De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2006, 22:02 uur
Beter een goede Belg op MuMe dan een verre vriend zonder muzieksmaak 

0
Improvision
geplaatst: 12 juni 2006, 13:19 uur
eiglijk meer van Achterbos, een gehucht van mol
vanwaar bent gij dan?
ja da van limburg was ma een grapken he

0
geplaatst: 16 juni 2006, 17:13 uur
Nog een belg die zich aanmeld!
Ik kom uit Vlaams-Brabant, Grimbergen, op slechts enkele kilometers van Brussel.
Ik kom uit Vlaams-Brabant, Grimbergen, op slechts enkele kilometers van Brussel.
0
dollie
geplaatst: 17 juni 2006, 10:26 uur
Ik ben ook een Belgische, afkomstig uit 's Gravenwezel (Schilde) een paar km ten oosten van Antwerpen.
Al heb ik wel een Nederlandse overgrootvader gehad.
Verder ben ik op en top Vlaams, en ik ben er trots op!

0
geplaatst: 19 juni 2006, 17:26 uur
dollie schreef:
Ik ben ook een Belgische, afkomstig uit 's Gravenwezel (Schilde) een paar km ten oosten van Antwerpen.

hoi dollie, ik ben Dielie

0
geplaatst: 20 juni 2006, 00:20 uur
Belgisch Limburg wordt door mij vertegenwoordig.
Jawel, er zijn daar nog mensen met smaak

0
geplaatst: 20 juni 2006, 00:23 uur
Koston schreef:

Hoera, nog een Belgische limburger!

0
dollie
geplaatst: 24 juli 2006, 15:53 uur
Nu weten we ineens vanwaar je goede muzieksmaak komt dan hé 

0
geplaatst: 29 juli 2006, 12:12 uur
Ik ben een tijdje afwezig geweest. Sorry mannen! Druk druk druk. En nu ik van Utrecht ga verhuizen naar mijn geliefde Gent heb ik alvast een maandje vakantie. Zijn hier nog Gentenaars aanwezig?
0
geplaatst: 29 juli 2006, 12:14 uur
Bloompje schreef:
Ik ben een tijdje afwezig geweest. Sorry mannen! Druk druk druk. En nu ik van Utrecht ga verhuizen naar mijn geliefde Gent heb ik alvast een maandje vakantie. Zijn hier nog Gentenaars aanwezig?
Gent niet, maar wel 10km ervandaan, in Zomergem

0
dollie
geplaatst: 30 juli 2006, 10:09 uur
Omayyad schreef:
Van die 7/8 Nederlands bloed?
(quote)
Van die 7/8 Nederlands bloed?

nee, dat bedoelde ik niet 
0
geplaatst: 31 juli 2006, 19:58 uur
Tegenwoordig ben ik Nederlander, maar ik ben in België geboren, dus dat telt ook wel een beetje vind ik 

0
W a r d
geplaatst: 8 augustus 2006, 21:35 uur
Hoi , nog een belg, ik woon in Scherpenheuvel-Zichem, maar de andere kant van de straat is Diest, en daar ga ik dan ook naar school en naar de winkel enzo..
In scherpenheuvel weet ik ook niet direct een muziekwinkel.

0
geplaatst: 17 augustus 2006, 15:46 uur
hey , woon ik Oost-Vlaanderen,in Zele ,dicht bij Dendermonde en Sint-Niklaas. eindelijk eens een forum waar ik mee kan spreke 

0
geplaatst: 18 augustus 2006, 11:11 uur
Yo, ook hier een Belg!!! Van zulte, bij waregem, bij kortrijk (voldoende zeker
)
)
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 augustus 2006, 11:23 uur
W a r d schreef:
Hoi , nog een belg, ik woon in Scherpenheuvel-Zichem, maar de andere kant van de straat is Diest, en daar ga ik dan ook naar school en naar de winkel enzo..

misschien is er geen muziekwinkel in scherpenheuvel, maar ik zag er wel ooit bands als suicidal tendencies, negazione, millions of dead cops...

0
dollie
geplaatst: 19 augustus 2006, 01:19 uur
x-Liez-x schreef:
hey , woon ik Oost-Vlaanderen,in Zele ,dicht bij Dendermonde en Sint-Niklaas. eindelijk eens een forum waar ik mee kan spreke

Lola3 schreef:
)
)welkom beide!
fijn dat we steeds beter vertegenwoordigd worden.
0
geplaatst: 19 augustus 2006, 09:08 uur
Als iemand schrijft dat hij/zij uit Antwerpen komt bedoelen ze meestal de stad en haar nabije gemeentes, dollie. Antwerpen reikt van Brasschaat tot Aartselaar (eventueel nog Boom). De rest is het buitenland.
0
aslan (crew)
geplaatst: 19 augustus 2006, 09:11 uur
george clinton schreef:
(quote)
Als iemand schrijft dat hij/zij uit Antwerpen komt bedoelen ze meestal de stad en haar nabije gemeentes, dollie. Antwerpen reikt van Brasschaat tot Aartselaar (eventueel nog Boom). De rest is het buitenland.
en vinden ze dat in aartselaar, boom, edegem, niel, hemiksem, schelle, mortsel, schoten, wijnegem, wommelgem en borsbeek ook?trouwens, buitenland, dat ligt in bornem dacht ik

0
geplaatst: 19 augustus 2006, 09:24 uur
Ja, de inwoners uit die gemeentes voelen zich best verwant met 't stad. Die gaan niet naar, pakweg, Mechelen om te gaan shoppen op een dag tijdens de solden. Je ziet ook vaak dat de kinderen later in Antwerpen gaan wonen om dan weer te verhuizen als ze zelf kinderen hebben. Want ja, die moeten ook kunnen spelen op 'den buiten'.
En Bornem ligt verder dan Boom, zoals ik dus schreef: het buitenland.

0
dollie
geplaatst: 19 augustus 2006, 09:56 uur
george clinton schreef:
(quote)
Als iemand schrijft dat hij/zij uit Antwerpen komt bedoelen ze meestal de stad en haar nabije gemeentes, dollie. Antwerpen reikt van Brasschaat tot Aartselaar (eventueel nog Boom). De rest is het buitenland.weet ik ook wel , maar ik vind nu wel dat je een beetje overdrijft, ik woon op dit moment meer in merksem dan in Schilde, en ik ken de mensen vanuit heel de zone tussen turnhout-antwerpen en ten zuiden van antwerpen, en de mensen van bijvoorbeeld mortsel, Merksem, Deurne, Wilrijk, zij noemen zich zelf niet " van't stad", ook al zijn zij wel officiele deelgemeenten, de inwoners van Schoten, Schilde, Wijnegem, Brasschaat, die vinden dat al helemaal niet, dus als ik antwerpen bedoel, dan bedoel ik echt " 't stad" en eventueel nog een van haar deelgemeentes, maar inwoners van pakweg Schoten, Brasschaat, zeggen normaalgezien nooit dat ze "in't stad" wonen, ik denk dat men ook eens goed zou lachen als men ziet wat zij dan met "stad" bedoelen, het staat er vol villawijken...
george clinton schreef:
Ja, de inwoners uit die gemeentes voelen zich best verwant met 't stad. Die gaan niet naar, pakweg, Mechelen om te gaan shoppen op een dag tijdens de solden. Je ziet ook vaak dat de kinderen later in Antwerpen gaan wonen om dan weer te verhuizen als ze zelf kinderen hebben. Want ja, die moeten ook kunnen spelen op 'den buiten'.

Dat kan ik heel eenvoudig verklaren, zij gaan winkelen in Antwerpen omdat dat simpelweg dichter is dan Mechelen, Brussel, Breda, Turnhout... waarom zou je in Antwerpen de trein nemen om in Brussel of Mechelen te gaan winkelen? De enigen die minder naar Antwerpen gaan winkelen zijn de inwoners van Wijnegem, omdat zij het Wijnegem shopping center hebben.
De enige plaats waar ik al van binnen en buitenland heb horen praten is in Oelegem (zij zijn waarschijnlijk zo wereldvreemd) dat ze alles buiten Oelegem buitenland noemen. Doen ze dat in Antwerpen ook zo hard dan?
* denotes required fields.