MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
boomkat
Wat een sjaakie ben jij ook

Natuurlijk kan dat met winrar, maar de vraag is hoe. Anyway, ik vogel het wel uit. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Je hoeft niet gelijk geërgerd te gaan doen. Hoe kan ik weten dat je al van winrar afweet.

In ieder geval Directory selecteren en dan op de knop toevoegen. De gene met dat gebonden paketje boeken. links boven in de hoek.

Iemand een sjaak noemen omdat die niet beseft dat jij al winrar meester bent, terwijl je niet weet hoe je moet rarren is wel een beetje misplaatst ja.

Sir Spamalot (crew)
Weet iemand een simpele manier om een back-up te nemen van je e-mails en contactpersonen zonder al te veel poespas? Er zitten hier dingen tussen die ik nooit of te nimmer mag kwijtraken en ik heb geen zin om die zaken af te drukken. Ik gebruik Microsoft Outlook, horende bij het pakke MS Office 2000. Met dank bij voorbaat.

Sietse
ik weet niet precies waar dat deze staat, maar er is een file die je complete inbox is.
Ook zit er in al de outlook versies een export functie die je ook kunt gebruiken.

Ik ben niet zo bekend met outlook, maar dat houdt dus in dat iedereen al je mails kan lezen, zonder een wachtwoord in te voeren?

Sietse
nee, het betekend dat in iedere versie van outlook waar je dat archief in opslaat (onder een mailbox hangt) de mail gelezen kan worden.
Momenteel staat deze alleen op je pc waar je outlook op hebt staan, maar deze kun je ook overzetten naar een andere.
Mensen die geen toegang hebben tot jouw pc kunnen daar dus ook niet bij.
Als je daar moeite mee hebt: www.gmail.com (in de hoop dat google je mails niet mee leest) en nooit meer lokaal je mail opslaan.

Zie hier wat tips die ik kreeg na de simpele zoek term in google (outlook 2000 backup archive) om een backup te maken van je mail en settings:
http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA010549141033.aspx

http://www.sitedeveloper.ws/tutorials/outlook.htm

succes.

Kingsnake
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Even een andere vraag.
Sinds een update 1,5 week terug doet mn Firefox het niet meer.
Ik heb hem er al afgehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar het doet het nog steeds niet.

Ik moet nu weer noodgedwongen met Internet Explorer werken.

Ik weet dat hier allemaal computernerds rondlopen, dus vandaar mijn vraag

Wat is er precies mis? Lukt installeren nog wel?

Kingsnake
Installeren is geen probleem. Maar ik kan geen webpagina's bezoeken. Ook aan de firewall kan het niet liggen want die heb ik uitstaan.

Kingsnake schreef:
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Even een andere vraag.
Sinds een update 1,5 week terug doet mn Firefox het niet meer.
Ik heb hem er al afgehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar het doet het nog steeds niet.

Ik moet nu weer noodgedwongen met Internet Explorer werken.

Ik weet dat hier allemaal computernerds rondlopen, dus vandaar mijn vraag

Wat gebeurt er dan precies? Krijg je het niet geïnstalleerd? Wilt het niet openen?

Kingsnake schreef:
Installeren is geen probleem. Maar ik kan geen webpagina's bezoeken. Ook aan de firewall kan het niet liggen want die heb ik uitstaan.

Krijg je een foutmelding? Heb je in "bestand" wellicht 'offline werken' aangevinkt staan oid?

Neem aan dat je wel verbonden bent met internet, terwijl je het probeert met Firefox?

Sietse
belangrijkste is idd welke melding er in beeld komt.

Vermoedelijk is het een proxy instelling onder
Tools>Options>Network>Connection Settings

Kingsnake
Ik zal thuis anders nog eens Firefox opstarten en dan de melding die het geeft hier posten.

De melding heeft de strekking dat er geen verbinding met het internet gemaakt kan worden. Wat natuurlijk nonsens is, want met Explorer gelukt het wel.

Sietse
Ok, als het zo'n melding is dan moet het wel een proxy instelling zijn.

Kingsnake
Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op search.conduit.com.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Ik weet niet wat proxy is en hoe ik dat kan instellen.

Sietse
Sietse schreef:
belangrijkste is idd welke melding er in beeld komt.

Vermoedelijk is het een proxy instelling onder
Tools>Options>Network>Connection Settings

Sietse
^zie die post van eerder

En afgaande op je post: dit is een proxy melding. Firefox wordt naar een of andere site gerouteerd (search.conduit.com). Probeer onder de Proxy instellingen alles op automatisch te zetten.

Hier wat hulp (al gaat het daar om een proxy aan te zetten).
http://www.xs4all.nl/helpdesk/beveiliging/proxy/firefox.php

Scan je computer ook op eventuele spyware/adware en dergelijke. En probeer je registry op te schonen met zoiets als CCleaner.
Dit zijn allemaal dingen die het kunnen verhelpen.

Kingsnake
Nogmaals, alle andere dingen (Soulseek, internet explorer, last.fm) doen het wel. Dus er is niets mis met mn internetverbinding. Mn Firewall staat uit, want die vind ik irritant.

Als ik bij Firefox naar [extra] > [opties] ga, zie ik niets waar ik iets met proxy of internetverbinding kan regelen. Of ik snap er gewoon echt geen iota van

Kingsnake
Okay, ik kijk woensdag nog wel even uitgebreid.
Nu slapen, morgen kantoor en daarna school (tentamen).

Thanx, anyway

Sietse
Laatste en misschien belangrijkste tip:
Firefox kan geen websites laden maar andere programma’s wel - support.mozilla.com

Lees deze site goed door voor de juiste informatie. Ik denk dat je daar je antwoorden wel kunt vinden namelijk.

(hoera voor google)

Sietse
Ga naar Extra
Ga naar Opties
Ga naar tabblad Netwerk
Ga naar Instellingen

en dan zit je in de proxy instellingen van Firefox.

Kies voor "Geen Proxy"
Klik op OK

En het zou goed moeten zijn.

Maar beter is het nog die vorige link even te volgen. Die komt van de support site van Mozilla.

Kingsnake
Sietse schreef:
Laatste en misschien belangrijkste tip:
Firefox kan geen websites laden maar andere programma’s wel - support.mozilla.com

Lees deze site goed door voor de juiste informatie. Ik denk dat je daar je antwoorden wel kunt vinden namelijk.

(hoera voor google)

Okay, thanks, bro. Die link ziet er behulpzaam uit. Daar kan ik vast iets mee.

Sietse
laat het ff weten of het is gelukt

muziekliefhebber zonder enig verstand van computers (ik dus) zoekt externe harde schijf - een kleintje, ik dacht aan zo'n 250-320 gb. ik heb al wat op het internet rondgekeken, maar al die consumentensites helpen me nauwelijks verder: prijzen lopen ontzettend uiteen, reviews zijn (voor mij althans) nietszeggend. hier iemand die goede tips heeft? welke merken zijn betrouwbaar?

Sietse
Mijn tip: ga naar de mediamarkt, pak de eerste de beste aanbieding externe hardeschijf van 1TB die je tegen komt en koop die.

heb ik ook gedaan.
Je hoeft niets in te bouwen, het zijn vrijwel altijd goede schijven (ik heb zelf een LaCie) en ze zijn erg goedkoop (toen ik hem kocht 110 euro voor 1TB, nu heb je daar vast 1,5 voor).

Ik zou persoonlijk niet meer gaan voor een kleinere harde schijf (relatief heel duur) of het moet zijn dat je hem onderweg veel nodig hebt om op een laptop aan te sluiten.

Ik heb een Toshiba en die doet het al een jaar of 4 prima.

Sietse schreef:
Mijn tip: ga naar de mediamarkt, pak de eerste de beste aanbieding externe hardeschijf van 1TB die je tegen komt en koop die.

heb ik ook gedaan.
Je hoeft niets in te bouwen, het zijn vrijwel altijd goede schijven (ik heb zelf een LaCie) en ze zijn erg goedkoop (toen ik hem kocht 110 euro voor 1TB, nu heb je daar vast 1,5 voor).

Ik zou persoonlijk niet meer gaan voor een kleinere harde schijf (relatief heel duur) of het moet zijn dat je hem onderweg veel nodig hebt om op een laptop aan te sluiten.

Die LaCie's zijn erg goed qua prijs/kwaliteit verhouding, dat zou ik ook aanraden.

Ja, ik zou eigenlijk ook voor meer gaan (dat heb ik zelf ook gedaan).

Voor een paar tientjes meer heb je het (drie)dubbele.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.