugkomst van vakantie is een van de eerste dingen die ik meestal doe direct muziek opzetten. en bij langere verblijven in het buitenland - gedetacheerd of studie - had ik ook altijd een ghettoblaster oid. Tijdens een project in Zweden ooit een tweedehands radio/cd-speler gekocht; bleek de cd (Roxette) er niet uit te kunnen - zo ben ik aan Pearls of Passion gewend geraakt. Later lukte het de cd te verwijderen (kauwgom - how did it get there? - was de oorzaak).

Inmiddels zul jij wel terug zijn en kan je de muzikale schade inhalen; bij PMO (periodieke muzikale onthouding) is de "P" immers wel het hoofdkenmerk

CorvisChristi schreef:
Ik ben weer terug na ruim twee weken een rondreis te hebben gemaakt door, voor mij persoonlijk, het mooiste land ter wereld, Japan.

Ik vind dit altijd mooi om te horen. Lange tijd heb ik voor een reisorganisatie gewerkt en ik vond het vermoeiend als vakantiegangers voornamelijk hetzelfde willen doen Tokio-Kioto-Osaka en soms nog Hirosjima en Nara allemaal in 1 week, dat gaat gewoon niet. Er is in Japan zoveel te zien, van de klippen van Tojinbo tot een geheel nagemaakt Paaseiland, Alpen in centraal Japan (dat is wat de naam van de provincie Chubu letterlijk betekent), bontgekleurde bloemenvelden op Hokkaido. De sprookjesachtige kersenbloesems, maar ook de vallei van korankei waar de boombladeren volledig knalgeel en vuurrood kleuren tijdens de herfst. En dan hoor ik nog wel eens ervaringen dat Japan overgewaardeerd is, na een enkel bezoek aan Tokio..

en omdat het nog iets met muziek te maken moet hebben: in Japan kun je van die kringloopwinkels vinden voor de LP's en tweedehands in een recycle shop betekent in Japan = zo goed als nieuw. Had een keer Japanse LP's van the Smiths zien liggen. Die had ik mee moeten nemen als ik na ga wat het allemaal waard is.

Het beroemde lampionnenfeest kanto matsuri te Akita zou ik nog eens willen meemaken. Misschien komt het er deze keer eens van.. het enige wat me tegenhoudt is dat het altijd in de loeihete zomermaanden plaatsvindt. Tegenwoordig is het zomers net zo heet in NL, zo is in 2018 gebleken.

waar je mij voorlopig niet meer zult treffen is in de VS of Canada. Omdat, ik het spuugzat ben om te moeten betalen om er toegelaten te worden, dat kruisverhoor door de immigratie, belasting hier, tippen daar, openbaar vervoer dat verschrikkelijk is, ※de vele kruispunten, torenhoge overnachtingskosten en peperdure binnenlandse vluchten, onveilig(met name de VS~winkelbediendes achter kogelwerend glas, gewapende beveiligers hier en daar), zo politiek correct als ik weet niet wat en je moet altijd op je woorden letten. we hebben het toch allemaal in Europa daar hoeven we niet ver voor te reizen en geef mij anders maar Japan. Moet je eens kijken wat we in Europa voor unieks hebben; meteora, de dolomieten, plitvice meren, eisriesenwelt, reine/lofoten, de eindeloze stranden en imponerende klippen van de algarve, de nog immer actieve vulkaan Etna, de groene hooglanden en mistige isle of Skye, bardenas reales, de fjordachtige omgeving van Kotor, de Alcantara kloof, de mysterieuze rotsformaties van Belogradchik.

Ik lees dat er aardig wat users vertrekken naar Scandinavie en het Alpengebied. Hebben jullie het weer meezitten? Ik tref het echt bijna nooit, 4 uit 5 dagen heb ik geen gedroomd uitzicht. Dat weer zoals vandaag, de ganse dag grijs en regenachtig overkwam me onfortuinlijk een keer een gehele week midden in augustus in Zwitserland. Zelfs Alpen die vlak voor je neus moesten staan zag je niet meer. En het moet echt helemaal meezitten, op een zonnige dag kunnen wolken precies rondom bergtoppen blijven hangen. Daarom wil ik het wel eens weten he, op internet zie je altijd van die wolkenloze foto's van de Alpen en Scandinavie, maar hoe groot is nou de kans dat als je er naar toe gaat het weer er precies zo mooi is als op die foto's?

Ah, ik ben ook alweer een paar dagen terug op nederlandse bodem. Tis wel een overgang van 35+ graden naar 16 graden en regen hier, maar de VS was echt top iig

Wat je zegt, die mensen zijn idd erg aardig, en als je wat vraagt, helpen ze je ook nog in de meeste gevallen. Wat me ook opviel, was dat ze praktisch altijd voor je stoppen als je oversteekt, waar automobilisten in Nederland hun auto er wel tussendoor zouden duwen.

Die grote maaltijden kan ik idd wel beamen, de kleinste koffie bij Starbucks is al een 400cl ofzo.. Maar dat kost dan toch maar $1,55, terwijl je hier 2 euro kwijt bent voor een microkopje.

En niet alleen maaltijden zijn groot. Ook de auto's. En alles is automaat. Wij hadden ook een auto gehuurd, om naar Nashville te rijden, maar opzich rijd het best vervelend, altijd die eindschok..

Er stonden in Manhattan helemaal geen bomen!, alleen in Central Park, maar verder waren ze bijna nergens te vinden. In Washington trouwens weer wel..

Amerikanen houden blijkbaar van het in een rij gaan staan. Voor alles, ook als je s'ochtends in het hotel gaat ontbijten gaan ze gewoon in de rij staan, terwijl ik gewoon ff een boterham pak, voor de rest langs..

Ook de enorme rotzooi in NY en buiten alle steden, viel me op. Ze bouwen iets, en als ze het niet meer nodig hebben, laten ze het gewoon staan. We gingen met de trein van NY naar Washington, en dan kom je door complete verlaten industrieterreinen, omgevallen elektriciteitsmasten en vuilnisbelten, niet normaal.. Ze hebben trouwens ook nog veel wél mooie natuur.

Mensen werken ogenschijnlijk helemaal niet hard.. En als je iemand ziet werken, is die persoon bruin of zwart van huidskleur. Die scheiding is dus nog steeds duidelijk te zien. Dat had ik eigenlijk niet zo sterk meer verwacht.

Al met al een hele leuke ervaring, en als je een keer de mogelijkheid krijgt daarheen te gaan, doen!

Ik denk dat dit meer zegt over ons dan over de VS of elders. Heel langzaam moet ik ook wennen als ze in het buitenland al van ver af vaart verminderen. En ik moet ook direct oppassen dat ze een bedankje niet als cynisch bedoeld opvatten.

※Over die kruispunten in mijn vorige bericht wilde ik nog even kwijt dat je deeltjes van je korte vakantietijd bezig kunt zijn met het wachten voor voetgangersstoplichten. Je loopt een paar meter tot de volgende en als je daar aankomt springt die weer net op rood en door rood lopen is niet bepaald.. geaccepteerd. Op een gegeven moment ga ik vanzelf op hoge looppas om niet om elke paar meter te hoeven wachten voordat die stoplichten weer op groen springen en je op die manier een straat lang in het centrum zo blijft doorgaan. Dit doet zich niet alleen voor in vele Canadeze en Amerikaanse steden, maar ook bijvoorbeeld het CBD van Sydney. Ze moeten daar echt meer van die voetgangersbruggetjes en tunneltjes neerpoten, want wie er geweest is die snapt wat ik bedoel dat er telkens flinke hoeveelheden voetgangers rond de hoeken bij die verkeerslichten zitten te wachten.

PEN15 schreef:
(quote)

we hebben het toch allemaal in Europa

Uhhh..... nee.

Sowieso een bijzonder betoog en vraag me af waar je allemaal geweest bent in de VS en Canada en hoelang. Ik kwam zeer regelmatig urenlang geen kruispunt tegen. Jaren geleden zei iemand op een verjaardag tegen me dat hij Chili niet zo'n bijzonder land vond....die had 3 weken lang alleen in de hoofdstad gezeten. Landje is zo'n 5000 kilometer lang.

Zie ook niet in waarom je bang moet zijn voor winkelbedienden achter kogelvrij glas en gewapende beveiligers.

Met Japan lijkt mij weinig mis trouwens.

angelin schreef:
Jaren geleden zei iemand op een verjaardag tegen me dat hij Chili niet zo'n bijzonder land vond....die had 3 weken lang alleen in de hoofdstad gezeten.

Dat is me dan ook een kutstad.

Verder is Chili wel het mooiste land waar ik ben geweest.

Ik weet nog niet waar ik tijdens mijn zomervakantie naartoe wil gaan. Ik ga sinds 2011 alleen of in groepsverband op vakantie en ik heb altijd wel een bestemming kunnen verzinnen: Zuid-Spanje, Noord-Spanje, Noorwegen, Ierland, Oostenrijk, Lanzarote (samen met mijn ouders), Polen-Estland-Letland-Litouwen en Sicilië. Dit jaar vind ik dat echter lastig.

Ik heb al gedacht aan België (Brussel, Antwerpen, Gent en Brugge bekijken), Slovenië, Bosnië-Herzegovina en de Verenigde Staten (ik wil zeker eens naar New York, Washington, San Francisco en verschillende Nationale Parken in het westen van de VS), maar ik ben er nog niet uit.

Ik ben benieuwd waar mijn reis dit jaar naartoe gaat.

Ik heb mijn zomervakantie al geboekt: een weekje wandelen en roadtrippen op de Faeröer eilanden. Heb een airbnb geboekt zonder WiFi in een klein dorpje met nog geen tachtig inwoners. Kan niet wachten!

staralfur schreef:
Ik heb mijn zomervakantie al geboekt: een weekje wandelen en roadtrippen op de Faeröer eilanden. Heb een airbnb geboekt zonder WiFi in een klein dorpje met nog geen tachtig inwoners. Kan niet wachten!

Gaaf Anneke, ben ik in 1997 geweest. Mykines was toen mijn favoriete eiland. Mensen waren super vriendelijk destijds, en schoner dan schoon. Wij gaan zelf dit jaar naar Madagaskar en Mauritius.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.