MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / De ergste spel- en stijlfouten

zoeken in:
Ach, gewoon afsteken en af laten zinken dat Wallonië (en Friesland).

Sietse
helemaal mee eens, afsteken en laten zinken.

Deze mag natuurlijk niet ontbreken hier:

TOTO schreef:
ik heb ook niks tegen op mensne die het op kwestie van smaak niks vinden.

mij gaat het erom dat de muziek van Toto of van welke band dan ook, maar voraal van Toto zo ontleed wordt en zo naar kritiek gezocht wordt dat muziek bijna niet goed kan zijn in de ogen van die gasten.

sorry maar 4 clips 1 keer luisetren, alle nummesr zijn totaal verscxhillend en hebben meerdere luisetrbeurten nodig, heb ik zlef ook gehad hoor.
maar goed

Laten we het stap voor stap bekijken:

ik heb ook niks tegen op mensne die het op kwestie van smaak niks vinden.

Afgezien van de typfout die iedereen op zal vallen is het ook een rare constructie. Want klinkt het niet veel beter als je zegt "ik heb ook niks tegen mensen" in plaats van "ik heb ook niks tegen op mensen"
We gaan verder met de volgende zin:

mij gaat het erom dat de muziek van Toto of van welke band dan ook, maar voraal van Toto zo ontleed wordt en zo naar kritiek gezocht wordt dat muziek bijna niet goed kan zijn in de ogen van die gasten.

Weer een duidelijke spelfout (voraal). Maar ook deze zin loopt voor geen meter. Het gaat erom dat:
"muziek....zo ontleed wordt en zo naar kritiek gezocht wordt". Deze zin zou veel beter zijn als bijvoorbeeld:
"Mij gaat het erom dat de muziek van Toto of van welke band dan ook, maar vooral van Toto, helemaal ontleed wordt en ER zo naar kritiek gezocht wordt."
Ook gaat het op het eind van deze zin denk ik om de muziek van Toto, en niet om muziek in het algemeen. Anders zouden 'die gasten' niet op MuMe zitten.

sorry maar 4 clips 1 keer luisetren, alle nummesr zijn totaal verscxhillend en hebben meerdere luisetrbeurten nodig, heb ik zlef ook gehad hoor.
maar goed

Het gebruik van hoofdletters en punten zou hier zeker op zijn plaats zijn. Ook zouden enkele spelfouten gecorrigeerd moeten worden. Ik geef als voorbeeld:
"Sorry, maar 4 clips 1 keer luisteren is echt niet genoeg. Alle nummers zijn totaal verschillend en hebben meerdere luisterbeurten nodig. Dat heb ik zelf ook gehad hoor."
Ook de woorden "maar goed" aan het einde van deze zin zeggen niks en voegen ook niets toe.

Dionysos
Tering, The Scientist, je hebt weer even niets te neuken zeker.

Als er nou een keer een spelfout in staat of een zin die niet helemaal lekker loopt doe ik daar helemaal niet moeilijk over. Maar dit stukje slaat toch wel alles. Met als doel de leesbaarheid van de MuMe-forums te bevorderen heb ik hem toch maar in dit topic gezet. Zolang een spelfout de leesbaarheid van een stukje niet tegenwerkt heb ik er geen enkele moeite mee, maar van enige vorm van leesbaarheid was er hier geen sprake.

The Scientist schreef:
Met als doel de leesbaarheid van de MuMe-forums te bevorderen heb ik hem toch maar in dit topic gezet.

Ben je daar zeker van? Het lijkt mij eerder een poging om TOTO te infantiliseren. Als het je danig stoort, stuur hem dan een PM. Ik vraag me af hoe jij je zou voelen als jouw berichten op zo'n manier behandeld werden.

Hier zijn vast irritante televisieprogramma´s voor.

Hoe bedoel je Rayman?

Het groot dictee der Nederlandse taal?

aslan (crew)
Dionysos schreef:
Tering, The Scientist, je hebt weer even niets te neuken zeker.

The Scientist schreef:
Alle nummers zijn totaal verschillend en hebben meerdere beurten nodig.

...luister...

Zachary Glass schreef:
(quote)

Ben je daar zeker van? Het lijkt mij eerder een poging om TOTO te infantiliseren. Als het je danig stoort, stuur hem dan een PM. Ik vraag me af hoe jij je zou voelen als jouw berichten op zo'n manier behandeld werden.

Is het niet een het woord "ontleden" wat scientist tot een humorvolle reactie laat komen. Ik vond het stukje wel grappig, alhoewel ik niet hoop, dat deze zin het zelfde lot ondergaat.

dutch2
bonothecat schreef:

Is het niet een het woord "ontleden" wat scientist tot een humorvolle reactie laat komen. Ik vond het stukje wel grappig, alhoewel ik niet hoop, dat deze zin het zelfde lot ondergaat.

Wat betekent een het woord "ontleden", en waar is het vraagteken achter de vraag?

Toine Rorije
handig dat de fouten hier al gemáákt worden

Toine Rorije schreef:
handig dat de fouten hier al gemáákt worden

En jij doet gezellig mee. Het accent moet op het woord dat je wilt benadrukken, Toine, op 'hier' dus.

Toine Rorije
nee hoor, als ik dat bedoelde had ik m daar wel neergezet

Ik stoor me niet zo heel erg aan zulke fouten maar wat ik wel een leuke is:

Zojuist officieel bevestigd:

David Gilmore komt 19 maart 2006 naar Nederland.
Lokatie is de Heineken Music Hall.
Voorverkoop a.s vrijdag 9 dec.

Te beginnen met officiëel, natuurlijk David Gilmour en locatie.

Iceman schreef:
Ik stoor me niet zo heel erg aan zulke fouten maar wat ik wel een leuke is:

Zojuist officieel bevestigd:

David Gilmore komt 19 maart 2006 naar Nederland.
Lokatie is de Heineken Music Hall.
Voorverkoop a.s vrijdag 9 dec.

Te beginnen met officiëel, natuurlijk David Gilmour en locatie.

als je dan toch gaat mierenneuken moet je het wel goed doen: a.s. (i.p.v. a.s)

@Iceman

lo·ka·tie (de ~ (v.), ~s)
1 plaats waar een gebeurtenis plaatsvindt
2 plaats waar mineralen geëxploiteerd worden

Van Dale kent locatie niet eens...

Nog een fout zelfs al ist maar 1 puntje .
Trouwens sommige mensen lijken hier wel allochtoon zeg.

Sommige mensen zijn gewoon in de jaren '50 blijven hangen. Ik noem een Piet Hein Donner en Iceman natuurlijk (met je komma). Ja dat zag ik dus nog op tijd.

HammerHead schreef:
Sommige mensen zijn gewoon in de jaren '50 blijven hangen. Ik noem een Piet Hein Donner en Iceman natuurlijk (met je komma). Ja dat zag ik dus nog op tijd.

Jaah net op tijd he
En trouwens ben toch pas 40 jaar later geboren duzz .

Aha, een bewijs van het te gronde gerichte middelbaar onderwijs van tegenwoordig dus.

Sowieso is het meest verkeerd gespelde woord wat er is. Overigens typ ik het nu goed.

Ik geloof dat ik maar geen berichten meer hier ga posten je maakt er alleen maar fouten van.

Iceman schreef:
Ik geloof dat ik maar geen berichten meer hier ga posten je maakt er alleen maar fouten van.

haha is het zo?

HiLL schreef:
(quote)

haha is het zo?

Jaah kijk maar naar de anderen die hier allemaal fouten maken.

Edit: zo Hill nu klopt ie weer he .

Iceman schreef:
(quote)

Jaah kijk maar naar de anderen de hier allemaal fouten maken.

En jij nu weer!

Dus laten we er lekker mee ophouden.

Wat een muggenzifters hier om te vallen over tik-fouten (die dan spelfouten worden genoemd: heel wat anders.....dus daar ga je dan al met je "pedante opmerkingen" naar anderen toe)!!!

Daarnaast vind ik dat je op moet passen mensen op taalfouten aan te vallen. Er zijn er genoeg die er simpelweg niets aan kunnen doen (wel eens van dyslexie gehoord?!): leuk om dan even door de meesters/juffen op MuMe terecht te worden gewezen.

Dit is vrijetijdsbesteding mensen. Het gaat over muziek!!!!!
Wat mij betreft mag er een heel groot slot op dit topic

Gast
geplaatst: vandaag om 01:02 uur

geplaatst: vandaag om 01:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.