Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
zoeken in:
0
LesaneCrooks
geplaatst: 12 augustus 2009, 14:15 uur
Ik heb zo een veel te dure skullcandy
maar hij is wel tof.
maar hij is wel tof.
0
Sheplays
geplaatst: 30 augustus 2009, 12:13 uur
Mjuman schreef:
@Ace ken je Stax koptelefoons (open als magnetostaten) - ervaring ermee? Heb ze vroeger eens gehoord en vond het indrukwekkend, maar prijzig.
@Ace ken je Stax koptelefoons (open als magnetostaten) - ervaring ermee? Heb ze vroeger eens gehoord en vond het indrukwekkend, maar prijzig.
Heb ze (Hobo Hifi, 17/2/07) en mogen weg tegen e.a.b. maar alleen aan 'bekende' Mumers.
Het is erg mooi zowel qua uiterlijk als geluid. Helaas is het open systeem erg lastig als de hifi installatie in een ruimte staat die door meer mensen benut wordt (in casu huize Sheplays).
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 12:19 uur
Probeer je hier nu een wafelijzer te slijten of zie ik het niet goed?
0
Sheplays
geplaatst: 31 augustus 2009, 13:09 uur
GrafGantz schreef:
Natuurlijk, ben vrouw he.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 13:16 uur
Sheplays schreef:
(quote)
Verdomd, dus toch - en ik maar denk dat het oorwarmers waren - Stax: lekker dicht bij het vuur!

0
Sheplays
geplaatst: 31 augustus 2009, 13:19 uur
Mjuman schreef:
Verdomd, dus toch - en ik maar denk dat het oorwarmers waren - Stax: lekker dicht bij het vuur!
(quote)
't één sluit 't ander niet uit
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 22:11 uur
GrafGantz schreef:
Mijn eerste gedachte.

0
Sheplays
geplaatst: 31 augustus 2009, 22:21 uur
Jongens, jullie grapjes klinken wel erg hol. 't Is zeker een beetje boven jullie budget?

0
geplaatst: 31 augustus 2009, 22:26 uur
Ach Janine, trek je maar niets van ons aan hoor. Een geintje moet kunnen toch? 

0
Ace
geplaatst: 31 augustus 2009, 22:26 uur
Zijn ze inclusief die versterker? Dan heb ik wel interesse... 

0
Sheplays
geplaatst: 31 augustus 2009, 22:37 uur
Ace schreef:
Zeker: met versterker.
Shangri-la schreef:
Natuurlijk, net als mijn sarcastische opmerkingen

0
geplaatst: 11 december 2009, 09:38 uur
Ik heb net de hd 218 van Sennheiser aangeschaft. Tot nu toe ben ik er echt tevreden over: zit comfortabel en het geluid komt er mooi uit. Ervoor had ik in ear buds van jvc. Die waren ook niet slecht, maar niet zo comfortabel.
0
geplaatst: 11 december 2009, 23:42 uur
Hier nog steeds de Ultrasone ( een merk dat ik hier nog niet zag ) in de Pro sectie.
Fijngevoelige materie deze telefoons.
Deze heb ik nu toch al een 5 jaar en speelt voort zoals het bedoeld was.
Kostte me wel meer dan 350 euro maar goed.
Als muziekliefhebber hebben we dat ervoor over, niet?
Ultrasone
Fijngevoelige materie deze telefoons.
Deze heb ik nu toch al een 5 jaar en speelt voort zoals het bedoeld was.
Kostte me wel meer dan 350 euro maar goed.
Als muziekliefhebber hebben we dat ervoor over, niet?
Ultrasone
0
geplaatst: 27 december 2009, 03:58 uur
Ik heb nu Creative EP-830's (in-ears), maar ik gebruik voornamelijk mijn Sony's: MDR-EX35LP. Toch wel de beste in-ears die ik al gehad heb. 'k Ben zwaar aan 't zoeken voor full-blown headphones, en ik zit te denken aan Sennheisers, de HD-202, bijvoorbeeld. 'k Vind het wel redelijk belangrijk dat het over-ears en closed-backs zijn. En dat ze niet te duur zijn, want ik ben nog steeds een arme student 
Oh how I loathe Skullcandy =(

Oh how I loathe Skullcandy =(
0
geplaatst: 30 december 2009, 15:57 uur
Voor mijn 18e verjaardag heb ik van mijn oma een budget van 100 euro ontvangen voor een koptelefoon. Ik heb inmiddels uitgebreid onderzoek gedaan, maar ik zou het nog niet echt goed weten.
Waar ik naar op zoek ben is eigenlijk een goed isolerende koptelefoon, die ik wil gebruiken om met muziek mee te drummen (dus moet het flink wat kunnen uitsluiten). Daarnaast is natuurlijk een goede geluidskwaliteit gewenst. Goed design is niet zo van belang, ik zal hem toch niet buiten de deur dragen.
Zodoende kwam ik uit bij deze koptelefoon: http://www.tweaknews.net/reviews/logitech_noise_canceling_headphones/index4.php
Deze werkt wel op batterijen. Is dit gebruikelijk?
Of iemand een andere tip?
Waar ik naar op zoek ben is eigenlijk een goed isolerende koptelefoon, die ik wil gebruiken om met muziek mee te drummen (dus moet het flink wat kunnen uitsluiten). Daarnaast is natuurlijk een goede geluidskwaliteit gewenst. Goed design is niet zo van belang, ik zal hem toch niet buiten de deur dragen.
Zodoende kwam ik uit bij deze koptelefoon: http://www.tweaknews.net/reviews/logitech_noise_canceling_headphones/index4.php
Deze werkt wel op batterijen. Is dit gebruikelijk?Of iemand een andere tip?
0
geplaatst: 30 december 2009, 17:22 uur
Gewoon naar Fnac gaan, daar die veel te bekende Sony kopen (die koptelefoon die iedereen in de wereld lijkt te hebben) voor slechts 35 euro, en die andere 65 euro in je zak steken.
0
geplaatst: 30 december 2009, 19:33 uur
bennerd schreef:
Gewoon naar Fnac gaan, daar die veel te bekende Sony kopen (die koptelefoon die iedereen in de wereld lijkt te hebben) voor slechts 35 euro, en die andere 65 euro in je zak steken.
Wij hebben geen Fnac
sorry
0
Daily Operator
geplaatst: 30 december 2009, 19:35 uur
Waarom zou je er een op batterijen nemne
en waar zit in die het snoer wat naar je hardware leid

en waar zit in die het snoer wat naar je hardware leid

0
geplaatst: 30 december 2009, 19:41 uur
andnino schreef:
Wij hebben geen Fnac
sorry
(quote)
Wij hebben geen Fnac
sorry Je hebt nog 65 euro om in België te geraken

0
geplaatst: 30 december 2009, 20:09 uur
Oh, zie nu pas dat 'ie draadloos is. Iets beter overwegen dan, heb liever een draad denk ik. Dat vertrouw ik toch iets meer.
0
elrayo
geplaatst: 30 december 2009, 21:41 uur

Ik heb deze vorig jaar met kerst gekregen. Hij is ondertussen wel wat versleten...
0
leander?
geplaatst: 7 januari 2010, 01:23 uur
Dag mensen en sorry andnino dat ik je vraag interrupteer. Hopelijk vergeef je het me 
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon in de prijsklasse tot 100 euro en heb op het moment de Sony MDR-XB500 op het oog. Is er iemand die ervaring heeft met dit exemplaar?
Hoe is Sennheiser in die prijsklasse? (Bijvoorbeeld de Sennheiser HD 515) Of misschien totaal iets anders aan te raden?
Hij is bedoeld voor de mp3speler, zal behoorlijk veel en lang gebruikt (moeten kunnen) worden en toch wel tegen een stootje kunnen.
Oja, kan iemand mij misschien ook vertellen wat precies bedoeld wordt als men het heeft over "Gevoeligheid: X(meestal 100-120)dB"?
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat het precies voor zin heeft als een hoofdtelefoon een frequentiebereik heeft van buiten de grenzen van het menselijk gehoor? Klinkt een hoofdtelefoon met bereik 4-24000 echt beter dan een met bereik 20-20000 (menselijk gehoor)?
Hulp wordt heel erg gewaardeerd, want ik wil nu eindelijk wel eens een fatsoenlijke hoofdtelefoon waar ik echt tevreden mee ben.

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon in de prijsklasse tot 100 euro en heb op het moment de Sony MDR-XB500 op het oog. Is er iemand die ervaring heeft met dit exemplaar?
Hoe is Sennheiser in die prijsklasse? (Bijvoorbeeld de Sennheiser HD 515) Of misschien totaal iets anders aan te raden?
Hij is bedoeld voor de mp3speler, zal behoorlijk veel en lang gebruikt (moeten kunnen) worden en toch wel tegen een stootje kunnen.
Oja, kan iemand mij misschien ook vertellen wat precies bedoeld wordt als men het heeft over "Gevoeligheid: X(meestal 100-120)dB"?
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat het precies voor zin heeft als een hoofdtelefoon een frequentiebereik heeft van buiten de grenzen van het menselijk gehoor? Klinkt een hoofdtelefoon met bereik 4-24000 echt beter dan een met bereik 20-20000 (menselijk gehoor)?
Hulp wordt heel erg gewaardeerd, want ik wil nu eindelijk wel eens een fatsoenlijke hoofdtelefoon waar ik echt tevreden mee ben.
0
geplaatst: 7 januari 2010, 01:26 uur
Al gedacht aan een Grado?
En dan bedoel ik niet het superdehyperdeluxe model van VDGriend, maar het schijnt dat de goedkopere modellen ook behoren tot het beste wat je geld te bieden heeft:
http://forum.audiofreaks.nl...
En dan bedoel ik niet het superdehyperdeluxe model van VDGriend, maar het schijnt dat de goedkopere modellen ook behoren tot het beste wat je geld te bieden heeft:
http://forum.audiofreaks.nl...
0
Ace
geplaatst: 7 januari 2010, 13:26 uur
Grado is goed! Ik heb een SR-80 en die voldoet prima als je m afzet tegen de prijs. Alle waar naar zijn geld bij een Grado. Hoe duurder, hoe beter geldt daar zeker, maar dan hangt het ook weer vanaf wat voor bron je gebruikt. Voor een mp3-speler moet een SR-60 of SR-80 voldoende zijn en de SR-60 valt volgens mij binnen je budget.
0
leander?
geplaatst: 7 januari 2010, 14:08 uur
Is het niet lastig om aan zo'n onbekend merk hoofdtelefoon te komen?
0
geplaatst: 7 januari 2010, 23:18 uur
Grado is de Rolls Royce onder de koptelfoons en bij 'kenners' verre van onbekend, bij de grote massa misschien wel.
Het is in iedere prijsklasse de betere zo niet de beste voor het geld.
Dit is de SR 60, kost rond de € 99, 00

gewoon googelen waar die te koop is, waar woon je?

0
leander?
geplaatst: 7 januari 2010, 23:47 uur
Noordoosthoek van Vlaanderen.
Wel vraag ik me af of een open systeem (SR60) niet heel nadelig is?
0
geplaatst: 7 januari 2010, 23:48 uur
Oldfart schreef:
Grado is de Rolls Royce onder de koptelfoons en bij 'kenners' verre van onbekend, bij de grote massa misschien wel.
(afbeelding)
(afbeelding)
Ha, inderdaad een erg goede koptelefoon ja, onlangs even wat muziek door geluisterd. Vooral een erg stabiel geluid.
0
geplaatst: 8 januari 2010, 00:00 uur
Belgium Tonar International B.V. 3345 54511 [email protected]
niet voor je gehoor in ieder geval* denotes required fields.