MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Luidsprekers

zoeken in:
Ook niets op aan te merken, Broem, uitstekend spul, maar ben zelf verslaafd aan Single Ended Triode versterkers... Enige probleem is dat de eindbuizen (Electro Harmonics Gold, import uit Rusland, toen mocht het nog... beginnen ouder te worden.... Een nieuw paartje is niet goedkoop....

Leondutch schreef:
Ook niets op aan te merken, Broem, uitstekend spul, maar ben zelf verslaafd aan Single Ended Triode versterkers... Enige probleem is dat de eindbuizen (Electro Harmonics Gold, import uit Rusland, toen mocht het nog... beginnen ouder te worden.... Een nieuw paartje is niet goedkoop....

Misschien is er in de Oekraïne nog een paartje te krijgen

Set up om van te dromen Broem!

Duurt ff, maar dan heb je ook wat.

NAD 3225PE is het geworden, voor 40

Maar ik kreeg er wel een CD speler bij ( NAD 5340) en fatsoenlijke speakerkabels

Proficiat Frenz, geniet van je nieuwe hobby...

Blijft natuurlijke de prangende vraag...hoe klinken ze?

Net aangesloten..................wauw.........................

eerlijk gezegd was ik bijna vergeten hoe muziek hoort te klinken

niet snel oordelen, maar Alt-J wordt toch naar een andere dimensie getilt

hier maar eens opnieuw de CD vs flac vs mp3 320 kbit test uivoeren....

over value for money gesproken....bedankt allemaal voor de adviezen

]uh, da's geen antwoord, Broem:

helder, hoe zeg je dat, mooi gescheiden, warm laag

vooral die zuiverheid in hogere tonen springt eruit

gegeven het tijdstip (en dus de buren) heb ik de bassen nog niet echt uitgelaten, daarover later meer

https://farm6.staticflickr.com/5557/14764473808_70868d5590_s.jpg" width="100" height="100" alt="DSC_0397">

hè hè, phoe, was ff geleden dat ik het flickr account moest gebruiken, en dat voor een plaatje, nog niet goed zie ik, hier is de link dan maar: DSC_0397 | Flickr - Photo Sharing!

Leuk man. Dit is de grootste stap die je op audiogebied ooit kon maken. Vanaf nu gaat het veel geld kosten en zullen de verschillen kleiner zijn haha. Veel luisterplezier.

ongetwijfeld, maar met dat geld zal het wel meevallen, dat heb ik simpelweg niet, hahaha

Eerdere statements over verschillen in geluidskwaliteit neem ik ook per direct terug (met schaamrood op de kaken). Ik draaide Station to Station (Bowie mooiste imho) op CD en tegelijktijd via de telefoon (aux ingang) op MP3. Niet normaal wat een verschil in dynamiek, mp3 is vlak en schel

Met dat luisterplezier gaat het voorlopig helemaal goedkomen (alleen moet ik nu heel veel muziek eigenlijk op CD gaan kopen om te horen hoe het eigenlijk klinkt)

Dat Lenco USB spelertje kan overigens de prullenbak in, wat een baggergeluid, eens kijken of ik mijn oude Philips nog kan opsnorren

buizen
Frenz schreef:
Net aangesloten..................wauw.........................

eerlijk gezegd was ik bijna vergeten hoe muziek hoort te klinken

niet snel oordelen, maar Alt-J wordt toch naar een andere dimensie getilt

hier maar eens opnieuw de CD vs flac vs mp3 320 kbit test uivoeren....

over value for money gesproken....bedankt allemaal voor de adviezen

Nou hehe, gelukkig. Gefeliciteerd met je aankoop en geniet er vele uren van.
Eind goed al goed.

Wie kan mij helpen aan een goede luidspreker/speaker reficeerder/reperateur.

m.v.g.
Rob

Iemand een tip voor een goede (liefst) draadloze speaker om muziek te beluisteren op mijn laptop (lees: betere kwaliteit dan ingeboude laptopspeakers.?

FRIPI
Bruno_6 schreef:
Iemand een tip voor een goede (liefst) draadloze speaker om muziek te beluisteren op mijn laptop (lees: betere kwaliteit dan ingeboude laptopspeakers.?

Ik denk het beste draadloos is Sonos maar verwacht geen superieure kwaliteit. Het is draadloos denk ik wel een prima systeem. Je kan dit systeem ook uitbreiden naar meerdere kamers.

Als je de audio performance van je laptop wilt verbeteren heb je aan Sonos niks. Een stel actieve speakers eventueel met een dac(je) (Audioquest fly) erbij geeft een topresultaat. Kijk eens naar zoiets Audioengine A2+ Black by: Audioengine - Welkom bij Wifimedia. Maak Echt een aanrader.

FRIPI
Broem schreef:
Als je de audio performance van je laptop wilt verbeteren heb je aan Sonos niks. Een stel actieve speakers eventueel met een dac(je) (Audioquest fly) erbij geeft een topresultaat. Kijk eens naar zoiets Audioengine A2+ Black by: Audioengine - Welkom bij Wifimedia. Maak Echt een aanrader.

Dan kies ik liever een externe audio interface met een paar actieve speakers. Ik gebruik zelf ook een audio interface omdat ik ook muziek maak.

Ik moet zeggen dat dat setje er wel tof uit ziet.

Het zijn ook actieve speakers. Dac van een laptop is bagger. Buiten betere speakers haal je daar het meeste rendement uit. Fiio maakt overigens ook betaalbare Dac's. Het is zonde om te investeren in betere speakers en dat over het hoofd te zien.

Afgelopen dagen als prijswinnaar van een B&W (luidspreker fabrikant Bowers & Wilkins) prijsvraag naar Londen geweest en een bezoekje gebracht aan de fabriek in Worthing. Daar wordt de nieuwe 800 lijn gemaakt. Ontzettend onder de indruk van het vakwerk (veel handwerk) wat ik gezien heb. Zelfs mrs. Broem (e reader meegenomen voor de zekerheid want boring) was aangenaam verrast. Met 6 andere prijswinnaars een indrukwekkend kijkje in de keuken gehad. Wat een werk en research gaat er aan vooraf voordat zo'n speakerlijn uiteindelijk in productie gaat. Met name de wijze waarop de bijzondere vorm van 802 D3 wordt gemaakt was indrukwekkend. Ook het spuitwerk (vooral pianoblack) is monnikenwerk. Maar deels geautomatiseerd, vnl handwerk. Spuiten, schuren, spuiten en dat 6 keer. Daarna een demo van de 802 D3 met een Classe Audio topset. Ruimte was akoestisch aangepast. Wat opviel was dat de muziek werd gespeeld via een iPad aangesloten op de DAC van de voorversterker met een gewoon standaard kabeltje. Kwam op mij over als een Ferrari met een FIAT 500 motor erin. Kon niet nalaten er iets van te zeggen. Kreeg een flauw antwoord dat het toch goed klonk. Dat klopte wel maar iets in de trend van "The chain is as strong as THE weakest link" (met dank aan Louis van Gaal) maakte geen indruk. Afijn...3 prachtige dagen in Londen gehad op kosten van B&W met een mooi kijkje in de keuken van B&W. Heb maar niet verteld dat ik net mijn eigen B&W speakers had verkocht en een ander merk heb genomen Zal wel wat foto's plaatsen zodra ik die op mijn computer heb gezet.

buizen
Broem schreef:
Afgelopen dagen als prijswinnaar van een B&W (luidspreker fabrikant Bowers & Wilkins) prijsvraag naar Londen geweest en ...
... Zelfs mrs. Broem (e reader meegenomen voor de zekerheid want boring) was aangenaam verrast...
...Met 6 andere prijswinnaars een indrukwekkend kijkje in de keuken gehad. ....

En daar komt die Broem nu pas mee!!
Wat een gave belevenis, een 'geschenk', Broem, om mee te maken zeg! Zo'n rondleiding en dan ook nog 'even in London'.

Ik zou in Nederland bijv. graag eens een rondleiding door een vinylfabriek willen. Superinteressant.

Was erg leuk buizen Zeker voor een audiofanaat als ik ben. Leuke uitleg en grappige verhalen. Verder goed verzorgd (begonnen met een lekkere lunch) en de nodige 'goodies' die we meekregen. Het scoren van vinyl in Londen was wat minder. Niet echt tijd gehad om de vinylshops af te struinen vanwege andere plannen. Daarentegen eindelijk het Britisch museum eens echt goed kunnen bekijken. Ook mooi.

Nu nog je verhaal omtrent het inspelen van kabels. Ben benieuwd.

buizen
Broem schreef:
Was erg leuk buizen

Nu nog je verhaal omtrent het inspelen van kabels. Ben benieuwd.

Een voorzichtig opstapje wordt vast gemaakt in Overigen >> Apparatuur >> Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
Dat gaat alleen nog maar over de couleur locale, een blijmoedig weerzien - na enige jaren - met een volkomen hififiele man en zijn vechtlust in het zakelijk bestaan. Over het absolute nut en de zingeving van het inspelen van kabels volgt nog een definitief en eensluidend verslag. Daarbij worden citaten van die man niet geschuwd want als er één is die me het inspelen van kabels goed en met zinderend taalgebruik heeft uitgelegd is hij het wel.

Ziegler zou die man eens moeten ontmoeten.
De schellen zouden hem van de ogen vallen.
En een luistertest tussen een nieuwe en een ingespeelde kabel (zelfde kabel zelfde lengte) kan daar ook.
Want zo ver gaat die man voor zijn klanten.

Ziegler
Hij heeft het je uitgelegd.
En je bent al om.
Hoe graag wil je geloven . . . . . . .
Alleen al je woordkeuze. Absoluut! Definitief! Niet geschuwd! Wie wil je overtuigen? Mij of jezelf?

Broem Niet verkeerd zo'n prijsvraagje winnen! Geweldig mooi.
Hier een link naar een artikel (dat je wellicht wel kent) over eenzelfde fabrieksbezoek. Met veel foto's.
Bezoek B&W

buizen
Ziegler schreef:
Hij heeft het je uitgelegd.
En je bent al om.
Hoe graag wil je geloven . . . . . . .
Alleen al je woordkeuze. Absoluut! Definitief! Niet geschuwd! Wie wil je overtuigen? Mij of jezelf?

De man en zijn business intrigeren me nu. Ik ga er binnenkort opnieuw heen.
Dan vraag ik ook om een luistertest.
Eenzelfde set up en dan met nieuwe kabels en ingespeelde kabels (teruggekomen van een klant, ook weer een heel verhaal maar het gaat om minstens 100 uur ingespeeld zijn voorzover ik het heb begrepen). Het verschil moet hoorbaar zijn. Hij heeft het me uitgelegd met gebaren van handen voor zijn mond die open gingen. Jij begrijpt zo'n uitleg niet.

Anyway: je verneemt nog wel de bevindingen van die luistertest.
Wil de zaak 'inspelen kabels' tot op de bodem uitzoeken.

Joshua68 schreef:
Broem Niet verkeerd zo'n prijsvraagje winnen! Geweldig mooi.
Hier een link naar een artikel (dat je wellicht wel kent) over eenzelfde fabrieksbezoek. Met veel foto's.
Bezoek B&W

Dat is leuk. Had idd begrepen dat een aantal NL dealers dezelfde trip hadden gemaakt. Hoef ik mijn foto's niet meer te plaatsen. Zijn dezelfde behalve bij de demo. Op de foto de 804 d3 en bij ons de 802 d3. Bedankt.

buizen
buizen schreef:
(quote)

Anyway: je verneemt nog wel de bevindingen van die luistertest.
Wil de zaak 'inspelen kabels' tot op de bodem uitzoeken.

Denk overigens dat ik nog een eigen vinylschijf mee neem. Hij heeft maar gewoon een draaitafel aan te sluiten dan. Zo luister ik thuis ook. Ik wens geen luisterdemonstratie met plastic schijfjes in een lade te ondergaan.
Maar al zou hij illusies verkopen, het gaat hem fantastisch.
Ben heel benieuwd naar de luistertest.

Wordt vervolgd.

Hier nog een artikel van Audioquest. Eveneens een grote speler op de kabelmarkt. Hun topkabels zijn voorzien van 72V DBS Packs om de kabel in ingespeelde vorm te krijgen en houden. Leuk om te lezen. Ik heb ze gehoord en ze klonken overtuigend (net als veel andere kabels overigens als ze goed zijn ingespeeld ) http://www.audioquest.com/resource_tools/LearningMods/DBS.pdf

Ziegler
Broem, dat is geen artikel. Dat is een reclamefolder. Kom nu toch eens met wat substantieels als je dit wilt aantonen.
Je hoeft overigens geen nostradamus te zijn om te voorspellen dat buizen dolenthousiast gaat zijn over die ingespeelde kabels. Hij is al om voordat hij geluisterd heeft.

Heerlijk he Ziegler zo'n makkelijk beïnvloedbare houding. Ik ben de ideale consument. Dacht dat het wetenschappelijk stuk was blijkt het een reclamefolder te zijn. Nou ja zeg. Ik ga verder zoeken

Ziegler
Je bent de natte droom voor de marketingmedewerker.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.