MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
Sietse
ik snap ook niet dat mensen MCAfee gebruiken, maar dat is wellicht een ander verhaal.

hdk-nl
Ach, kan gebeuren, McAfee acht ik altijd nog hoger dan Norton. AVG had laatst ook nog zoiets - ook al is dat dan gratis. Gelukkig zelf geen last van gehad. Maar kan me voorstellen dat het knap waardeloos is als het jezelf betreft...

Sietse
ik zweer nog steeds bij avast.

boomkat
AVG is prima.

Sietse
avast is beter

Maar volgens mij is Nod32 nog steeds wel het beste...is alleen niet gratis.

Nod32 laat ook een hoop virussen door, dat weet ik uit eigen ervaring.

Sietse
hmm, die stond altijd heel hoog aangeschreven in al de tests (of ik verwar het met een ander)...

maar goed, ik zweer bij Avast, ik draai het op al mijn computer (pc, laptop, netbook) en bij mijn ouders ook (pc, laptop) en nooit problemen met virussen.
Al jaren niet dus (laatste keer dat er iets bij mijzelf of mijn ouders door kwam was met AVG een jaar of 4 terug).

Precies hetzelfde hier. Met AVG kwam er nog wel eens wat doorheen, maar ik gebruik ook al een tijdje Avast en dat werkt prima.

Ik zweer bij Kaspersky. Werkt uitstekend.

Hallo,

mijn broer heeft een laptop met Vista erop, en die is nu compleet naar de kloten: hij loopt binnen vijf minuten vast, is tergend traag et cetera.
Nu heb ik alleen een windows XP installatie-cd binnen handbereik en wilde ik het volgende doen: cd erin, bij de setup de schijf formatteren en XP installeren.
Is Vista dan wel helemaal weg, zie ik dingen over het hoofd, of ga ik andere problemen krijgen?

Florsi Florsa schreef:
Hallo,

mijn broer heeft een laptop met Vista erop, en die is nu compleet naar de kloten: hij loopt binnen vijf minuten vast, is tergend traag et cetera.
Nu heb ik alleen een windows XP installatie-cd binnen handbereik en wilde ik het volgende doen: cd erin, bij de setup de schijf formatteren en XP installeren.
Is Vista dan wel helemaal weg, zie ik dingen over het hoofd, of ga ik andere problemen krijgen?

Ja als je de partitie waarop je windows xp zet formatteert moet het goed gaan.

Oke, dank voor het snelle antwoord.

Sietse
zorg wel dat je alle drivers hebt enzo.

Edit: en hij heeft zowel een c- als een d-schijf, is dat een probleem?

Nee, alleen moet je even kijken op welke partitie (schijf) windows geïnstalleerd is en die schijf moet je dan formatteren alvorens xp er op te zetten.

Sir Spamalot (crew)
Dag allemaal,

Een vraag voor de techneuten op de site: mijn laptop loopt sinds vandaag tergend traag. Zelfs al staat enkel maar Internet open, dan nog geeft hij als CPU-gebruik 58% aan. Het is een ouder ding (Dell Inspiron 9400), maar het dient zijn doel. Ik heb al van alles gedaan, schijfcontroles C en F, defragmentatie C en F, volledige scan met McAfee van C en F, registercontrole C. Mijn modem was ook ribbedebie, maar dat heb ik zelf kunnen oplossen. Verdere info: Windows XP.

Met dank bij voorbaat voor enige tips!

Sietse
laten we eens beginnen met McAfee er af halen.
Daarna de stofzuigen op al de ventilatoren.
Als dat niet helpt gaan we verder onderzoeken

Sir Spamalot (crew)
Oef, nieuwe modem in plaats van mijn ex-antiek ding en bijna alles marcheert al weer... I'm back! Zelfs de tergende traagheid is al weg.

Allen,

Ik heb een enorme ergernis dat tijdens het surfen over het net ik van het ene op het andere moment te horen krijg dat een pagina niet beschikbaar is. Dat gebeurt op doodnormale sites waar ik regelmatig kom. Ook regelmatig op Mume en net bv op Bol.com. Je zit dus al op de site zelf en je klikt op een linkje en ik zie dat Chrome al begint te vertragen. Daarna de vervelende melding Oeps de site is niet beschikbaar. Verversen of een pagina terug gaan levert niets op en 5 minuten later is er niets aan de hand.

Ligt dat aan de provider (KPN Extra), browser (Chrome), de betreffende site of iets anders?

Ik hoor graag wat de oplossing is!

Sietse
Je noemt Chrome maar heb je het ook in Internet Explorer (lijkt me wel, want meestal ligt het niet aan de browser)

Draadloos of bedraad?

Als bedraad: modem resetten
Als draadloos: draadloos kanaal aanpassen.

Heb je ook telefoon via deze modem (InternetPlusBellen dus), zo ja heb je dan ook problemen met de telefoon.
Heb je ook TV via KPN? Zo ja, heb je ook op het zelfde tijdstip blokjes, freezes, glitches of vergelijkbare ellende in beeld?

Ik heb een draadloze verbinding, inclusief TV/radio (zonder telefoon). Tv/radio geven geen storing.

Ik zal het nog eens uitproberen als het zich nog eens voordoet, maar als ik mij goed kan herinneren is de specifieke pagina wel beschikbaar via IE.

Resetten van de verbinding brengt ook geen soelaas. De pagina is nog steeds niet beschikbaar.

Wat niet goed duidelijk wordt uit mijn 1e verhaal is, dat een specifieke pagina niet beschikbaar is: vandaag had ik het weer met de Stentor: de eerste 4 artikelen heb ik gelezen en de 5e geeft aan dat de pagina niet beschikbaar is. Daarna is de hele site van De Stentor niet beschikbaar en de rest van het net nog wel...

Sietse
Ok, draadloze verbindingen doen we niets mee.
ALTIJD bedraad testen.

Welke website is het, want dan test ik hem ook ff in Chrome.
Heb je nog bepaalde extensies in Chrome draaien?

Het betreft verschillende sites waar het optreedt en deze is dan tijdelijk niet beschikbaar. De rest van het internet wel.

En ik weet niet wat je bedoelt met die extensies.

Ik vermoed dat het uiteindelijk wel aan de browser ligt. Ik heb een allergie voor IE, dus als je een goed alternatief hebt voor Chrome, hoor ik het graag! Firefox? Beoordeel ik of ik er daar ook last van heb.

Sietse
extensies zijn plugins voor de browser.

En ook al zijn het meerdere sites dan wil ik het hier wel even testen in Chrome.
Aan de hand daarvan kan ik nl. heel snel zeggen of het aan de browser of je computer ligt.
Maar goed, je moet het zelf allemaal maar weten het is niet mijn probleem.

Hmm, in mijn zoektocht naar waar ik die plugins kon vinden binnen Chrome gebeurde het. De site
http://www.chromeplugins.or... (http://www.chromeplugins.org/category/extensions/) was niet beschikbaar. Niet in Chrome en ook niet in IE.

Op het moment dat ik de verbinding verbrak en een snellere verbinding in mijn omgeving selecteeerde, kwam de pagina wel op. In IE en in Chrome. Toen ik weer terug ging naar mijn eigen verbinding waren de sites nog steeds niet beschikbaar. Geeft dat enige aanwijzing?

Kan ik binnen instellingen van Chrome een overzicht zien van plugins? Ik kan mij niet herinneren dat ik enige plugin doelbewust heb gedownload.

Sietse
Wat ik al eerder zei: bedraad testen. Draadloos is RUK en totaal ONBETROUWBAAR!!!!
Als het bedraad wel werkt dan moet je een ander kanaal instellen voor je draadloos verkeer.

Dit doe je door via je browser (bedraad, ja alweer) naar 192.168.1.254 of 192.168.2.254 of 192.168.1.1 of 192.168.2.1 te gaan (dit is afhankelijk van het type modem dat je hebt) en dan onder "Wireless" ergens te kiezen voor "instellingen" en daarna "Kanaal" of "Channel" aan te passen. Pak voor je kanaals altijd een stap van 3 naar boven of onder, maar ga niet hoger dan 11 en niet naar 0.
Bijv. als deze nu 6 is ga naar 3 of 9. Als die dan niet werken ga je vanuit deze een stap omhoog of omlaag (3 wordt dus 2 of 4 en 9 dus 8 of 10).
Als het dan nog niet werkt stoppen met draadloos internetten en gewoon een goede lange kabel kopen en netjes weg werken....want draadloos is ruk als het niet goed werkt en je geen verstand hebt van hoe en wat.

Je chrome extensies kun je vinden door als URL chrome://extensions/ in te voeren of door naar de Chrome instellingen te gaan (dat is rechtsboven die moersleutel) en dan te kiezen voor "Extra>Extensies"

Sietse
Hier trouwens een handleiding van de Speedtouch 780 (mocht je die hebben, wat een grote kans is als je KPN hebt, of je hebt een Speedtouch 787)
http://www.speedtouch.nl/docs/ST780sip_UserGuide.pdf

Wow, ik had gehoopt dat het iets eenvoudiger was Bedankt voor je gedetailleerde info! Ik ga mij er in verdiepen!

Sietse
Nou echt moeilijk is het ook niet, je moet het alleen een keer gedaan hebben.

Ik heb een Samsung lcd tv en daar kan je internet op aansluiten en dan laadt ie Widgets .
Je kan dan op de tv naar You Tube enzo kijken . Ik had eerst via de kabel het internet aangesloten maar ik wil het nu draadloos hebben .Als ik de draadloze ontvanger in de usb poort stop van de tv gebeurd er niets .
Ik begrijp er niks van want ik dacht dat deze ontvanger automatisch het signaal opvangt van mijn Experia box . De laptop vangt het ook automatisch op waarom de tv niet >
Aangezien er veel jeugd op deze site zit en die hebben meer verstand van dit soort technische zaken dan ik .Iemand `n tip ?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:10 uur

geplaatst: vandaag om 11:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.