De Site / Gebruikers / Het interview van de week
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 januari 2015, 11:34 uur
itchy schreef:
Dat alle cd's werden meegenomen bij een inbraak (en later opdoken bij de Plaatboef)
Dat alle cd's werden meegenomen bij een inbraak (en later opdoken bij de Plaatboef)
Oef... nog even nagevraagd bij de Plaatboef wie zo vriendelijk was die cd's te komen brengen?
0
geplaatst: 4 januari 2015, 11:49 uur
Paap_Floyd schreef:
Ik praat over 96/97. Toen stopten ze er bij Rabobank mee. Vanaf 99 werd het een boekje, met de mega top 100 enzo geloof ik
Ik praat over 96/97. Toen stopten ze er bij Rabobank mee. Vanaf 99 werd het een boekje, met de mega top 100 enzo geloof ik
De Rabobank deed er in mijn tijd niet aan

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 januari 2015, 11:52 uur
Nee, dat was volgens mij vanaf 1994, toen Veronica van de Top 40 naar de Mega Top 50 ging (die ze van de TROS overnamen, jawel de zegeningen van het NL omroepbestel) en de Top 40 naar Radio 538 ging (en een tv-zender die me even ontschoten is). Vanaf toen gesponsord door de Rabobank en daarvoor kreeg je dan in het tv-programma van de (Rabo) Top 40 een of andere would-be blitse kerel (Frank?) met een geel-zwart geruite blouse die een itempje over geldzaken voor jongeren had.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 11:54 uur
Na mijn tijd dus. In die jaren luisterde ik totaal niet meer naar de top 40. Ik hoorde wel wat dance hits voorbijkomen tijdens het uitgaan en dat was het dan wel weer.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 13:47 uur
We hadden op de basisschool een soort vrijwilliger (een werkloze leraar die wat te doen wilde hebben en een beetje assisteerde) en die herkende mijn muziekliefde. Die begon voor mij die top 40 blaadjes mee te brengen, want in het gat waar ik toen woonde was de dichtstbijzijnde platenzaak zo'n 18 kilometer verderop. Ik was toen tien jaar. Ik heb die dingen nog minstens 15 jaar gehaald en werd in een dorp waar ik een paar jaar later woonde echt een keer aangesproken op het feit dat ik nooit wat kocht en altijd die blaadjes haalde. Maar als dertienjarige waren mijn budgetten zeer beperkt. Die vrijwilliger heeft overigens mijn muziekliefde nog verder aangewakkerd. Ik herinner me nog dat we voor elkaar een popquiz hadden gemaakt. Ik was toen ongeveer 11 en hij eind 20. Hebben we na school een leeg lokaal opgezocht. Geen idee meer wie er won.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 13:50 uur
starbright boy schreef:
en werd in een dorp waar ik een paar jaar later woonde echt een keer aangesproken op het feit dat ik nooit wat kocht en altijd die blaadjes haalde.
en werd in een dorp waar ik een paar jaar later woonde echt een keer aangesproken op het feit dat ik nooit wat kocht en altijd die blaadjes haalde.
Oh, was jij dat

0
geplaatst: 4 januari 2015, 13:51 uur
Casartelli schreef:
(en een tv-zender die me even ontschoten is).
(en een tv-zender die me even ontschoten is).
RTL 5 gepresenteerd door Tim Immers
0
geplaatst: 4 januari 2015, 14:35 uur
Casartelli schreef:
Oef... nog even nagevraagd bij de Plaatboef wie zo vriendelijk was die cd's te komen brengen?
(quote)
Ja, maar men was zo stom geweest dit vergeten te registreren, ondanks hun eigen beleid. De dader is later wel gepakt en bleek nota bene een portiekgenoot, type cokesnuivende hooligan
0
geplaatst: 4 januari 2015, 15:04 uur
was de naam van die platenzaak toen al zo, of zijn ze zich vanwege dit voorval zo gaan noemen?
0
geplaatst: 4 januari 2015, 17:26 uur
Die inbreker zal de naam dan wel gaan claimen, hij was de eertste platenboef. 
Heb je nog albums terug kunnen krijgen via De Platenboef?
Of is het balletje niet via jou en die zaak gaan rollen?

Heb je nog albums terug kunnen krijgen via De Platenboef?
Of is het balletje niet via jou en die zaak gaan rollen?
0
geplaatst: 4 januari 2015, 17:41 uur
Nee, mijn computer en gitaar werden namelijk teruggevonden bij de dader, die werd betrapt bij een andere inbraak. De cd's heb ik grotendeels vergoed gekregen van de verzekering, gelukkig was de collectie nog niet groot maar er zaten wel dingen tussen die ik daarna nooit met heb kunnen vinden, of tegen exorbitante prijzen.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 19:30 uur
Vroeger had ik mijn cd's ook verzekerd, tegenwoordig niet meer, omdat je er maar weinig voor terug krijgt.
Inbrekers zijn ook niet meer op cd's uit, ik heb alleen de angst voor als er ooit brand uit breekt.
Blijkbaar heeft die inbreker er de tijd voor genomen, lezende wat hij allemaal heeft mee genomen.
Inbrekers zijn ook niet meer op cd's uit, ik heb alleen de angst voor als er ooit brand uit breekt.
Blijkbaar heeft die inbreker er de tijd voor genomen, lezende wat hij allemaal heeft mee genomen.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 22:24 uur
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals
Uit de brij aan optredens in mijn hoofd komen deze er bovenuit:
Sonic Youth - Torhout, 3 juli 1993
Torhout was de kick-off van een maandlange interrailvakantie die ons door heel Europa zou leiden. Helaas voelde ik me niet optimaal: lichte koorts en aan "de dunne". Dit in combinatie met de 32 graden celsius en een joint zorgde voor een heel aparte festivalbeleving. Ik had maanden uitgekeken naar het optreden van SY, dat plaatsvond op het heetst van de dag. De gekte in mijn lijf was op haar hoogtepunt toen het eerste nummer, een trage en uitgesponnen versie van Cotton Crown, werd ingezet. Het hele optreden werd een hallucinate ervaring, de hele fysieke toestand paste perfect bij de setting. Ik vind de muziek van SY zowieso goed gedijen bij bloedhitte. Ander beeld dat in mijn geheugen staat gegrifd: Thurston Moore die zijn gitaar als surfplank gebruikt, met de nek over de rand van het podium, er bijna afvallend, en hierbij de meest wilde waanzinnige sexy geluiden producerend.
Blonde Redhead & Motorpsycho, Effenaar, Eindhoven, 1 juni1997 setlist
Op dat moment mijn twee favoriete bands samen op één bill, daar moest ik bij zijn! Een gezamenlijke speelduur van zo'n 5 uur maakte dit een slopend avondje. Van het uurtje Blonde Redhead kan ik me niet veel meer herinneren, van Motorpsycho des te meer. Afgetrapt werd met een 45 minuten durende versie van Un Chien d'Espace en daarmee was de toon gezet. De heren hadden er buitengewoon veel zin in en dit werd fysiek het zwaarste concert waar ik ben geweest. Aan het einde was de helft van het publiek vedwenen en van de andere helft zat de helft op de grond, schreeuwend om meer. Ook de eerste keer dat ik hun bekendste nummer Vortex Surfer hoorde, die maakte het livedebuut.
Fugazi, Paradiso, Amsterdam, 16 september 1999 setlist
Misschien wel het beste concert dat ik heb bijgewoond. Fugazi is gewoon de baas. Dit was het eerste concert van de tour en de band was al een paar dagen in Amsterdam. In plaats van die tij in de koffieshop door te brengen (harhar) werd de tijd repeterend doorgebracht met een dakloze trompettist die onder het rijksmuseum vandaan was geplukt. Die man werd in die paar dagen naadloos ingepast en voegde heel veel toe. Briljante setlist ook.
Uit de brij aan optredens in mijn hoofd komen deze er bovenuit:
Sonic Youth - Torhout, 3 juli 1993
Torhout was de kick-off van een maandlange interrailvakantie die ons door heel Europa zou leiden. Helaas voelde ik me niet optimaal: lichte koorts en aan "de dunne". Dit in combinatie met de 32 graden celsius en een joint zorgde voor een heel aparte festivalbeleving. Ik had maanden uitgekeken naar het optreden van SY, dat plaatsvond op het heetst van de dag. De gekte in mijn lijf was op haar hoogtepunt toen het eerste nummer, een trage en uitgesponnen versie van Cotton Crown, werd ingezet. Het hele optreden werd een hallucinate ervaring, de hele fysieke toestand paste perfect bij de setting. Ik vind de muziek van SY zowieso goed gedijen bij bloedhitte. Ander beeld dat in mijn geheugen staat gegrifd: Thurston Moore die zijn gitaar als surfplank gebruikt, met de nek over de rand van het podium, er bijna afvallend, en hierbij de meest wilde waanzinnige sexy geluiden producerend.
Blonde Redhead & Motorpsycho, Effenaar, Eindhoven, 1 juni1997 setlist
Op dat moment mijn twee favoriete bands samen op één bill, daar moest ik bij zijn! Een gezamenlijke speelduur van zo'n 5 uur maakte dit een slopend avondje. Van het uurtje Blonde Redhead kan ik me niet veel meer herinneren, van Motorpsycho des te meer. Afgetrapt werd met een 45 minuten durende versie van Un Chien d'Espace en daarmee was de toon gezet. De heren hadden er buitengewoon veel zin in en dit werd fysiek het zwaarste concert waar ik ben geweest. Aan het einde was de helft van het publiek vedwenen en van de andere helft zat de helft op de grond, schreeuwend om meer. Ook de eerste keer dat ik hun bekendste nummer Vortex Surfer hoorde, die maakte het livedebuut.
Fugazi, Paradiso, Amsterdam, 16 september 1999 setlist
Misschien wel het beste concert dat ik heb bijgewoond. Fugazi is gewoon de baas. Dit was het eerste concert van de tour en de band was al een paar dagen in Amsterdam. In plaats van die tij in de koffieshop door te brengen (harhar) werd de tijd repeterend doorgebracht met een dakloze trompettist die onder het rijksmuseum vandaan was geplukt. Die man werd in die paar dagen naadloos ingepast en voegde heel veel toe. Briljante setlist ook.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 12:20 uur
Veel optredens van Fugazi zijn als download voor $ 5,00 te verkrijgen, ook deze. Link: Fugazi Live Series: A to Z - dischord.com
0
geplaatst: 6 januari 2015, 10:50 uur
Thx pjh!
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
Het meest toch bij de albumbeschrijvingen. Als ik een plaat draai lees ik meestal meteen alle commentaren, als het er niet extreem veel zijn. Leuk om te zien wat er in het verleden allemaal is gezegd. Verder ben ik echt een sucker voor de statistiekjes, ik kijk altijd als eerste welke nummers het best gewaardeerd worden. Daarbij valt het me op dat ik vaak de underdogs van platen het hoogst waardeer (ik heb niet voor niks I'm Goin'Down geplaatst bij vraag 2). En ik kijk wie er extreem laag en hoog hebben gestemd.
Als ik de geest heb schrijf ik wel eens een lange recensie, maar helaas wordt dat wel steeds minder. Veel vaker beperk ik me tot enkele regels. Maar nu ik weer eens bij mijn meningen kijk, moest ik toch maar weer eens meer gaan schrijven... mooi voornemen voor 2015.
Op het forum ben ik veel te vinden bij the greatest hits of en artiesten KO's, leuke spelletjes waarbij ik me lekker kan ergeren als er weer eens een veel te voor de hand liggend nummer wint (zoals laatst weer eens How Soon is Now? bij de The Smiths KO). Verder vind ik de top 100 van... leuk om te lezen, en het één artiest, zes songs topic vind ik geniaal gevonden. Hapklare artiestenbrokken om te proeven.
en omdat ik visueel ben ingesteld, ben ik ook altijd wel van de partij in de fotografie- en kunsttopics, hoesmeter en hoesmeter 2015.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
Het meest toch bij de albumbeschrijvingen. Als ik een plaat draai lees ik meestal meteen alle commentaren, als het er niet extreem veel zijn. Leuk om te zien wat er in het verleden allemaal is gezegd. Verder ben ik echt een sucker voor de statistiekjes, ik kijk altijd als eerste welke nummers het best gewaardeerd worden. Daarbij valt het me op dat ik vaak de underdogs van platen het hoogst waardeer (ik heb niet voor niks I'm Goin'Down geplaatst bij vraag 2). En ik kijk wie er extreem laag en hoog hebben gestemd.
Als ik de geest heb schrijf ik wel eens een lange recensie, maar helaas wordt dat wel steeds minder. Veel vaker beperk ik me tot enkele regels. Maar nu ik weer eens bij mijn meningen kijk, moest ik toch maar weer eens meer gaan schrijven... mooi voornemen voor 2015.
Op het forum ben ik veel te vinden bij the greatest hits of en artiesten KO's, leuke spelletjes waarbij ik me lekker kan ergeren als er weer eens een veel te voor de hand liggend nummer wint (zoals laatst weer eens How Soon is Now? bij de The Smiths KO). Verder vind ik de top 100 van... leuk om te lezen, en het één artiest, zes songs topic vind ik geniaal gevonden. Hapklare artiestenbrokken om te proeven.
en omdat ik visueel ben ingesteld, ben ik ook altijd wel van de partij in de fotografie- en kunsttopics, hoesmeter en hoesmeter 2015.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 10:54 uur
itchy schreef:
nummer wint (zoals laatst weer eens How Soon is Now? bij de The Smiths KO). .
nummer wint (zoals laatst weer eens How Soon is Now? bij de The Smiths KO). .
Ja, goed nummer he.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 januari 2015, 11:04 uur
Geinig topic inderdaad, dat één artiest, zes songs. 

0
geplaatst: 6 januari 2015, 11:05 uur
Oorspronkelijk een B-kantje, en niet voor niets. Voor mij hét schoolvoorbeeld van een nummer dat onnodig lang duurt.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 11:09 uur
itchy schreef:
Voor mij hét schoolvoorbeeld van een nummer dat onnodig lang duurt.
Het is duidelijk, er is aan itchy geen progrocker verloren gegaan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 januari 2015, 11:11 uur
Het nummer heeft sfeer en dat kan ik van vrijwel geen enkel ander Smiths-nummer zeggen. Maar als je het nummer gaat ontleden (en er onder meer achterkomt dat Morrissey gewoon twee keer hetzelfde verhaaltje opdreunt), beklijft ook wel de indruk dat het wel wat korter gekund had.
Dat gezegd zijnd blijft het ook met afstand mijn favoriete Smiths nummer (en 't is me ontschoten of ik in de betreffende KO in de finale nog even aangehaakt ben of niet).
Dat gezegd zijnd blijft het ook met afstand mijn favoriete Smiths nummer (en 't is me ontschoten of ik in de betreffende KO in de finale nog even aangehaakt ben of niet).
0
geplaatst: 6 januari 2015, 11:14 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 januari 2015, 11:19 uur
Rudi S schreef:
ik wilde juist deze adviseren om er toch een beetje in te komen Yes - Tales from Topographic Oceans
ik wilde juist deze adviseren om er toch een beetje in te komen Yes - Tales from Topographic Oceans itchy schreef:
O nee, vier zelfs.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 11:37 uur
Ik heb wel eens iets van Yes gehoord, maar dat was een behoorlijke No-go.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 09:15 uur
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen
1. Het complete oeuvre van The Fall.
The Fall was zo'n band waar ik wel een verzamel-CD van had, maar pas na de ontdekking van Musicmeter begon mijn reis door Fall-land. De berichten van mede-Fall addicts als Dix en Cygnus hielpen hierbij. Inmiddels ben ik verslaafd aan deze band, om de zoveel tijd moét ik iets van ze draaien. Ooit ben ik begonnen alle albums van commentaar te voorzien, en ik zie dat ik de laatste zes platen (20%) nog moet doen. Zal eens kijken of dat dit jaar gaat lukken...
http://www.thestranger.com/binary/e5ac/1331248404-mark_e_smith.jpg
2. Slowdive - Souvlaki
Shoegaze is het voor mij nét niet. Ik kan het genre zeker waarderen en er zijn platen die ik echt wel goed vind, maar meestal vind ik het net te braaf. Slowdive was voor mij nog een blinde vlek, ik kende natuurlijk hun reputatie als essentiële band maar op de één of andere manier had ik altijd een ongegrond vooroordeel dat het een beetje weeïg was. Maar door MuMe heb ik hun platen toch aan een luisterbeurt onderworpen en ziedaar: Souvlaki is een werkelijk schitterende plaat.

3. Envy - All the Footprints You've Ever Left and the Fear Expecting Ahead
Envy was wel op mijn radar, maar alleen met hun (iets mindere) vroege werk, en daarna ben ik ze uit het oog verloren. Via deze site kwam de band opnieuw in mijn belangstelling, en ontdekte ik deze plaat. Een verzengende screamo-plaat met de meest geloofwaardige zanger in een genre waarin nogal wat ongeloofwaardige sujetten rondlopen en de zang make-or-break is.

1. Het complete oeuvre van The Fall.
The Fall was zo'n band waar ik wel een verzamel-CD van had, maar pas na de ontdekking van Musicmeter begon mijn reis door Fall-land. De berichten van mede-Fall addicts als Dix en Cygnus hielpen hierbij. Inmiddels ben ik verslaafd aan deze band, om de zoveel tijd moét ik iets van ze draaien. Ooit ben ik begonnen alle albums van commentaar te voorzien, en ik zie dat ik de laatste zes platen (20%) nog moet doen. Zal eens kijken of dat dit jaar gaat lukken...
http://www.thestranger.com/binary/e5ac/1331248404-mark_e_smith.jpg
2. Slowdive - Souvlaki
Shoegaze is het voor mij nét niet. Ik kan het genre zeker waarderen en er zijn platen die ik echt wel goed vind, maar meestal vind ik het net te braaf. Slowdive was voor mij nog een blinde vlek, ik kende natuurlijk hun reputatie als essentiële band maar op de één of andere manier had ik altijd een ongegrond vooroordeel dat het een beetje weeïg was. Maar door MuMe heb ik hun platen toch aan een luisterbeurt onderworpen en ziedaar: Souvlaki is een werkelijk schitterende plaat.

3. Envy - All the Footprints You've Ever Left and the Fear Expecting Ahead
Envy was wel op mijn radar, maar alleen met hun (iets mindere) vroege werk, en daarna ben ik ze uit het oog verloren. Via deze site kwam de band opnieuw in mijn belangstelling, en ontdekte ik deze plaat. Een verzengende screamo-plaat met de meest geloofwaardige zanger in een genre waarin nogal wat ongeloofwaardige sujetten rondlopen en de zang make-or-break is.

0
geplaatst: 8 januari 2015, 09:02 uur
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
1. Unwound - New Plastic Ideas (1994)
2. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
3. Slint - Spiderland (1991)
4. Sebadoh - Bakesale (1994)
5. The Fall - This Nation's Saving Grace (1985)
6. The Blood Brothers - ...Burn, Piano Island, Burn (2003)
7. Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000)
8. Deerhoof - Milk Man (2004)
9. Come - Don't Ask Don't Tell (1994)
10. Deafheaven - Sunbather (2013)
Voor nummer 10-20 hanteer ik net als in mijn top-10 het één plaat per artiest principe, anders stonden er bijna alleen platen van Unwound, Sonic Youth en the Fall in.
11. Shellac - At Action Park (1994)
12. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (2001)
13. The Locust - Plague Soundscapes (2003)
14. Liars - Drum's Not Dead (2006)
15. Bruce Springsteen - The River (1980)
16. Cat Power - Moon Pix (1998)
17. Motorpsycho - Blissard (1996)
18. Dead Kennedys - Plastic Surgery Disasters (1982)
19. Trumans Water - Spasm Smash XXXOXOX Ox and Ass (1993)
20. Guided by Voices - Bee Thousand (1994)
Al deze platen hebben al eens in mijn top-10 gestaan. Eigenlijk staat allen de #1 vast (Unwound), de rest is redelijk arbitrair.
Dat was het, succes bennerd
1. Unwound - New Plastic Ideas (1994)
2. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
3. Slint - Spiderland (1991)
4. Sebadoh - Bakesale (1994)
5. The Fall - This Nation's Saving Grace (1985)
6. The Blood Brothers - ...Burn, Piano Island, Burn (2003)
7. Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000)
8. Deerhoof - Milk Man (2004)
9. Come - Don't Ask Don't Tell (1994)
10. Deafheaven - Sunbather (2013)
Voor nummer 10-20 hanteer ik net als in mijn top-10 het één plaat per artiest principe, anders stonden er bijna alleen platen van Unwound, Sonic Youth en the Fall in.
11. Shellac - At Action Park (1994)
12. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (2001)
13. The Locust - Plague Soundscapes (2003)
14. Liars - Drum's Not Dead (2006)
15. Bruce Springsteen - The River (1980)
16. Cat Power - Moon Pix (1998)
17. Motorpsycho - Blissard (1996)
18. Dead Kennedys - Plastic Surgery Disasters (1982)
19. Trumans Water - Spasm Smash XXXOXOX Ox and Ass (1993)
20. Guided by Voices - Bee Thousand (1994)
Al deze platen hebben al eens in mijn top-10 gestaan. Eigenlijk staat allen de #1 vast (Unwound), de rest is redelijk arbitrair.
Dat was het, succes bennerd
0
geplaatst: 8 januari 2015, 09:04 uur
Grappig, naar mijn gevoel staan onze smaken best ver af van elkaar, maar toch hebben we af en toe een gigantische favoriet gemeen (Sonic Youth, GBV en natuurlijk Bruce, dat Slint-album vind ik ook prachtig). 

* denotes required fields.