De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 juni 2009, 19:00 uur
De Grote Oorlog: Ieper, Plassendale, Flanders Fields, klaprozen. Zoveel tragiek in zo'n prachtige streek.
Anyway, nog Belgen hier, komaan, laat uw schuchterheid achter aan de voordeur
.
Anyway, nog Belgen hier, komaan, laat uw schuchterheid achter aan de voordeur
.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 09:22 uur
Sir Spamalot schreef:
..., Plassendale, ...
..., Plassendale, ...
Het is Passendale Sir, maar een fantastische slip of the tongue

0
stuart
geplaatst: 2 juni 2009, 09:27 uur
Passendale...brrr...
..idd. ,veel 'plassen' daar in 1917, wat een modderpoel; on-topic...zijn er hier ook Waalse Belgen die "eigenlijk" Frans spreken, maar ook wel Nederlands kennen....
(vraag uit interesse)
..idd. ,veel 'plassen' daar in 1917, wat een modderpoel; on-topic...zijn er hier ook Waalse Belgen die "eigenlijk" Frans spreken, maar ook wel Nederlands kennen....
(vraag uit interesse)
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 juni 2009, 09:52 uur
Essence, je hebt gelijk, maar mijn slip of the tongue is zo te verklaren: je heb in ons geliefd West-Vlaanderen de stad Passendale, en tussen Oudenburg en Nieuwpoort heb je de Plassendalevaart, vandaar mijn vergissing.
Toch nog één die wakker is
.
Toch nog één die wakker is
.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 12:10 uur
Moet er hier niet eens aan een West Vloamse meeting gedacht worden?
Wouter Moons,
Ik woon in de Cannaertstraat 47.
En jij dan?
Wouter Moons,
Ik woon in de Cannaertstraat 47.
En jij dan?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 juni 2009, 17:36 uur
dazzler, je zou er zin in krijgen, ik woon in Oostende, Stad Aan Zee, waar het momenteel weer water giet
. Anyway, 100 Belgen, er is nog plaats genoeg!
. Anyway, 100 Belgen, er is nog plaats genoeg!
0
stuart
geplaatst: 10 juni 2009, 19:04 uur
Wij in Nederland krijgen regelmatig vanuit BelgIé buien over ons heen....
....waarom toch...
(vooral uit die kant van Sir "Spam" A Lot...)
....waarom toch...
(vooral uit die kant van Sir "Spam" A Lot...)
0
geplaatst: 10 juni 2009, 19:40 uur
Beter dat het morgen mooi weer is in België, want ik kom jullie economie spekken. 

0
geplaatst: 10 juni 2009, 20:12 uur
Ai ai, dat ziet er niet goed uit. Verwachting voor morgen: nog twee graden frisser dan vandaag en nog een pak meer regen ook. Doe ze daar de groeten in Antwerpen 

0
geplaatst: 10 juni 2009, 21:22 uur
stuart schreef:
....waarom toch...
....waarom toch...
Misschien "Het Verdriet van België" ... (naar Hugo Claus).
0
stuart
geplaatst: 10 juni 2009, 21:23 uur
Ja.....dat zou kunnen....
( er komt nu al een tranendal via België over Nederland heen....
)
( er komt nu al een tranendal via België over Nederland heen....
)
0
Ssscht...
geplaatst: 13 juni 2009, 19:58 uur
Aaaah hier troepen de Vlamingskes samen! 
Ik ben van West-Vlaanderen, Brugge om precies te zijn. De mooiste stad van België (samen met Gent)
. Fiere Vlaming ben ik niet (Vlaming zijn, wat betekend dat???), maar een fiere Bruggeling ben ik wel, allé het betreft vooral de stad zelf, met de Bruggeling heb ik niet zoveel... Saai, kortzichtig volkje zelfs, we hebben zeg maar een beetje last van de vergrijzing in Brugge... Gelukkig studeer ik in Gent en daar is het best wel rock 'n' roll
. Ik studeer er kunstwetenschappen, ik heb trouwens nu exaampjes. Schilderkunst (ik schilder zelf al zolang ik mij kan herinneren) of kunst in het algemeen en natuurlijk de muziek zijn mijn twee grote passies.

Ik ben van West-Vlaanderen, Brugge om precies te zijn. De mooiste stad van België (samen met Gent)
. Fiere Vlaming ben ik niet (Vlaming zijn, wat betekend dat???), maar een fiere Bruggeling ben ik wel, allé het betreft vooral de stad zelf, met de Bruggeling heb ik niet zoveel... Saai, kortzichtig volkje zelfs, we hebben zeg maar een beetje last van de vergrijzing in Brugge... Gelukkig studeer ik in Gent en daar is het best wel rock 'n' roll
. Ik studeer er kunstwetenschappen, ik heb trouwens nu exaampjes. Schilderkunst (ik schilder zelf al zolang ik mij kan herinneren) of kunst in het algemeen en natuurlijk de muziek zijn mijn twee grote passies.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 20:00 uur
Ssscht... schreef:
Ik studeer er kunstwetenschappen, ik heb trouwens nu exaampjes. Schilderkunst (ik schilder zelf al zolang ik mij kan herinneren) of kunst in het algemeen en natuurlijk de muziek zijn mijn twee grote passies.
Ik studeer er kunstwetenschappen, ik heb trouwens nu exaampjes. Schilderkunst (ik schilder zelf al zolang ik mij kan herinneren) of kunst in het algemeen en natuurlijk de muziek zijn mijn twee grote passies.
Ook Blandijnberg dan zoals ik? Ik wel geboren en getogen Gentenaar...

0
Ssscht...
geplaatst: 13 juni 2009, 21:12 uur
M'n moeder is van Gent en ik heb er heel wat familie wonen. Ik voel me dan ook heel erg thuis in Gent
Leve Gent!
Ja hoor, ook op den Blandijn
Wat studeer je? Misschien hebben we volgend jaar enkele lessen samen. (Alles kan hé)
Als je nog wat examens voor de boeg hebt: veel succes !!
Leve Gent! Ja hoor, ook op den Blandijn

Wat studeer je? Misschien hebben we volgend jaar enkele lessen samen. (Alles kan hé)
0
geplaatst: 13 juni 2009, 23:46 uur
Ssscht... schreef:
Kans is vrij miniem. Zat dit jaar in mijn laatste jaar Latijn en Grieks en volgend jaar enkel nog thesis...
Ja, nog één examen, bedankt.
0
Ssscht...
geplaatst: 14 juni 2009, 11:29 uur
Hehe, we zouden beter een nieuw topic maken hé
Voor alle blandijners van mu.me
Voor alle blandijners van mu.me
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 juni 2009, 14:18 uur
Nog op kot gezeten / gelegen op de Kattenberg, niet ver van de Blandijnberg!
0
geplaatst: 14 juni 2009, 14:25 uur
Volgend jaar ga ik normaal gezien op de Kantienberg gaan studeren, die nieuwe campus. Nog mensen die daar naartoe gaan?
0
Ssscht...
geplaatst: 14 juni 2009, 16:43 uur
Ik blijf in mn kotje op de Home Vermeylen. Ben wel benieuwd hoe die campus er uiteindelijk zal gaan uitzien 

0
The Oath
geplaatst: 14 juni 2009, 19:21 uur
Ik woon vlakbij Gent! Das nog gemakkelijker!.
Kun je in het midden van de nacht met uwen velo nr huis. Gelijk gisterenavond.
Goed weer. Half dronken schiet het toch niet op en regent het best ook niet te veel.
Kun je in het midden van de nacht met uwen velo nr huis. Gelijk gisterenavond.
Goed weer. Half dronken schiet het toch niet op en regent het best ook niet te veel.
0
Ssscht...
geplaatst: 15 juni 2009, 09:29 uur
Gisteren halfdronken? Geen examen meer? Of moest je een bepaald examen even gaan verdrinken om er weer tegen aan te gaan? 
NOG TWEE DAGEN!!!!

NOG TWEE DAGEN!!!!
0
The Oath
geplaatst: 15 juni 2009, 12:09 uur
Ssscht... schreef:
Gisteren halfdronken? Geen examen meer? Of moest je een bepaald examen even gaan verdrinken om er weer tegen aan te gaan?
NOG TWEE DAGEN!!!!

NOG TWEE DAGEN!!!!
Volgend examen is pas woensdag

En naar alle waarschijnlijkheid zal het toch maar bij 1 jaartje blijven. Heb al een job gevonden voor volgend jaar.

0
Ssscht...
geplaatst: 16 juni 2009, 13:25 uur
Hebben wij Belgen eigenlijk een andere muzieksmaak dan de Nederlander? Buiten de liefhebberij voor muziek uit eigen land bedoel ik dan (het is logisch dat een Belg meer fan is van bv. deus dan een nederlander).
@ Oath: Wat leuk voor je dat je al een job gevonden hebt! Ik moet nog minstens drie jaar doen
. M'n beide broers zijn allebei al afgestudeert. De ene al een tijdje en de ander dit jaar. Dan wordt je wel met je neus op de feiten/jaren geduwd.
@ Oath: Wat leuk voor je dat je al een job gevonden hebt! Ik moet nog minstens drie jaar doen
. M'n beide broers zijn allebei al afgestudeert. De ene al een tijdje en de ander dit jaar. Dan wordt je wel met je neus op de feiten/jaren geduwd.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 20:22 uur
Ssscht... schreef:
. M'n beide broers zijn allebei al afgestudeert. De ene al een tijdje en de ander dit jaar. Dan wordt je wel met je neus op de feiten/jaren geduwd. Twee (2!) dt-fouten in drie zinnen, die drie jaartjes zijn toch nog nodig hé

Bij mij hierna nog twee of drie jaar, maar ik zie er allerminst tegenop. Het studentenleven is prachtig, dat kan je toch niet ontkennen.
0
Ssscht...
geplaatst: 16 juni 2009, 20:39 uur
Slik... Oeps, ja dat kan eigenlijk echt niet door de beugel. Laten we alsof doen ik die fouten niet geschreven heb
:-$ 'k Zal er op letten in het vervolg, beloofd!
Hihi, ja het studentenleven is echt wel zo goed als dat iedereen altijd beweerd heeft. Maar ik klaag dan ook niet echt hoor
:-$ 'k Zal er op letten in het vervolg, beloofd!Hihi, ja het studentenleven is echt wel zo goed als dat iedereen altijd beweerd heeft. Maar ik klaag dan ook niet echt hoor

* denotes required fields.