MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?

zoeken in:
Beter een goede Belg op MuMe dan een verre vriend zonder muzieksmaak

Mojo Pin
Zo is het maar net, Kasperbert.

Improvision
aslan schreef:
(quote)

zozo uit mol ik ook uit die buurt
corbiestraat of zo?
en limburg is oké

eiglijk meer van Achterbos, een gehucht van mol
vanwaar bent gij dan?

ja da van limburg was ma een grapken he

Nog een belg die zich aanmeld!
Ik kom uit Vlaams-Brabant, Grimbergen, op slechts enkele kilometers van Brussel.

dollie
Ik ben ook een Belgische, afkomstig uit 's Gravenwezel (Schilde) een paar km ten oosten van Antwerpen.
Al heb ik wel een Nederlandse overgrootvader gehad.
Verder ben ik op en top Vlaams, en ik ben er trots op!

Hé, ik ben zelfs west vlaming!

dollie schreef:
Ik ben ook een Belgische, afkomstig uit 's Gravenwezel (Schilde) een paar km ten oosten van Antwerpen.
Al heb ik wel een Nederlandse overgrootvader gehad.
Verder ben ik op en top Vlaams, en ik ben er trots op!

hoi dollie, ik ben Dielie

dollie
Kannek zo ook zien hoor

Belgisch Limburg wordt door mij vertegenwoordig.
Jawel, er zijn daar nog mensen met smaak

Koston schreef:
Belgisch Limburg wordt door mij vertegenwoordig.
Jawel, er zijn daar nog mensen met smaak

Hoera, nog een Belgische limburger!

Ach, jij ook ik zie het net

Relax
Ik heb wel Belgs bloed

1 - 8ste ... je weet, 12½ %

dollie
Nu weten we ineens vanwaar je goede muzieksmaak komt dan hé

Ik ben een tijdje afwezig geweest. Sorry mannen! Druk druk druk. En nu ik van Utrecht ga verhuizen naar mijn geliefde Gent heb ik alvast een maandje vakantie. Zijn hier nog Gentenaars aanwezig?

Bloompje schreef:
Ik ben een tijdje afwezig geweest. Sorry mannen! Druk druk druk. En nu ik van Utrecht ga verhuizen naar mijn geliefde Gent heb ik alvast een maandje vakantie. Zijn hier nog Gentenaars aanwezig?

Gent niet, maar wel 10km ervandaan, in Zomergem

Omayyad
dollie schreef:
Nu weten we ineens vanwaar je goede muzieksmaak komt dan hé

Van die 7/8 Nederlands bloed?

Ah Zomergem. Nooit geweest. Maar is me wel bekend .

dollie
Omayyad schreef:
(quote)

Van die 7/8 Nederlands bloed?

nee, dat bedoelde ik niet

Tegenwoordig ben ik Nederlander, maar ik ben in België geboren, dus dat telt ook wel een beetje vind ik

W a r d
Hoi , nog een belg, ik woon in Scherpenheuvel-Zichem, maar de andere kant van de straat is Diest, en daar ga ik dan ook naar school en naar de winkel enzo..
In scherpenheuvel weet ik ook niet direct een muziekwinkel.

CaliLove
Ik woon ook in België : Antwerpen

dollie
CaliLove schreef:
Ik woon ook in België : Antwerpen
bedoel je dan de stad of de provincie?

hey , woon ik Oost-Vlaanderen,in Zele ,dicht bij Dendermonde en Sint-Niklaas. eindelijk eens een forum waar ik mee kan spreke

Yo, ook hier een Belg!!! Van zulte, bij waregem, bij kortrijk (voldoende zeker )

aslan (crew)
W a r d schreef:
Hoi , nog een belg, ik woon in Scherpenheuvel-Zichem, maar de andere kant van de straat is Diest, en daar ga ik dan ook naar school en naar de winkel enzo..
In scherpenheuvel weet ik ook niet direct een muziekwinkel.

misschien is er geen muziekwinkel in scherpenheuvel, maar ik zag er wel ooit bands als suicidal tendencies, negazione, millions of dead cops...

dollie
x-Liez-x schreef:
hey , woon ik Oost-Vlaanderen,in Zele ,dicht bij Dendermonde en Sint-Niklaas. eindelijk eens een forum waar ik mee kan spreke

Lola3 schreef:
Yo, ook hier een Belg!!! Van zulte, bij waregem, bij kortrijk (voldoende zeker )

welkom beide! fijn dat we steeds beter vertegenwoordigd worden.

dollie schreef:
(quote)
bedoel je dan de stad of de provincie?
Als iemand schrijft dat hij/zij uit Antwerpen komt bedoelen ze meestal de stad en haar nabije gemeentes, dollie. Antwerpen reikt van Brasschaat tot Aartselaar (eventueel nog Boom). De rest is het buitenland.

aslan (crew)
george clinton schreef:
(quote)
Als iemand schrijft dat hij/zij uit Antwerpen komt bedoelen ze meestal de stad en haar nabije gemeentes, dollie. Antwerpen reikt van Brasschaat tot Aartselaar (eventueel nog Boom). De rest is het buitenland.

en vinden ze dat in aartselaar, boom, edegem, niel, hemiksem, schelle, mortsel, schoten, wijnegem, wommelgem en borsbeek ook?
trouwens, buitenland, dat ligt in bornem dacht ik

Ja, de inwoners uit die gemeentes voelen zich best verwant met 't stad. Die gaan niet naar, pakweg, Mechelen om te gaan shoppen op een dag tijdens de solden. Je ziet ook vaak dat de kinderen later in Antwerpen gaan wonen om dan weer te verhuizen als ze zelf kinderen hebben. Want ja, die moeten ook kunnen spelen op 'den buiten'.
En Bornem ligt verder dan Boom, zoals ik dus schreef: het buitenland.

dollie
george clinton schreef:
(quote)

weet ik ook wel , maar ik vind nu wel dat je een beetje overdrijft, ik woon op dit moment meer in merksem dan in Schilde, en ik ken de mensen vanuit heel de zone tussen turnhout-antwerpen en ten zuiden van antwerpen, en de mensen van bijvoorbeeld mortsel, Merksem, Deurne, Wilrijk, zij noemen zich zelf niet " van't stad", ook al zijn zij wel officiele deelgemeenten, de inwoners van Schoten, Schilde, Wijnegem, Brasschaat, die vinden dat al helemaal niet, dus als ik antwerpen bedoel, dan bedoel ik echt " 't stad" en eventueel nog een van haar deelgemeentes, maar inwoners van pakweg Schoten, Brasschaat, zeggen normaalgezien nooit dat ze "in't stad" wonen, ik denk dat men ook eens goed zou lachen als men ziet wat zij dan met "stad" bedoelen, het staat er vol villawijken...

george clinton schreef:
Ja, de inwoners uit die gemeentes voelen zich best verwant met 't stad. Die gaan niet naar, pakweg, Mechelen om te gaan shoppen op een dag tijdens de solden. Je ziet ook vaak dat de kinderen later in Antwerpen gaan wonen om dan weer te verhuizen als ze zelf kinderen hebben. Want ja, die moeten ook kunnen spelen op 'den buiten'.
En Bornem ligt verder dan Boom, zoals ik dus schreef: het buitenland.

Dat kan ik heel eenvoudig verklaren, zij gaan winkelen in Antwerpen omdat dat simpelweg dichter is dan Mechelen, Brussel, Breda, Turnhout... waarom zou je in Antwerpen de trein nemen om in Brussel of Mechelen te gaan winkelen? De enigen die minder naar Antwerpen gaan winkelen zijn de inwoners van Wijnegem, omdat zij het Wijnegem shopping center hebben.

De enige plaats waar ik al van binnen en buitenland heb horen praten is in Oelegem (zij zijn waarschijnlijk zo wereldvreemd) dat ze alles buiten Oelegem buitenland noemen. Doen ze dat in Antwerpen ook zo hard dan?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:37 uur

geplaatst: vandaag om 07:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.