De Site / Gebruikers / Artiesten ontdekt op musicmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:41 uur
In Muziek > Artiesten > Ontdekkingen:
Sinds ik een laptop en internet in huis heb, heb ik heel wat nieuwe dingen leren kennen.
Over welke artiesten heb ik het dan zoal?
Wel, vooral over bands die ik ondertussen erg ben gaan waarderen zoals Opeth, Porcupine Tree, Children of Bodom en zeer recent nog het redelijk fantastische Reverend Horton Heat.
En hoe zit dat met u?
Heb jij onlangs nog iets goeds leren kennen?
Sinds ik een laptop en internet in huis heb, heb ik heel wat nieuwe dingen leren kennen.
Over welke artiesten heb ik het dan zoal?
Wel, vooral over bands die ik ondertussen erg ben gaan waarderen zoals Opeth, Porcupine Tree, Children of Bodom en zeer recent nog het redelijk fantastische Reverend Horton Heat.
En hoe zit dat met u?
Heb jij onlangs nog iets goeds leren kennen?
0
geplaatst: 4 mei 2006, 13:54 uur
Zit hier nog niet zo lang, kende deze artiesten wel, maar nog bijna nooit naar geluisterd.
Nick Cave & The Bad Seeds
Mogwai
Flaming Lips
Nick Cave & The Bad Seeds
Mogwai
Flaming Lips
0
geplaatst: 4 mei 2006, 19:04 uur
Ride ! Voor iedereen die nog niets van deze band heeft gehoord,ontwaak uit uw winterslaap om eens deze muziek te gaan beluisteren !
Leave Them All Behind,Chrome Waves,Vapour Trail,Grasshopper,OX4,Today,en Unfamilair ! De ene song nog mooier dan de andere !
Binnenkort met stip in mijn top 10 !
Leave Them All Behind,Chrome Waves,Vapour Trail,Grasshopper,OX4,Today,en Unfamilair ! De ene song nog mooier dan de andere !
Binnenkort met stip in mijn top 10 !
0
geplaatst: 5 mei 2006, 20:49 uur
Raar maar waar: Depeche Mode. Kende deze band oppervlakkig maar dank zij de recenties op MuMe heb ik nu zo'n beetje alles van ze in huis!
0
geplaatst: 5 mei 2006, 20:51 uur
Vol verwachting een paar cd's van Radiohead, The Smiths en Oasis beluisterd. Op deze bands toch eigenlijk wel afgeknapt. 

0
geplaatst: 6 mei 2006, 22:06 uur
Hans Brouwer schreef:
Vol verwachting een paar cd's van Radiohead, The Smiths en Oasis beluisterd. Op deze bands toch eigenlijk wel afgeknapt.

Welke cd van Radiohead???
0
geplaatst: 6 mei 2006, 22:13 uur
Ik heb liever dat Hans dit zegt dan iemand met verstand viking. 
Effe serieus. Ik trek van Radiohoofd ook niet alles hoor. Ik staar me niet blind. Omdat ik The Bends en OKC geweldig vind? Wat daarna kwam vind ik echt ruk. Geldt voor Oasis ook. En The Smiths hadden ook hun mindere periodes. (Al kan ik die laatste niet echt benoemen).

0
geplaatst: 6 mei 2006, 22:15 uur
Het grappige is is dat ik alle albums die ik van Radiohead gehoord heb tot nu toe wel leuk vond, behalve OK Computer 

0
geplaatst: 6 mei 2006, 22:29 uur
Inderdaad Rayman en probeer als de ''kruisbestuiving'' zijn beloop heeft gehad Ride eens, Jouw smaak kennende (The Smiths,New Order) zou dit zeker wat voor je kunnen zijn !
0
geplaatst: 6 mei 2006, 23:04 uur
Denk niet zwart/wit rayman,maar we gaan heel erg off topicRayman !
0
geplaatst: 10 mei 2006, 19:37 uur
Tristania!!!
Je moet er van houden, het is een soort van Gothic Metal, maar dan met veel mannenstemmen, wat rauwere stukken, echt alles door elkaar heen. Erg mooi!
Je moet er van houden, het is een soort van Gothic Metal, maar dan met veel mannenstemmen, wat rauwere stukken, echt alles door elkaar heen. Erg mooi!
0
geplaatst: 18 mei 2006, 19:51 uur
Ochre, via Leopold, die mij op deze frisse idm plaat heeft gewezen 

0
geplaatst: 20 mei 2006, 22:45 uur

Maar de single ken ik van TMF

Geweldige muziek is dit, en zeggen dat dit nou niet meteen "mijn straatje" is.....
0
geplaatst: 21 mei 2006, 00:41 uur
Opeth (wat een openbaring)
Tool (kende de naam wel......)
Deep Purple (herontdekking)
Radiohead (ok computer)
Drive by Truckers
Boris & the Saltclicks
En verder ben ik weer heel veel plaatjes opnieuw gaan draaien.
Gelukkig ben ik niet zo heel erg beinvloedbaar en heb ik overal wel een mening over
Ook hoop ik een aantal users te krijgen aan:
Frank Zappa
Moldy Peaches
en wat oude punk zoals Dead Kennedys en Exploited, maar dit zal wel tevergeefs zijn.
En oh ja, The tubes, een zwaar onderschatte band.
Al met al ben ik na het ontdekken van deze site wel veel meer muziek gaan draaien. (van 12 naar 18 uur per dag
)
Tool (kende de naam wel......)
Deep Purple (herontdekking)
Radiohead (ok computer)
Drive by Truckers
Boris & the Saltclicks
En verder ben ik weer heel veel plaatjes opnieuw gaan draaien.
Gelukkig ben ik niet zo heel erg beinvloedbaar en heb ik overal wel een mening over

Ook hoop ik een aantal users te krijgen aan:
Frank Zappa
Moldy Peaches
en wat oude punk zoals Dead Kennedys en Exploited, maar dit zal wel tevergeefs zijn.

En oh ja, The tubes, een zwaar onderschatte band.
Al met al ben ik na het ontdekken van deze site wel veel meer muziek gaan draaien. (van 12 naar 18 uur per dag
)
0
geplaatst: 21 mei 2006, 17:07 uur
Sinds ik MusicMeter ken heb ik vele groepen ontdekt o.a. My Morning Jacket, Belle & Sebastian, Flaming Lips, Grandaddy. Toch vaak ook groepen die al langer bestaan.
0
geplaatst: 21 mei 2006, 17:22 uur
Dat zijn er zoveel.
De grootste:
- Tool
Enkele grote:
- Meshuggah
- Riverside
- Opeth
- A Perfect Circle
- Porcupine Tree
- Explosions in the Sky
- Exodus
- Death
Je zou je bijna afvragen wat kende hij eigenlijk voor MusicMeter.
De grootste:
- Tool
Enkele grote:
- Meshuggah
- Riverside
- Opeth
- A Perfect Circle
- Porcupine Tree
- Explosions in the Sky
- Exodus
- Death
Je zou je bijna afvragen wat kende hij eigenlijk voor MusicMeter.
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:08 uur
Dat zijn er al een heleboel.
Wil vooral Dungen even noemen. Met "Ta det lugnt" heeft deze Zweedse groep mijn leven volledig op zijn kop gezet.
Heb vrienden ook van hun genialiteit proberen te overtuigen, maar er is er slechts 1 (een Duitser nota bene!!) die dat ook "inziet"!
Maar die plaat nemen ze me nooit meer af!
Wil vooral Dungen even noemen. Met "Ta det lugnt" heeft deze Zweedse groep mijn leven volledig op zijn kop gezet.

Heb vrienden ook van hun genialiteit proberen te overtuigen, maar er is er slechts 1 (een Duitser nota bene!!) die dat ook "inziet"!
0
geplaatst: 1 juni 2006, 11:41 uur
top 5 van ontdekkingingen via mume:
1. Anathema
2. Neutral milk hotel
3. Explosions in the sky
4. Godspeed you black emperor
5. Genesis "Selling England..."
1. Anathema
2. Neutral milk hotel
3. Explosions in the sky
4. Godspeed you black emperor
5. Genesis "Selling England..."
0
geplaatst: 1 juni 2006, 12:04 uur
ACole_20 schreef:

Op naar Stadsvandringar......
0
geplaatst: 1 juni 2006, 14:45 uur
Ontdekt:
Neil Young
The Veils
Arcade Fire
Tom Waits
Echo & the Bunnymen
The Smiths (Morrissey)
Antony and the Johnsons
My Latest Novel
Placebo (kende ik maar heel oppervlakkig)
Depeche Mode (zeker meer gaan waarderen)
Beatles (!!) Dank aan Hill
(wanneer doen we Sgt. Pepper?)
Genesis (de oude dan, latere Genesis erg matig)
En ik vergeet vast nog heel wat..
Neil Young

The Veils
Arcade Fire
Tom Waits
Echo & the Bunnymen
The Smiths (Morrissey)
Antony and the Johnsons
My Latest Novel
Placebo (kende ik maar heel oppervlakkig)
Depeche Mode (zeker meer gaan waarderen)
Beatles (!!) Dank aan Hill
(wanneer doen we Sgt. Pepper?)Genesis (de oude dan, latere Genesis erg matig)
En ik vergeet vast nog heel wat..

0
geplaatst: 1 juni 2006, 18:45 uur
Ja Music ik zal die snel eens overgooien + White + Magical + Abbey en alle anderen 

0
Bobiej
geplaatst: 11 juni 2006, 14:38 uur
Ontdekt: Iron Maiden, Slayer
, Nirvana, Sepultura en nog wel een paar. Dit zijn de enige die ik me zo 1,2,3 kan bedenken.
, Nirvana, Sepultura en nog wel een paar. Dit zijn de enige die ik me zo 1,2,3 kan bedenken.* denotes required fields.