MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / iTunes

zoeken in:
Nicci
@Teunnis

Je kan toch gewoon zoeken op 'album'? Dan hoef je de tags niet te 'vervuilen'.

Lukk0
Last.Fm pikt het ook niet goed op als je James Holden dan alleen als albumartiest invult. Dan krijg je zo'n hele lijst met allemaal verschillende artiesten, terwijl het album gewoon onder de naam James Holden is uitgebracht en ik het dus ook graag onder die naam wil scrobblen. Ik heb mijn tags dus ook maar 'vervuild'.

Dat laatste vind ik ook het belangrijkste, maar moet ik het nummer scrobblen onder James Holden of onder Apparat (Het voorbeeld van het eerste nummer maar even aanhoudende)?

Manuel schreef:
Dat laatste vind ik ook het belangrijkste, maar moet ik het nummer scrobblen onder James Holden of onder Apparat (Het voorbeeld van het eerste nummer maar even aanhoudende)?
Als je als 'Artist' Apparat hebt en als 'Albumartist' Holden, scrobblet LastFM het als Apparat (dit is wat automatisch gebeurt als je een mix-CD van iTunes download; bij mijn DJ-Kicks iig wel). Ik wil liever ook zo'n mix-CD als de DJ gescrobbled hebben, dus heb ik alle tags aan moeten passen. Redelijk irritant!

Tags aanpassen opzich vind ik niet zo heel erg, doe ik eigenlijk bijna altijd als ik dingen toevoeg aan iTunes, heb het graag netjes dus heb het er wel voor over. Vraag me alleen af, hoe hoort het nou, maar dat is waarschijnlijk gewoon een keuze om zelf te maken..

Ik wil zo'n mix-cd zelf liever per aparte artiest gescrobbled. Dat is dus iets persoonlijks...

Poa
Manuel schreef:
Vraag me alleen af, hoe hoort het nou, maar dat is waarschijnlijk gewoon een keuze om zelf te maken..

Wat mij betreft is 'Wooden' van artiest Apparat correct, anders scrobble je namelijk het nummer 'Apparat - Wooden' van James Holden, die uiteraard niet bestaat. Om dit op te lossen rip ik mijn mix-CD's altijd als 1 lange track, waarna ik bijvoorbeeld 'DJ-Kicks' van artiest James Holden scrobble. Dan klopt het weer wel..

Heb het toch maar allemaal gewijzigd (opnieuw) met Apparat als artiest zegmaar. Ook eindelijk zonder angst DJ-Kicks albums toevoegen zonder me af te vragen hoe ik dit moet doen

Nicci schreef:
@Teunnis

Je kan toch gewoon zoeken op 'album'? Dan hoef je de tags niet te 'vervuilen'.

Maar dan sorteert je iPod het op albumnaam, terwijl ik liever op artiestnaam sorteer. Natuurlijk allemaal een beetje muggenzifterij, maar zoals ik al zei een van de weinige minpuntjes aan iTunes/iPod.

Nicci
Je kan toch switchen tussen de twee? Het ene album vind je gemakkelijker door te zoeken op artiest, het andere door te zoeken op album.

En als je liever op artiest zoekt, zie ik het probleem niet: geef bij artiest dezelfde naam. Einde probleem.

iPod zou een optie ''albumartiest'' moeten hebben. Wat dan ''artiest'' wordt als er niks is ingevuld (bij losse nummertjes). Dat zou optimaal zijn.

Ik heb vandaag een iPod Nano gekocht, maar heb volgend probleem:

Als ik m'n iTunes (laatste nieuwe versie) wil openen, dan komt er een kadertje op het beeldscherm, met de tekst: iTunes werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is.

Het zal waarschijnlijk weer iets stoms zijn, maar ik heb er geen idee van, want ik ben niet zo handig met computers en dergelijke. Omdat dit forum over iTunes gaat, heb ik dit bericht maar even snel gepost, in de hoop dat iemand mij kan helpen

Dank bij voorbaat.

Nicci
Is dat onder Windows?

Jazeker, ik heb Windows. Dat was ik er vergeten bij te vermelden, mijn excuses.

Nicci
Geeft niet, alleen dan ben ik bang dat ik je niet kan helpen.
iTunes opnieuw installeren zou je altijd kunnen proberen.

Mijn broer gaat er straks even naar kijken, misschien vindt hij het probleem, hij is een stuk beter met computers dan ik.

Toch bedankt!

Edit: het is opgelost!

ipod nano met touch screen?

Ik had een keer iets gelezen over de mogelijkheid om halve sterren bij de beoordeling te geven. Ik heb het toen uitgeprobeerd, maar bij mij lukte het niet. Is er iemand die het wel voor elkaar heeft? Het lijkt me wel handig, aangezien ik al mijn nummers beoordeelt in mijn bibliotheek heb staan.

ik heb een mac dan gaat het makkelijk... maar hier staat een tutorial: How To Enable Half Stars In Itunes - instructables.com

Top, veel dank. Een paar simpele stappen en je kan alles met halve sterren beoordelen.

ik vind het zelf ook wel handig het is alleen wel moeilijk om goed te klikken .

Weet iemand hier hoe je de cover van het eerste nummer van een album kan veranderen in een single cover, zonder dat de album-art daar ook in veranderd?
Oftewel dat bij de lijst met albums je gewoon de albumcover blijft zien. Bij mij veranderd die dan in de single cover.

Ook heb ik een lijst met losse nummers. Deze heb ik allemaal de albumnaam "All" gegeven, en met weer allemaal verschillende single covers etc.. De album cover veranderd daardoor echter steeds als ik er nieuwe muziek opzet of afhaal. Kan ik er voor zorgen dat ik een vaste cover krijg? Of moet ik ze dan allemaal dezelfde cover geven?

Hoop dat het nog een beetje duidelijk is.

Nicci
Volgens mij is de 'albumcover' die je in iTunes ziet de illustratie van het eerste nummer. De enige manier lijkt mij er een 'leeg' nummer voor zetten met de 'albumcover'.

Ja, daar was ik al bang voor, dan maar geen single covers. Iig bedankt.

Gaat er trouwens om hoe het op mijn iPhone staat, vergeten erbij te zetten.

volgens mij gaat het inderdaad niet/

ik heb trouwens ook een vraagje, hoe werkt de albumartiest functie precies.
werkt het zo:
stel je hebt een track: "the Mask - Dangerdoom ft. Ghostface
en het album is van dangerdoom moet het dan zo:
naam: The Mask
album artiest: Dangerdoom
artiest: dangerdoom ft. Ghostface

is dat dan goed?
en zie je bij artiesten zeg maar de artiesten van de albums toch?

Voor de vakantie wilde ik mijn iPod weer vullen en heb besloten wat albums toe te voegen. Echter zijn deze via "Muziek" niet meer terug te vinden. Ze spelen wel gewoon af en staan duidelijk wel in de playlist waaraan ik ze heb toegevoegd.

Iemand de oplossing? Overigens heb ik de laatste update (10.4).

Edit: Opmerkelijk. 's Nachts is het opeens gewijzigd en nu staan ze er wel tussen.

Itunes gisteren weer eens geüpdate. Nu kom ik erachter dat ik al mijn halve ster stemmen weg zijn. Waar ik eerst als beoordeling een 4.5 had staan, staat nu een 5. Redelijk klote, aangezien ik nogal wat muziek heb en ik het niet zomaar weer kan veranderen.

Ziegler
Misschien moet je 'plug in' opnieuw installeren? Op zich verbaast het me niet dat die functie het niet meer doet, want niet standaard iTunes, maar het feit dat hij van 4,5 een 5 maakt geeft hoop.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.