De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juli 2006, 11:49 uur
wordt dan weleens tijd om wat leren als je naar Italia gaat. En het lijkt nog verdomd veel op elkaar. Bijvoorbeeld:Italiaans:
Mi llami ... = Mijn naam is.... / Ik heet....
Spaans:
Mi Llamo ... = Mijn naam is... / Ik heet...
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 juli 2006, 17:48 uur
nog twee dagen
en dan zit ik in het vliegtuig naar Tokyo

en dan zit ik in het vliegtuig naar Tokyo

0
geplaatst: 21 juli 2006, 18:03 uur
Ik ga vannacht naar Frankrijk twee weken en dan een week naar Zeeland (joepie) met m'n vriend.
3 weken geen MuMe is mijn record sinds ik geregistreerd sta, maar het went vast wel.
Dáág.
3 weken geen MuMe is mijn record sinds ik geregistreerd sta, maar het went vast wel.Dáág.

0
Electro_
geplaatst: 21 juli 2006, 18:07 uur
Doei Judith 
En nu meld ik het zelf ook maar vast: Ik ga komende vrijdag ook een weekje met vakantie. Maar ben er dus nog een week

En nu meld ik het zelf ook maar vast: Ik ga komende vrijdag ook een weekje met vakantie. Maar ben er dus nog een week

0
geplaatst: 25 juli 2006, 14:14 uur
Even live een berichtje vanuit zonnig Frankrijk, het is redelijk tot zeer stom, het toetsenbord doet gek, ik zweet me kapot en de zee is zout.
0
hpvmars
geplaatst: 25 juli 2006, 14:20 uur
Dazzled Kid schreef:
Even live een berichtje vanuit zonnig Frankrijk, het is redelijk tot zeer stom, het toetsenbord doet gek, ik zweet me kapot en de zee is zout.
Klinkt als een hele leuke vakantie; gelukkig heb je MuMe nog.
0
geplaatst: 25 juli 2006, 14:21 uur
Dazzled Kid schreef:
Sterkte daar

0
geplaatst: 25 juli 2006, 14:29 uur
Dazzled Kid schreef:
Verder nog een leuke vakantie

0
geplaatst: 25 juli 2006, 14:39 uur
gemaster schreef:
Een werkweek? En dan nog eens in Oostenrijk, het klinkt allemaal een beetje raar.
Een werkweek? En dan nog eens in Oostenrijk, het klinkt allemaal een beetje raar.
Mijn oom heeft met 2 anderen een hut in Kärnten (Oberfellach) gepacht. En daar wordt 1 keer in het jaar een werkweek gehouden en dan komen er een stuk of 13 man, om allerlei klussen te doen: hout kloven, zoutstenen liggen, jachthutten maken, een brug bouwen over het water. Van alles dus. En dan wordt er 's avonds vaker nog wat gejaagd (dit jaar 1 ree geschoten, een stuk of 6 gezien)
Maar voor dat ik daarheen ging, zat ik eerst een week op de camping 200 km verderop ook in Oostenrijk (Zillertal, Fügen) Mijn ouders hebben naar de hut gebracht en zijn weer terug gegaan, en 1 week later hebben ze me weer opgehaald en zijn we nog 6 dagen naar de camping geweest

0
geplaatst: 25 juli 2006, 14:53 uur
Iceman schreef:
als je weer terug bent heb ik ook een werkweek in de aanbieding! Gezellig een badkamer afbouwen en een vloertje leggen, effe uitrusten na al dat steenkloven. Alleen dat schieten mag bij ons niet meer van de buurtregisseur...
Geintje hoor, veel plezier, klinkt in ieder geval als een originele vakantie (maar moet dat schieten echt? En hoe is dat nu, moet je je dan niet over iets heenzetten?)
0
geplaatst: 25 juli 2006, 14:57 uur
haakje schreef:
(quote)
Geintje hoor, veel plezier, klinkt in ieder geval als een originele vakantie (maar moet dat schieten echt? En hoe is dat nu, moet je je dan niet over iets heenzetten?)Nee ik ben al geweest hoor
Ik las alleen de post van Gemaster wat laat.En wat dat schieten betreft. Ik vond het eerst ook zielig voor ze. Maar het is eigenlijk nog zieliger als je ze daar laat rondlopen dan komen er teveel, is er te weinig voedsel, en zullen ze allemaal tegelijk kapot gaan. En daarbij moeten ze per jaar een bepaald aantal herten/ gemsen/ reeën schieten en daar zitten ze nog lang niet aan. En ze mogen ook niet alles schieten. Nu mochten ze dus ook alleen maar mannelijke reeën schieten van ik geloof boven de 3 jaar.
0
geplaatst: 25 juli 2006, 15:22 uur
En als je daar een dag gaat wandelen door de jacht struikel je ook bijna over alle beesten. Zo heb ik ook deze foto's gemaakt, een ree vanaf een meter of 20, waar ik zeker 5 minuten naar heb zitten kijken
Totdat ie me zag (bovenste foto) en meteen was ie weg. Prachtige beesten.

Totdat ie me zag (bovenste foto) en meteen was ie weg. Prachtige beesten.

0
geplaatst: 25 juli 2006, 16:15 uur
Ik ben dus wel TEGEN jacht, jezus dat daar mensen voor zijn, kijk die foto hier boven die was dus stukken minder mooi zonder dat hert of dat hert dood erop 

0
geplaatst: 25 juli 2006, 17:39 uur
Ik ben dus wel TEGEN jacht
Je hebt jacht en je hebt jacht. Soms is het gewoon noodzakelijk zoals Iceman al zei.
0
geplaatst: 25 juli 2006, 20:04 uur
jowietje schreef:
Ik ben dus wel TEGEN jacht, jezus dat daar mensen voor zijn, ...
Ik ben dus wel TEGEN jacht, jezus dat daar mensen voor zijn, ...
Ook tegen vrouwenjacht???
0
geplaatst: 25 juli 2006, 21:09 uur
Jacht op vakantie noodzakelijk ofzo ? Heb een hekel aan die jagers die het louter als hobby doen.
0
geplaatst: 25 juli 2006, 22:24 uur
Een ree is gewoon van nature een prooidier, waarvoor het eigenlijk doodnormaal is om voortijdig aan zijn einde te komen als het niet oplet. en of dat nou tussen de tanden van een wolf of lynx of wat dan ook is, of door een schot hagel, maakt hem denk ik zelf niks uit.
Maar toch... Ik heb wel iets tegen midlifecrisers die op zaterdagochtend op de Veluwe verwilderde katten en jonge zwijntjes gaan neerkogelen onder het mom van natuurbeheer. Als er daar gewoon wat meer poema's rondliepen is die hele jacht nergens meer voor nodig. Helaas lijken we in Nederland op de een of andere manier bang voor te zijn voor roofdieren (die zelf als de dood zijn voor mensen)
Mijn punt eigenlijk: Bij gebrek aan predatoren bovenin de voedselketen zul hobbyjagers altijd hun lol op kunnen. Hoog tijd voor herintroductie van de wolf in Nederland!
On topic: Volgende week naar Oostenrijk
. Ik hoop wat mooie forellen te vangen, en er zullen er zeker ook een paar op mijn bord terechtkomen. Die hebben dan een heel wat beter leven gehad dan het bio-industrie varken dat ik normaal zou eten 
Maar toch... Ik heb wel iets tegen midlifecrisers die op zaterdagochtend op de Veluwe verwilderde katten en jonge zwijntjes gaan neerkogelen onder het mom van natuurbeheer. Als er daar gewoon wat meer poema's rondliepen is die hele jacht nergens meer voor nodig. Helaas lijken we in Nederland op de een of andere manier bang voor te zijn voor roofdieren (die zelf als de dood zijn voor mensen)
Mijn punt eigenlijk: Bij gebrek aan predatoren bovenin de voedselketen zul hobbyjagers altijd hun lol op kunnen. Hoog tijd voor herintroductie van de wolf in Nederland!
On topic: Volgende week naar Oostenrijk
. Ik hoop wat mooie forellen te vangen, en er zullen er zeker ook een paar op mijn bord terechtkomen. Die hebben dan een heel wat beter leven gehad dan het bio-industrie varken dat ik normaal zou eten 
0
geplaatst: 26 juli 2006, 11:37 uur
Ik ga morgen weg. Drie weken naar St. Tropez!
We zitten daar in een vouwwagen zonder tv, computer of stereo dus ik moet toch aan mijn muzikale behoeften zien te komen, ik heb daarom mijn mp3speler + discman meegenomen met cd's: Ziggy Strardust, In Search Of, Eigen Wereld, Dummy en Queen is Dead. Moet lukken dan
3 weken niet op deze site, 2 mooie KO's missen
(mooiste hoes: The Smiths - Queen is Dead
mooiste soulnummers - Otis Redding - Sittin on the...
)
De groeten, en nog een fijne vakantie !
We zitten daar in een vouwwagen zonder tv, computer of stereo dus ik moet toch aan mijn muzikale behoeften zien te komen, ik heb daarom mijn mp3speler + discman meegenomen met cd's: Ziggy Strardust, In Search Of, Eigen Wereld, Dummy en Queen is Dead. Moet lukken dan

3 weken niet op deze site, 2 mooie KO's missen
(mooiste hoes: The Smiths - Queen is Dead
mooiste soulnummers - Otis Redding - Sittin on the...
)De groeten, en nog een fijne vakantie !

0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:09 uur
haakje schreef:
St tropez zonder luxe. DAT lijkt me frustrerend!
St tropez zonder luxe. DAT lijkt me frustrerend!
We zitten meer in een soort gehucht ernaast, en ik mis luxe totaal niet op vakantie, heerlijk zelfs

0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:13 uur
DaarGaJeFaber schreef:
Maar toch... Ik heb wel iets tegen midlifecrisers die op zaterdagochtend op de Veluwe verwilderde katten en jonge zwijntjes gaan neerkogelen onder het mom van natuurbeheer.
Maar toch... Ik heb wel iets tegen midlifecrisers die op zaterdagochtend op de Veluwe verwilderde katten en jonge zwijntjes gaan neerkogelen onder het mom van natuurbeheer.
Dat is absoluut natuurbeheer, want er zitten veels te veel van die zwijnen op de Veluwe. Die ploegen alles helemaal om zodat je binnenkort helemaal geen Veluwe meer zult hebben. En er zitten er per km² ook veel te veel.
Hoog tijd voor herintroductie van de wolf in Nederland!
Goed idee.Fijne vakantie en Luc ook

0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:18 uur
Ik reis morgen af naar Berlijn. Muzikale plannen:
Kijken naar de open Duitse kampioenschappen luchtgitaar spelen, die ergens volgende week plaatsvinden vlak bij mn hotel.
CD's kopen, vooral Duitse (goedkoper dan hier) Iemand nog tips?
Waar mogelijk: inloggen op MuMe
Kijken naar de open Duitse kampioenschappen luchtgitaar spelen, die ergens volgende week plaatsvinden vlak bij mn hotel.
CD's kopen, vooral Duitse (goedkoper dan hier) Iemand nog tips?
Waar mogelijk: inloggen op MuMe

* denotes required fields.