MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / De ergste spel- en stijlfouten

zoeken in:
Ik vond het nogal een rare fout, maar voel je niet aangevallen hoor. Ik maak soms ook stomme fouten.

Ik vind het ook nogal een rare fout hoor en je moet er toch tegen kunnen als je hier wordt geciteerd.
Beetje flauw om zo geirriteerd te reageren Sietse, deze topic is toch aangemaakt zodat iedereen even kan 'neuzelen'.

Sietse
nou ja, soms schrijf je grootte en de andere keer grote...lgt waarschijnlijk aan het gene waar je het over hebt...moet die regel toch eens een keer uitzoeken.

Sietse
Aurum schreef:
Ik vind het ook nogal een rare fout hoor en je moet er toch tegen kunnen als je hier wordt geciteerd.
Beetje flauw om zo geirriteerd te reageren Sietse, deze topic is toch aangemaakt zodat iedereen even kan 'neuzelen'.

tja ik snap wat je bedoelt, maar taal is voor mij een nogal gevoelig puntje...zie eerder in dit topic waarom (niet dat deze "fout" daaraan te wijten is hoor)

christina schreef:
on&on enzo is zaleg kem zelf de cd gekopierd diene is echt goewd

christina schreef:
goewd e ma me missy zing die toch wel beter zenne

christina schreef:
die liedjeus zijn toch goe vooral hounted ale ja da vinne kik e

christina schreef:
ze kan wel goe zingen zenne aleja da vinnekik nu zenne en die aar klipekes zen oek goe zennne

christina schreef:
We be burnin ooohs skei mooi

Dit vind ik nu echt vreselijk.

Sietse
is dat Vlaams?

JonnieBrasco
Sietse schreef:
nou ja, soms schrijf je grootte en de andere keer grote...lgt waarschijnlijk aan het gene waar je het over hebt...moet die regel toch eens een keer uitzoeken.

"Grootte" is een zelfstandig naamwoord, en betekent zoiets als "afmeting" en "omvang": De grootte van de berichten van Sietse.

"Grote" is een bijvoeglijk naamwoord (niet zo zelfstandig dus) en gebruik je eigenlijk veel vaker: Het grote aandeel van Sietse op MusicMeter.

Sietse
zo'n vermoeden kreeg ik al

dank voor de uitleg...nu zien te onthouden.

aslan (crew)
had sietse het nu over de grootte, of over een grote?

Sietse schreef:
is dat Vlaams?

Vlaams bestaat niet, wel Vlaamse dialecten

Sietse
dat bedoel ik maar is het een Vlaams dialect?

Lijkt me eerder 16- min sms-taal

Vinnekik is duidelijk afkomstig van een Vlaming ja

aslan (crew)
met 'goewd' zit ze volgens mij in de buurt van antwerpen

Sietse
ok, leren die kinders daar geen "normaal" Nederlands (lijkt me wel omdat jullie het ook allemaal kunnen)

Sietse schreef:
ok, leren die kinders daar geen "normaal" Nederlands (lijkt me wel omdat jullie het ook allemaal kunnen)

Tja jawel hoor maar dit is jongerentaal. Als ze zo willen praten in hun eigen kring, ok, maar als je op een (Nederlands!) forum zit vind ik het toch belachelijk als je zo gaat praten. Dan lijkt het precies alsof Vlamingen nog honderd jaar achter staan

Wij leren zeker "normaal" Nederlands, maar de spreektaal blijft toch altijd een zeker dialect. Vermoed dat het meisje veel op Belgische chats rondhangt, waar dat soort schrijftaal veel gebruikt wordt.

Beetje lompe opmerking verder, want op MuM vind je verder ook genoeg "smerig" Nederlands. En verder is het maar een verschil in perceptie. De ene noemt het plat, de andere smeuig. Ik schrijf uit beleefdheid ook AN, met hier en daar vaak een welgeplande uitschuiver, aangezien ik de kriebels krijg van gelikte taaltjes.

Vele Belgen vinden het Nederlands dialect (en dan vooral de uitspraak) ook erg "seutig" en "hautain". "Bekakt", om het in wat bekendere termen te zeggen. Hoor je hier toch ook niemand over zeuren ?

Sietse
inderdaad

Yak
Onderhond schreef:
Hoor je hier toch ook niemand over zeuren ?

Jawel: mij, maar niet hier.
Als Brabander in de botte horkentaal van Den Haag verzeild raken is niet altijd even aangenaam.

Zal allemaal wel maar als je iets post, kun je toch op zijn minst je best doen t leesbaar te maken voor iedereen. Ik neem tenminste aan dat je iets post in de veronderstelling dat anderen t een keer lezen toch.

Sietse
het was maar een grapje hoor
ik denk dat ik per ongelijk die smilie weg heb gehaald :/

over het algemeen kunnen Belgen beter Nederlands dan Nederlanders

en het inderdaad sloeg op de opmerking van toon1

Sietse schreef:
over het algemeen kunnen Belgen beter Nederlands dan Nederlanders

Nou dat denk ik niet.....

Sietse
niet? ik dacht dat ze het beter op school leerden dan wij...maar goed misschien heb ik het mis (bedoel dan schrijftechnisch gezien heh)

Ik werk bijna dagelijks met Belgen die geen woord Nederlands spreken. Als ik goed geinformeerd ben, is Nederlands in een groot deel van Belgie geen verplicht vak op school

Toine Rorije
wallonie?

Yep idd. Excuus, had ik gelijk kunnen melden. Ik vind t altijd bijzonder om dat te merken.

Schandalig eigenlijk dat Nederlands niet altijd een verplicht vak is in Wallonië. En dat heet dan een tweetalig (drietalig met de Oostkantons) land .

Ach, ik slaap daar niet minder om, hoor.

Toon1 schreef:
Schandalig eigenlijk dat Nederlands niet altijd een verplicht vak is in Wallonië. En dat heet dan een tweetalig (drietalig met de Oostkantons) land .

In Nederland leren we anders ook geen Fries, wat hier toch de tweede taal is.

HammerHead schreef:
(quote)

In Nederland leren we anders ook geen Fries, wat hier toch de tweede taal is.

Ik dacht dat alleen Nederlands de echte officiële taal was in Nederland.
Maar dan nog, je mag Friesland toch niet vergelijken met Vlaanderen?! En Fries wordt maar in een klein deel van Nederland gesproken. Nederlands wordt door 60% van de Belgen gesproken en de hoofdstad van België is officieel tweetalig. En in Vlaanderen leren wij wel Frans.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.