MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Eric 's naam zie je altijd als eerste opduiken bij nieuwe releases, iemand dus die nieuwe albums zo snel mogelijk wil beluisteren,

Zijn smaak is breed maar ligt vooral in de pop/rock wereld, geen extreme metal, industrial of hiphop, maar ook zeker geen sentimentele zeurpopmuziek zoals duidelijk te horen is in de omgeving van een Celine Dion.

Iemand die ook veel tijd hier doorbrengt en volgens mij zelfs in de muziekindustrie zou kunnen werken, maar dat weet ik niet.
Ook is Eric veel op concerten te vinden, dus een muziekfanaat in hart en nieren waarmee ik wel aan een popkwis mee zou willen doen, jaren 80 zouden we dan helemaal foutloos moeten kunnen maken schat ik in.

Lange tijd was mij onduidelijk warom die Sigur Rós hoes in de avatar van DjFrankie verstopt was; DjFrankie leek me nou niet de grootstse post-rock-fanatiekeling van dit forum. Een nadere observatie leverde op dat het niet ging om Agaetis Byrjun bewerking maar om een logo van The Sisters of Mercy. Kijk, alles viel weer terug in het mooi omkaderde hokje van een veertiger die is blijven hangen bij de (rock)muziek van z'n jeugd.

Maar als je een Frank ook maar een beetje hebt gevolgd weet je beter; hij trekt soms onverwacht mooie nominaties uit een sloot waarvan ik het bestaan niet weet, en volgt gedreven de nieuwste releases. Ja, het blijft vaak wel wat voorzichtig en dichtbij de rock, maar als iets echt goed is weet hij het op waarde in te schatten.

inquestos is een user, wiens smaak dicht bij de mijne ligt. De overeenkomst is dat we ons niet tot een bepaald genre beperken, maar in alle genres ons ei kwijt kunnen. De hoofdmoot bestaat uit electronic, indie en ouwe soul. Inquestos heeft, volgens mij, een hekel aan gezapigheid in zijn muziek; er moeten een bepaalde spanning of gevoel in zitten. Dat is waarschijnlijk waarom ik bijna al zijn hoge stemmen ook goed kan waarderen. Ook in onze uitingen komen we overeen; soms een tikje snobistisch, af en toe fel uithalend tegen het rockisme (maar dan wel gewoon 4 rockalbums in je top 10 hebben).

Ik bewonder de muzieksmaak van Titmeister, ik stalk haar, aanbid haar, nee laat ik het maar gelijk toegeven, ik bedrijf heimelijk de liefde met de muzieksmaak van Titmeister. Sommigen zijn ervoor in de wieg gelegd om een bijzonder goede smaak te hebben, Heiko is daar zeker een uitmuntend voorbeeld van. Titmeister trekt de wereld rond en daalt af in de diepste grochten op zoek naar weer een onbekend pareltje. Deze ruwe diamanten worden wellicht niet altijd op waarde geschat, maar Heiko is oprecht in zijn bewondering. Echt heel obscuur wordt het zelden, maar gevarieerd en verassend is Titmeisters lijst zeker, ook al telt de top10 van Tit óók ±4 rockalbums.

inquestos heeft een vreemde smaak. Soms denk ik: wauw, wij hebben veel overeenkomsten. En buiten het feit dat we ons allebei in verschillende genres begeven vind ik er eigenlijk niet veel. Ik baseer me uiteraard op het topic Song van het Jaar, waarvan ik hem ken. Waar hij meer voor bombastische en (naar mijn mening) soms cheesy nummertjes kiest, kies ik liever voor minimalisme. Of klopt dat niet? Ik twijfel zelf al. Moeilijk om inquestos' smaak te beoordelen, vind ik. Hij eet van vele walletjes; soms van walletjes waar ik ook van eet en soms helemaal niet. Maar bewondering voor zijn smaak heb ik zeker!

Bij Ploppesteksel denk ik aan een kenmerkende foto die ik van hem heb gezien in het fototopic Op het forum ben ik hem niet bijster vaak tegengekomen, waardoor ik ook niet heel veel van zijn smaak af weet. Volgens mij is het iemand die van veel top 250 klassiekers houdt, en daarnaast in elk geval deels een hiphopliefhebber is - hoe veel precies durf ik dan weer niet te zeggen. Hij is naar ik meen ook wel te vinden rond de nieuwe hippe bands en dan ook goed op de hoogte van de hedendaagse rock, in het midden van een hype of juist onder de radar, maar kent dus wel degelijk meer. Denk ik

inquestos schreef:
Ik bewonder de muzieksmaak van Titmeister, ik stalk haar, aanbid haar, nee laat ik het maar gelijk toegeven, ik bedrijf heimelijk de liefde met de muzieksmaak van Titmeister.
Ik moet dronken zijn geweest... normaal ben ik nooit zo eerlijk.

Titmeister schreef:
soms een tikje snobistisch
+
Ploppesteksel schreef:
Waar hij meer voor bombastische en (naar mijn mening) soms cheesy nummertjes kiest
Een cheesy snobist dus

verder met niels

Niels houdt van metal, Noise, hiphop en zangers en zangeressen met een hoek af , wat natuurlijk niet verkeerd is. Daarnaast houdt hij ook nog van radiohead en andere goede groepen. Een beetje van alles dus maar zijn favoriete genres staan hier boven.

jassn schreef:
zangers en zangeressen met een hoek af

Sorry, maar wat bedoel je hier mee?

De volgende moet natuurlijk verder met jassn, mocht diegene zo dom zijn dat niet te snappen.

ik had het nog eerst tussen haakjes gezet maar ik dacht dat je het wel zou verstaan. Ik bedoel mensen met een aparte stem die je er zo uit kunt halen.

Schnee
nja, best goed te pruimen smaak

nja, doorschnee is het niet

niels94 schreef:
Volgens mij is het iemand die van veel top 250 klassiekers houdt.
Ik ken niet al te veel platen uit de top 250 dus dat lijkt me fout. Ik hou best van veel; zo kom ik je naam vaak tegen bij screamo die ik wil checken/gecheckt heb (denk Indian Summer, Raein, ...) maar aangezien ik daar zo weinig kaas van gegeten heb, hou ik me vrij gedeisd bij die albums. Dat geldt voor bijna alle territoria op deze site eigenlijk; ik heb altijd het idee dat mensen niets/niet veel hebben aan mijn mening. Daarom ventileer ik die erg hard in het Song van het Jaar-topic (zowat het enige topic dat ik frequent bezoek en in de gaten hou). Verder hou ik zeker wat van hiphop, electronic en de hippe bandjes (Pitchfork kom ik wel nooit - doe mij maar TheNeedleDrop) en vooral ook veel van dansmuziek, o.a. uit Nederland: TWR72 bijvoorbeeld.

Jassn is net als inquestos een beetje ongrijpbaar voor mij. Soms komen zijn stemmen in SvhJ volledig met me overeen, en soms is het helemaal omgekeerd. Vreemd. Ik denk dat onze fundamenten dezelfde zijn, maar dat jassn meer iemand is die melodie en harmonie apprecieert terwijl ik een gebrek daaraan af en toe net fascinerend vind. Ten slotte denk ik dat jassn iets meer rockgeöriënteerd is dan mij.

EDIT: Die 2 andere berichten had ik gemist. Nuja, over aERodynamIC kan ik kort zijn. Volgens mij is hij vooral into pop (& jazz). Ook merk ik een lichte voorkeur voor androgyne types op, toch? Perfume Genius bijvoorbeeld. Hij komt in ieder geval niet echt overeen met mijn smaak, al kunnen we het soms nog best met elkaar vinden (Hjaltalin en Stuart Warwick vond ik bijvoorbeeld mooie suggesties van hem in het Maak kennis met-topic).

Schnee
aERodynamIC schreef:
nja, doorschnee is het niet

prince en the smiths kunnen ook in mijn top 10...
Kan elke dag ook een andere top 10 maken

Ploppesteksel is een user die vooral van de hedendaagse muziek is. In zijn stemmenlijst zijn niet veel albums te vinden van voor de jaren '90 (bij de 4,5 en 5 sterren albums). Hij kent zijn klassiekers van de afgelopen jaar want veel grote albums heeft hij hoog zitten. Verder vind ik dat Ploppesteksel een zeer gevarieerde smaak heeft en van veel genres wat meepakt. Ondanks dat hij voor de middenweg kiest (rock, pop) is hij niet te beroerd om eens af te wijken van dit pad voor een mooie portie hiphop of electronic.

Snoeperd doet me een beetje denken aan mezelf op die leeftijd, al is zijn vizier wat wijder dan het mijne toen. Wat Joep kenmerkt is het enthousiasme waarmee hij zich op nieuwe muziek stort, met MusicMeter als belangrijke gids in zijn ontdekkingstocht. De recente indie is de absolute hoofdmoot van zijn smaak, maar mede dankzij diverse topics hier staat ie ook open voor de wat oudere muziek, alsmede alternatieve genres als soul, hiphop, electronic, de wat stevigere rock en dance. Daarbij valt zijn positivisme op. Volgens mij zijn er weinig dingen, die hij echt niet kan hebben.

Titmeister had zo'n drie tips die ik gekregen heb in mijn tip topic in zijn top 10 staan Onze smaken komen verder aardig overeen, aangezien we allebei nogal manusjes van alles zijn. Veel uit de rock, metal en punkhoek bevalt, maar jazz, hiphop en natuurlijk electronic, wat een belangrijk deel van zijn smaak is, meer dan de mijne (komt nog wel), passeren zonder probleem de revue. Laten we het zo zeggen: zijn muzikale basiskennis is flink op orde, want hij kent heel wat klassiekers en platen van de jaren 50 tot 2013 uit allerlei hoeken. Als ik zijn stemmenlijst doorkijk herken ik mezelf er voor een behoorlijk deel goed in, in elk geval.

Niels laat zich niet beperken tot een bepaald genre. Hij staat voor alles open en heeft een gezonde zucht naar experiment. Hij houdt van muziek die de randjes opzoekt en probeert te verleggen. Hij is geïnteresseerd in de textuur van muziek. Hij zoekt meer naar de perfecte sound dan het perfecte liedje (al kan hij goed songwriter-schap ook zeker waarderen). Verder moet muziek niet te glad of te perfect klinken. Een uniek stemgeluid is belangrijker dan perfect alle noten kunnen zingen.

Ook Ward is niet vies van een genre meer of minder. Is vooral een liefhebber van het 's-avonds laat, eenzaam op z'n kamer met de koptelefoon op, het gezeik van de dag wegluisteren. Portishead, Sigur Ros en Burial zijn daar perfect voor. Daarnaast een liefhebber van goede oude pop/rock en prima hip-hop. Geeft niet om obscuur en laat het ontdekken van nieuwe acts aan anderen over.

Ik heb nog met Stephan gemosht. Dat was hip.

Misterfool
Het is niet moeilijk om te zien waar de initialen in PJH's username voor staan. Het is PJ harvey wat de klok slaat. Er lijkt wel iets van een bluesman in hem te zitten. PJH zoekt vooral eerlijke rockmuziek die de Engelsen gutterall zouden noemen. Ruige gitaren zijn een pré; het moet wel rocken. Muziek moet niet al te veel pretentie hebben volgens PJH1967, of althans zo lijkt het als ik zijn stemmenlijst doorkijk. Hier en daar waagt hij zich aan een uitstapje; een ska of dance-plaatje weet hem bijvoorbeeld ook nog wel eens te smaken.

Een progrock-fan in hart en nieren.
Hij is zeker niet bang voor nummers die tegen de 20 minuten klokken, en voor prog-solo's waar de noten in een vreselijk snel op je worden afgevuurd.
Maar Luke maakt ook al graag eens uitstapje naar andere vormen van rock.

Moeilijk, vind kobe z'n smaak en top10 erg veranderd sinds dat ie op MusicMeter kwam. Van volgens mij eerst alleen maar Hip-Hop in 't begin, is het erg naar postrock, electronic , folk en (obscure) metal gegaan. Eigenlijk van alle markten thuis dus.

samengevat: veel classic rock en postrock met af en toe eens iets helemaal anders ertussen maar dan wel van hele hoge kwaliteit zoals Portishead en Burial.

jassn.... de user wiens wegen ik regelmatig kruis en die voor mijn gevoel toch een compleet andere maak heeft.
Als ik goed naar zijn stemgedrag kijk klopt dat niet helemaal want Portishead en Sigur Rós zijn ook zijn favorieten en het dEUS album In a Bar, Under the Sea staat in z'n top 10 waar dat album er bij mij net op het randje niet in staat terwijl ik het er graag ook in zou willen zien.
jassn is gewoon wat avontuurlijker ingesteld doordat je bij hem wel hip-hop aantreft en hij veel verder durft te gaan qua electronic.
Een user die nog alle kanten op gaat en wil gaan waardoor het afwachten is of dat later een wat vastere vorm gaat krijgen en welke richting dat opgaat zal wel een verrassing blijken te zijn want zo ervaar ik jassn ook: de ene keer compleet met elkaar eens, de andere keer lijnrecht tegenover elkaar. Dat maakt het altijd interessant.

Een (mede)Belg die trots is op de muziek uit z'n land. En terecht ook!
Houdt van verschillende genre's maar toch voornamelijk: Rock en Electronic.
Interessante smaak, en zit voor de Belgische releases vast in m'n updates.

Ik mag hopen dat je mij niet als mede Belg betitelt

Nee.
Je was me net voor.

DjFrankie (moderator)
Glenn is een jongeman met een toch al heel diverse smaak, het harde punk en metal kan hij zeer zeker waarderen, maar ook het mooie liedje kan hij waarderen getuige Bon Iver en Nick Drake.

Pop muziek en mede belgen de gebroeders Wauters zijn niet aan hem besteed, die cd's kan hij beter als onderzetter gebruiken, maar die kunnen ook van zijn ouders zijn .

Ik vind het een zeer opvallende muzieksmaak voor iemand van 14, maar ik kan die zeer zeker waarderen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.