MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
Sietse
De jeugd die op deze site zit kan je hier totaal niets over vertellen vrees ik.

Maar gelukkig kan ik er je nog wel iets over vertellen...
Je laptop en je TV zijn totaal verschillende apparaten.
Dat op je laptop de USB dongle voor draadloos internet direct werkt is eigenlijk wel logisch. Op je laptop draai je een besturingssysteem die het apparaat herkent als een draadloos adapter. De verbinding tussen deze dongle en je Experiabox worden ook direct goed opgebouwd. Dit is ook zo als deze in de TV zit. MAAR, je TV draait een "vreemd" besturingssysteem (geen windows ofzoiets dergelijks) waarop de USB dongle niet wordt herkend als zijnde een draadloos adapter. Als er al zoiets bestaat zal het van Samsung zijn en dat moet je dan ook los kopen.
Al lijkt het mij dat deze USB poort alleen bedoelt is voor bijv. een USB stick met daarop foto's of filmpjes. Of een externe harde schijf.

Mocht je toch geen kabels door je huis hebben willen lopen kun je het nog wel op een andere manier oplossen en dat is door het aanschaffen van zogenaamde homeplugs. Aangezien je een Exepria box hebt zit je bij KPN (sorry, vakdeformatie) en die bieden zoiets dergelijks aan onder de naam devolo. Hiermee kun je via het stroomnetwerk een dataverbinding opbouwen voor internet (of interactieve TV). Dit kan een goede oplossing zijn, maar hier komt wel bij kijken dat je electriciteitsnetwerk op orde moet zijn en je het echt volgens het boekje moet aansluiten.

Als je nog meer informatie over de TV kunt geven kan ik misschien nog het een en ander voor je opzoeken, maar ik geef het zeer weinig hoop verder.

Ik heb een groot probleem. Mijn laptop lijkt gecrasht. Hij viel opeens uit en nu ik hem opstart duurt dat enorm lang en als hij eenmaal is opgestart log ik in en dan staat er steeds dat ik met een tijdelijk profiel ben ingelogd en dat ik geen gegevens kan opslaan, er staat ook bij dat ik het logboek moet openen. Alleen het logboek bevat helemaal geen gegevens. Iemand een idee wat er mis is?

Ik heb overigens een vrij nieuwe acer (mini, denk ik) laptop.

Sietse
opnieuw installeren :/

Ja maar ik heb zo'n laptop waar geen schijfje in kan.

Sietse schreef:

Als je nog meer informatie over de TV kunt geven kan ik misschien nog het een en ander voor je opzoeken, maar ik geef het zeer weinig hoop verder.

Sietse bedankt voor de info .

Je hebt helemaal gelijk wat betreft het besturingsysteem van laptop en tv .
Ik dacht dat een usb ontvanger zou werken op mn tv maar niet dus , nou is er wel een samsung usb stick die wel schijnt te werken maar erg duur is .

Sietse
rudiger schreef:
(quote)

Sietse bedankt voor de info .

Je hebt helemaal gelijk wat betreft het besturingsysteem van laptop en tv .
Ik dacht dat een usb ontvanger zou werken op mn tv maar niet dus , nou is er wel een samsung usb stick die wel schijnt te werken maar erg duur is .

Ja, dat die duur zijn verbaast met niet.
Wat je ook nog kunt proberen, maar ook niet heel goedkoop, is een adapter met een ethernet aansluiting. Deze moet je echter wel eerst configureren via computer.
Daar zou je ff op kunnen googlen.

Sietse
Ataloona schreef:
Ja maar ik heb zo'n laptop waar geen schijfje in kan.

Als het goed is heb je er een installatie CD bij gekregen met de software.
Die kun je op een USB stick zetten zodat je vanaf de USB stick kunt installeren.

Ook is het vaak mogelijk om dit soort laptopjes terug te zetten naar fabrieksinstellingen, dit zou in je handleiding moeten staan. Mocht dat niet zo zijn ff googlen, hier de gegevens neer zetten en wachten tot na de kerst dat ik het voor je op zoek

Oké ik zal het morgen eens proberen.

Heeft iemand nog goede tips voor Browsers? Liefst iets in de lijn van Mozilla Firefox, maar dan iets dat minder geheugen vreet.

Zelf ben ik erg te spreken over Google Chrome, maar ik weet verder weinig over specificaties.

Sietse
Chrome is lichter dan Firefox.
Ik ben al een tijd terug overgestapt om die reden.

Chrome bevalt goed, die houd ik ook aan. Verder werk ik ook met een oudere versie (3,6,13) van Firefox waar die vervelende plugincontainer.exe nog niet in verwerkt zit.

Sietse
ik heb al een hele tijd firefox niet meer geupdate dus geen idee waar je het over hebt

In Overigen > Algemeen > PC Problemen:

Ik heb nogal een probleem.
Ik heb Windows Vista, en pas heb ik een virus opgevangen genaamd "Windows Diagnostics", een trojan die net doet alsof het een virusscanner is. Iemand anders heeft deze er (ik geloof gedeeltelijk) vanaf gehaald en ik heb helaas niet meegekregen hoe hij dat deed.
De reden dat ik denk dat het er maar gedeeltelijk vanaf is, is omdat ik bijv. nog steeds niet op het bureaublad het klokje en de temperatuur etc. kan zien, rechts op het scherm.
In ieder geval, ik heb daarna een AVG virusscanner gedownload (die ineens niet meer gratis is). Ik heb al een lange tijd geen games meer gespeeld, maar toen ik pas geleden een game-CD in de PC duwde, kwam hij met de foutmelding dat hij "geen toegang tot het opgegeven apparaat, bestand of pad kan krijgen, en dat ik mogelijk geen toegangsmachtigingen heb voor het item". Wel vreemd, want mijn account is gewoon administrator.
Nou, omdat AVG free-trial binnenkort gaat aflopen, dacht ik dat ik maar een andere gratis virusscanner moet downloaden. Ik downloadde Avira, en dat ging allemaal goed, maar toen ik het wou installeren kreeg ik precies dezelfde foutmelding, maar staat er nou iets als: Appdata\local\temp\RarSFX2\presetup.exe..
Ik denk dat dit nog steeds dat virus "Windows Diagnostics" is, en ik heb AVG al 3 keer laten scannen maar er is nog steeds niks veranderd.

Weet iemand hoe ik weer gewoon games kan spelen en er voor kan zorgen dat ik die virusscanner kan installeren?

Sietse
Probeer eerst even een online virusscanner zoals deze±
Free Online Virus Scan - BitDefender Online Scanner

als dan je computer schoon is installeer je avast! Free Antivirus - Download software voor virusbeveiliging

als het dan nog niet werkt...Windows opnieuw installeren (in een volledige nieuwe install)

Misschien kun je eerst een systeemherstelpunt van voor de problemen proberen, misschien werkt het dan weer.

Sietse
bij virussen meestal niet, maar is een poging altijd waard...

Ik ben ook niet zeker of het wel een virus is maar misschien werkt na een systeemherstel zijn scanner weer dus altijd proberen.

Ik heb Avast! gedownload en laten scannen, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ik kan overigens ook niks direct openen na een download, dan krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik zal zo snel mogelijk eens een systeemherstel doen, alhoewel het al redelijk lang geleden is (2-3 weken) dat ik het virus oppikte. Tot hoelang kan je terug in een systeemherstel?

Sietse
dat is afhankelijk van jouw instellingen.
Als je niets hebt veranderd waarschijnlijk terug tot de dag dat je de pc hebt geinstalleerd (maar anders iig een maand of 3).

Ik heb dit probleem ook ooit gehad. Ik weet dat ik gewoon door mijn probleem te googlen de oplossing toen gevonden heb, en er volledig ben vanaf geraakt.

Sietse
hehe, eindelijk iemand die snapt hoe het werkt

Gewoon overstappen op Linux, nooit meer last van virussen.

Sir Spamalot (crew)
Collega's,

De voorbije dagen krijg ik een foutmelding dat mijn AMD beeldsturingsprogramma niet werkt, laptop loopt vast en ik dien op de reset-knop te drukken. Het is een HP G72 met Windows Home. Diagnostiek van HP zegt dat het probleem werd opgelost en dat alles piekfijn in orde is. Nog mensen in dat geval?

Sietse
ff zoeken naar de nieuwste drivers van dat ding en die proberen te installeren...verder geen idee.

Wij hebben thuis een laptop met Windows Vista. De laatste tijd merk ik steeds vaker dat er opeens (veel) geheugenruimte verdwijnt. Zo had ik laatst een boel opgeschoond en had ik weer 40 GB ruimte. En nu is dat opeens weer 21 GB en dat terwijl ik echt niet voor 19 GB bestanden heb toegevoegd. Na een check van de grootste mappen zag ik dat mijn windows map van 58 GB naar 69 GB is gegaan. Dit is wel idioot hoog. Weet iemand of ik deze kan opschonen of iets dergelijks?

Daar heb ik ook last van op mijn laptop met Vista, ik kijg ook steeds meldingen van te weinig schijfruimte en dan schoon ik 'm op, geeft 'ie aan dat er weer veel schijfruimte is, en dan een dag later geeft 'ie weer aan dat er niet genoeg schijfruimte is.

Heb al mijn systeemherstelpunten verwijderd en schijfopruiming gedaan.

Ben momenteel aan het proberen om met CCleaner ruimte te krijgen.
Momenteel: 26,5 GB vrij van de 223 GB.

Edit: Wat is er gebeurd? Opeens komen er zeeën van ruimte vrij. Met de seconde worden er GB's aan ruimte weggegooid.
Edit2: Inmiddels al 70 GB vrij.

Het is nu een beetje gestabiliseerd rond 94,8 GB.

CCleaner.

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.