MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
Bij Altenate en Saturn kan je 1.5TB harde schijven kopen van Sony, voor 99€. Zien er goed uit!

Sietse
Ik heb net een ASUS netbook gekocht

Dank voor de tips! Die van Sietse klinkt zeer bruikbaar

Sir Spamalot (crew)
Bertus, koop maar één van 1 TB, voor het prijsverschil met de lichtere modellen hoef je het niet te laten. Die lichtere modellen zijn trouwens vol voor je het weet, ik spreek uit eigen ervaring.

haha, ik zou echt bij god niet weten wat ik op één TB kwijt zou moeten... dat zijn héél veel mp3tjes

30 Blu-ray films?

totaal geen behoefte aan

In De Site > Gebruikers > Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!:

Als 350 GB aan muziekbestanden al niet belangrijk is, wat is dat dan wel?

R.I.P. externe HD van Ray

Je hebt gelijk. Ik probeer een beetje te relativeren, maar stiekem ben ik behoorlijk aangeslagen

Was die 350 GB je hele virtuele collectie?

Pastichio Rocker
Paap_Floyd schreef:
Gefeliciteerd Jelle.

Mijn externe harde schijf is gisteren ineens overleden. Bij aanzetten klonk direct een regelmatig tikkend geluid wat niet ophoudt. Dit gepaard met het niet herkend worden door het systeem, begreep ik dat er iets goed fout is. Wat ik begrijp van mijn zoektocht op internet langs soortgelijke gevallen, is dat er weinig te redden valt.

Het betreft gelukkig geen belangrijke bestanden, maar enkel 350 GB aan muziek. Zonde toch wel.

Ik heb 4 maanden geleden precies hetzelfde gehad. Het ergste was nog wel dat ik net mijn Windows wilde herinstalleren en dus al mijn zooi tijdelijk op dat ding had gezet.

De meeste gedownloade muziek kan je nog wel terugvinden her en der, maar wat erger was bij mij was het feit dat ik drie jaar aan eigen gecreeerde muziek plus een hele rits belangrijke foto's in één klap kwijt was!

Als laatste redmiddel kun je in zulke gevallen een Data Recovery Service proberen, als er bestanden op staan die je lief zijn. Maar zoiets is wel fucking duur, want je betaalt per MegaByte. Tel uit je winst dus voor zulke bedrijven.

Welk merk was het? Western Digital en LaCie schijnen behoorlijk instabiel te zijn heb ik vernomen via diverse bronnen op internet. Laat die van mij nou net de tweede zijn geweest.

Als ik er nou foto's of schoolzaken op had staan had ik dat overwogen, maar, zoals je al zegt, downloaden/rippen is in dit geval het beste. O ja, en een nieuwe HD kopen, twee 't liefst.

Het betreft een Philips SPE3051CC 500 GB.

Dat is goed klote zeg. Ik wil ergens deze week zo'n ding gaan kopen, moet ik nu heel hard om de Philipsen heen rennen, of kan dit alle merken overkomen?

Ik tref het met een broer met een soortgelijke muzieksmaak als de mijne. Alles wat ik heb staat geback-upped op zijn externe schijf. Zelf download hij toch geen muziek dus we zijn er allebij blij mee. Foto's en belangrijke documenten heb ik zowel op een van m'n externe schijven als op m'n interne staan.

Klote Raymond...

Ik heb zelf ook een Lacie met iets van 400 GB aan muziek, misschien moet ik er maar een tweede externe HD bijhalen voor een backup.

Vorig jaar een crash gehad, gelukkig had ik alle belangrijke data (oa foto's) op een externe hard disk gezet. Dat is de belangrijkste les: nooit een single point of failure (da's jargon) creëren: belangrijke zaken dubbel hebben.

Nu blanco DVD's zo goedkoop zijn (1 euro voor 4,7 Gb), ga ik foto's per topic op dvd zetten; ook een externe harddisk kan crashen. Een andere tip is: nooit een OS-upgrade, van Windows, doen zonder de data elders zeker gesteld te hebben (ik spreek uit ervaring).

Pastichio Rocker
Bertus schreef:
Dat is goed klote zeg. Ik wil ergens deze week zo'n ding gaan kopen, moet ik nu heel hard om de Philipsen heen rennen, of kan dit alle merken overkomen?

Genoeg testjes op het internet te vinden (op tweakers.net bv) welk merk het beste uit de verf komt. De externe hard-disks van iOmega worden over het algemeen vrij hoog gewaardeerd. Maar zoals je al zei: dit kan je in principe met elk merk overkomen.

The Oath
Heb hetzelfde voor gehad.
Enkele uren bezig geweest met alles terug te rippen.

Ook gehad, paar honderd GB foetsie. Maarja, misschien had ik 'm ook niet moeten laten vallen .

Pastichio Rocker
Daar kunnen ze slecht tegen ja.

The Oath schreef:

uren.... ik denk dat Paap al blij is al het herstelwerk bij weken blijft... RIP

Wat scheelt is dat je vaak meer op mp3 hebt dan je werkelijk ook nog draait. Dus het is meestal geen noodzaak alles terug te zetten. Gewoon iedere keer als je iets wil horen het even terugzetten en langzaam aan ontstaat er wel weer een verzameling. Misschien heb je gewoon geluk als dit je gebeurt (als het alleen om muziek gaat), wordt de boel eindelijk eens opgeschoond. Verlies van mp3'tjes zie ik gewoon niet als een ramp. (Ja, ik zou ook balen, dat wel.) Mijn administratie of waardevolle foto's lijkt me toch een stuk vervelender.

Zit wat in reptile... maar ik weet niet hoe het met Paap zit, maar zelf heb ik ook nog genoeg dingen die je neit zomaar weer even op je pc zet... Jazzplaten waar ik toch weken naar heb gezocht enzo (om te downloaden)

Die vind je wel weer terug hoor en mogelijk heb je zulk spul ook gedeeld met iemand anders die het nog heeft. En wie weet wat je weer vindt bij het zoeken naar dat ene album, weer mooie nieuwe dingen. Moet ik Cruyff ook nog even citeren of niet? "Elk nadeel..." haha

Ben het in grote lijnen ook wel met je eens ja ... die paar gigabyte aan ingewikkelde platen zijn dan ook het enige deel van mijn muziekvoorraad waar ik een backup van heb... De rest komt wel weer eens..

The Scientist schreef:
Zit wat in reptile... maar ik weet niet hoe het met Paap zit, maar zelf heb ik ook nog genoeg dingen die je neit zomaar weer even op je pc zet... Jazzplaten waar ik toch weken naar heb gezocht enzo (om te downloaden)
Ik denk dat ik inderdaad wel even bezig ben. Daarnaast heb ik nu wel de kans om alles meteen te sorteren. Vooral het hoekje Klassieke Muziek zal weer prettig zoekwerk worden

Da's mooi kut Raymond

Ik heb ook zo'n 500gb aan muziek, moet er niet aan denken dat ik het kwijt raak. Gelukkig heb ik het merendeel wel dubbel gebackupt. Evenals mijn documenten/foto's.

The Oath schreef:

Ik was al een paar uur bezig met rippen (16 Horsepower, 2 unlimited, 3 colours red, 4 hero, !!!, etc.) voordat ik met de A kon beginnen.

Pastichio Rocker
16 Horsepower

Sir Spamalot (crew)
Heeft iemand hier ervaring met die iMac van Apple? Ik heb eens mijn licht opgestoken mocht ik een nieuwe pc kopen en die "bakskes" zien er appetijtelijk uit. Wel moet ik Windows applicaties kunnen blijven draaien (werk en zo).

Gast
geplaatst: vandaag om 01:07 uur

geplaatst: vandaag om 01:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.