MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
Stax-systemen en die kosten een paar duiten meer dan grado's zijn veelal open - minder druk op je oor, minder afgesloten gevoel.

that's the point; leanders budget is € 100,00 toch?

bennerd schreef:
(quote)

Ha, inderdaad een erg goede koptelefoon ja, onlangs even wat muziek door geluisterd. Vooral een erg stabiel geluid.

Wat wordt er verstaan onder een stabiel geluid?

Ace
leander? schreef:
Is het niet lastig om aan zo'n onbekend merk hoofdtelefoon te komen?

Onbekend? Het lijkt me 1 van de meeste bekende en roemrijke merken op koptelefoongebied. Daar is een Sennheiser speelgoed bij en zoveel duurder is ie niet.

Een open systeem is vooral nadelig voor de mensen om je heen en niet voor jezelf. Tenzij die mensen om je heen tegen jou gaan zeuren dat ie zachter moet, dan is het ook nadelig voor jezelf

Thomzic schreef:
(quote)

Wat wordt er verstaan onder een stabiel geluid?

Dat er de nadruk niet te veel doorschiet naar de lage of de hoge tonen.

Ace
bennerd schreef:
(quote)

Dat er de nadruk niet te veel doorschiet naar de lage of de hoge tonen.

Ik zou zoiets een neutraal geluid noemen, maar ik snap je hoor

unmudded lake schreef:
Hier nog steeds de Ultrasone ( een merk dat ik hier nog niet zag ) in de Pro sectie.
Fijngevoelige materie deze telefoons.
Deze heb ik nu toch al een 5 jaar en speelt voort zoals het bedoeld was.
Kostte me wel meer dan 350 euro maar goed.
Als muziekliefhebber hebben we dat ervoor over, niet?

Ultrasone

Heb sinds een aantal maanden ook Ultrasones (gesloten model), deze staken voor mij echt met kop en schouders boven de rest (Grado, Sennheiser, Beyerdynamic enz.) uit.
Het is wel erg afhankelijk van het type muziek dat je luistert, als je vooral rock luistert kun je niet mis gaan met Grado denk ik. Van de Grado's vind ik alleen de SR225i echt goed, maar die is dan weer erg duur.
Voor elektronische muziek en hiphop zou ik toch eerder Ultrasones aanraden.
Van wat ik gehoord heb zijn Ultrasones de enige hoofdtelefoons die in de lage tonen goed presteren (ze zijn niet neutraal) en daarnaast ook goed mid en hoog weergeven. Hiervoor had ik de Sennheiser HD270, deze was ongeveer even duur maar presteert in vergelijking echt belachelijk slecht.

Ik ben in het bezit van een Sennheiser eH250

Kon hem ooit goedkomen bij een abbonement voor een tijdschrift krijgen. Was een leuk tijdschrift en deze koptelefoon was het allermooiste! Ben geen man met een supergevoelig oor, maar vind dat de klanken erg mooi zijn. Omgevingsgeluid wordt goed gedempt en zowel de hoge, midden als lage tonen klinken voor mij prima! Een heerlijke koptelefoon.

(afbeelding)

Heeft iemand hier toevallig een Skullcandy Hesh? Ik overweeg om zo een te kopen, maar wil graag weten of het geluid goed is.

Het zit zo: Ik ga binnenkort verhuizen. Waar ik nu woon (boven een winkel, geen bovenburen, buurhuis=opslaghok van een andere winkel) maakt het niet uit hoe hard ik mijn muziek zet, heeft toch niemand last van.
In mijn nieuwe huis heb ik aan alle kanten buren en weet nog niet zeker hoe goed het geïsoleerd is, dus ik zoek een koptelefoon om zonder dat iemand er last van heeft muziek te kunnen luisteren. Luister vooral metal, en daar is niks aan als het op sttt-de-baby-van-de-buren-slaaptvolume besluisterd moet worden. En o ja, ik heb een hekel aan van die overdreven luide basgeluiden.

Iemand een idee hoe de hesh klinkt, of kan ik voor hetzelfde geld (~€50) beter is anders kopen?

wizard schreef:
Heeft iemand hier toevallig een Skullcandy Hesh? Ik overweeg om zo een te kopen, maar wil graag weten of het geluid goed is.

Het zit zo: Ik ga binnenkort verhuizen. Waar ik nu woon (boven een winkel, geen bovenburen, buurhuis=opslaghok van een andere winkel) maakt het niet uit hoe hard ik mijn muziek zet, heeft toch niemand last van.
In mijn nieuwe huis heb ik aan alle kanten buren en weet nog niet zeker hoe goed het geïsoleerd is, dus ik zoek een koptelefoon om zonder dat iemand er last van heeft muziek te kunnen luisteren. Luister vooral metal, en daar is niks aan als het op sttt-de-baby-van-de-buren-slaaptvolume besluisterd moet worden. En o ja, ik heb een hekel aan van die overdreven luide basgeluiden.

Iemand een idee hoe de hesh klinkt, of kan ik voor hetzelfde geld (~€50) beter is anders kopen?

Voor rond de 65 heb je deze:

(afbeelding)
Bepaald geen verkeerde, sluit goed af en erg goed geluid.

Ah, dank. Had al even op internet rondgeneusd, en kwam toen al erg veel slechte verhalen over die skullcandy tegen.

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een koptelefoon die tot de 100-130 euro mag kosten. Ik heb al redelijk wat internetonderzoek gedaan naar vooral Sennheisers, maar kom er nog niet uit. Was vanmiddag bij Raf een paar beluisteren, maar ze klonken allemaal zo anders en toch allemaal goed dat ik maar weer besluiteloos naar huis ben gegaan.

Wat ik zoek is een koptelefoon voor met name het luisteren met m'n iPod buitenshuis, dus een enorm kwalitatief goede hoeft denk ik niet (en daarmee een extreem dure ook niet). Ik begreep dat bij teveel weerstand, bij vooral de duurdere koptelefoons, je zelfs de batterij van je iPod leegtrekt, klopt dat?
Zo viel m'n oog op de (te) dure Sennheisers HD555 en HD595, maar denk dat die veel te 'goed' (en dus te 'zwaar'?) zijn voor een iPod, niet?
Ik zit tot nu toe naar allemaal behoorlijk prijzige en kwalitatief heel goede koptelefoons te kijken, volgens mij allemaal van die studiokoptelefoons (die ook allemaal zo enorm groot zijn..), maar kan iemand me wat advies geven wat voor mij goed genoeg zal zijn en wat echt overdreven is of waar ik wel niet op moet letten?

Ik luister naar alle stijlen muziek, dus pop/rock, elektronisch en klassiek. Dus daar kan ik niet echt op kiezen..
Hou zelf altijd van een heel helder maar vol geluid en ben 'allergisch' voor teveel bas. Ik ben sowieso een enorme muziekliefhebber en ben altijd enorm kritisch met geluid. Vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik aan moet schaffen qua prijs/kwaliteit.. Ben ook wel bereid wat geld voor duurzaamheid uit te geven.

Verder luister ik vaak best een lange tijd per 'sessie', dus ik vind draagcomfort wel belangrijk (dus doe maar niet de Sennheiser HD205 waar ik slechte reviews over heb gelezen qua comfort).

Oja, en nog een belangrijke vraag: hoe komt het dat een gesloten koptelefoon druk geeft? Omdat 'ie strakker zit?
Ik las dat een open koptelefoon het geluid niet afsluit voor de omgeving en dat klinkt erg onaantrekkelijk voor zowel mijzelf (omgevingsgeluiden vind ik gruwelijk irritant in treinen of op straat e.d.) als voor anderen (ik wil anderen niet tot last zijn als ik vaak veel te hard muziek luister). Is een gesloten dan echt veel afsluitender? In principe zou zoeen dan beter bij me passen, maar als ik lees dat je van een gesloten koptelefoon zelfs hoofdpijn kan krijgen.. hoofdpijn heb ik al vaak genoeg dus nee dank je. En ik kan niet tegen 'luistermoeheid' (heb ik ook al bij m'n computerspeakers..).

Heb in deze topic veel gelezen over Grado SR60(i) maar dat wordt 'm niet omdat ze volgens mij weinig draagcomfort hebben, ze niet zo mooi zijn afgewerkt (minder erg op zich) maar ook omdat ik ze eigenlijk lelijk vind. Net zoals de Sennheiser HD 215, die vind ik ook echt afschuwelijk. Dus een beetje mooi design vind ik stiekem ook wel belangrijk; ik loop er bijna altijd mee buitenshuis.

Dus.. Iemand uit eigen ervaring of naar horen zeggen een goede optie?

Ace
Ik heb nog een Grado SR80i, die ik 1 keer gebruikt heb. Mag weg voor 75 euro (compleet met doos). Erg goed ding, veel beter dan die genoemde Sennheiser's. Mag weg omdat ik 'm simpelweg nooit gebruik. PM me bij interesse.

Sheplays
Monsta Kody schreef:
Heb sinds een aantal maanden ook Ultrasones (gesloten model), deze staken voor mij echt met kop en schouders boven de rest (Grado, Sennheiser, Beyerdynamic enz.) uit.
Het is wel erg afhankelijk van het type muziek dat je luistert, als je vooral rock luistert kun je niet mis gaan met Grado denk ik.

Ik heb ook al weer een tijdje deze Ultrasone. Mijn Stax (open systeem) heb ik ingeruild. Die Ultrasones doen het ook zeer goed met rock en klassiek!

P-DawG
Damn! Voor dat ding ben je al snel meer dan 1000 ekkies kwijt.
Dan mag het natuurlijk ook wel redelijk goed geluid hebben...

Kan iemand mij helpen..?

pretfrit
Nubis schreef:
Kan iemand mij helpen..?

Probeer eerst de Sennheiser CX-300 eens.. meer heb je nie tnodig met een i-pod

Ik wil geen in-ear..

Twijfel ondertussen tussen deze:

- Sennheiser HD 448
- Beyerdynamic DT 660
- AKG K 430 of K 450 (kan ik alleen nergens zelf beluisteren..)

De Beyerdynamic is alleen wel te duur, 199 euro. Maar de Sennheiser vond ik iets teveel bas hebben toen ik gister luisterde. Over de AKG's kan ik niks zeggen..

panjoe (moderator)
Ik heb een HD 215 (40 eu op marktplaats) en die kan ik de hele dag dragen zonder dat 'ie vervelend gaat zitten. Hij heeft een vervangbare kabel, wat ik zelf een dikke plus vind omdat hij bij mij op een gegeven moment toch overlijdt aan kabelbreuk (ik ga altijd ontzettend onvoorzichtig met mn koptelefoons om). Lekker geluid ook, vind ik tenminste, en hij sluit voor zowel mijzelf als mijn omgeving super af. Heb sowieso goeie ervaringen met Sennheiser.

Ik kom net van de winnkel en ben verliefd geworden op de Beyerdynamic DT 660!

Het enige nadeel is dat 'ie niet zo geweldig op je hoofd zit. Hij is te groot waardoor de (ook ietwat grote) oorschelpen te laag komen te zitten en 'ie bij je hals een beetje drukt. Dat voel je bijvoorbeeld als je slinkt. Beetje irritant.. Dus nu heb er één op proef mee naar huis mee gekregen.
Het geluid is namelijk echt fenomenaal! Het is zo nauwkeurig, zo helder. Misschien vinden sommigen hem te slapjes in de bas, maar ik vind het perfect uigebalanceerd.

Ik heb gemerkt dat Sennheiser bijvoorbeeld echt mijn merk niet is; allen die ik heb geprobeerd hebben voor mij teveel bas.

Nu nog even een keus maken over die slechte pasvorm van de (eigenlijk al te dure) pasvorm van de DT 660..!
Heb 'm wel met 20 euro korting gekregen omdat ik vertelde dat 'ie op internet voor iets van 179 te krijgen was.

En toen besloot ik de DT 660 om te ruilen voor de DT 860. Weer met korting!

Ik vond de DT 660 (gesloten) toch te gevaarlijk en ik miste toch de bas na een tijdje.. De DT 860 (open) is écht perfect. Zit ook nog een handig leren tasje bij.

Ik blij!

Zit nu voor het eerst te spelen met mn nieuwe koptelefoon, een Sennheiser hdr 120, draadloos, er draait Secret Life van Material op en moet zeggen dat het mij uitermate bevalt, fris, helder, blablabla....ik ben er tevreden over...

Father McKenzie
Ik verberg mijn mooie oren onder een Sennheiser HD 280-13 en die geeft een volle klank. Vooral om op de laptop voor te beluisteren, als ik muziek naar i-tunes aan het rippen ben...

en de i-pod die gebruik ik meestal zonder koptelefoon, gewoon in die Bose Sounddock, die staat op mijn nachtkastje, maar ik sluit die i-pod ook vaak op de grote muziekinstallatie in de woonkamer aan, en een i-pod classic neem je niet mee om te sporten, no way, José, trouwens, dat ding komt het huis niet uit! (véél te duur daarvoor!)

Ik gebruik mijn iPod classis alléén maar buitenshuis, ook tijdens het sporten..

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon en zag de Bose QuietComfort15. Heeft iemand hier ervaringen mee? Op basis van de recensie op CNet leek me dit de beste koop, maar ben nog niet zeker van aanschaf gezien de toch wel hoge prijs.

Echter ondersteunt deze hoofdtelefoon geen Dolby Surround, hetgeen voor games natuurlijk wel jammer is, maar voor muziek? Mijn vraag; is er eigenlijk veel muziek op de markt die 5.1 dolby ondersteunt?

Alvast bedankt

ik zag pas geleden de beats by dre ze zien er vet uit ik zit te denken aan de solo HD ofzo heeft iemand hier ervaring me. de koptelefoons zijn ontwikkeld door dr. dre samen met Monster volgens mij. Ze zien er prachtig uit maar ik vraag me af of ze ook goed zijn hier is de site: BEATS BY DR. DRE

Ikzelf heb een DT235 van BeyerDynamic . 56€ goedkoop. Ze zien er absoluut niet funky uit maar ze zijn zeer comfortabel met een geweldige klank voor zijn prijs. Wat men bespaart op design en publliciteit , kan men dan uitgeven aan klank, zeg ik maar .

Volgens WhatHifi the best buy tussen de 50 en 150 pond:
http://awards.whathifi.com/...

heb hem zelf, en klinken a. beter dan ze er uit zien , b beter dan het geld wat je er voor betaald ( rond de 95,00 Euro)

Zaterdag een Grado SR80i gekregen. Klinkt heerlijk, mooi vol en vooral erg goed uitgebalanceerd geluid.

Bertus schreef:
Zaterdag een Grado SR80i gekregen. Klinkt heerlijk, mooi vol en vooral erg goed uitgebalanceerd geluid.

Prachtige koptelefoon. Zwaar onderschat tegenover de evergreen SR60 en de duurdere modellen van Grado. Ze lekken wel geluid dat het geen naam heeft , maar daarvoor zijn het ook Grado's.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.